Hankintoja vauvalle =)

Noniin... Meiltä ei puutu enää paljoo mitään :D
Käytiin eilen Vantaalta ostamassa Brion Happy yhdistelmät (ruskeat, "vanha" väri oli reilun satasen alessa) + Brion turvakaukalo :D eli siis noiden lisäks on jo pinnis, hoitopöytä ja sitteri :D hyvissä ajoin hankittu ;)
Mä en paljoo noita vaunuja vertaillu, jostain syystä päätin jo heti alkuun että Briot ne olla pitää :D Anoppi niitä ainakin kehui.
On jo niin paljon konkreettisempaa vauvan tulo, kun on tota tavaraa jo esillä :) Ihanaa hypistellä niitä :D
 
Meille esikoinen tulossa eikä vielä mitään olla hankittu :/

Netissä pyöritty kyllä ahkerasti ja mieleen yrittänyt tehdä listaa
että mitä tarvii ostaa, tietty vaunut jne mutta sitten mietityttää ne pienet jutut,
kuinka paljon vaatetta etukäteen jne.. Aivan pää pyörällä :s
 
klik: Täällä ihan sama homma, mitään ei olla hankittu vielä, mutta netissä myöskin surffailtu ahkerasti. Eilen yritin tehdä listaa paperille mitä pitää hommata ja siitä tuli ihan hirmu pitkä.
Myös minuakin mietityttää tuo vaatteiden määrä ja että minkälaista pitäisi ostaa. Kesällähän se vauva tullee niin vaikea ajatella pienen kohdalla mikä ois sille liikaa ja mikä liian vähän. Oiskos joku täällä maininnut tai sitten toisaalla sellaisista vaatteista kuin Ruskovilla. Kävin vilkasemassa ja sieltä aion ainakin silkkimyssyn hommata pienoiselle.

Ens viikolla ois se piiiiitkään odotettu rakenneultra. Jos ja kun kaikki on hyvin niin aion ostaa sitten pienoiselle ensimmäisen vaatteen. Se on sitten ensi ostos :)
Toivottavasti pienoinen poseeraa siihen malliin että saadaan selville tuleeko tyttö vaikos poika ;)
 
Riippuu kamalasti vauvasta, paljonko sitä vaatetta tarvii! Meillä poika pulautteli alkuun aika ahkerasti, niin että vaatekertaa vaihdettiin välillä  4kertaa päivässä =/ kesällä tietty pyykki kuivaa nopeasti ulkona jos on hyvä ilma, mutta kyllä sitä pesukonetta sai laulattaa aikalailla harva se päivä =) kesällä meidän pojalla mentiin paljon pelkillä bodeilla ja semmoisilla lyhythihaisilla tai hihattomilla shortsihaalareilla, ne oli ihan parhaita kesävaatteita! Pelkällä vaipalla en halunnu pitää kun vauvaa oli sit inhottava kuumalla imettää, hikinen iho ihoa vasten =/ Mutta niitä vaatteita saa sit hommattua kyllä lisää kunhan selviää minkämoinen pikkuihme sieltä kesäkuussa sit syntyy =)
 
Meillä rakenneultra vasta helmikuun puolessa välissä ja sinne niin
kauhean pitkä matka :/

Mutta sen jälkeen oon ajatellu alkaa ostelemaan tavaroita pikkuhiljaa..
Tässä nyt vaan yrittää ensin hahmottaa että mitä kaikkea sitä tarviikaan :D
 
Ollaan vauvalle hankittu vähän vaatteita, hoitopöytä ja nyt viimeisimpänä hankintana turvakaukalo. Pinnasänky aiotaan lainata vanhemmilta kun niillä on sellainen tallessa. Kaikenlaista pitäisi hankkia ja suurin hankinta taitaa olla vaunut. Niitä on niin monenlaisia et on valinnan vaikeus edessä .
Pitäisi varmaan laatia jonkinlainen lista et tietää mitä pitäisi hankkia.
 
Mä niin toisaalta kaipaan sitä aikaa esikoista odotellessa, kun mitään ei vielä ollut itsellä ja ihan kaikki piti hankkia itse! Tosin nyt kun isoja hankintoja ei tuu, ni voin keskittyä ostamaan ihania pieniä vaatteita, jos täältä tulee tyttö (ja vaikka tulis poikakin niin pitää sillä jotain uutta ja omaakin olla!)
 
Onko teillä jollain kokemusta Firkon Comfort yhdistelmistä? En muista mistä luin jonkun kokemuksia, että on olleet hyvät, vaikka halvat vaunut onkin (lueskelen noita kaikkien kuukausien odottajien juttui : D ). Mä olen miettiny etten välttämättä kauheesti tarvitse vaunuja ni en sen takia viitteis kauheesti niihin sijoittaa.
 
Klik: Ei  meilläkään ole vielä yhtään mitään hankittuna ja ensimmäinen tuloillaan.. Parin viikon päästä olisi rakenneultra ja sen jälkeen voisi alkaa hankintoja tekemään...netissä on tosiaan viime ajat surffailtu katselemassa mitä kaikkea tulisi hankkia.. Osan tulen saamaan kyllä siskolta kun sen pikkuinen on sitten jo 1,5 v kun meidän syntyy... Edellyttäisi tosin varmaan että kertoisin odottavani vauvaa :)

Toinen asia on että pitäisi jossain vaiheessa alkaa remppaamaan pienokaisen tulevaa huonetta..siihen saakin sitten taas rahaa palamaan  kivasti.. Täytynee tehdä neutraali huone värimaailmaltaan jotta sopii sitten tytölle tai pojalle..
 
Meillä on päätös tehty että sitten kun on ollu rakenneultra, niin tavaraa aletaan hommata, oon jossakin määrin sen verra taikauskoinen etten vain uskalla ennen sitä ostaa
mitään varta vasten vauvalle :/

Mutta vaikeaa se kyllä on, työpaikallakin on juuri alennuksessa vauvojen vaatteet,
niitä välillä käyn katselemassa mutta oon saanu tähän asti pidettyä näppini kurissa :D

Me varmaan ensin pinnasänky ja hoitopöytä hommataan, että saadaan rauhassa miettiä mihin ne järkevästi sijoittaa, pieni kun  on asunto.

Vaunut sitten varmaan keväällä, kun ensin käydään kattelemassa ja kokeilemassa mitä kaikkea maailmalta löytyy..
 
Sama täällä, sen verran taikauskoinen (tai mitä se nyt ikinä onkaan), että mitään en hanki ennen kuin vasta viime metreillä. Ja en muutenkaan halua haalia mitään kun tässä on vielä luultavasti tulossa muutto toiselle puolelle Suomea ennen kesää.. emoticon
 
Do diin, vaikka itekkin vähän taikauskoinen olen niin hairahduin tänään ostamaan pinnasängyn.  Oltiin Ikeassa pyörimässä ja mies sanoi et otetaan toi sänky vaan jo mukaan :) Huomenna (tai siis tänään) meen katsomaan vaunuja, jotka huuto netissä myynnissä ni ne varmaan lähtee kans mukaan.. Et se siitä, sit olis pari isompaa ostettu..
 
Viimeinkin on ensimmäinen ostos pikku-prinsessalle tehty! Tilasin vaunut, Brion Happy Classic, beigenä. Aluksi mietin että josko käytettyä tai halvempaa mallia, mutta päädyin lopulta siihen, että täällä Suomen oloissa on kyllä pakko olla kunnon vaunut, jotka kestää säässä kuin säässä. Joka päivä on kuitenkin ulos koiran kanssa mentävä useampaan otteeseen, vauva saa siinä samalla nukkua päikkärinsä ulkona. Jos meinaan ensi talvi on samanlainen kuin tämä... :)
Esikoisenkin kanssa oli Brion classic vaunut ja ne kesti päivittäistä käyttöä kolmen vuoden ajan, tosi hyvin. Hurjissakin lumihangissa pääsi eteenpäin.
 Ilman kellarissa säilyttämistä uskaltaisin käyttää niitä edelleenkin, nyt saa toimia mummilassa vararattaina, vauvaa niihin en uskalla nukkumaan laittaa, jos on vaikka tullut jotain kosteusvaurioita..

Eilen kiertelin kirppiksellä ja ihastelin vauvan vaatteita, on ne niin ihanan pieniä!! Ei silti vieläkään tarttunut yhtään vaatetta mukaan, mietin josko ostaisin ihan pienimmät vaatteet uusina. :) Nyt kun kerran saa ostaa kaiken maailman hörhelömekkoa kesäksi. :)


 
Täällä nyt hommatiin pitkän pohdinnan jälkeen nuo britax b-dualit sisaristuimella. Oli niin hyvä tarjous netissä kun sai tuon paketin ja sitten vielä ilmaiseksi mukaan tuon britaxin turvakaukalon joten uutena sitten ostettiin. Tosin paketti toimitetaan vasta tämän kuun lopussa. :)  Mutta eihän niillä kiirus ole. Aiotaan ottaa ne matkarattaina käyttöön jo poitsulle ja saa samalla sitten käytännössä nekin koeajettua ennekuin pikkusisar niihin menee myöskin köllimään. emoticon
Aiotaan varmaan sitten vielä ostaa se vaunukoppa niihin(tai pehmeä kantokoppa) mutta silläkään ei kiire vielä. :) Vaatteita olllaan joitai jo ostettu uusia ja joitai käytettyinä ,lähinnä kellertävää(vaaleaa,beigeä) ja jotai vaaleanpunaista, jos tuo ultran veikkaus vaikka olisi oikeassa. Ja keltaistahan voi poikakin pitää. 

Sitten pitäisi vielä uusi hoitopöytä ostaa, kun huomasin sitten että pojalle ostettu hoitopöytä on rikki..  Ostetaan sellainen kokoontaitettava versio, kunhan saadaan aikaiseksi. 

Jos täällä joku on vailla vielä turvakaukaloo ja matkarattaita, niin meiltä olisi sitten kunha tuo uusi vaunupaketti saadaan niin myynnissä tuo gracon vajaa vuosi sitten ostettu kaukalo+telakka ja gracon mirage rattaat.  Kaukalo on kolaroimaton ja kuin uusi, matkarattaat ovat kanssa  hyvässä kunnossa. Väri on mode noir.Ja siis rattaat ja kaukalo molemmat ostettu samaan aikaan uutena ja sama kuosi molemmissa.  Hintaa en ole vielä päättänyt mutta ei paljoa yli satasta maksa ainakaan koko paketti. Jos jotain kiinnostaa laita viestiä outimaria87@luukku.comAsutaan Jyväskylässä.
 
Tää meni ja tilas tänään kulkupelin pienelle. Skidin Herkules kombinaatio vakuutti mut ja siihen päädyin. Viime vuoden malli, pakettiin kuuluu turvakaukalo, kova vaunukoppa ja ratasosa, hinta ei ollut paha tuohon nähden mitä sillä sai. Tyytyväinen oon ainakin vielä :D

http://www.babytown.fi/846-skidi-herkules-retro-ruskea.html

Värinä on retro harmaa, eli tuossa oleva ruskea on kaikki vaalean harmaata ja pallerot sinisiä. Ihanat. Näköjään ei ollut enään sitä mun haluamaa väriä, onneksi ehdin tilata ne!! :D
 
Täälläkin eka hankinta tehty, pikkuisen vaunut saapuivat tällä viikolla :)) Pinnasänky pitäs laittaa tilaukseen ja turvakaukalokin on jo valittuna..Vaatteita ei varmaan tuu paljoo hankittuu ennen vauvan syntymää ku ei tiiä kumpa tulee.. Noi isommat ostokset on otettu sen mukaan et sopii sit kummalle vaan..
 

me ollaan ostettu jo pinnasänky laskettavalla laidalla, muutamat bodyt yms, kirppikseltä.

ollaan huutonetin lumoissa. ihan kaikkea en osta mitä ekana näen, kiva selailla ja vertailla ekana.

yhdistelmävaunut olis vielä ostamatta. uutena niitä on turha ostaa mun mielestä. ei tulisi ikinä mieleenkään tuhlata 400e rattaisiin.

hoitopöytä/taso on kanssa yks turhake mun mielestä. ihan hyvin sen vaipan voi vaihtaa vaikka sängyn päällä/sohvalla.

jotenkin outoa ostaa vaatteita pojalle, kun on jo kahden lapsen edestä aikoinaan tottunut kaikkiin hepeniin ja tyttömäisiin :)

 
Tuosta piti sanoa kun puhuit mint85 hoitopöytää turhakkeena, niin sekin kyllä tosiaan mielipide kysymys mutta ainakin itelle (pitkä kun olen ) niin tuo hoitopöytä on iha taivaan lahja, kun jos vaihtaisin vaippaa aina jossain sängyllä/sohvalla niin asento olis kamalan huono koko ajan. Ja kun sitä vaippaa tosiaan vaihdetaan sitten usein.  Mutta eipä noista mielipideasioista kiistelemään.  

Ihanat kärryt  kesämasu!! Itekki tilasin juuri nuo britaxin tuplat + turvakaukalon niin samaan hintaan. :)) Ei todellakaan paha hinta tuo. 
 
totta. riippuu varmaan myös ihmisen pituudesta. itse oon 164cm, niin ei tarvitse kumarrella paljoa tasojen yllä :)
 
Täällä kun esikoinen ei ole vielä edes kahta vuotta niin oikeastaan kaikki tarvittava löytyy jo kotoa. Ainoa mikä on mietinnässä niin tuplarattaat. Tarviiko niitä oikeasti vai riittäisikö kantoliina+rattaat (yhdistelmät) ja sitten talven varalle vauva vaunuihin ja esikoinen seisomalaudalla jos ei jo itse sen vertaa kävele. Miten ootte muut ajatelleet tämän ratkaista? Uusina en ainakaan tuplia raaskisi ostaa, kun ei niitä sitten niin kovin kauaa tarvitse. 

Vaatteita nyt lähinnä jonkin verran, kun poika on ennestään ja nyt olisi tyttö tulossa. Tosin tykkään itse sinisestä tosi paljon ja se pinkki ei niin miellytä silmää ja toisaalta pojalla muutenkin ollut aika reilusti neutraalimpiakin värejä varsinkin pienemmissä koissa, kun ei tiedetty kumpi on tulossa. Mies saa kaikenlisäksi työkaverilta reilusti hänen tyttöjensä pieniksi jääneitä vaatteita, joten ei niitä röyhelöitäkään tule pikku prinsessalta puuttumaan. Mutta kyllä sitä jotain kivaa ja omaa täytyy tällekin tulokkaalle ostaa. :)

Niin, ja onhan tässä muutama kuukausi takaperin jo ostettu pieni body ja puolipotkarit orgaanista puuvillaa. Mietinnässä vielä, mutta niistä saattaa hyvinkin tulla meidän pikkuisen kotiintulovaatteet. 
 
Takaisin
Top