Hankintoja vauvalle =)

Tirri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Oletteko kukaan jo tehnyt jotain hankintoja masuasukille?! Ite en ole vielä ostanut mitään, toki esikoisen jäljiltä onkin jo niin paljon kaikkea! Mutta jos Täpinä on tyttö, ni sitten rakenneultran jälkeen (siis mikäli sukupuoli siellä selviää) on  kyllä ihan pakko jotain tyttöjen horhojäkin ostaa =D mä luulen että anoppi hurahtaa ihan täysin jos meille tulee tyttö, hänellä kun on ollut vain se yksi ainokainen poika!
 
Meillä kans on paljon kaikenlaista valmiina esikoisen jäljiltä, sukupuolen jos saa tietää niin pakkokai se on jotain ihanuutta ostaa, varmaan lähinnä vaatetta.

Tuplarattaat on varmaan ainut isoista hankinnoista joka täytyy varmaan tehdä. Kaikki kaukalosta tuttipulloihin onkin sitten jo valmiiksi. Voisin jo melkein laitokselle lähtä hankintojen puolesta :) Pitänee varmaan hetki vielä odottaa :D

Aijotteko ottaa äitiyspakkausta? Taidan itse ainakin ottaa, pakkauksen sisältö verrattaen siihen rahamäärään on aika suuri, vaikkei ihan kaikelle käyttöä olisikaan.
 
Meille on tulossa ensimmäinen, joten mitään ei ole valmiina. Hankittiin kuitenkin häämatkalta jo sekä tytölle mekko että pojalle paita + sortsit. Silloin ei siis vielä ollut mitään tietoa milloin onnistutaan, mutta tuntui ihanalta ajatukselta, että on sitten häämatkalta jotain tulevalle pikkuiselle.
 
Meillä tulee onneksi sen verran tuota ikäeroa, että uskon pärjääväni ihan normi-vaunuilla ja seisomalaudalla =) meillä onkin kolmannet vaunut kierroksessa (piiitkä stoori) kun kahdet ensimmäiset palautuivat takuun piikkiin liikkeeseen. Nyt satsattiin sit vähän enemmän ja ostettiin teutoniat, niistä oon ainakin ihan hulluna tykännyt! Ja kova kantokoppa siellä komeron hyllyllä ihan iskemättömänä odottelee Täpinää <3

Mä en varmaan sitä kelan äitiyspakkausta ota, tai saas nyt nähdä. voisin ottaa ne rahat ja sillä sitten ostaa vaihtoehtoisen äitiyspakkauksen, niitä on joskus myyty jossain nettikaupoissa (nyt en juuri googlettamalla löytänyt). Eli siis samalla rahalla minkä Kelalta saa, on saanut vähän toisenlaisen äitiyspakkauksen joka sisältää kaikenlaista tarpeellista =) siellä kelan paketissa on kuitenkin tosi paljon sellaista, mitä emme enää tarvitse(peitto, toppahaalari yms) ja joita ei sitten saa ilmaiseksikaan myytyä kirppiksellä kun niitä on kaikilla! Mutta täytyy nyt miettiä, on siinä kuitenkin niin paljon kaikkea hyvääkin!
 
Heippa!

Mulla on vasta alkuraskaus menossa (rv 5), emme ole tehneet vielä mitään hankintoja emmekä ole kovin monelle edes kertoneet raskaudesta. Lista on siis pitkä, mitä tarvitsee hankkia ja ajattelin yrittää kalleimpia ostoksia tehdä käytettynä (esim. vaunut).

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, sillä siellä on kuitenkin esikoiselle niin paljon kaikkea hyödyllistä. Odotan innolla, että pääsemme tekemään hankintoja pikkuiselle.. Kehto ja pinnasänky pitäisi löytyä vanhemmilta (joissa minäkin olen nukkunut, pinnasänky on Muurlan valkoinen, tosi hyvässä kunnossa vaikka 25v sitten hankittu ja ollut lainassa vaikka kenellä), joten niitä ei onneksi tarvitse hankkia.. Mutta kaikki muu sitten on listalla. Mies vähän toppuuttelee vielä, sillä koskaan ei voi olla varma, että kaikki sujuu suunnitelmien mukaan sikiön kanssa. Olisi kiva jo päästä kaupoille pyörimään :)
 
Meillekin ensimmäinen joten kaikkea ihanaa hankittavaa tulee :) Vaunut olen jo valinnut ja niistä en tingi, vaikka kalliit uusina onkin. Vielä pitäisi kuitenkin malttaa ja odottaa että päästään edes ensimmäinen kolmannes yli. Ylihuomenna on varhaisultra ja jännittää ihan todella paljon onhan kaikki kunnossa. Äitiyspakkauksen otamme varmasti kun mitään ei ole valmiina.
 
Meillä kanssa odotellaan esikoista ja tuntuu, että hankittavaa on vaikka kuinka. Onhan tässä toki vielä aikaakin. Toistaiseksi olen ostanut pari vaatetta. Muut hankinnat saavat odottaa myöhempään, ainakin siihen viikon 12 täyttymiseen saakka.
Äitiyspakkaus tulee oikein tarpeeseen, kun ei tosiaan ennalta ole yhtikäs mitään.
 
Meilläkin on esikoisen jäljiltä vielä kaikki tallella, joten hankittavaa ei todellakaan ole paljoa. Kaksosten matkarattaat meinasin jostain käytettynä hankkia ja varmasti jotain vaatetta, etenkin jos tulokas on tyttö. Niin, ja hoitopöydän. Tässä uudessa asunnossa kun on sille tilaa ja tahdon sitten vauvan vaatteet helposti laatikkoon saataville. Äitiyspakkauksenkin ajattelin ottaa, mielestäni se jotenkin vain kuuluu vauvan odotukseen ja valmistautumiseen :)
 
Meillä kans on pojalle kaikenlaista valmiina, mut osa vaateista passaa tytöllekkin ja oon kaikkea nättiä tytölle ostanu aina ku on halvalla vaan saanu. ei hirveesti kuitenkaan, mut saahan niitä lahjaks antaa, jos itellle ei tuu tarvetta. :) Vaunut meillä on ja Jesse nukku niissa melkeen puol vuotiaaks asti eli sit ku alko liikkua ja nousta pystyyn niin vaihettiin sänkyyn. vaunuihin oli niin helppo nukuttaa. :) eli papunen pääsee vaunuihin kans aluks. pinnasänky on ja pysyy vielä Jessellä. Pullot meinasin ostaa uudet ku eivät niin hirmusti maksa. Ja tietenkin äitiyspakkaus on meille tervetullut, vaikka olis toiset hyvät haalarit siellä. Mulla oli kans äiti säästelly mun vauva-aikasia vaatteita ja niitä oli sit tosi ihana penkoa ja ettiä mieluisia juttuja. Omille lapsille aion antaa samanlaisen tilaisuuden. :) Pakkauksessa säilyvät niin hyvin.
 
En ehkä kehtais myöntää, mutta ollaan jo käyty ostamassa muutama neutraalin värinen (limeä ja ruskeeta) body ja housut :D ja kovasti oon katellu vaunuja netistä, haluisin uudet mutta käytetyt tulis huomattavasti halvemmiks!!! Joulukuussa (siis mikäli viikon päästä ultrassa kaikki normaalisti) käydään Ikeassa shoppaamassa hoitopöytää ja pinnasänkyä :D
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, kun esikoinen on kyseessä :)
 
Pucci mulla oli myös vaunut esikoisen kohdalla joista en tinkinyt, vaan ostin sellaiset kuin halusin, muista tavaroista löytyikin paljon käytettyä. Vaunuihin olen kyllä ollutkin sitten tyytyväinen :).

Jos Tirri löytää siitä vaihtoehtoisesta äippäpakkauksesta tietoa, niin informoi muakin :)

Näin joulun alla ja jälkeen on hyviä alennusmyyntejä, joka houkuttelee ostamaan kaikkea ihanaa :) Mulla vain oli esikoisen aikana liian paljon vaatteita (suurin osa saatuja) joita ei edes kaikkea kerennyt päällä käyttää, kun meidän vauva oli niin "siisti" ettei tullut koskaan ylä tai alapäästä mitään yli, niin ei tarvinnut vaihtaa vaatteeita päivän mittaan. Ja ne ihanat pikkuruiset vaatteet ja niin harmillisen äkkiä pieneksi, että surku oikein tulee :(
 
Babuu, meillä poika nukkui vielä koko viime kesän vaunuissa, siis sinne 1v3kk saakka silleen, että oli sitten 5-pistevöissä kiinni. Kesällä oli niin ihanan näppärää nukuttaa ulkona, ja raikkaassa ilmassa poika nukkuikin hyvin =)

riksuke, älä kuule välitä =D mä olen ostanut ensimmäisiä vaatteita pikkukakkoselle jo viime keväänä, ennen kuin oli edes tietoa yrityksestä!! Ja ihan varmasti nytkin ostelen jotain pientä hiljalleen tässä odotusaikana =) niinhän se toisaalta kannattaakin, ei tuu sit kerralla isoa laskua!

Laiskiainen, juu mä koetan tässä tonkia jos löytäisin vielä jostain niitä myynnissä =) jos en löydä ni sit taidan kyllä ehkä ottaa sen pakkauksen kelalta kumminkin. Niinku Zeni sanoikin, niin onhan se jotenkin oleellinen osa odotusta, ihanaa sitä oli penkoa silloin esikoisenkin aikana! Ja tosiaan olis sitten hyvät laatikot mihin säästää molemmille lapsille vaatteita sitten tulevaa varten, ku musta tulee mummi =D

Hankinnoista muuten, onko kellään muulla aiempien raskauksien aikana ollut Bola-korua, tai meinaatteko sellaisen hankkia? Mä heräsin siihen jotenkin vasta sitten kun esikko oli syntynyt ja ostin sellaisen sit pikkukakkosta varten jo etukäteen. Nyt pitäis vaan kiillottaa se (hopeeta ni on tummunu) että saan sit joulukuun alussa ottaa käyttöön!
 
Bola-korusta mä tilasin heti ar-ultran jälkeen ja nyt jo melkein päivittäin käytössä emoticon
Esikoisen aikana en ollu varmaan ees kuullu koko korusta ja nyt se on mun mielestä jotenki niin ihana <3

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Meillä on kaikki tarpeellinen jo esikoisen jäljiltä säästetty ja jotenkin viimeksi sen pakkauksen vaatteitakaan ei tullut käytettyä kun kaikilla oli esim. vauvauinnissa sama haalari niin haluttiin ostaa erilainen

Me ollaan ajateltu hankkia manduca eikä tuplia, esikoinen kuitenkin jo 2v4kk kun kakkonen syntyy niin jaksaa jo kävellä ja jos jonnekkin pidemmälle lähdetään ni sitten kahdilla rattailla.
Ja jos siltä näyttää niin voihan sellasen seisomalaudankin ostaa myöhemmin.
Mutta luulen että yhdistelmillä ja manducalla pärjätään aikas pitkälle (meillä siis sellaset rattaat mitkä saa kädenkäänteessä vaihdettua vaunuiksi tai rattaiksi. todella kätevät!)

Hmm, mitäs muuta...

Tänään viikot poksuu <3 <3
10+0
 
No juu, kantoliina ja -reppu meiltäkin löytyy =) niillä varmasti pärjätään jos jostain syystä esikkoa täytyy saaa rattaisiin istumaan!
 
Hitsit, tässä taas huomaa kuinka pihalla sitä vielä itse on "vauvamaailmasta"...
Piti käydä googlaamassa Bola-koru ja kun löysin selvityksen, niin pitihän se tilata itsellekin. Mies on huvittuneena seurannut vierestä miun touhottamista, tilasin jo vauva-lehden ja 9kuukautta-lehden ja ostin pari raskautta ja raskausajan ruokavaliota käsittelevää kirjaa. Muuta konkreettista itse vauvalle en ole vielä uskaltanut ostaa. Tai ne vaunut olen jo valinnut :) Miusta tulee varmaan ihan höperö raskauden edetessä.

Itse asiassa miula on tallella laatikko jossa on miun vanhoja vauvan vaatteita. Siellä on myös ihanat Marimekon raidalliset mekot, jotka menee ehkä noin 1 - 2 vuotiaana, jos masussa asustelee tyttö.

Kunpa vaan äkkiä tulisi joulukuun puoliväli ja kaikki menisi hyvin loppuun asti.
 
Mullakin on manduca, vähäisellä käytössä ollut nyt, mutta luulen että pikkuista kääröä tulee siinä kanneltua, mutta tuplat on meille kyllä ehdoton hankinta, esikoinen kun on reilun 1,5v sitten kun vauva syntyy ja nukkuu ulkona ja todennäköisesti nukutan ulkona uuden tulokkaankin.
 
Hmm... saatoin tuossa sortua hieman h&m:n nettialessa ja laittaa pienoisen setin pikkuruisia vaatteita tilaukseen. Oli ne vaan niin söpöjä, ja halpoja toki, ettei oikein voinut jättää ostamatta . Nyt vaan odottelen paketin saapumista kotiin.

Minkämoisia vaunuja teillä on tuleville vauvoillenne? Mä kovasti puntaroin, josko ostaisi käytetyt jostain mutta kieltämättä uudetkin houkuttaisi. Uusia vaan ei taida raskia ostaa suomesta, vaan pitäisi sitten tilata jostain ulkomailta. Minkäslaisia kokemuksia muilla on? Onko vinkkejä, että mitä ehdottomasti kannattaisi ottaa huomioon vaunuhankintoja tehdessä? Mites muut esikoisen odottajat on aikoneet tehdä? 
 
No niin, kerkiää tännekkin taas kirjoittelemaan kun pikkuinen unilla. 
Elikkä siis tuosta bola-korusta olen itsekkin haaveillut ja löysinkin jo yhdeltä nettisivulta aiiivan mielettömän ihania ja varmaan tässä raskaudessa tilaankin sitten jonkinmoisen. :)
Vaatteita meillä on aika paljon jo tuolle esikoisellekkin, mutta jos käy niin että tulokas onki tyttyö niin jotain punaistakin olisi ihanaa olla.Toki pojallammekin on jotain punertavia vaatteita mutta silti on tietysti ihanaa ostella kaikkea ihanaa. Ja miehen puolelta ainakin mummo on ihan hurahtanut tuohon esikoiseenkin kun on vielä ensimmäinen lapsenlapsi ja sieltä saadaanki aika paljon vaatteita, ja oon joutunut välillä jopa vähän toppuuttelemaan että ei ihan mahottomasti tule koko ajan uusia.Jäävät sitten käyttämättä kun ei yksinkertaisesti kerkiä. ;)
Aion kyllä tuon äitiyspakkauksen ottaa tällekkin lapsoselle, vaikka otimme pojallekkin. Muuta huomauttamisen arvoista en siinä huomannut, muutakun että pipo on aivan samanlainen kuin oli tämänkin vuoden pakkauksessa.Nooh... 
Tuplat ovat meilläkin hankinnassa, koska esikoinen on vauvan syntyessä vasta n.1,4kk ja jotta pääsen sitten kulkemaan hyvin niin ehottomasti hankimme nuo tuplat.
Lisää haastetta tähä tuo se että kun niiden pitäisi mahtua autoon ja sitten kuitenkin pitää olla hyvät liikkuessa huonommallakin maastolla. Vierekkäin istuttavat voivat olla liian tilaavievät...
Miehen työpaikalla jo hänen työkaveri kauppasi emmaljungan 2009 vuosimallin tuplia kun miekkonen sitten vahingossa lipsautti että "pitäisi tuolle esikoiselle  hetkeksi etsiä päiväkotipaikka" ja siitä sitten arvasi... NO, kohta onneksi on jo tuo np-ultra ja sitten sen jälkeen uskaltaa jo kertoa kunnolla muillekkin.
Muuten meillä kaikki on jo hankittuna. Nuo vaunut on nyt taas isoin investointi.Ja varmaan haluan nyt tälle kakkoselle jonkinmoisen kantoliinan/repun .
 
Vaunuista sen verran että esikoista odottaessa luin kaiken maailman nettisivuilta mitä vaunuissa "pitää" olla.
Joten sen perusteella ostettiin Emmaljungan DuoEdge yhdistelmävaunut heittoaisalla.
No, heittoaisaa tuli käytettyä varmaan kerran tai kaksi.
Emmaljungat oli mun makuun ihan liian raskaat ja isot niin vaihdettiin ne pienempiin.
Ostettiin Cresent M300 yhdistelmät missä on edessä lukittavat kääntyvät pyörät (ihanat!!)
Itse en suosittele kenellekkään rattaita missä ei saa eturenkaita käännettyä kun ne on niin hiivatin raskaat työntää/kääntää
Ne jotka tunnista toiseen tarpoo rattaitten kanssa metsässä niin varmaan vannoo isojen pyörien nimeen.
Itse asun pk-seudulla ja viime talvenkin pärjäsin näillä rattailla mainiosti, samoin miehen vaimoke osti esikoiselleen ekoina rattaina samat ja edelleen ne käytössä :)

MUTTA nämä vaunu/ratas asiatkin ovat niiiin maku asioita, toinen tykkää toisesta.. :)

 
Hyvä Tirri! Mä jo olen miettinyt, että aloittaisinko ketjut noista hankinnoista Hyvä, että jotkut muutkin ovat jo ehtineet miettiä asiaa...!

Meillä esikoinen on jo reilut 5 v. ja pienessä kerrostaloasunnossa kun asutaan + vähän säilytystilaa, niin vaatteet ja tarvikkeet ovat löytäneet tiensä uusien käyttäjien kotiin jo aikoja sitten. Jotain sentään olen säästänyt: kantoliina (jäi täysin käyttämättä esikon kanssa), imetystyyny (oli lattialla tukena ja tyynynä istumaharjottelussa), yksi laatikollinen söpöimpiä tai muuten tunnearvoltaan tärkeitä vaatteita ja varastossa amme, potta, vaipparoskis (hyvä kerrostalossa, kun roskikselle matkaa..) ja joitain vauva-/taaperoleluja.

Se Bola-koru on ostoslistalla, mietin sitä jo esikon kanssa,  mutta en koskaan tullut hankkineeksi. Se tuntuu suloiselta ajatukselta ja käyn kyllä hypistelemässä sitä vielä jossain kaupassa pian!

Vaunuista
Vaunuja ei ole meillä tarvittu aikoihin joten ne on jo myyty. Tirri, kuulisin mielelläni kokemuksiasi, ja muidenkin, Teutoniasta!? Mikä malli sinulla on käytössä ja mistä erityisesti pidät? Onko sinulla käytössäsi myös yhteensopiva turvakaukalo, jne. lisäosia?

Minulla oli esikon kanssa käytössä 2 Emmaljungat: City Crossit ja n.2v eteenpäin joggerit, jotka olivat about suurimmat (lapsi paksussa toppapuvussa mahtui helposti, normi ratasosassa teki mielestäni tiukkaa kaikenmaailman turkisalustojen kanssa! huom! poika oli hoikka, ei mikään jättiläinen;) markkinoilla tuohon aikaan. Sen lisäksi meillä oli auton perässä pienet ja kevyet sateenvarjorattaat matkoille ja kauppareissuille. Meillä tämä toimi.. Pidin ja pidän Emmaljungista edelleen, mutta nyt nettisivuja surffaillessani tykästyin jostain syystä tuohon Teutoniaan ja mietin, että haluaisin sen "travel setin", eli ratas+koppa+adapteri+turvakaukalo..

Tunnustus: tein viime viikolla amazonista hankinnan masuasukille;)
Ostin ystävän suosituksesta (ei tiennyt, että suositteli minulle..) matkasängyn (jota tarkoitus  käyttää myös kotona huoneesta toiseen siirrettävänä/tarpeen mukaan) jossa on korotettava pohja, vaihtoalusta, jne. Olen ihastellut sitä joskus hänen kotonaan ja se oli hänen äitinsä ulkomailta löytämä ihanuus.

Paketti odottaa jo postissa;)!!! HUOM! Ei mitään hajua, missä säilytän tätä pakettia seuraavat kuukaudet, mutta jostain syystä tuo oli hommattava?! Onneksi meillä on ollut jo kesästä saakka uuden asunnon etsintä-projekti meneillään - toivottavasti meille sopiva koti löytyy pian;)!

Ehkä jotenkin peittelen alkuraskauden epävarmuutta ja pelkoa siitä, että jotain voisi mennä vikaan.. Tällainen sai hormoonini sekaisin:
http://www.amazon.co.uk/Graco-Contour-Electra-Travel-Apple/dp/B004H4WNAA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1320780433&sr=8-1
 
Takaisin
Top