Hankintoja joululahjaa ajatellen

Ei täälläkään ole juuri mitään vielä hankittuna. Halusin saada ensin selville ipanan sukupuolen, ennen kuin lähden mitään ostoksia tekemään. Sen verran vain, että toissapäivänä ostin käytetyt yhdistelmävaunut.

Siskoltani saan ipanalle turvakaukalon,sitterin ja kylpyammeen + vauvan vaatteita jotka väin puolesta käyvät pojalle, heillä kun on tyttö. Pinnasänky ja hoitopöytä tuottavat hieman päänvaivaa kun en voi niitä vielä hankkia, koska olisi vielä muutto edessä eikä vielä yhtään tiedä minkä kokoiseen tai malliseen asuntoon. Kun asunto asia varmistuu, niin pitäisi noita loppuja isoja ostoksia tehdä.
 
Täällä alkaa olemaan isot ostokset tehtynä. Pinnasänky, rattaat, turvakaukalo, sitteri ja kylpyamme löytyy/on tulossa. Vaatteita on muutama vaalean punainen, varuilta yks vaalean sininen ja loput neutraaleja. Samoin pinnikseen lakanoita,löytyy. :) Ihan hassua kun periaatteessa jo kaikki hankittuna... Noo, jos ny kuitenki viel vaippoi yms hakis :D
 
Me ei olla hankittu oikein mitään vielä.
Kaverilta ostin turvakaukalon ja sitterin, kun halvalla sain. Muuten ollaan ajateltu tehdä kaikki hankinnat vasta aika myöhään.

Kaverit ihmettelee, kun en ole ostanut vielä yhtäkään vaatetta. :) Ei vaan ole tullut edes mieleen ostella vauvan vaatteita kun olen kaupoissa käynyt. Ehtiihän sitä vielä. Ja luulen, että noita ihan pienimpiä vaatteita saa aika paljon lahjaksi kun vauva syntyy. Ettei ole kova tarvekaan ostaa itse paljoa vaatteita. Muutenkin yritän (!!) olla maltillinen kaikkien vaatteiden kanssa. Ei ne ihan pienimmät kuitenkaan mene kuin hetken aikaa. Katsotaan koska repsahdan päätöksistäni laughing7

Lastentarvikeliikkeestä olen pari kertaa käynyt katselemassa mammisvaatteita kun on alennusmyynnit ollut. Voi sitä vaunujen määrää.. Miten sieltä kaikkien vaihtoehtojen joukosta löytää sen juuri itselleen parhaan?? :happy090 Täytyy varmaan kirjoittaa joku vaatimuslista ennen kauppaan menoa. :smile

Muutenkin kun ensimmäistä odottaa niin jotenkin aika pihalla mitä kaikkea sitä tulee tarvitsemaan. Tarvitsis varmaan ainakin sellaset olla hankittuna joilla pärjää ekat pari viikkoa kun ollaan kotiuduttu.
 
hahaha.. vaunut on valittu ja tilausta vaille, mutta vaikeudeks ei lopulta muodostunu malli ominaisuuksineen vaan se mikä jumittaa ostopäätöstä on väri! :D
 
Muokattu viimeksi:
Mä kans oon kironnut hoitopöydän kanssa ku se ei sais olla liian iso ja siihen pitäis saada tavaroita säilytykseen (vaipat pois silmistä). No löysin ongelmaani ihanan ratkaisun brion seinälle asennettavan hoitotason, johon saa voiteet ja vaipat pois silmistä :)

Mä en tod näk tarvi enää yhtään vauvan vaatetta kun sukulaiset on huolehtineet ettei vauvan tarvi ilman vaatteita olla. Tällä hetkellä mulla on kolme isoa muovipussillista 50-80cm vaatteita. :) onko teidän sukulaiset aloittaneet kauhean hössötyksen?


Mamma+kirppu
 
Aeria : Saako udella mitkä vaunut valitsitte? :)

Meillä ei onneksi ole vielä kukaan aloittanut mitään hössötystä. Oma sukuni tapoihin ei onneksi kuulu hössötys mistään asioista. Muuten mulla sekoaisi pää... Miehen vanhemmat ovat vähän enemmän sellaisia, mutta ovat onneksi hillinneet itsensä hyvin kun tietävät ettei me oikein välitetä kauheasti söhläämisestä :)

Hoitopöydän kanssa olen itse lähinnä miettinyt, että tarvitsenko sitä ollenkaan. Jotenkin tuntuu, ettei sille olisi kuitenkaan käyttöä. Meillä hoitoalustan (sen pehmusteen) saa vessaan sivupöydälle kätevästi. Siinä on sitten vesipiste jo vieressä. Jotenkin ajattelen, että helpompi olisi pistää hoitopiste sinne. Itseni tuntien luulen että ne pissavaipat ainakin vaihtuu ennemmin olohuoneen lattialla tmv. :)

Oletteko jo sisustaneet lastenhuonetta?
Meillä se toimii vielä varastona. Mutta suunnitelmia olen tehnyt. Pinnasänky (alkuun tietenkin meidän makuuhuoneeseen), joku kaapisto/lipasto tmv. (jossa olisi isoja laatikoita joihin saisi leluja) ja ehkä keinutuoli. Vaatekaapit meillä on makuuhuoneissa valmiina, seinän sisään rakennettuja, joten sellaista ei tarvitse ostaa.
 
Meille ei tule erillistä vauvan huonetta, kun vauva majottautuu meidän makkariin :grin. Pitäis saada makkariin mahdutettua vaan vauvan pinnasänky meidän sängyn viereen mun puolelle sänkyä ja sitten huoneeseen tulee hoitopöytä, pieni lipasto ja liinavaatekaappi vauvan tavaroille :). tuota vauvan "nurkkausta" koitan sitten vielä sisustaa vähän "vauvamaisesti" . Hyvin selitetty :laughing025.
 
Täällä on viimeinkin aloitettu tarvittavien tavaroiden hankinta. Kaverin luona käydessäni autoon sullottiin niin paljon kuin mahtui tavaraa. Mukaan lähti Emmaljungan yhdistelmävaunut, sitteri, itkuhälytin, potta, seisomatuki, taaperokärry, pari kipaletta lämpöpusseja ja syöttötuoli. Kaikkiahan noista ei heti tarvita :) Pinnasänky jäi vielä kun ei kyytiin sopinut :laughing002 Tänään kävin kirpparilta ostamassa kaksi pussillista vaatteita. Voi kun kotipuolessa olisi tuollaisia lastenvaatekirppareita!
 
Meillä on kotona 41neliötä ja muuttaa ajateltiin sitten ku pikkuinen kasvaa ja omistusasuntoon on varaa. Vauvalle on oma nurkkaus makuuhuoneessa ja minusta ainakin on toimiva, kun viereisiin kaappeihin saan vauvan tavarat. ImageUploadedByVau Foorumi1376575597.734621.jpg


Mamma+kirppu
 
Www saa toki :) Päädyttiin Teutoniaan.
 
Muokattu viimeksi:
Aeria, meillä kans samat vaunut eli Mistral P:t ja vaikuttaa kyllä ihan toimivilta peleiltä. Ite tykkäsin kans siitä, että ovat todella pienet mutta jykevät vaunut ja saa helposti kasattua ja mahdutettua autoon, niin ei tarvitse erikseen ostaa matkarattaita.
 
Kiitos Aeria tiedoista! Pitääkin heti mennä katsomaan noita! :) Meillä samat vaatimukset kuin sinulla.
 
Näemmä löytyi nuo Teutonian Prestige yhdistelmävaunut niin, että voi valita pehmeän kantokassin tai kovan kantokopan. Kummalla teillä on? Kumpi mahtaa olla parempi?
 
Kysyit varmaan Aerialta, mutta mä vastaan kumminkin :grin. Meillä pehmeällä kantokopalla, jossa siis irroitettavat kovikkeet. On kuulemma ainakin pehmeä lämpimämpi talvivauvalla ja menee sitten lämpöpussina (kuulemma tämäkin) noin kaksivuotiaaksi asti... Niin eikä tarvitse isoa säilytystilaa kovalle kopalle! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: www
Me ollaan nyt muuttamassa kolmioon kun tarjous vapaasta asunnosta tuli tänään. Ajateltiin, että kaksioon tunkeminen vauvan ja ison koiran kanssa syö liikaa meidän hermoja. Vaunutkaan ei olisi mahtunut eteiseen.

Meillä ei ole hankittu mitään muuta kuin syöttötuoli (alennuksesta). Ei perhekään vielä hirmuisesti hössötä. Miekkosen äiti haluaisi sponssata lahjoittamalla vaunurahaa. Sehän sopii :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: www
Apua, täällä on nyt ensimmäiset hankinnat tehty! Toissapäivänä ostettiin syöttötuoli, alennuksesta. Tänään ostettiin turvakaukalo+telakka, matkarattaat, adapteri ja ensimmäiset petivaatteet äitiyspakkauksen laatikkoon. Aikooko kukaan muu nukuttaa vauvaa aluksi siinä äitiyspakkauksen laatikossa? Mulle on niin sanottu, että se on vauvalle turvallisemman oloista kun ei heti laita "isoon" sänkyyn. Joten päätettiin nyt ainakin kokeilla sitten aluksi sitä äitiyspakkauksen laatikkoa, vaikka tuntuuhan se vähän hassulle... :) Ai niin ja sitten ostettiin sellainen kaukalopussi, kun talvella kuitenkin tarvii jonkin verran liikkua niin on kuulemma kätevä.

Vielä pitäisi ostaa sänky ja siihen tietty patja ja petivaatteet, sitten amme ja hoitotaso... Vaunut saadaan lainaan ja ne haetaan viikonloppuna.. Puuttuukohan sitten enää muuta kuin vaatteita, vaippoja, ym? :) Äitiyspakkauskin toivottavasti tulee parin viikon kuluessa. Apua, kun alkaa tuntua että joulukuu on ihan kohta!
 
Cherry87 kiitos vinkistä :D Tota koppa-asiaa oon vielä pähkäilly.. ollu kahen vaiheilla. Kova koppa ois tavallaan kiva ja jos tulis jossain vaiheessa bebe vol 2 joka oiski jo vähän isompi talvella, niin aattelin et siihen kovaan koppaan mahtuis talvipukimissa kauemmin.. (nää joulukuisethan taitaa kasvaa ulos kopasta kesällä/syksyllä?) Mutta toi on kyllä kätevää jos sitä samaa voi käyttää lämpöpussina. Se kova koppa on selvästi isompi myös autossa, kun noi muuten menee niin pieneen.
 
Täällä on nyt vakuutushakemus tehty ja ensimmäinen iso kassillinen vauvakamaa kotiutettu. Sain siskolta paljon pieniä vaatteita, vuodevaatteita, kantoliinaa, ruokalapun ja hymynaamahelistimen. Huomenna neuvolasta pitäisi sitten saada se raskaustodistus, jolla pääsee äippäpakettia tilailemaan. :happy090 Onkos joku muuten ehtinyt saada jo omansa?
 
Meillä tulevan vauvan huone on vielä varastona ja hieman kesken listojen osalta. Huoneessa on valmiina vaatekaappi, joten kalusteiksi tulee näin alkuun pinnasänky (Brion valkoinen, jonka ostan kaverilta) ja sohva, jolle ajattelin majoittua siihen asti, kunnes vauva nukkuu hiukan pidemmät unet eikä kaipaa maitoa joka tunnin välein. Meillä tavoitteena on siis saada vauva nukkumaan omassa sängyssä, mutta imettämisen kannalta suunnittelin tuota väliaikaista muuttoa vauvan huoneeseen. Mies saa työssä käyvänä nukkua omassa makkarissamme rauhassa, siitä aion pitää kiinni, kun kerran tällainen väliaikainen ratkaisu on mahdollista... Ai niin, edesmenneen mummini musta keinutuoli saattaa muuttaa olohuoneen nurkasta vauvan huoneeseen, jonne se siis alunperin oli tarkoitettu. Väritys vauvan huoneessa on aika neutraali; valkoista, harmaata (yksi seinä, matto ja sohva) ja piristyksenä sitten myöhemmin jotain perusvärejä...ei siis tule pinkkiä huonetta prinsessauutisista huolimatta :)
 
Takaisin
Top