Hankintoja joululahjaa ajatellen

vauvoissa on hyviä kokoeroja, huomaa ä-pakkauksen vaatteista.. no, neuvolan tätikin aina muistaa sanoa ettei ole mitenkään pienimmästä päästä tämä meidän neiti :rolleyes: Ei kovin pullukka oo mutta suht pitkä ja semmonen yleis-iso.. ä-pakkauksesta jäi käyttämättä kans potkuhousut ku en kokenu kätevinä eikä ne niin kauheen kivojakaan ollu.. ja ne puolipotkarit kun ne oli niin kumman mallisia. H&M puolipotkarit on meidän tytölle toiminu mittasuhteiltaan parhaiten ja kestäny hyvin päivittäistä pesua ja rumpukuivausta. Mut se villahaalari oli käytössä lähes heti, milloin ilma vaati lämmintä välikerrosta, tai ehkä noin 1kk iästä. Alkuun lahkeet oli ylipitkät mut en sitten käyttäny villasukkia. Nyt se on jo suunnilleen sopiva! Toppis on tietty valtava mut toi on silti vaunuissa nukkunu siinä, veikkaan ettei mahdu ens talvena :p
 
Aeria: mikähän ihmeen villahaalari sulla siinä on nimittäin se ainaki mikä meillä on nii on iha valtava :D siis niinku just tyyliin ens talveks.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin oon pitänyt sitä äp:n villahaalaria koko talven meijän pojalla (nyt 60cm pojalla pituutta), eikä se nyt niin valtava ole kun käärii vähän hihan suista :) tykkään enemmän pitää sitä kun pienempää villahaalaria, jonka sai kauhealla työllä kiskottua vaatteiden päälle...
 
Mä täällä taas meen aika reteesti asioitten edelle, mutta haluaisin kuulla suosituksia syöttötuoleista ja potista. Millaisia teillä kokeneilla mammoilla on? Potista sen verran, että pojille suositeltiin jotain roiskesuojallista pottaa. Mikäköhän se sitten on? Ja syöttötuoliksi saadaan todennäköisesti joka tapauksessa TrippTrapp, kun se on jäänyt sukulaisilta ylimääräiseksi.

Ja tuo potalla käyminen ja syöttötuolissa istuminen ovat varmaan erittäin yksilöllisiä juttuja, mutta missä vaiheessa olette aloitelleet? Kuulin nimittäin juuri, että tuttujen puolivuotias istuu tukevasti syöttötuolissa ja käy myös jo potalla. Syöttishommat siis varmaan ihan normaalin aikataulun mukaan, mutta aika aikaisin ovat pottatreenit aloittaneet. Vai oonkohan mä taas ihan hakoteillä?
 
No mullahan ei ennestään näitä omia lapsia ole mutta mitä oon hoitolasten kanssa puuhaillut niin se tripp trapp on tosi kätevä kun saa säätää just oikeelle korkeudelle. Menee sitte myöhemmin ilman sitä turvakaarta ja silti lapsi ylttää hyvin syömään. Ja nyt on käytössä omassa huoneessa lapsilla.

Pottatreeneissä varmaan vaikuttaa aika paljon se miten lapsesta huomaa että alkaa vääntää kakkaa (sehän on kuitenki helpompi tunnistaa kuin pissahätä). Monihan kai tekee myös niin että potta on koko ajan vaikka olohuoneessa ja lapsi saa käydä siinä istuskelemassa ihan housutki jalassa että "tottuu" siihen pottaan. Ja mun siskontytöllä oli ainaki niin naurettavan säännölinen kakkarytmi että neidin ois voinu istuttaa potalle vääntämään sitä kakkaa jo aika aikasin :D Mutta mitä nyt oon sukulaislapsia seuraillu niin tuossa vuoden iässä tuntuvat alottaneen pottailut.
 
Tosi monelta oon kuullu et niillä on jäänyt äp:n puolipotkarit käyttämättä, kun niin kummallisen mallisia. Mutta täällä on yks kummallisen mallinen, nimittäin meidän pojalle istuu kuin nenä päähän :grin.

Meillä on ollut tänä talvena villapukuina mummojen kutomia villavaatteita ja sitten toppahaalareita on ollut 3 eri kokoa ja mallia (saatiin kaikki ilmatteeks, ei niitä muuten ihan noin montaa ois :oops:). Mä vähän epäilen, että noi äp:n villa- ja toppahaalarit ei mahdu meille ens talvena ja me ollaan saatu noita vanhempiakin äp haalareitakin "varalle" 2 kappaletta ja vielä eri vuosina, joten erilaisia äp haalareita täällä 3. Joten todellakin toivon, että pojan hurja kasvu hieman hidastuis :grin, niin ei jäis kaikki käyttämättä.
 
Takaisin
Top