Hankintoja joululahjaa ajatellen

Aeria, heh me oikeestaan ostettiin jo Teutoniat, kun saatiin uudenveroiset käytetyt ihan pilkkahintaan laughing7 .

Ollaan kyl aika aikaisessa, mutta en mä jaksa kokoajan pelätä "et jos jotain tapahtuu", koska jos jotain tapahtuu ni se sit tapahtuu ostin mä tavarat etukäteen tai en.:p Mut suosittelen (näin parinpäivän kokemuksella) ehdottomasti Teutonioita kaikille (niitä on tullu kyllä testailtua ja pyöriteltyä tässä vaikka miten päin), on niin kivannäköset, pienet (mutta kuitenkin tooosi iso puolipehmeä kantokoppa), ei tarvi erikseen matkavaunuja ja hyvät työntää jajaja... laughing6
 
Toi muuten oikeasti on melkoinen suo, vaunucase meinaan... On kolmea pyörää, neljää pyörää, kääntyviä etupyöriä, kääntyvää taka-akselia ja sitäjatätäjajaja... aaargh. Käytiin parissa liikkeessä katselemassa vaunuja ja tuli kauhea vaunuinformaation ylisyöttö. Oltiin sitten kauhean tylsiä, kun ostettiin vähän käytetyt vaunut periaatteella "pitää olla isot pyörät, kun kävellään paljon ja pitää mahtua helposti auton takaronttiin". o_O
 
Hyvä tuuri Cherry87 teillä käynyt noitten vaunujen suhteen!

Me saadaan tutulta parilla lapsella käytetyt Briot, jotka ovat sellaiset perinteiset, tukevat nelipyöräiset. Niitä ajateltiin käytellä "maastossa". Lisäksi meinattiin hommata kevyet ja kapoiset kaupunkirattaat, joilla pääsisi sitten kätevästi busseihin ja kaupoille.
 
Muokattu viimeksi:
mä nyt tilasin eilen sitten nuo vaunut, en malttanut olla tilaamatta... :D onneks ne sai tilata laskulla niin voi sitten palauttaa jos eivät olekkaan sopivat.
 
Me oltiin kans tosi tylsiä, mä en jaksanut edes alkaa perehtymään sen tarkemmin kaikkeen siihen mitä olisi ollu mahdollista saada ja millasilla ominaisuuksilla. Toki netin kautta kateltiin mitä kaikkea ois tarjolla ja millä hintaa, mutta loppu peleissä me ostettiin pari viikkoa sitten käytettynä todella hyväkuntoiset Emmaljungat, ihan perusvaunut, ilman mitään hienouksia, mut mä oon tyytyväinen. Ne on NIIN hyväkuntoiset, et en ois koskaan uskonu löytäväni parilla sadalla ihan uudenveroisia vaunuja, varsinkaan tuon merkkisiä.

Niiden lisäksi ollaan ostettu toisetkin vaunut (mummolavaunuiksi), sitteri ja hoitopöytä/lipasto. Enää puuttuu siis pinnasänky ja toki kaikkee muuta tarpeellista, mutta ne kalleimmat hankinnat alkaa olla jo tehtynä. Turvakaukalo saadaan miehen siskolta lainaan, joten sitä ei meidän edes tarvi ostaa.
 
mulla alkaa olee kasassa silleen välttämättömimmät tavarat, tosin sitten on niitä vaatteita joita varmasti tulen haalimaan ihan liikaa :D ja tiettu sitteri ja muuta tollasta ei ehkä niin tyyristä. mut vaunut on nyt tilattu, hoitopöytä on, pinnasänky on, turvakaukalo on, vaatteitakin kyllä on :D
 
Mä sitten kävin tänään hakemassa joulutontulle semmosen keinuvan sitterin :D http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4884/pl Eli tuommosen, vähän käytetyn ja hintaa oli 100€. Saas nähdä, lähinnä "varasyliksi" ajattelin alkuun kun on tosiaan tuo vilkas esikoispoika kohta 3v täällä pyörimässä. Aika näyttää että oliko ns. turha ostos, mutta ainahan sen voi myydä eteenpäin sitten.
 
Meilläkin kävi hyvä tuuri kun saadaan lähes käyttämättömät Brion Singit tutulta ihan ilmaseksi :)
Ne on kätevät kun itsellä tulee paljon pyörittyä kaupungilla.

Sen lisäksi eilen kaveri ilmoitti että siltä saan lainaan vauva-ajaksi pitkän matkan vaunuiksi yhdellä lapsella olleet Enmaljungat, joten ei tarvitse niitäkään ostaa. Muutenkin tuntuu, että kaikki on tyrkyttämässä tavaraa sieltä täältä!

Äitiyspakkausta en ota, vaan jos jotain en saa niin ostan mielummin. Meidän joululahjoillehan siinä on aivan liian isot haalaritkin :/ en tajua miksi ei ole kahta eri äitiyspakkausta, kesä- ja talvisynnyttäjille. Muutenkin tuo tämän vuoden keltaruskea retro -teema ei oikein uppoa.
 
Mariya_ Muhun taas uppoaa toi retroteema kuin veitsi kuumaan voihin (vai miten se sanonta meni :laughing002 ), mutta oon kanssa täysin samaa mieltä tosta haalarista, että sen voisi saada vaikka kahdessa eri koossa.

Ja ihanaa kuulla, et muutkin on jo tehny hankintoja :biggrin, koska en viittiny ekaks itte sanoa, että me ollaan jo hommattu kaikki tarpeellinen :smiley-ashamed005. Eli pinnasänky, sitteri, hoitopöytä, vaunut, turvakaukalo, syöttötuoli, leikkimatto, pieniä vaatteita ja tuttipullo, tutti ja kestovaippoja. Mutta siis tosiaan yli puolet noista saadaan ilmaiseksi, ja loput käytettynyä lukuunottamattta tuttipulloa ja tuttia :). Ja kaikki tavarat ei onneks ole vielä täällä meidän nurkissa, kun osa on vasta ns. varattuna meille" :happy112.

TMJ, toi keinuva sitteri vaikuttaa kivalta, toivottavasti teiän pieni viihtyy siinä :).
 
Täälläkin käytettiin vaunujen ihmettelyyn ja vertailuun hyvä tovi. Aikamoinen suo tuo valikoima tuntui olevan :schocked028
Pähkäilyyn ja liikkeissä renkaiden potkimiseen kyllästyttyäni, päädyin tilaamaan Bugaboo Buffalot Hollannista. Muutaman satasen tuossa säästi.
Otettiin samasta paikasta myös kaukalo ja Tripp Trapp syöttötuoli. Syssymmällä edessä on vielä muutto, joten pinnis ja muut kalusteet saavat vielä hieman odottaa. Vaatteitakin on alkanut kaappiin ilmestymään vaikkei mitään pitänyt vielä hankkia, ihme juttu :biggrin
 
Olettekos muuten noitten peruskamojen lisäksi meinanneet hommata beibelle vakuutusta? Jos kyllä, niin tiedättekö jo, mistä semmoisen otatte? Taas yksi kamala suo lähteä vertailemaan noita ehtoja ja hintoja. Ja osa yhtiöistä kai vaatii raskaustodistuksen sitä varten, toisissa voi ottaa jo kauan ennen rakenneultraa. Ja hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa pitäisi kuitenkin vakuutus olla, jos meinaa ylipäätänsä sellaisen saada. Kyllä tässä on taas raskaushormonipää pyörällään kaikista vaihtoehdoista.
 
Mä oon aatellu ottaa. Enkä sen enmpää jaksa perehtyä vaan haen Op-Pohjolasta missä mulla on kaikki muutkin vakuutukset.
 
Me ollaan otettu jo vakuutus, tai siis tehty sellainen varaus että se alkaa heti vauvan syntymästä. Otettiin se LähiTapiolasta missä on muutkin vakuutukset. Siellä ainakin vakuutuksen pystyi ottamaan ekan ultran jälkeen, ja muistaakseni piti viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa ottaa. Otettiin se heti kn pystyi, koska mun piti täyttää joku terveysselvitys, ja eihän sitä tiedä millaisia vaivoja tässä raskauden aikana vielä tulee... :wink

Muuten ei olla tehty vielä mitään hankintoja! Vaunut saadaan, ja kantoreppu. Ollaan toki käyty katselemassa, ja suunnilleen tiedetään mitä aiotaan ostaa. Kai sitä kohta täytyisi oikeasti lähteä tekemään ne ostokset. :) Ootteko muuten tilannut netistä, vai käynyt jostain ihan liikkeestä ostamassa? Mietin että mitn paljon hinnoissa on eroa..
 
Meille on tällä hetkellä hankittuna VASTA muutamia pikkusia vaatteita ja niin ihana pinnasänky. Paljon olen ajatellut hommata tavaraa käytettynä, vaunut tulee uutena kun isovanhemmat haluavat ostaa lahjaksi :)
Pinnasänky on tori.fistä vanhanaikainen valkoinen sänky 40-luvulta, sopii meidän puutalon sisustukseen. Kaunis ja toimiva!
Vakuutus ollaan ajateltu ottaa, mutta vielä ei olla mitään hintoja kilpailutettu.
 
Tuosta vauvvavakuutuksesta... Meillä otettiin se esikoiselle, ihan varmuudeksi.
Ja vitsit että on ollu hyödyllinen juttu. Vaikka se hintavalta tuntuikin.
Jätkä nimittäin sairasti korvia paljon, nyt on 2. putket korvissa ja molemmat putkitukset on tehty yksityisellä. Kunnallisella kun ei saanut mitään toimintaa aikaiseksi kukaan :/
Oon ollu tosi tyytyväinen että otettiin se vakuutus. Ja otetaan kakkosellekki.
Toki mulla olis varaa viedä lapsi yksityiselle lääkärille ilman vakuutustaki mut kyllä se silti mukava on tietää että saa korvaukset sitten kun on tuo vakuutus.
Ja lapsi sai meillä tosi nopeasti oikeeta hoitoa. Oli siis 1-vuotiaana 5 lääkekuuria 2,5kk:n aikana korvatulehdusten ja vuoksi josta lopulta seurasi liimakorva. Jos sitä ei hoideta ajoissa niin voi olla vaikutusta kuuloon -> puheen kehittymiseen. Tk:ssa vaan viivyteltiin. Yksityisellä toimittiin.
Näin meillä. Mutta tosiaan, suosittelen vakuutusta.
 
jei, vaunut saapuivat tänään! hulluna rupesin repimään laatikoita auki ja klikkailee pyöriä kiinni. on kyllä hienot vaunut! :) toivotaan että ajavat asiansa.

mä meinasin ottaa vauvavakuutuksen op-pohjolasta kun sieltä kaikki muutkin vakuutukset on. sieltä saa rakenneultran jälkeen ottaa vakuutuksen niin periaatteessa voisin jo sillaisen ottaa :)
 
No niin. TMJ:n aiemmat kokemukset sinetöivät vakuutuspäätöstä entisestään. Olen itse ollut korvatulehduskierrelapsi ja ongelmia on korvien kanssa ollut jonkun verran vielä aikuisiälläkin. Toivottavasti tämä lapsi perii isänsä priimat korvakäytävät eikä vakuutukselle tule kovin paljoa käyttöä. :)

Rakenneultraa odotellessa tullaan tänään raskauden puoliväliin 20+0. Hurraa!
 
Apua, kun te ootte hankkineet jo ties mitä!!!! Mulla on yhä vaan se yksi torkkupeitto ja kaupanpäällisenä jonkun pesuaine-ostoksen yhteydessä saatu muumi-pyyhe. Toki sisko lupaili katsoa kaikenlaista vaatetta yms. mulle, nyt kun sukupuolikin on tiedossa. Itse tilasin Ellokselta starttipaketin, sukkia ja ihanan mekon ensikesäksi ihan vaan iltaisen nettisurffailun heräteostoksena... Mut ne vaunut tuottaa kyllä päänvaivaa. Emmaljungat olis yhdellä tutulla tarjolla, toisella taas jotkut joissa on kääntyvät renkaat...ja mä olen ihan pihalla mmitkä mä sit tarviin, kun on hiekka- ja asfalttitietä ja paljon ulkoilua koirien kanssa... Plääh!!!
 
Meillä myös koiria (4kpl) ja itse en kyllä ottaisi koirien kanssa lenkkeilyyn sellaisia vaunuja, joissa on kääntyvät renkaat. Lähtevät liian helposti remmin mukana sit kääntymään, jos sattuu talutusremmi jäämään jotenkin huonosti vaunuihin nähden ja tulee joku yllättävä tilanne, johon koirat reagoi. Meillä siis valittiin ihan perus Emmaljungat, just koirienkin takia ja toimivat tosiaan paremmin alustalla ku alustalla. Mut nää on tietty makukysymyksiä...
 
Takaisin
Top