Hankinnat

Meillä kans esikoisella käytössä tuo besafe izi combi joku... ja se on jo käännetty kasvot menosuuntaan päin. Eli on vöillä nyt kiinni (isofix selkä menosuuntaan päin). Tila tuosta rupeaa jo loppuaan että syksyllä kun tulee enemmän vaatteita ei jätkä enään mahdu istuimeen.
Tälle tulevalle tarvii kans ostaa joku kätevä kaukalo (edellinen jo niin vanha). Isofix telakka ois kyl kätevä mut menee myös turvavyö telakallinen. Kunhan on se telakka :hilarious:
 
Meillä myös Super Vikingit ja mä elän toiveissa, että selvitään pelkän kopan ja seisomalaudan hankinnalla. Toki talvi näyttää sit miten käy. Esikoinen joulukuussa siis 2v 3kk. Onneks ne tupla-adapterit ei paljoa maksa.

Esikoiselle ostettiin Britaxin Dualfix -kaukalo/istuin viime syksynä ihan vaan sillä ajatuksella, että sen saa sitten vauvan käyttöön, mutta myös esikoinen voi sillä matkustaa pitkään. Oon ollu hirveen tyytyväinen, kun ei tarvii irrotella kun itse matkustajaa. Miinuspuolena nyt meidän rataskaukaloadapterit on jäämässä turhakkeiksi. Tosin ei niitäkään nyt esikoisen aikaan ihan hirveen montaa kertaa tullu käytettyä eli aika näyttää mikä tässä nyt on lopullinen menetys.
 
Rattaat, vauvansänky ja sitteri on vanhat tallessa. Vaatteita myös löytyy.
Pitää hankkia kuivausrumpu (meillä kestoillaan), uusi turvakaukalo, talvivauvalle kaukolopussi. Sukupuolesta riippuen pitää vaatehankintojakin. Matkarattaat on tallessa, mutta niin loppuunkäytetyt, että ne pitää jossain vaiheessa hankkia. Kestovaippoja on varastossa, luultavasti kuminauhat kaikista menneet. Tutkin niitten kuntoa vähän lähempänä, osan varmaan korjaan.
 
Olikos jollain kokemusta Klippan triofix Recline turvaistuimesta ja telakasta? Näyttäis täyttävän meidän toiveet ja tarpeet ja lisäksi vielä miellyttää omaa silmää todella paljon!
 
Olikos jollain kokemusta Klippan triofix Recline turvaistuimesta ja telakasta? Näyttäis täyttävän meidän toiveet ja tarpeet ja lisäksi vielä miellyttää omaa silmää todella paljon!

Klippan triofix comfort ja recline ovat samanlaiset, comfort on hiukan uudempi malli ja siinä on vähän enemmän pehmustetta.
 
Meillä kanssa tuo Klippan Triofix Comfort, ollaan oltu tyytyväisiä! Meillä ei ole omaa autoa, joten on plussaa että telakan saa kiinni sekä isofixillä että turvavyöllä.
 
Onkohan täällä jo juteltu äitiysvaatteista?

Musta tuntuu, että maha on nyt alkanut pullahtaa ja omat housut käyvät tukaliksi. Pitäisi siis suunnata etsimään jotain mukavampia :D ensikertalaisena mulla ei ola mitään käsitystä mistä hyviä äitiysvaatteita voisi löytää, olisiko teillä kokeneemmilta vinkkejä? Ainakin H&M:lla taitaa olla jotain? Mieluusti kävisin ihan fyysisessä kaupassa, missä voin sovittaa vaatteita, inhoan nettikauppoja ja palautusrumbaa :D

Yritän kyllä selvitä mahdollisimman paljon oman vaatekaapin sisällöllä ja yläosien ja mekkojen osalta se voikin onnistua. Lisäksi ostin jo aiemmin kesää varten kokoa isomman hameen, joka on paitsi ihanan viileä helteillä myös peitti alkuraskauden turvotuksen. Parit housut on silti varmaan pakko ostaa.
 
Riippuu Trixie varmaan siitä missä asut, että mistä löytyisi äitiysvaatetta ihan kivijalkakaupoista. Itse olen pääsääntöisesti h&m:n äitiysvaatteista tykännyt, ja alesta saattaa löytää sopivia. Jostakin olen myös kuullut, että Prismassa olisi äitiysvaatteita, mutta en tiedä onko kaikissa ja minkälaista. Mamaliciousilla on myös kivoja vaatteita ja parhaat äitiyshousuni onkin ML:t.

Kyllä ne nettikaupat on vaan käteviä, etenkin kun asuu täällä perähikiällä. :) Ja usein palauttaminenkin on tehty tosi helpoksi.
 
Helsingissä Bebes; hintava, mutta hyviä tuotteita ja hyvä palvelu.
Viime raskauden jälkeen olen bongannut Fiilinki-kaupan, oon nähnyt ainakin parissa eri kauppakeskuksessa (pääkaupunkiseudun ulkopuolella ainakin Raision Myllyssä), eli on ketju. En oo käynyt. Lastenvaateliikkeillä on myös jotain, ainakin NameIt:llä. Lindexillä on netissä, tilasin viimeksi kerran, mut molemmat vaatteet oli ihan säkkejä.
Mun täytyis myös alkaa miettimään vaatteita vaikka ei kiinnostaisi. Oon pitkäselkäinen, ja pitkistä kesäpaidoista on pula. Vatsa pullottaa sen verran että tavallisista t-paidoista loppuu pituus. Mun pitkät paidat taas on enempi talveen. Veikkaan, että seuraavaksi kirraavat housut, eli kannattaisi varmaan siirtyä mekkoihin...
 
Mä olen ostanut h&m:stä ja kirppareilta löytynyt tosi hyvin mm. Mamaliciousin vaatteita. Myös Boobin vaatteita haalin, kun sopivat raskauteen ja imetykseen.

Zalandolla on myös tosi hyvät valikoimat ja alet :) sieltä tilannut jo talveksi jotain
 
Itekin suosittelen H&M:ää ja Zalandoa :) Henkkamaukalta löysin itse ainakin alesta jotakin. Sit oon ostanut ihan tavallisia paitoja, mut isommassa koossa.
H&M:n harmaat äitiysleggarit tosin oli ainakin itelle täydellinen pettymys. Kangas on ihmeellisen venymätöntä ja leggarit ikävän tuntuiset jalassa. Äitiysfarkut taas tuolta on ollu tosi hyviä!

Onkohan täällä ollut puhetta jo kantorepuista? Mikä on teidän suosikki tai mitä suosittelisitte ihan pienestä vauvasta eteenpäin? Itse olen tutkaillut lähinnä Tulan, Ergobabyn ja Najellin kantoreppuja, mutta en millään osaa päättää mikä niistä ois sit paras. :D
 
Itekin suosittelen H&M:ää ja Zalandoa :) Henkkamaukalta löysin itse ainakin alesta jotakin. Sit oon ostanut ihan tavallisia paitoja, mut isommassa koossa.
H&M:n harmaat äitiysleggarit tosin oli ainakin itelle täydellinen pettymys. Kangas on ihmeellisen venymätöntä ja leggarit ikävän tuntuiset jalassa. Äitiysfarkut taas tuolta on ollu tosi hyviä!

Onkohan täällä ollut puhetta jo kantorepuista? Mikä on teidän suosikki tai mitä suosittelisitte ihan pienestä vauvasta eteenpäin? Itse olen tutkaillut lähinnä Tulan, Ergobabyn ja Najellin kantoreppuja, mutta en millään osaa päättää mikä niistä ois sit paras. :D
Tula on ollut aikas hyvä, ainakin helpompi kuin manduca. Kuvittelisin että tulan ftg-malli olis vielä helpompi, kun siinä ei tarvita mitään erillisiä tukia.
 
Kiitos vaatevinkeistä! Asun Helsingissä ja voisin käydä tsekkaamassa nuo Fiilinkin ja Bebesin ihan paikan päällä :) Siellä näyttäisi olevan myös juhlavaatteita, elokuiset kaverin häät jo vähän hirvittävät kun omat juhlavaatteet on melko slimfittejä...
 
Mä innostuin eilen niin että kävin ite Bebesillä shoppailemassa mukavat farkkushortsit ja pitkän topin :) Palvelu oli taas tosi mukavaa.
Muistin, että Lindexillähän on kyllä alusvaatteita raskauteen ja imetykseen, muut äitiysvaatteet sitten netissä. Niillä oli ainakin viimeksi hyviä tukevia imetystoppeja joita käytin loppuraskaudesta kun liivit painoivat, ja niitä käytin varmaan ekan puolivuotta synnytyksen jälkeen. H&Mssa myös imetystoppeja, mut ne eivät (mun mielestä) olleet yhtä tukevia, pidin niitä kotikäytössä.
 
Mä tykkään Manducasta kun sitä saa paremmin säädettyä, mut onhan siinä enemmän remmejä. Tula ftg (free-to-grow) vaikuttaa mielenkiintoiselta, tutkisin varmaan sitä ekana jos ei olis reppu(j)a valmiiksi kotona.
 
Me käytiin tänään vähän jo tutkailemassa yhdistelmävaunuja. Ihastuttiin nyt eniten stokken trailzeihin :love7 Onko kenellekään niistä ihan käytännön kokemusta? Hinta kyllä hirvittää, kun mies haluais ne ehdottamasti hankkia uutena :nailbiting:
 
Me käytiin tänään vähän jo tutkailemassa yhdistelmävaunuja. Ihastuttiin nyt eniten stokken trailzeihin :love7 Onko kenellekään niistä ihan käytännön kokemusta? Hinta kyllä hirvittää, kun mies haluais ne ehdottamasti hankkia uutena :nailbiting:
Me käytiin kans tällä viikolla katsomassa vaunuja ja noi oli myös meidän toinen suosikki, mutta vielä enemmän tykättiin Britaxin go next:sta josta oli ilmeisesti tullut myös ihan uusi malli. Kiinnostais kyllä myös kokemukset noista kummastakin!
 
Me käytiin kans tällä viikolla katsomassa vaunuja ja noi oli myös meidän toinen suosikki, mutta vielä enemmän tykättiin Britaxin go next:sta josta oli ilmeisesti tullut myös ihan uusi malli. Kiinnostais kyllä myös kokemukset noista kummastakin!

Me ei taas tykätty yhtään noitten britaxien ulkonäöstä :hilarious:
 
Me käytiin taas tänään kattelemassa yhdistelmävaunuja ja turvakaukaloita.
Todennäköisesti päädytään vaunuissa Stokke Trailzeihin, myös Cybex Priam oli kiva vaihtoehto, mutta siinä epäilyttää miten menee esim. lumessa.
Turvakaukalo tulee olemaan Cybexin, vielä pohditaan mallien välillä; cloud q vai aton q:grin
Jos jollain näistä käytännön kokemusta niin, mielellään kuulisin :)

Käydään nuo varmaan jo ostamassa rakenneultran jälkeen ja törsää lomarahat niihin :hilarious:
 
Takaisin
Top