Hankinnat

Täällä mietitty päätä puhki hyviä vaunuja.. asutaan maaseudulla ja lähistöllä hiekkateitä joiden kunnossapito on vähän niin ja näin, joten oon miettinyt että yhdistelmä emmaljungat voisi olla hyvät joissa kunnolliset isot renkaat ja jousitus..
 
Myö ostettiin viime viikolla käytettynä Emmaljungan Super Nitro vaunurunko ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä :) aiotaan vielä hankkia siihen ne Outdoor air renkaat, niin uskon että on just bueno maaseudulle ja huonoille teille.
Hankittiin myös käytettynä Maxi-Cosin Isofix- telakka. Kaukalokin saatiin samaan rahaan, mutta sen aion kyllä uusia. Nyt pääseekin katselemaan vaunukoppia ja miettimään mistä sen uuden turvakaukalon tilaisi :D

Ajelin yks ilta vaunurungolla ihan intopinkeänä pitkin taloa ja koirat oli aivan kauhuissaan että "mitkä hitot nuo on?!?" :D Vaatii vähän treeniä ennen vauvan tuloa et lenkit rupee sujumaan.
 
Meillä on suuri osa tavaroista laitettu jo eteenpäin.. jäljellä taitaa olla pinnasänky, vanha itkuhälytin, imetystyyny, jotain vaatteita, lämpöpussi kaukaloon ja vaunuihin, matkarattaat. Ostettavaakin siis on :rolleyes:

Bugaboon foxeista haaveilen, meillä ei tule tarvetta tuplille eikä varmaan seisomalaudallekaan kun kuopus on jo 3 v vauvan syntyessä. Voi olla että päädyn johonkin foxeja edullisempaan vaihtoehtoon kuitenkin, täytyy käydä liikkeessä koeajelemassa. Stokken trailzit on kyllä tosi kivat, niitä harkitsin kuopukselle aiemmin. Phil & tedsit meillä oli joskus ja nekin tosi hyvät, babyjoggerit vaikuttaisivat myös ominaisuuksiltaan meille toimivilta.

Lisäksi ainakin kaukalo & telakka ja pienempiä hankintoja kuten unipesä, vaatetta, kantoliina ja ehkä reppu, sitteri... onneks vielä on hyvin aikaa :wink
 
Täälläkin on hankittu jo pikkuhiljaa sänky sekä siihen mobile, turvakaukalo isofixillä, matkasänky ja sitteri.
Nyt etsinnässä ne vaunut sekä hoitopöytä.

Esikoiselta ei ole mitään tavaroita jäljellä niinpä
Kaikki on ostettu käytettynä kun ei ole tietoa onko tulossa lisää lapsia enää tämän jälkeen.

Rakenneultran jälkeen alan hamstraamaan vaatteita (jos ja kun sukupuoli selviää) ja henkilökohtaisemmat tavarat kuten imetystyyny, amme, hoitoalusta jne ostan uutena.
 
Meillä täällä maalla tosi kätevät oli esikoisella Emmaljungan yhdiselmät (nyt en muista minkä niminen versio) isoilla ilmarenkailla, kelillä kun kelillä. Vie vaan autossa tosi paljon tilaa ja hankalasti kääntyy jos esim kaupassa niiden kanssa käy. Tarkoitus nyt siis hommata joku KEVYT ja pienempään tilaan menevä yhdistelmä johon saisi myös turvakaukalon, edellinen turvakaukalo oli meillä erikseen. Nuo vaunut/rattaat jää sitten kotikäyttöön, työkaverilta silloin hyvällä hinnalla saatiin tosi siisteinä käytettyinä.

Kantoreppuna meillä tosi paljon tykätty Ergobabyn 360, tosin vasta oliko 4kk alettiin käyttämään, joko taas liinalla mennään ennen tuota ikää niinkuin viimeksi tai sitten pitää ostaa se pienennysosa. Mutta tukeva on ja kätevä yksinkin pukea ja käyttää.
 
Meillä on ollut tuo emmaljungan super nitro/super viking -runko täällä maalla. On ollut tosi hyvät. Ja on helppo kulkea kaupoillakin kun on kääntyvät etupyörät. Ainoa miinus on että tosiaan vie jonkun verran tilaa autossa.
 
Me varmaan päädytään rattaiden osalta emmaljungan double viking 735 kun niissä saa lapsen työntäjään päin kun siirtyy ratasosaan. :) Pitää varmaan mennä liikkeeseen kattelaan vähän.
 
Emmaljungat tosiaan tuntuu vievän autosta kaiken tilan vaikka meilläkin on iso farkku.. Tuossa just miehen kanssa pohdittiin että mikähän tila-auto se pitää hankkia että päästään koko perhe (kaksi keskikokoista koiraa, kaksi kania, vauva ja me) joskus matkustamaan mihinkään. :D

Löysin eilen torista pinnasängyn jollaista oon ettinyt. 4 tasoon säädettävä pohja ja etureunan saa laskettua alas. :) Myös sitteri, unipesä, vastasyntyneelle sopiva toppapuku, lämpöpussi kaukaloon ja bodeja saadaan ostettua tutulta huokeeseen hintaan. Vähän meinaa jo karata käsistä tämä shoppailu kun sai ultrassa tietää että kaikki hyvin ja tyttö mahdollisesti tulossa. :D
 
Minun on pakko tähän rataskeskusteluun sen verran sanoa, että itse en ole kokenut muita Emmaljungan rattaita isoina, paitsi Emmaljungan CityCross rattaat CC-istuimella. Meillä on käynyt ne, sitten oli Emmaljungan Scooter 2.0 rattaat (matkarattaina) ja nyt on Emmaljungan SuperVikingit kuppi-istuimella.
Meidän vanhaan pienehköön farmariin mahtui nuo Scootterit konttiin loistavasti, niin että takakonttiin mahtui vielä muutama laukku ja iso koira. Nyt meillä on uusi aavistuksen isompi farmari ja sinne mahtuu SuperVikingit oikein mainiosti, kun ottaa kuppi-istuimen irti ja laittaa sen tavallan rungon sisään. Konttiin mahtuu edelleen rattaiden lisäksi koira ja muutama laukku. Ja siis koiralla on oikein kivasti tilaa olla kontissa.
Itse olen kyllä muutenkin aivan rakastunut Emmaljungan rattaisiin, niissä on ihan huippu työntötuntuma, kulkee monenlaisessa maastossa ja miellyttää muutenkin omaa silmää! :)
Mutta makuja on niin monia kuin käyttäjiäkin! :)
 
Onko kellään kokemusta vaunujen seisomalaudasta hiekkatiellä? Tuntuu, että kaikki seisomalaudat on jollain minikokosilla skeittilaudan renkailla, ja jotenkin tuntuu, ettei ne oikein pelitä täällä perämettän hiekkateillä..

Sen verran oon googlannu, että Teutonialla olis mahtava ilmakumipyörillä oleva seisomalauta, mutta se ei taida meidän vaunuihin käydä. Meillä on Emmaljungan yhdistelmät, olisko classic.
 
Me varmaan päädytään rattaiden osalta emmaljungan double viking 735 kun niissä saa lapsen työntäjään päin kun siirtyy ratasosaan. :) Pitää varmaan mennä liikkeeseen kattelaan vähän.

Me mietitty tätä samaa jos vain mahtuis autoon [emoji85]
 
Ihania pussilakanoita tuolla!
Mut tää on se ongelma; vauvan peitot on usein kokoa 80x120cm, ainakin kotimaiset. Noi pussilakanat on 100x130cm kokoisia. Oikeankokoisia ja kivannäköisiä tuntuu olevan vaikea löytää, tai sitten en ole etsinyt tarpeeksi..
 
Ihania pussilakanoita tuolla!
Mut tää on se ongelma; vauvan peitot on usein kokoa 80x120cm, ainakin kotimaiset. Noi pussilakanat on 100x130cm kokoisia. Oikeankokoisia ja kivannäköisiä tuntuu olevan vaikea löytää, tai sitten en ole etsinyt tarpeeksi..
Finlaysonilla mun mielestä on sen kokoisia.
 
Joo minun silmään kans nuo emmaljungan vaunut/rattaat näyttää hyvältä ja eivät ole ihan pahimpia rihveli vehkeitä. Onneksi vielä on hyvin aikaa löytää juuri ne itselle oikeat.
 
Tääl hankitaan aika paljon käytettynä, serkulta ostin emmaljungat (yhdistelmät) mulla kun oli tietyt kriteerit vaunujen suhteen: säädettävä työntöaisa, metallinen tavarakori, neljä rengasta jotka ovat saman kokoisia (joo oon vaikee:grin), kaukalon hankin vain sen takia et saa vauvan si sairaalasta kotio, sänkyä ei viel oo kattoo sitä syksymmällä...eihän tässä vielä kiire oo :joyful:
 
Esikoisen vauva-aikaan sain kaverilta lainaan superviikkareihin kaukaloadapterin, ni oli helppoa vaan viskata runko kyytiin, kaupoilla kaukalo kiinni ja menoks.

Nyt tilattiin neidille reissurattaiks Baby Jogger City Tourit, mut ne ei kerinny mukaan :sad001 iso harmitus!
 
Takaisin
Top