Hankinnat

Mikä Emppuli_88 teille tulee lasten ikäeroksi? Meille tulee n.1v7kk ja noitten tuplien kanssa vähän pohdin että kuinka toimis. Kantoliina löytyy, et kauppaan pääsis ratas/liina kombolla. Leikkipuistoon jaksaa jo nyt kävellä ite, mutta entä sitten kun tulee kiukuttelut yms muut kohtaukset (kauhu skenaariot). Pulkka toimii jos olis lunta, mutta se ei tääl rannikol oo varmaa. Tuplat tarvis mahtuu helposti autoon... ehkä sitä kans kattoo tilannetta syksyllä ellei sopivat tuplat tuu vastaan.:)
 
AamuElokuun meille tulee myös eroksi juuri tuo 1v7kk. Kyllä meilläkin sitä kiukkuraivoa on, mutta silloin ei rattaatkaan auta. Tai siis kyllähän se niissä pysyy valjailla, mut huuto on kaamea... mutta kattellaan syksymmällä miten tyttö kesän aikana kehittyy ja mikä tilanne on, et hankkiiko ne tuplat sit kuitenki vai yrittääkö pärjätä ilman...
 
Te jotka tuplia pohditte niin ootteko miettineet asiaa siltä kannalta, että onko tilanteita joissa on pakko päästä liikkeelle molempien lasten kanssa kelistä/lapsen tai omasta väsymysasteesta/tms huolimatta? Meillä tulee lasten ikäeroksi 1v 9kk ja esikoinen aloittaa tarhan syksyllä 2pv/vko. Tarha on kilsan päässä ja mun pitää ainakin hakea ne päivät kun on tarhassa eli vaikka satais kissoja taivaalta niin liikkeelle on päästävä. Ja lapsi saatava kotiin vaikka olisi kuumeessa. Tällä perusteella totesin, että tuplat hankitaan. Niin ja monesti kulkee vielä koira käsipuolessa niin olisi mahdotonta liikkua ilman että saan esikon rattaisiin.

Luulenpa että jos tota tarhakuviota ei olisi ja lähin leikkipuisto olisi hiukan lähempänä (nyt melkein 2km) niin olisin ostanut seisomalaudan noihin yhdistelmiin.
 
Mulla ainakin tuon tuplien hankinnan ratkaisi nimenomaan tuo että en todellakaan hautaudu lasten kanssa kotiin tai pää hajoaa.
Mies kun tekee päivät kotona töitä, niin on ihan virkistävää käydä vaikka kaupungilla kahvilla tai tehdä jotain muuta.
Joten tuplat tulee hankittua ainakin jollain aikataululla. Esikoinen on syyskuussa 1v5kk
 
Joo, hyviä näkökulmia otitte esille :) kyl ne melkei tällä seudulla on pakolliset... Yks isoimmista kriteereistä olis että mahtuu autoon ja on helppo kasata/koota... ja käytettynä et säästäis siinä edes vähän :)
 
Jesh, sain pitkän metsästyksen jälkeen hankittua tuplat. Ongelmana oli että rattaita oli käytettynä vain Helsingissä ja Turussa.
Nyt seurailin yksiä ja vahingossa tuli kysyttyä serkulta apuja noudon kanssa, ja niinpä hän on menossa maanantaina hakemaan meille Baby jogger city mini double gt rattaat.
 
Mä aattelin, et jos on pakko kummankin kaa lähtee jonnekin, niin sitten autolla. Mulla on kuitenkin liki aina auto käytössä ja sillä myös kersat lähtee tarhaan aikanaan(toki sillon esikko jo liki 3vee).

Ja jos tää seuraava on samanlainen ku esikko ni mun pää ei kestä lähtee kauas kotoo, varsinkaa julkisilla kulkineilla. Tänään just oltiin shoppailemas ja esikko viihty rattaissa tasan 30min. Sen jälkee oli piru irti. Se ei oo ikinä kestäny olla vaunuissa/rattais/kantorepussa. Sen takia mun on ollu turha ees haaveilla mistää leppoisista shoppailureissuista ostoskeskuksessa :wacky:

Toki puistossa varmasti käydään ja MLL kerhossa, mutta ne on tuossa ihan naapurissa eli siihen pystyy esikon vaik kantaan, jos ei seisomalaudal suostu oleen. Jos ei ois autoo, olis "helpot", rauhalliset lapset ja pitäs bussil kulkee niin ehdottomasti ostaisin tuplat :grin
 
Täällä on tammi-helmikuun vaihteessa la. Esikoinen siis tulossa; hartaasti toivottu ja odotettu :love7

Kaverilta saan yhdistelmät (tutek) edullisesti ja siskolla on tallessa omiensa pinnis. Nyt olis jollyssa seinälle kiinnitettävä hoitotaso tosi hyvässä alennuksessa ja meidän pieneen vessaan ei mitään hoitopöytää mahdu. Vesipisteen luo kuitenkin vaipanvaihtotilan haluan, ettei tarvi sinappikone paljaana juoksennella ympäri asuntoa :laughing002
Kysymys kuuluu: onko kokemusta kellään noista seinään kiinnitettävistä? Muualta kuin huoltsikan vessasta :D
 
Täällä on tammi-helmikuun vaihteessa la. Esikoinen siis tulossa; hartaasti toivottu ja odotettu :love7

Kaverilta saan yhdistelmät (tutek) edullisesti ja siskolla on tallessa omiensa pinnis. Nyt olis jollyssa seinälle kiinnitettävä hoitotaso tosi hyvässä alennuksessa ja meidän pieneen vessaan ei mitään hoitopöytää mahdu. Vesipisteen luo kuitenkin vaipanvaihtotilan haluan, ettei tarvi sinappikone paljaana juoksennella ympäri asuntoa :laughing002
Kysymys kuuluu: onko kokemusta kellään noista seinään kiinnitettävistä? Muualta kuin huoltsikan vessasta :D

Ei oo kokemusta muualta kun just yleisistä vessoista. Meillä oli myös edellisessä asunnossa pieni vessa, johon oli kuitenkin ängetty pesukone ja siinä päällä pidin hoitoalustaa. Pienessä korissa oli käden ulottuvilla vaipat yms tarvittava. Hyvä idea laittaa kuitenkin se vaipanvaihtotila vessaan, tavalla tai toisella. Lisäksi meillä kun esikoinen oli poika niin teki usein pissat komeassa kaaressa vaippaa vaihtaessa ja oli ihan kiva kun sai käsisuihkulla vaan huuhtaistua lattian....
 
Meidän vessassa ei oo ees pyykkikoneelle tilaa :shy: eli on vaan pytty ja lavuaari. Kunnon pesutilat on alakerrassaa, jonne on jyrkät portaat. Niissä en kyl ala pienen vauvan kans kulkemaan monta kertaa päivässä :p
Toinen vaihtoehto olis pyörillä siirrettävä hoitopöytä. Sen vois vessan ovelle hurauttaa, kun peppupesulle on tarvetta.
Tekis mieli jo ostella, mut mies toppuuttelee :banghead: :grin jollyssa ois muitakin hyviä tarjouksia :rolleyes:
 
Tuli sitten eilen laitettua tilaukseen manduca. Olin jo päättänyt, että hommaan sen sitten kun vauva on jo syntynyt ja näyttää, että on tarvis. Lisäksi tuli hommattua kapalopussi ja pari pakettia aventin tutteja. Paha paikka tämä netti, kun on niin helppo aina vaan tilata..
Sitten mietin, että jos ostaisin varalta pari korvike putellia, niin osaisiko joku sanoa mitä kannattaa ostaa? Mikähän olisi sellainen mitä yleisimmin vauvan masu sietää?
 
Nordin yhdistelmävaunuja saa odotella saapuvaksi. Aventin sähköinen rintapumppu ja turvakaukalo (muista merkkiä :D ) tulevat pakettiin.
Yhdet vaunut menivät palautukseen rungon rakennevirheen takia. Onneksi ajoissa matkassa..
 
Alko ahdistaa. Oon hankkinut super viking rungon + kopan. Ajatukseni oli että hankin siihen sopivan turvakaukalon ja adapterin eli joku Maxi Cosi jne. Mutta nyt oon muka ihan hmoilasena enkä tajua mistään mitään ja rahaa tulee vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa eli en voi edes ennakkoon lähtee mitään nyt ostelee ja varmaan kaikki on kuitenki liikkeissä tilauksella. Ärsyttää ku ei vaa tiedä ja tajua asioista heti kaikkea
 
Mun pitäis kans hankkii turvakaukalo ja yhdistelmät, mut en oo yhtään kiinnostunut tutkimaan eri vaunuja ja mitkä kaukalot kytketään mihinkin ja pläääh. Eilen tilasin itselleni kellon ja käsilaukun, huomatkaa tärkeysjärjestys:grin
 
Meilläkin turvakaukalon valinta herätti paljon enemmän epävarmuutta ja turhautumista kuin vaunujen valinta. Siinä on niin monta liikkuvaa osaa: mikä sopii autoon, minkä saa vaunuihin kiinni, käykö telakka vain kaukalon vai myös myöhemmin turvaistuimen kanssa jne. Pitkään meni niin, että aina kun yritettiin selvitellä asiaa, jompikumpi menetti lopulta hermonsa :D

Paikallisen Lastentarvike-liikkeen opastuksella ja kavereiden suositusten perusteella päädyttiin ostamaan Maxi-cosin Cabriofix-kaukalo ja siihen 2 way fix -telakka. Tuo Cabriofix on tosi kevyt kaukalo, ja tosi moni kaveri kehuu sitä. Tuohon telakkaan päädyttiin siksi, että siihen saa myöhemmin isomman lapsen turvaistuimen kiinni sitten (selkä menosuuntaan, kuten pitääkin). Myyjä olisi laittanut istuimenkin heti pakettiin mukaan, mutta jätettiin se kuitenkin vielä kauppaan, kun tuntuu niin kaukaiselta :) Lupasi kuitenkin, että sitten myöhemmin saadaan sovittuun pakettihintaan se isompi istuinkin. Meillä kun on pieni kaupunki, niin tuolta Lastentarvikkeesta saa kyllä hyvät edut! Ja mainiota palvelua. Vaunuistakin saatiin alennusta.

Ostettiin vielä Emmaljungan adapterit tuohon kaukalopakettiin lisäksi.
 
Tuli sitten eilen laitettua tilaukseen manduca. Olin jo päättänyt, että hommaan sen sitten kun vauva on jo syntynyt ja näyttää, että on tarvis. Lisäksi tuli hommattua kapalopussi ja pari pakettia aventin tutteja. Paha paikka tämä netti, kun on niin helppo aina vaan tilata..
Sitten mietin, että jos ostaisin varalta pari korvike putellia, niin osaisiko joku sanoa mitä kannattaa ostaa? Mikähän olisi sellainen mitä yleisimmin vauvan masu sietää?
Meillä sopi Tuuti, joka on valion merkki. Nan on aika yleinen myös. Perus prismasta löytyy hyvä valikoima ja lisäksi apteekista maidottomaan ruokavalioon yms. jos todetaan allergia. Mutta oikeastaan pelkkä kokeilu auttaa. Ekan puoli vuotta sopii tuuti 1 ja nan 1, sitten siirrytään tuuti 2 jne. Mä imetin, mutta mulla oli hätävarana korviketta tissiraivareihin yms.
 
Alko ahdistaa. Oon hankkinut super viking rungon + kopan. Ajatukseni oli että hankin siihen sopivan turvakaukalon ja adapterin eli joku Maxi Cosi jne. Mutta nyt oon muka ihan hmoilasena enkä tajua mistään mitään ja rahaa tulee vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa eli en voi edes ennakkoon lähtee mitään nyt ostelee ja varmaan kaikki on kuitenki liikkeissä tilauksella. Ärsyttää ku ei vaa tiedä ja tajua asioista heti kaikkea
Meillä on myös hankittuna super vikingit. Emmaljungan runkoihin menee ymmärtääkseni britax, maxi-cosi ja besafen vauvakaukalot. Meillä oli ennestään tuo besafe niin siksi myös valitsimme super vikingit. Lastentarvike on ainakin virallinen emmaljungan jälleenmyyjä niin marssi ihmeessä sinne ja kysy mitkä vaihtoehdot maksaa mitäkin. Monesti istuimia, kaukaloita ym on keskusvarastossa ja tulevat viikon sisään. Niistä voi maksaa käsirahan ja loppusumman noudettaessa. Meille tarjottiin myös vaihtoehtoa että maksetaan käsiraha tilatessa ja noudetaan vaunut vasta lähellä laskettua aikaa, jolloin myös loppuosan olisi voinut maksaa. Ovat mielestäni siis aika joustavia ja koko summaa ei ihan heti tarvitse
 
Mulla odotti kesäksi suurempi rahallinen korvaus, mutta jatkan töitä sittenkin äippälomaan asti niin tämä korvaus siirtyi parilla klikkauksella eteenpäin lasketun ajan tienoille. Pidemmällä tähtäimellä hyödyn enemmän, mutta kesä menee niin kädestä suuhun eläen ja mitään ei voida hankkia ennakkoon. Sinällään ei haittaa ettei tule turhia hankintoja tehtyä enkä stressaa vaikka vaatteita ei kaapissa ole juuri tarpeeksi jne. Niitä saa joku lähteä ostamaan jos itse en kykene kaupoille lähtemään. Mutta olisi kiva edes vähän jotain saada hoidettua hyvissä ajoissa. Yritän vain miettiä että tässä säästetään nyt hyvään tarkoitukseen kun en pääse nyt tuhlaamaan
 
Se on ihan totta että kyllä niitä kamoja ehtii hankkia ja aina voi lähettää jonkun muunkin hakemaan. Meillä kun esikoinen syntyi niin oltiin kotonakin tosi paljon ihokontaktissa ja vauvalla vaan välillä vaatteet päällä. Lähinnä siis peiton alla köllöteltiin eka viikko :Heartred
Ja jos tarkkoja ollaan niin sairaalathan suosittelevat ettei vastasyntynyttä kuljeteta kahteen viikkoon pitkin kyliä vaan rauhoitutaan oman perheen kesken kotiin, joten eipä mitään kaukaloita ja vaunuja juuri heti tarvitsekaan. Kai se on vaan meillä naisilla jokin henkinen valmistautumiskeino tuo tavaroiden hankkiminen ja päivittäinen räpeltäminen ;D Mitä oikeasti kotona tarvitsee heti on särkylääkkeet :D me ainakin jouduttiin heti kurvaan apteekkiin kotimatkalla.
 
Takaisin
Top