Hankinnat

Meillä ei oo yhtään kokoa 50
tällä hetkellä, paitsi äitiyspakkauksessa olevat mitkä on mun mielestä reilumpaa kokoa muutenkin. Esikoisella oli muutama 50, ja olivat sen 1-2vko käytössä.

Nyt oon tosin alkanut arpomaan kun ultrassa ennustavat keskimääräistä pienempää että hukkuuko noihin 56 vaatteisiin, päätettiin miehen kanssa että ei osteta etukäteen. Mies menee sitte ostamaan jos on tarvetta kun synnärillä kuitenkin ollaan vähintään se 2vrk sokeriseurannan takia.
 
Muokattu viimeksi:
56 kokoa on vaikka kuinka, 50cm ehkä 2 bodya. Mä kanssa suosittelen käärimään hihoja ja lahkeita ja jos vertaa 56 bdyja niin ne on jo keskenäänkin niin eri kokoa, varsinkin leveys vaihtelee.
 
Tajusin tuossa kun järjestelin vauvan vaatteita että meille on kertynyt hirvee määrä 56 vaatteita... Siis bodyja taitaa olla joku 30-40kpl... Ei vissii tarvi tosiaan lisää ostaa. Nämä melkein kaikki siis tullut meille tutuilta...
 
Kyllä meilläkin 50-56 kokosia on jonkin verran. Mieluummin varaudun, ettei tarvi ekojen päivien aikana stressata pyykkäämisen tai shoppailun kanssa, vaan voi keskittyä ihan muihin juttuihin :D
 
Sain nyt vihdoin hommattua noita asioita vauvalle, otin jollyroomilta jonku paketin missä oli yhdistelmät sekä maxi cosin turvakaukalo, isofix ja adapterit. Ei jaksa yhtään mitään ylimääräsiä vauvahifistelyjä :grin
 
Lindexillä oli nettikaupassa ihana tummansininen kollaripuku vaan kympillä, ne maksaa hennesilläkin vähintään tuplat, nyt joku tekemään hyvät kaupat!
 
Pitääkö vauvalla olla miten pipoja? :D Tajusin et mulla on muutama pipo noiden äp pipojen lisäks mut taitaa olla aika isoja tosiaan...
 
Ostaisin jonku ohkasen myssyn alkuun (myös sairaalaan mukaan) tohon syyslokakuulle ja sit sovittelisin eka ne äippäpakkauksen pipot.
 
Ja tietty riippuu kuinka vaatehifistelijä on, kyllä mulle riitti vauvalle ihan yks tai kaks pipoa :grin
 
Meillä ostettu newborn koossa yks sellanen ohkanen trikoinen pipo kotiutumiseen, syksyyn vähän paksumpi puuvillainen ja talveen sitten merinopipo vielä hankintalistalla :D Mutta ihan siis 1pipo/vuodenaika ajateltiin pärjätä.
 
Okei! Kiitos :) vähän helpottaa et ei tarvi kymmentä eri pipoa :D
 
No nyt on kaupasta raahattu ekat vaipat, siteet, liivinsuojat ja nännivoide sekä vissyä, mehua ja suklaata sairaalakassiin. Yksi pikkubodykin tarttui matkaan, kun huomasin et heinäkuisen esikoisen jäljiltä suurin osa pienimmistä bodyista on lyhythihaisia.
Vaatteet pyörii koneessa, huomenna vaunun kankaiden ja kestovaippojen pesu. Viimein ehtii valmisteluja tehdä, kun esikoisella alkoi päiväkoti.
 
Mä en oo edelleenkään hankkinu muuta kun sen sitterin. Tosin just lähetin kyselyä tuplavaunuista kun näytti hyviltä ja hinta oli kohdillaan. Esikoisen uhma alkaa olla siinä pisteessä, että ilman niitä tuplia ei kotoota lähetä ikinä mihkään... eli täytynee noista britaxeista luopua. Tosin nuo mitä katoin on liki samat vaunut, siihen vaan saa sisaristuimen.

Voi kumpa ne ei ois viä menneet ja olis hyvät niin pääsis tästäkin ressistä. Olis nii hyvä hinta kun tähän kuuhun täytyy käyttää kisu eläinlääkäris(~200€) ja ostaa jääkaappipakastin hajonneen tilalle(~500€,tänään se maksaa) niin ei ihan hirveitä olis vaunuihin enää hassata. Toki noista vanhoista saa rahaa kun ne myy...
 
Äsken tajusin että on jäänyt hyvinkin yksinkertainen asia hommaamatta, nimittäin meidän vaavilla ei ole edes sukkia kaapissa kun äsken tavaroita pengoin.. kyllä muuta vaatetta löytyy vaikka kuinka.:hilarious: Uupuu muutamia muitakin pieniä juttuja mutta ei niinkään vaatteita, hyvä kun edes tässä vaiheessa huomasin kun aloin katsoa että mitä vaatetta ottaisin vauvalle sairaalasta lähtöä varten.
 
Meillä on pipoja joka lähtöön, vahingossa tullut ostettua jos jonkin näköistä myssyä :D Ajattelin säästää noissa tuplarattaissa, koska en tiedä miten kovalle käytölle tulee. Löysin tosi siistit vanhanmalliset emmaljungat käytettynä ja kaikilla härpäkkeillä. Kuopuksella britaxin smile2, enkä aio vielä luopua niistä kun niitäkin voi joskus tarvita. Ongelmana nyt, että missä mä nää kaikki kärryt säilytän?? :D
 
Meillä on ne britaxin smile 2 tytön huoneessa ja nyt ne tänään haetut tuplat (britax b-dual) olkkarissa :nailbiting: pitäs keksiä joku ratkasu mihkä laitetaan.

Mietittiin et pidetään ne yksilö britaxit viä tovin(osat menee näissä toisiinsa eli voi mielensä mukaan yhdistellä)ja myydään sit loppuvuodesta. Voi noita tuplia käyttää sit sen jälkeen.

Ne on kyl kätevät kun niistä saa myös yksittäiset vaunut/rattaat. Eli lienevät toimivan pitkään. Myös se meidän kaukalo sopii niihin :) onhan ne vähän kohlot(isot)ja painavat ja kyl niissä käytön jälkiä näkyy, mutta eipä tarvi enää ressata miten pääsee kahden kersan kans reissuun. Ja nuo on käytännössä samat vaunut kun ne smile 2. Tosin ei oo ilmakumirenkaat vaan sellaset toisenlaiset. Mut kaikkee ei voi saada :rolleyes:
 
Tänään vauva-shoppailua miehen kanssa. Imetystyynyä metsästää, hoito-alustat ja petivaatteita. Aventin naturalpullot joutuu tilata kun mistään moisia löydy (vain Classic/pumppu).
 
Me saatiin tänään ristiäimekko, ollut aikoinaan minulla, sisaruksilla ja serkuilla. Omia lapsia ei siinä kastettu kun oltiin siinä uskossa että äitin sukulainen pesi sen pilalle. Eilen äiti sitten sanoi että ei kyllä se edelleen löytyy.. On virkattu mekko ja eräs sukulainen sen tosiaan on pessyt kloriitilla ja nyt on kellertävä tai oikeestaan sellainen vauvan kakan värinen, joskus ollut vaalea. Menettelee kyllä tuonkin värisenä mutta haluaisin kokeilla vaalentaa. Uskallanko :rolleyes: Onkohan toivoa saada enään vaaleaksi? Vinkkejä?
 
Meillä kans ristiäismekko anopilla odottamassa. Siinä kastettu mun mies ja sisko. On ihan hemmetin kamalan värinen, ällön kasarikeltainen. Ja muutenkaan mikäön kaunis, anopille tuntuu olevan tärkeä kastaa meidän vauva siinä joten sillä mennään :joyful:
 
Riippuen materiaalista varmasti vaalentaminen onnistuu, kannattaisi varmaan ottaa mekko mukaan ja käydä kysymästä jostain neuvoa niin ei mene piloille.
 
Takaisin
Top