Hankinnat

Tutuuh: Ah, pitääpä varata kotiin särkylääkkeitä! Voiko muuten synnytyksen jälkeen sitten syödä ihan yhtä hyvin parasetamolia kuin ibuprofeeniakin? Toinen jemmattava asia olis kai ne supersuuret siteet. Ettei tarvi miestä laittaa asialle heti synnytyksen jälkeen :D

Saako muuten kestoliivinsuojia mistään tavallisista marketeista? En ole ompelutaitoinen.
 
Synnytyksen jälkeen saa syödä buranaa ja panadolia ainakin. Paitsi jos on paljon verenhukkaa(tai sit johtui verensiirrosta)niin sillon burana on kielletty ilmeisesti hyytymiseen liittyen eli pelkkä panadol. Synnäril sain 1mg panadolia 8h välein(jos pyysi, toisille tuotiin pyytämättäkin). Muut sai panadol burana yhdistelmän, on kuulemma tehokkaampi kun ottaa molempia. Mulla riitti kyl ihan se panadolkin, en muista et hirveitä kipuja olis ees ollu, tietty eppari ja muut repeemähaavat oli vähä kuvuliaita, lähinnä turvotuksen takia oli vaikee istua..
 
Enpä muista että esikoisesta olisi mitään kipuja jälkeenpäin ollut. En revennyt eikä ollut muutakaan murhetta (manteliöljyä välilihaan vink vink!), mutta nyt tokan kohdalla on alkanut jännittää jälkisupistukset jos niitä tällä kertaa tulee. Pitänee jotain särkylääkettä jemmata varmuuden vuoksi :)
 
Joo, särkylääkkeitä pitää varata kotiin ehottomasti! Terveyssiteitä myös. Eilen aloitin jo sairaalakassin pakkaamisen, etten vain myöhästy. :D Viimeksi se nimittäin jäi pakkaamatta. Aloitin tärkeimmistä, kuten salmiakista ja pillimehuista. Hygieniatuotteet ostin samalla myös.
 
Mulla on ainakin jälkisupistukset pahentuneet joka synnytyksen jälkeen, eli särkylääkettä kyllä tarvii. Siteetkin hommasin valmiiksi viimeviikolla.
Minä myös mietin sairaalakassin pakkaamista, mutta vielä en oo saanu aloitettua. Jospa sitä tässä pikkuhiljaa sais senkin laitettua.
 
Iski vähän äsken paniikki sisarusvaunuista. Olen nyt testannut ääripäät, ja bugaboo donkey duot menneet heittämällä kärkeen. Etsin käytettyjä mutta noidenkin hinnat pyörii 1000€ tietämillä ja vähän tarjolla lähialuilla. Jos olisi varoissaan, ostaisin noi heti mutta nyt ei malta luotolla hommata. Kohta mennää alkuperäisen kantoliina/rattaat suunnitelman mukaan ku pihi on.
 
Tutuuh: Ah, pitääpä varata kotiin särkylääkkeitä! Voiko muuten synnytyksen jälkeen sitten syödä ihan yhtä hyvin parasetamolia kuin ibuprofeeniakin? Toinen jemmattava asia olis kai ne supersuuret siteet. Ettei tarvi miestä laittaa asialle heti synnytyksen jälkeen :D

Saako muuten kestoliivinsuojia mistään tavallisista marketeista? En ole ompelutaitoinen.
Saa ihan prismasta. Mä en alkuun osannut käyttää kestosuojia kun nännit halkeili ja oli verillä, pelkkä paidan kangaskin sattui. Nyt mulla on maidonkerääjät niin maito tippuu niihin ja nännit ei ole mihinkään kosketuksissa. Huhh en kyllä yhtään odota imetyksen alkutaivalta.

Mä vedin sairaalassa koko ajan sen panadol-ibuprofeiini kombon. Oli kyllä alapää kipeä epparin jäljiltä.
 
Enpä muista että esikoisesta olisi mitään kipuja jälkeenpäin ollut. En revennyt eikä ollut muutakaan murhetta (manteliöljyä välilihaan vink vink!), mutta nyt tokan kohdalla on alkanut jännittää jälkisupistukset jos niitä tällä kertaa tulee. Pitänee jotain särkylääkettä jemmata varmuuden vuoksi :)
Pitääkin ottaa tuo ceridal-öljy käyttöön.. viime raskaudessa se jäi kokonaan vaikka neuvola suositteli. Ehdotti jopa että siitä vois tehdä sellaisen mukavan jokailtaisen hetken miehen kanssa :yuck: joo taitaapi jäädä omalle kontolle kyllä :wtf: riittääkö sen lutraus pelkkään välilihaan vai...?
 
Pitääkin ottaa tuo ceridal-öljy käyttöön.. viime raskaudessa se jäi kokonaan vaikka neuvola suositteli. Ehdotti jopa että siitä vois tehdä sellaisen mukavan jokailtaisen hetken miehen kanssa :yuck: joo taitaapi jäädä omalle kontolle kyllä :wtf: riittääkö sen lutraus pelkkään välilihaan vai...?

Mä yritin ekaa odottaessa muistaa käyttää sitä öljyä, mutta en vaan yksinkertaisesti muistanut. Nytkin ceridal on taas ostoslistalla (sopii myös vauvan karstan hoitoon), mutta saa nähdä, mikä on todellinen käyttöaste
 
Multa kätilö oikein kysyi erikseen synnytyksen jälkeen että käytitkö öljyä ja minkälaista kun jäi niin ehjäksi. Niin pakkohan se on lutrata uudestaan. Vähän huonosti olen muistanut kun menen usein esikoisen kanssa nukkumaan mutta yritän tsempata. Toi mun on ihan perus manteliöljyä ruoanlaittoon, on jäänyt viime raskaudesta jostain syystä käyttämättä mutta kun ei ole härskiintynyt niin käytetään pois! Niin ja riittää että välilihaa voitelee, hieroo ja samalla voi vähän venytelläkin sillai sopivasti ilman että on epämukavaa :)
 
Mä yritin ekaa odottaessa muistaa käyttää sitä öljyä, mutta en vaan yksinkertaisesti muistanut. Nytkin ceridal on taas ostoslistalla (sopii myös vauvan karstan hoitoon), mutta saa nähdä, mikä on todellinen käyttöaste
Joo se on ihan paras tuote! Pumpulipuikonkin dippasin siinä jos piti saada esim ulkokorvan poimuista kuivaa mähmää irti, tai navan poimuista. Myös itsellä välillä nenän limakalvot kuivat niin auttaa hienosti.
 
Lidlissä on nyt 13 eurolla myynnissä sellaisia pitkiä tyynyjä. Mulla se on auttanut nukkumisen kanssa kun asettelee itsensä siihen :)
 
Mäkin kävin tänään Lidlissä oman tyynyn hakemassa :) pinnasänky ostettiin torista, tosi siistissä kunnossa oli kyllä! Nyt vaan kasausta ja patjan hankintaan :)
 
Kaksi kassillista kestovaippoja kaverilta kotiutui ja pyörii nyt koneessa. Omat olin antanut jo eteenpäin. Tavoitteena tämänkin vauvan kanssa ainakin osakestoilu kotioloissa, nyt on vermeet.
 
Lidlissä on nyt 13 eurolla myynnissä sellaisia pitkiä tyynyjä. Mulla se on auttanut nukkumisen kanssa kun asettelee itsensä siihen :)
Mää oon yrittänyt opetella sen käyttöä mut tuntuu liian paksulta ja hiostaa joten alkuyön jälkeen tyyny löytyy yleensä lattialta
 
Toi tyyny on näil helteil mahdottoman kuuma, mutta mä laitan vaan säärien väliin ni kyljellä nukkuminen ei aiheuta painetta lonkkaan.
 
Mä ujutan sen kyllä ihan surutta osittain mahan alle ja jalkojen väliin. Toki eipä se oloa viilennä mutta muuten antaa tarpeellisen tuen mahalle:grin
 
Mä tänää mielessäni aloin miettii noita vaatteita... Mistä koosta eteenpäin ootte hommannut? Ihan 50cm vai suoraa pelkästään 56cm? Meillä molemmat aikaisemmat lapset on mennyt 50cm vaatteissa ensin mutta ei niitä kauheasti viittii hommata.. ja kun ei tuota sukupuoltakaan tiedä niin oon suosiolla jättänyt vaateasian miettimättä mutta kai sillä jotain pitää olla päällä kun kotiin lähtee :D
Meidän 7 vee ois kauheesti ostamassa vaatteita vauvalle mutta maanittelee kans aina kun ei tiedä onko se tyttö vai poika... Joten sovittiin miehen kans eilen että ku vauva on syntynyt niin vie esikoisen kaupoille ostaa vauvalle jonku ulkovaatehässäkän riippuen säästä että onko se joku pörröinen/vanuhaalari tms vai ihan perus jumpsuitti mutta kai sinne alle pitäis jotkut vaatteet tosiaan arpoa valmiiksi... 50cm vai 56cm? En minä tiiä! :D
 
Ei kannata 50cm ostaa juurikaan, ne kasvaa siitä ulos hetkessä (jos mahtuu lainkaan). 56cm mahtuu pienemmällekin, mutta vähänkin kalliimmat hankinnat oon itse ostanut 62cm että tulee edes vähän käytettyä. Hihoja ja lahkeita voi kyllä kääriä.

Meiltä löytyy ehkä tsägällä pari kolme 50cm bodya joilla mennään alkuun, mukaan sairaalaan otan myös 56cm bodyn. Esikoinen kotiutui 62cm haalarissa (bodyn ja pöksyjen lisäksi).
 
Takaisin
Top