Hankinnat vauvalle

Meillä oli esikoisella myös käytössä tuo stokken newborn penkki, ja oli kyllä todella hyvä käytössä: niin ihanaa, että vauva on siinä pöydän tasolla, eikä lattialla kun syödään. Koska esikoinen käyttää edelleen omaa tripp trappiaan, niin tälle uudelle tulokkaalle pitäisi ostaa omansa. Me ei olla edelleenkään tehty mitään hankintoja 🙈. Mummo tosin oli jo ostanut jotain vaateita, vaikka siis esikoiselta on jo aivan riittämiin vaatteita 🤦‍♀️. Vähän syyhyttäis kyllä kaivella ne esikoisen pienet vaatteet esille ja katsoa mitä niitä nyt olikaan, mutta ei kyllä kannata vielä pitkään aikaan. Ottaa sit esille kun pesee ja laittaa kaappiin joskus toukokuussa. Pitäis ensin vaan siivota niitä kaappeja, että olis tilaa niille vaatteille, ja se inspiroi paljon vähemmän 😂.

Esikoisen sängyn suhteen pitäis kyllä tosiaankin aktivoitua aiemmin, että ehtii tottua uuteen sänkyynsä hyvin. Ehkä tässä joku viikko saadaan aikaiseksi.
 
Mä oon kans jo syyhytellyt sitä vaatteiden penkomista varastosta 🤭 hyvä olis vielä malttaa, mut tekis kyllä mieli käydä pienellä inventaariolla edes vaikka laittaiskin vielä takaisin pahvilaatikkoon 😁

Meidänkin pitäis ratkaista tuoliasia. Esikoisella on perinteinen puinen syöttis. Triptrap newbornsetillä voisi olla tietty hyvä nyt toiselle, kun voisi alkuun käyttää sitä vauvalla ja sit 6 kk jälkeen vaihtaa sen esikoiselle junnutuoliksi ja vauvan syöttikseen. Mut jos en jaksa metsästää torista sitä, niin syövät joko vuorotellen tai sit esikoinen siirtyy ihan pöydän ääreen jos ylettyy.

@Aloy me tehtiin se sänkyvaihdos nyt juuri esikoiselle. Reilu viikon on nukkunut kerrossängyn alapedissä mihin tehtiin lisälaita koko matkalle, poislukien tikkaiden kohta mikä toimii kulkuaukkona nyt kun tikkaiden askelmia ei vielä tarvita 😄. Eka yö meni heräämättä, sit tuli pari yhden heräilyn yötä, ja nyt on taas kaksi vai kolme yötä nukkunut täydet unet. Suurin ongelma lienee se että herää viluun. Huoneessa on patterikin päällä ja ovi auki että lämmin ilma kiertäisi muualta talosta, muttei meinaa riittää, kun potkaisee peiton pois päältä unissaan. Tuplayökkäri on ollut toimiva siihen, ohut merinohaalari alle ja perinteinen päälle. Unipussia en halua pitää tuolla junnusängyssä kun koen että sängystä itse noustessa se olisi riski liukastumiseen tai kompastumiseen. Mut kokonaisuudessaan tuo muutos on mennyt paljon hienommin ja helpommin kuin olisin ikinä uskonut! 🤩
 
Mä oon kans jo syyhytellyt sitä vaatteiden penkomista varastosta 🤭 hyvä olis vielä malttaa, mut tekis kyllä mieli käydä pienellä inventaariolla edes vaikka laittaiskin vielä takaisin pahvilaatikkoon 😁

Meidänkin pitäis ratkaista tuoliasia. Esikoisella on perinteinen puinen syöttis. Triptrap newbornsetillä voisi olla tietty hyvä nyt toiselle, kun voisi alkuun käyttää sitä vauvalla ja sit 6 kk jälkeen vaihtaa sen esikoiselle junnutuoliksi ja vauvan syöttikseen. Mut jos en jaksa metsästää torista sitä, niin syövät joko vuorotellen tai sit esikoinen siirtyy ihan pöydän ääreen jos ylettyy.

@Aloy me tehtiin se sänkyvaihdos nyt juuri esikoiselle. Reilu viikon on nukkunut kerrossängyn alapedissä mihin tehtiin lisälaita koko matkalle, poislukien tikkaiden kohta mikä toimii kulkuaukkona nyt kun tikkaiden askelmia ei vielä tarvita 😄. Eka yö meni heräämättä, sit tuli pari yhden heräilyn yötä, ja nyt on taas kaksi vai kolme yötä nukkunut täydet unet. Suurin ongelma lienee se että herää viluun. Huoneessa on patterikin päällä ja ovi auki että lämmin ilma kiertäisi muualta talosta, muttei meinaa riittää, kun potkaisee peiton pois päältä unissaan. Tuplayökkäri on ollut toimiva siihen, ohut merinohaalari alle ja perinteinen päälle. Unipussia en halua pitää tuolla junnusängyssä kun koen että sängystä itse noustessa se olisi riski liukastumiseen tai kompastumiseen. Mut kokonaisuudessaan tuo muutos on mennyt paljon hienommin ja helpommin kuin olisin ikinä uskonut! 🤩
Hienoa, että siirto isojen sänkyyn on mennyt hyvin! 😍 Me otettiin tuossa pari viikkoa sitten laita pois pinniksestä, ja noin 2h ehti nukkua ennen kuin tippui sängystä 🙈. Sen jälkeen sänky on ollut lähempänä mun sängyn reunaa (pinniksessä siis renkaat ja sänky siirretään yöksi aina mun sängyn viereen edelleen), niin ei ole päässyt tippumaan, mutta nukkuu kyllä niin lähellä reunaa aina, että tippuis helposti. Pakko siis ostaa hänellä sellainen sänky, jossa reunaa on ihan kunnolla ja aukko vaan jalkopäässä. Meillä on vielä unipussi käytössä. Kesällä varmasti pärjää ilman unipussia ja ei haittaa jos peitto on niin ja näin, mutta saa nähdä miten sitten syksyllä menee. Mutta joo, pitäis kyllä tutkia noita sänkyjä aktiivisemmin nyt!

Eilen tehtiin eka ostos kuopuksellekin: tilattiin toinen tripp trapp. Tutkittiin myös vielä yhdessä noita vaunuasioita, ja tultiin siihen johtopäätökseen (mihin mä olin päätynyt jo kauan sitten 😂), että ei osteta erillistä rataspenkkiä esikoiselle enää. Me mennään eka ~6kk vaunukoppa+taaperopenkki yhdistelmällä, ja sen jälkeen kun kuopus siirtyy taaperopenkkiin, ostetaan astinlauta esikoiselle. Eli näin ensi alkuun meidän tarvii vaan ostaa sellaiset adapterit, joiden avulla saa vaunukopan ja taaperopenkin yhtäaikaa kiinni 👍.
 
Mä oon kans jo syyhytellyt sitä vaatteiden penkomista varastosta 🤭 hyvä olis vielä malttaa, mut tekis kyllä mieli käydä pienellä inventaariolla edes vaikka laittaiskin vielä takaisin pahvilaatikkoon 😁

Meidänkin pitäis ratkaista tuoliasia. Esikoisella on perinteinen puinen syöttis. Triptrap newbornsetillä voisi olla tietty hyvä nyt toiselle, kun voisi alkuun käyttää sitä vauvalla ja sit 6 kk jälkeen vaihtaa sen esikoiselle junnutuoliksi ja vauvan syöttikseen. Mut jos en jaksa metsästää torista sitä, niin syövät joko vuorotellen tai sit esikoinen siirtyy ihan pöydän ääreen jos ylettyy.

@Aloy me tehtiin se sänkyvaihdos nyt juuri esikoiselle. Reilu viikon on nukkunut kerrossängyn alapedissä mihin tehtiin lisälaita koko matkalle, poislukien tikkaiden kohta mikä toimii kulkuaukkona nyt kun tikkaiden askelmia ei vielä tarvita 😄. Eka yö meni heräämättä, sit tuli pari yhden heräilyn yötä, ja nyt on taas kaksi vai kolme yötä nukkunut täydet unet. Suurin ongelma lienee se että herää viluun. Huoneessa on patterikin päällä ja ovi auki että lämmin ilma kiertäisi muualta talosta, muttei meinaa riittää, kun potkaisee peiton pois päältä unissaan. Tuplayökkäri on ollut toimiva siihen, ohut merinohaalari alle ja perinteinen päälle. Unipussia en halua pitää tuolla junnusängyssä kun koen että sängystä itse noustessa se olisi riski liukastumiseen tai kompastumiseen. Mut kokonaisuudessaan tuo muutos on mennyt paljon hienommin ja helpommin kuin olisin ikinä uskonut! 🤩
Kaksi kokeiltua vihjettä
a) viluun sängynlämmitin (ohut sähköllä toimiva "pehmustettu matto") joka on ollut petarin alla. Mulla myös tuolla hyrräpyrrällä toiminut tosi hyvin. Lämpöhän nousee ylöspäin. Käänsin makkariin patterit siellä 12C eikä palella.
b) auton turvakoroke normi tuoliin kevyt kuomaliinoilla kiinni. Ainakin mökkinaapurin pienehkö 5v oli ratkaisuuni tyytyväinen meillä käydessään.
 
No niin, nyt viimein saatiin aikaiseksi hankkia esikoiselle taaperosänky. Huomenna kokeillaan nukkua päiväunet siinä. Kunhan esikoinen on tottunut uuteen sänkyynsä, niin sitten palautetaan esikoisen vanha pinnis, stokken sleepi, mini kokoon odottamaan kesäkuista 😍.

Kai tässä pikku hiljaa pitäis ruveta miettimään muitakin hankintoja. Jonkinlaisen uuden kantoliinan tai muun pehmeän kantovälineen haluaisin (esikoisen jäljiltä on reppu, mutta se ei ole hyvä ihan pienen vauvan kanssa eikö sisätiloissa), uusi imetystyyny (esikoisen kanssa oli ikean imetystyyny joka oli aivan surkea imetykseen niin se meni jo kiertoon) ja pari uutta, pientä tuttipulloa pitää ostaa (haluan tällä kertaa lasisia tuttipulloja, muoviset menee kauhean näköiseksi). Siinä ne suurimmat varmaan.

Muuten, te joilla on useampi pienempi lapsi (tai nyt toinen tulossa pienellä ikäerolla), onko tarvetta toiselle itkuhälyttimelle? Voiko edes olla kaksia itkuhälyttimiä käytössä yhtäaikaa? Esikoisella on Capidin itkuhälytin, ja se on edelleen päivittäisessä käytössä, aivan huippu vehje. Oletan, että jatkossa lapset saattaa nukkua päiväunet eri paikoissa, kesäkuinen partsilla vaunuissa ja esikoinen makuuhuoneessa omassa sängyssään (yöt nukutaan kaikki samassa huoneessa), joten tarve varmaan olis toiselle itkuhälyttimelle, mutta sitä vaan mietin, että jos ostaa toisen samanlaisen, niin meneekö ne sekaisin siitä kun ovat saman kantaman sisällä?
 
No niin, nyt viimein saatiin aikaiseksi hankkia esikoiselle taaperosänky. Huomenna kokeillaan nukkua päiväunet siinä. Kunhan esikoinen on tottunut uuteen sänkyynsä, niin sitten palautetaan esikoisen vanha pinnis, stokken sleepi, mini kokoon odottamaan kesäkuista 😍.

Kai tässä pikku hiljaa pitäis ruveta miettimään muitakin hankintoja. Jonkinlaisen uuden kantoliinan tai muun pehmeän kantovälineen haluaisin (esikoisen jäljiltä on reppu, mutta se ei ole hyvä ihan pienen vauvan kanssa eikö sisätiloissa), uusi imetystyyny (esikoisen kanssa oli ikean imetystyyny joka oli aivan surkea imetykseen niin se meni jo kiertoon) ja pari uutta, pientä tuttipulloa pitää ostaa (haluan tällä kertaa lasisia tuttipulloja, muoviset menee kauhean näköiseksi). Siinä ne suurimmat varmaan.

Muuten, te joilla on useampi pienempi lapsi (tai nyt toinen tulossa pienellä ikäerolla), onko tarvetta toiselle itkuhälyttimelle? Voiko edes olla kaksia itkuhälyttimiä käytössä yhtäaikaa? Esikoisella on Capidin itkuhälytin, ja se on edelleen päivittäisessä käytössä, aivan huippu vehje. Oletan, että jatkossa lapset saattaa nukkua päiväunet eri paikoissa, kesäkuinen partsilla vaunuissa ja esikoinen makuuhuoneessa omassa sängyssään (yöt nukutaan kaikki samassa huoneessa), joten tarve varmaan olis toiselle itkuhälyttimelle, mutta sitä vaan mietin, että jos ostaa toisen samanlaisen, niin meneekö ne sekaisin siitä kun ovat saman kantaman sisällä?
Mä löydän itseni selaamassa aina kantovälinekirppistä, vaikka mulla löytyykin joka kokoa liinaa jo 😂😂 mut jos jonkun ihanan pehmeän pikkuvauvaliinan vielä, tai vauvakelpoisen rengasliinan 🥰

Me ei varmaan hankita toista itkaria, kun esikoinen nukkuu vaan ne yhdet päikkärit omassa huoneessa ja mä todnäk pysyttelen lähettyvillä kuitenkin 🤔 Mutta en tiedä tuosta kantama-asiasta sen enempää, löytyykö niistä laitteista tieto mitä taajuutta ne käyttää? Jos joku eri merkin laite käyttää eri taajuutta. Ja saattaa ne myös toimia samalla taajuudellakin riippuen lähettävän laitteen tekniikasta 🤔

Lasiset tuttipullot on haaveena täälläkin, jos imetys ei tälläkään kertaa lähde mun hitaan maidontuotannon takia tarpeeksi nopeaan käyntiin. Vaikka esikoinen söi omista pulloistaan niin harvoin että ne taitaa edelleen olla ihan käyttökelpoisia. Mut mitä mun pitäisi tuttien kanssa tehdä? Esikoinen ei koskaan syönyt, mutta hänen jäljiltään on silti useampia eri mallisia tutteja jäänyt kun epätoivoissani yritin testailla mieluisia 😅 niitä on siis "käytetty" yksittäisiä kertoja. Desinfioituahan ne saa edelleen keittämällä, mutta onko se silikoni voinut hapertua kahdessa vuodessa niin paljon että pitäisi uusia silti?

Mun mies luottaa ilmeisesti rakenneultran tyttölupaukseen tällä kertaa, se nimittäin osti pienen mekon jo valmiiksi 🤭❤️
 
Mä löydän itseni selaamassa aina kantovälinekirppistä, vaikka mulla löytyykin joka kokoa liinaa jo 😂😂 mut jos jonkun ihanan pehmeän pikkuvauvaliinan vielä, tai vauvakelpoisen rengasliinan 🥰

Me ei varmaan hankita toista itkaria, kun esikoinen nukkuu vaan ne yhdet päikkärit omassa huoneessa ja mä todnäk pysyttelen lähettyvillä kuitenkin 🤔 Mutta en tiedä tuosta kantama-asiasta sen enempää, löytyykö niistä laitteista tieto mitä taajuutta ne käyttää? Jos joku eri merkin laite käyttää eri taajuutta. Ja saattaa ne myös toimia samalla taajuudellakin riippuen lähettävän laitteen tekniikasta 🤔

Lasiset tuttipullot on haaveena täälläkin, jos imetys ei tälläkään kertaa lähde mun hitaan maidontuotannon takia tarpeeksi nopeaan käyntiin. Vaikka esikoinen söi omista pulloistaan niin harvoin että ne taitaa edelleen olla ihan käyttökelpoisia. Mut mitä mun pitäisi tuttien kanssa tehdä? Esikoinen ei koskaan syönyt, mutta hänen jäljiltään on silti useampia eri mallisia tutteja jäänyt kun epätoivoissani yritin testailla mieluisia 😅 niitä on siis "käytetty" yksittäisiä kertoja. Desinfioituahan ne saa edelleen keittämällä, mutta onko se silikoni voinut hapertua kahdessa vuodessa niin paljon että pitäisi uusia silti?

Mun mies luottaa ilmeisesti rakenneultran tyttölupaukseen tällä kertaa, se nimittäin osti pienen mekon jo valmiiksi 🤭❤️
Mulle liinat on ihan uusi juttu, niin vähän arveluttaa, että miten niitä oppii käyttämään, mutta on muutkin oppineet, niin kaipa sitä jotenkin sitten vaan oppii.. Uskon, että joku kantoväline tulee vielä enempi tarpeeseen tämän kakkosen kanssa kuin esikoisen kanssa, kun hommaa varmasti riittää tehtäväksi silloinkin kun pieni on valveilla.

Pitää joo tutkia netistä tuota hälytin asiaa, ja jos ei muuten selviä, niin pitää laittaa äiti kyselemään asiaa lastentarvikeliikkeestä. Nimittäin tarkoitus olis, että he tuo sen hälyttimen Suomesta tullessaan; meillä täällä ei ole sellaisia hälyttimiä jotka olis suunniteltu ollenkaan ulkokäyttöön… ja muutenkin suurin osa hälyttimistä on videollisia. Meillä on tosi pitkulainen asunto, ja makuuhuone aivan toisessa päädyssä kuin keittiö/olohuone, niin itkuhälytin on kyllä ollut ehdoton sisälläkin nukkuessa.

Paha tietää noista tuteista 🤔, varmaan kannattaa ainakin venytellä niitä ja katsoa, että onko edelleen samat ominaisuudet kuin ennen, tai tuntuuko kovemmalta tai näkyykö mitään halkeamia kun venyttelee.

Ihana mies sulla, kun on ihan itse käynyt ostoksilla vauvalle 😍. Mun mies ei käy yksin ostoksilla edes itselleen, saati sitten lapsille 🤦‍♀️.
 
Mulle liinat on ihan uusi juttu, niin vähän arveluttaa, että miten niitä oppii käyttämään, mutta on muutkin oppineet, niin kaipa sitä jotenkin sitten vaan oppii.. Uskon, että joku kantoväline tulee vielä enempi tarpeeseen tämän kakkosen kanssa kuin esikoisen kanssa, kun hommaa varmasti riittää tehtäväksi silloinkin kun pieni on valveilla.

Pitää joo tutkia netistä tuota hälytin asiaa, ja jos ei muuten selviä, niin pitää laittaa äiti kyselemään asiaa lastentarvikeliikkeestä. Nimittäin tarkoitus olis, että he tuo sen hälyttimen Suomesta tullessaan; meillä täällä ei ole sellaisia hälyttimiä jotka olis suunniteltu ollenkaan ulkokäyttöön… ja muutenkin suurin osa hälyttimistä on videollisia. Meillä on tosi pitkulainen asunto, ja makuuhuone aivan toisessa päädyssä kuin keittiö/olohuone, niin itkuhälytin on kyllä ollut ehdoton sisälläkin nukkuessa.

Paha tietää noista tuteista 🤔, varmaan kannattaa ainakin venytellä niitä ja katsoa, että onko edelleen samat ominaisuudet kuin ennen, tai tuntuuko kovemmalta tai näkyykö mitään halkeamia kun venyttelee.

Ihana mies sulla, kun on ihan itse käynyt ostoksilla vauvalle 😍. Mun mies ei käy yksin ostoksilla edes itselleen, saati sitten lapsille 🤦‍♀️.
Kudottu kantoliina on kyllä kiva ja aika nopeasti sen oppii kieputtelemaan ja kiristelemään sopivaksi 😊 Mäkin ennen esikoista luulin että liinalla kantaminen on jotain "hippimammatouhua" mut sitten kun kantoreppuun ei mininä sopinut ja koko ajan piti kantaa niin ostin ekan puuvillaisen pitkän kudotun liinan ja yllätyin miten mukava väline se on 😊

Ja mies on kyllä ❤️ toooooki tässä on semmoinen pieni yksityiskohta, että se kävi noilla vauvanvaateostoksillaan jääkiekkoseuran fanishopissa kun bongas niiden mainoksen uusista vauvatuotteista 🤣🤣 mut kävi kuitenkin oma-aloitteisesti ja yksinään sen shoppailemassa, aika kultaista 😍
 
@Aloy mä suosittelen kantamiseen Tulan free to growta, se menee jo vastasyntyneestä alkaen, ihan taaperoon asti. Helppo pukea ja säätää, niin ei tarvitse liinaa sitoa.

Meillä kans nyt vihdoin ihan tosissaan esikoiselle junior sängyn katselu menossa, torista koitetaan löytää joku hyväkuntoinen sänky suht edullisesti. Meillä venynyt homma lähinnä sen takia, että ei oo jaksettu lähtä siihen sängystä karkailu ralliin, mikä meillä varmasti alkaa sen sängyn myötä 🙈 mutta pakko se on pikku hiljaa tehdä ennen vauvan syntymää 🫣
 
@Aloy mä suosittelen kantamiseen Tulan free to growta, se menee jo vastasyntyneestä alkaen, ihan taaperoon asti. Helppo pukea ja säätää, niin ei tarvitse liinaa sitoa.

Meillä kans nyt vihdoin ihan tosissaan esikoiselle junior sängyn katselu menossa, torista koitetaan löytää joku hyväkuntoinen sänky suht edullisesti. Meillä venynyt homma lähinnä sen takia, että ei oo jaksettu lähtä siihen sängystä karkailu ralliin, mikä meillä varmasti alkaa sen sängyn myötä 🙈 mutta pakko se on pikku hiljaa tehdä ennen vauvan syntymää 🫣
Pitääpä tutkia tuota vielä, jotenkin muistelen että tuota Tulaa olen aiemminkin nähnyt suositeltavan, mutta sitä ei ehkä ollut saatavana mun asuinmaassani. Pitää tutkia olisko jotain vastaavaa tuotetta.

Meillä esikoisella on nyt ollut uusi sänky lähes kaksi viikkoa, ja on tähän mennessä nukkunut kahdet päiväunet siinä 🤦‍♀️. Nyt on kyllä ollut paljon sellaisia päiviä, että on nukkunut unet hoidossa tai autossa, mutta siis joku 3-4 kertaa on yrittänyt nukkua sänkyyn, mutta ei ole uni tullut ja sitten on tosiaan vaan lähtenyt läppäsemään sängystä. Mutta ei ole ainakaan tippunut sängystä kummallakaan kerralla kun nukkuminen on onnistunut, niin mietin jokohan nyt viikonloppuna aloittaisi nukuttamaan yöunillekin uuteen sänkyyn.
 
@Aloy meillä kans ollut nyt viikon junior sänky, ja illat ollut kyllä melkoista rallia ja pelleilyä 🤯 tänään eka helppo ilta.
Päiväunia meillä ei oo pitkään aikaan nukuttu kotona sisällä, pakko käydä nukuttaa ulos rattaisiin
 
Tsemppiä sänkymuutoksiin! Parin viikon päästä on jo helpompaa toivottavasti 😊 meillä sujuu jo hienosti, aika pian se taapero siihen uuteen sänkyyn tottui. Varmaan just se noin kaks viikkoa oli vähän totuttelua ja pientä heräilyä yöt, mut sit on nukkunut pääosin täydet unet illasta aamuun. Satunnaisesti tulee joku hämminki yöllä, kun varmaan näkee unia mihin herää ja nousee klonksuttamaan huoneen ovella olevaa turvaporttia 😅 mut nyt on alkanut aika hyvin jo yöllä rauhoittua nousematta, mitä oon välillä kuunnellut. Saattaa siis vaikka potkaista seinää ja vähän puhua unissaan, mut sit hiljenee heti. Tällä hetkellä aamut on noin puoli tuntia aikaistunut, mut toisaalta sairasteltiin just ennen tätä aikaistumista ja sairastelut on ennenkin tehneet jälkioireeksi aikaisia aamuja lyhyeksi aikaa.
 
Meillä on esikoinen viimeinkin siirretty nukkumaan uutteen sänkyyn myös yöksi; oli tarkoitus tää tehdä jo viimeistään pääsiäisenä, mutta esikoinen oli sillon kipeänä niin venyi tänne asti. Hyvä kuulla kokemuksia @mai- ja @litranmitta, että mitä odottaa tältä rauhattomuudelta 😅. Nyt siis kaksi iltaa takana: ekana iltana nukahtaminen venyi kai jonnekin ainakin klo21:30 asti, en edes varmaksi tiedä, kun nukahdin itse aiemmin. Eilen illalla nukahti kyllä varsin nopeasti, alle 10min, koska oli nukkunut vain 15min päikkärit matkalla autossa, mutta se 10min oli aivan hirveätä härväämistä, kunnes vaan tippui uneen. Molempina öinä on kyllä nukkunut ihan rauhallisesti yön, kunhan on vaan siis illalla nukahtanut.

Muissa hankinnoissa on ollut myös edistystä: tilasin tällä viikolla toisen itkuhälyttimen, vaikka ei esikko varmaan enää ihan kauhean kauan päiväunia nukukaan, mutta onpahan nyt sitten varalle. Tilasin tällä viikolla myös vielä joitakin raskaus/imetys vaatteita itselleni, mm yömekkoja, joissa on sit imetysaukot ja imetysliivejä, sekä muutaman raskaus/imetys tunikan. Ihanaa kun on nyt kunnon yöpuku jossa maha mahtuu olemaan, kun omissa normi yökkäreissä joko mekot alkoi käydä ahtaiksi tai sit housullisissa yökkäreissä ne housut painoi alavatsaa ja masu jäi helposti paljaaksi. Mutta lähinnä noi hankinnat tein imetystä ajatellen, kun ei tätä raskausaikaa nyt paljoakaan ole enää jäljellä.

Eilen käytiin myös lastentarvikeliikkeessä, sain ostettua silikonisen maidonkerääjän ja tarkoituksena oli katsoa myös imetystyynyjä ja kantoliinoja. Mulla oli ajatuksissa, että haluaisin “sovittaa” niitä imetystyynyjä, että näkis mahtuuko ne ympärille (Ikean tyyny siis esim ei mahtunut kunnolla), mutta enhän mä osannut ajatella, että maha on tiellä, siis ainakin sellaisiin malleihin jotka tulee koko kehon ympäri. Pitää siis tehdä vielä lisää nettitutkimusta ja kysyn varmaan neuvoa imetysneuvojalta, jonka tapaan toukokuussa. Kantoliinoissa taidan myös päätyä tilaamaan ihan vaan trikoisen kantoliinan ja pitää sit vaan opetella miten sellainen oikein sidotaan.

Käytiin eilen myös Ikeassa, ja saatiin sieltä lisää laatikostoa meidän vaatekaappiin. Pitää huomenna vielä järjestellä kaappeja hieman eri järjestykseen, mutta sen jälkeen vois sit pikku hiljaa alkaa käydä esikoisen vaatteita läpi ja pestä/lajitella kaappiin ensimmäiset koot.

Täytyy kyllä sanoa, että alkaa ehkä olla itsellä aika viime hetket tehdä tollasia useamman tunnin kauppareissuja; oli kyllä aikamoiset liitoskivut ja väsymys tuon reissun jälkeen 😵‍💫. Varmaan loput ostokset tulee tehtyä netistä, eipä noita hirveästi enää onneksi taida olla.
 
Jatkoa mun epätavallisten hankintojen listaan 😂. Tajusin just, että ei tässä nyt niin montaa viikkoa ole enää jäljellä, että pitänee tilata synnärieväät, eli salmiakit ja lakritsit, verkkokaupasta 😋. Lisäksi tilasin itselleni yli litran vetoisen termosmukin, jossa on pilli, ajatuksella että on sitten kätevä tankata nestettä sairaalassa ja imettäessä.
 
Takaisin
Top