Hankinnat vauvalle

Mua alkoi kans kiinnostaa nuo kantoliinat teidän jakamien kokemusten pohjalta. Aion ehdottomasti kyllä kokeilla 🤩

Onko teillä kokemuksia tai ajatuksia kestovaipoista?
 
Mua alkoi kans kiinnostaa nuo kantoliinat teidän jakamien kokemusten pohjalta. Aion ehdottomasti kyllä kokeilla 🤩

Onko teillä kokemuksia tai ajatuksia kestovaipoista?
Täällä! Alettiin osakestoilla siinä vaiheessa kun vauva söi kiinteitä niin paljon että kakka ei ollut enää sellaista maitoliejua 😅 käytetään siis päivisin kestoja, reissussa ja yövaippana kertsiä, ja se sopii meille parhaiten 😊 Nyt tosin ollut kertsit päivälläkin, kun pakkaset roihahdutti atopiat ja joudutaan rasvailla ihoa niin paljon, että kestovaippojen kankaat saattaisi mennä huonoksi ja imukyvyttömiksi siitä. Meidän kestovaipat on taskuvaippoja, eli peppua vasten tulevan kankaan ja vedenpitävän ulkokankaan väliin laitetaan imuriepuja. Tämän toisen kanssa aloitan varmaan kestoilla jo vähän aiemmin nyt kun touhu on tuttua ja meiltä noita neppareilla erikokoisiksi säädettäviä vaippoja löytyy 😊 ensiviikot suunnitelmissa varmaan taas kertsittää ja katsoa miten homma lähtee sujumaan. Kestot ei ole hirveästi työläämpiä, mutta vaatiihan ne sellaista pientä huoltoa, pyykkäystä ja kuivatusta jne. Näin omakotitaloasujalle kestot on kyllä kiva, kun ei ole aina roskis sitten täynnä vaippapusseista niin ettei muut meinaa mahtua, eikä tarvi muuttaa astian tyhjennysväliä tiheämmäksi ja kalliimmaksi.
 
Me käytiin eilen Lastentarvike-liikkeessä alustavasti kokeilemassa rattaita, ja ihastuttiin Bugaboo Donkeyhin. Meidänhän ei tosiaan pitänyt isompia hankintoja tehdä ennen kevättä ja varsinkin rattaat oli tarkoitus hankkia käytettyinä. Mutta kävin sitten Baby Plussan sivuilla ja on niin hyvät välipäivätarjoukset, että tilaukseenhan ne rattaat meni... Nyt vaan toivotaan, että loppuodotus menee hyvin eikä ikäviä yllätyksiä tule, ettei ole näitä isoja hankintojakin tullut tehtyä turhaan
 
Mäkin tein eilen ekan hankinnan, kun tilasin libero pisteillä pupu unirieuvun 😊 esikoisella oma äp pakkauksen uniriepu on kaikista tärkein, niin saa sit toinenkin oman unirieuvun 😀
 
Enempi ehkä hankinta esikoiselle, mutta tilattiin kerrossänky 😅 pääsee esikoinen harjoittelemaan alasänkyyn nukkumista omassa huoneessa, kunhan 18 kk "unitaantuma" eli vahvasti uniinkin noussut itsenäistymisen ja isoksi kasvamisen harppaukset on vähän laantunut. Vauva saa sitten pinniksen ☺️
 
Enempi ehkä hankinta esikoiselle, mutta tilattiin kerrossänky 😅 pääsee esikoinen harjoittelemaan alasänkyyn nukkumista omassa huoneessa, kunhan 18 kk "unitaantuma" eli vahvasti uniinkin noussut itsenäistymisen ja isoksi kasvamisen harppaukset on vähän laantunut. Vauva saa sitten pinniksen ☺️

Oletteko jo ottaneet pinniksessä laidan pois esikoiselta, vai meinaatteko suoraan pinniksestä vaihtaa sänkyyn? Me meinataan kans vaihtaa nyt 2.5v esikoinen pinniksestä sänkyyn, niin että kuopus saa pinniksen. Meillä on vielä laita paikallaan ja mietin, että jos ensin ottais sen laidan pois tässä keväällä ja sitten siirtäis sänkyyn, että helpottaiskohan toi siirtymistä. En tiedä mahtaako olla mitään apua.

Sängyn lisäksi muita isompia ostoksia meillä on vaan toisen tripp trappin osto. Meillä on siihen se newborn penkki, niin tulee käyttöön heti synnyttyä. Lämmin suositus tuosta kyllä kaikille, oli mahtavaa kun vauva oli siinä samassa tasossa ja näki (sitten muutaman kk ikäisenä) mitä tapahtuu kun oltiin ruokapöydässä, eikä lattialla sitterissä. Siitä syystä meillä jäi lattiasitteri aika vähälle käytölle, mutta veikkaan, että sillekin tulee nyt enemmän käyttöä, kun pitää saada kuopus ”turvaan” esikoiselta sillä aikaa kun laittaa ruokaa tms.

Mun äiti osti eilen ensimmäisen pikku puvun tälle kesäkuiselle; body, housut ja takki. Käytiin yhdessä katselemassa niitä vaatteita, ja tuntui aivan epätodelliselta, miten pieniä ne vaatteet on ja ”taasko” ollaan siinä elämäntilanteessa, että niille on käyttöä. Tarpeen vuoksi ei kyllä oikeastaan olis tarvinnut ostaa, vaikka noita ihan pienimpiä vaatteita meillä oli aika vähän esikoiselle, varsinkin kun eka kuukausi meni sairaalassa, mutta teki mieli jotain uutta hänellekin ostaa.
 
Oletteko jo ottaneet pinniksessä laidan pois esikoiselta, vai meinaatteko suoraan pinniksestä vaihtaa sänkyyn? Me meinataan kans vaihtaa nyt 2.5v esikoinen pinniksestä sänkyyn, niin että kuopus saa pinniksen. Meillä on vielä laita paikallaan ja mietin, että jos ensin ottais sen laidan pois tässä keväällä ja sitten siirtäis sänkyyn, että helpottaiskohan toi siirtymistä. En tiedä mahtaako olla mitään apua.

Sängyn lisäksi muita isompia ostoksia meillä on vaan toisen tripp trappin osto. Meillä on siihen se newborn penkki, niin tulee käyttöön heti synnyttyä. Lämmin suositus tuosta kyllä kaikille, oli mahtavaa kun vauva oli siinä samassa tasossa ja näki (sitten muutaman kk ikäisenä) mitä tapahtuu kun oltiin ruokapöydässä, eikä lattialla sitterissä. Siitä syystä meillä jäi lattiasitteri aika vähälle käytölle, mutta veikkaan, että sillekin tulee nyt enemmän käyttöä, kun pitää saada kuopus ”turvaan” esikoiselta sillä aikaa kun laittaa ruokaa tms.

Mun äiti osti eilen ensimmäisen pikku puvun tälle kesäkuiselle; body, housut ja takki. Käytiin yhdessä katselemassa niitä vaatteita, ja tuntui aivan epätodelliselta, miten pieniä ne vaatteet on ja ”taasko” ollaan siinä elämäntilanteessa, että niille on käyttöä. Tarpeen vuoksi ei kyllä oikeastaan olis tarvinnut ostaa, vaikka noita ihan pienimpiä vaatteita meillä oli aika vähän esikoiselle, varsinkin kun eka kuukausi meni sairaalassa, mutta teki mieli jotain uutta hänellekin ostaa.
Meillä on siitä vähän huono pinnis, ettei se ilmeisesti pysy kasassa jos toisen laidan irroittaa 🙈😅 eli vielä on nukkunut ihan laitojen ympäröimänä. Lähdetään varmaan ensin harjoittelemaan päikkäreitä isojen sängyssä, ja kun ne sujuu niin sit siirtäis yöt 🤔 joku lisälaita täytyy kyllä sinne alasänkyyn ostaa / nikkaroida, että pysyy sängyssä vaikka unissaan pyöriskelisi. Jos tulisi ihan katastrofitilanne, eikä millään oppisi esikoinen vielä lastensänkyyn, niin sitten täytyy vauvalle hankkia/tehdä joku superkapea sivuvaunusänky, mikä mahtuisi meidän kapoiseen makkariin 🙈
 
Meillä kans edessä esikoiselle sängyn hankinta, hän nukkuu pinnasängyssä, mutta niin että toinen laita ei ole ihan ylhäällä asti.
Kevään aikana pitäs tehdä hankinta ja siirtymä, niin että ehtii tottua, mutta just kun oltiin päästy päiväkodin aloitus taantumasta ohi, niin nyt jysähti 2.v uhma päälle, ja nukkumaan menokin on yhtä ei ei temppuilua 🤯 niin ei kauheasti huvittaisi vaihtaa laidattomaan sänkyyn 😂
 
Tänään eksyin kirpparille, ja pieniä vauvan vaatteitahan sieltä puolivahingossa sitten tarttui mukaan... Puolison mielestä liian aikaista vaatteiden ostolle, mutta en voinut vastustaa 🥰 Tuntuu, että alkaa pikkuhiljaa sellainen vauvakupla tässä laskeutua, vaikka en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään vauvaihmisenä.
 
Mun vanhemmille on eno vaimoineen tuonut serkuilta jääneet vaunut ja sängyn, tais siellä olla syöttötuolikin. Eihän ne ookaan kuin 30v vanhat kohta mutta uskon että menee 😅 äiti ainakin sanoi että se sänky on tosi ihana. Autoon tarvitaan kaukalo ja aattelin kantoliinan hankkia.
Vaatteita aattelin tehdä itse kun kankaita löytyy ennestään kotoa. Äitiyspakkauksen otan ios vaan saan, raskaus oli edennyt paaaaaaljon pidemmälle kuin osasin ajatella mutta omalla lyhyellä matikalla laskiessa pääsin siihen tulokseen että kävin just viime hetkillä sen saadakseni.
 
Mun vanhemmille on eno vaimoineen tuonut serkuilta jääneet vaunut ja sängyn, tais siellä olla syöttötuolikin. Eihän ne ookaan kuin 30v vanhat kohta mutta uskon että menee 😅 äiti ainakin sanoi että se sänky on tosi ihana. Autoon tarvitaan kaukalo ja aattelin kantoliinan hankkia.
Vaatteita aattelin tehdä itse kun kankaita löytyy ennestään kotoa. Äitiyspakkauksen otan ios vaan saan, raskaus oli edennyt paaaaaaljon pidemmälle kuin osasin ajatella mutta omalla lyhyellä matikalla laskiessa pääsin siihen tulokseen että kävin just viime hetkillä sen saadakseni.
Korjatkaa jos olen väärässä mut oon ymmärtänyt et ä-paketin saa sen ns rajan jälkeenkin mut joutuu vaan perustella miksi ei ole käynyt tiettyyn aikaan neuvolassa mikä se Kelan sääntö onkaan.. Noi vähän poikkeuksia että raskaus huomataan "liian myöhään" mut silti lopulta ei ihan tavattomiakaan 🙂 onnea odotukseen ja tervetuloa mukaan😊💛
 
Ei olla vielä tehty mitään hankintoja, varmaan pikkuhiljaa olis hyvä alkaa miettimään. Appivanhemmat vihjas, että heiltä voisi saada jotain suvussa kiertäneitä tarvikkeita 😄 saa nähdä millaisia aarteita sieltä löytyy
 
Minä ostin tällä viikolla ekoja vaatteita, aattelin että pitää olla jotain hypisteltävää. Ostin sukkia ja pari bodya, ihanan pieniä 🥰 Mulla ei ole yhtään kokemusta vauvan pukemisesta, mietin että pitää pehmolelun kanssa harjoitella sitä bodyn laittoa. Tai sitten haen vanhempien luota mun lapsuusajan nukkeja harjoittelua varten 😄
 
Mä kävin anopin kanssa viime viikolla kirppiksellä ja löydettiin ihania vaatteita 🥰
Ja maanantaina kävin omien vanhempien kanssa kirppiksellä ja äiti oli aivan haltioissaan kun se pääse hypistelemään vauvan vaatteita, lähdettiin täyden kassillisen kanssa 😍 totesin et nyt ehkä riittää mut housuja/potkareita pitää kyllä ostaa tai ommella vielä. Mieluummin sit et on liikaa kuin liian vähän.
Hurjasti oli kyllä vaatteita tarjolla mut tarkkana sai olla et on kans ehjiä ja mulle on tärkeää et ne on pehmeitä 😊
 
Ja mähän en oo koskaan pitänyt vauvaa sylissä saati sitten pukenut mutta eiköhän se lähde sujumaan sit ihan hyvin 😅 ostettiin just enemmän kietaisubodeja niin on alkuun helpompi pukea vauva 😊
 
Mä kirpparoin tänään vauvalle Polarn o Pyretin windfleecen kokoa 62 (2-4 kk). Meillä ei siis semmoista syksy-ulkovaatetta ollut esikoiselle kuin koon 74 reiman softshell, ja kyllähän se oli turhan iso vaikka se vauva vain möllöttikin 😅 keväällä oli sit jo 9-10 kk:lle oikean kokoinen 😄 Lisäksi ostin myös collegetakin meidän kannattaman seuran logolla 🤭 sitä äitiyspakkauksissa männävuosina jaettua vanuhaalaria harkitsin myös, mutta ei oo mitään mielikuvaa että oliko se semmoinen että olis tarvinnut. Noh, niitä onneksi pyörii hyvin, joten myöhemminkin ehtii jos kokee tarvetta.
 
Mä sain päähäni että haluan meidän vauvalle stokken tripp trapp-tuolin ja katselin niitä käytettyinä. En vaan saanut selville mistään et käykö vanhempaan malliin mikä tahansa tarjotin, mut vois olla et pärjäis ilman koko tarjotinta.
Äitille mainitsin et aattelin kokeilla kestovaippoja ja niitä äiti oli sit ostanut kirppikseltä eurolla kasan 😅
Löysin kans itse kirppikseltä tosi kivan haalarin ensi talveksi, oli niin edullinen et en voinut jättää ostamatta
 
Noniin nyt on stokken tuoli hankittuna ja siihen New born-setti niin pääsee pieni meidän kanssa samaan ruokapöytään 😊 tosin pitää eka tolle omalle miehelle kans opettaa et ruoka syödään pöydän ääressä, ei sohvalla 🙈
Hain eilen hoitopöydän ja aattelin ottaa projektiksi tässä pikkuhiljaa siistiä yhden varastona toimineen isomman huoneen niin saadaan siitä meille makkari ja meidän nyk. makkarista tulee sit lastenhuone 😊
 
Mä en jotenki oo vieläkään uskaltanu tehdä mitään hankintoja, vaikka vaunuja ja turvakaukaloita ja pinnasänkyjä on tullu Googletettua. Siinä varmaan ongelma onki ku tuntuu et noiden isojen tavaroiden hankinta on jotain rakettitiedettä, niin paljon mitä pitää ottaa huomioon ja samalla niin paljon vaihtoehtoja 😅 Ehkä sitä ensimmäiset hankinnat tehdään Ikeasta kun pakko saada lisää lipastoja tms. vauvan tuleville vaatteille ym ☺️
 
Takaisin
Top