hankinnat vauvalle ym..

Tänään reippailimme turvakaukalon kanssa. Tutkimme kunnolla miten asennetaan jalustaan, kuinka turvavyö toimii, kuinka jalusta asennetaan autoon jne., ettei tule sitten ylläreitä, kun pitaäisi oikeasti vauvaa saada kuljetettua kotiin. Jalustan ajattelimme asentaa paikoilleen autoon tänään illalla.

Viimeset harsot pyykkikoneessa eli enää niitten silitys ja aikanaan pullojen keittäminen, sitten on KAIKKI (paitsi tietty sairaalakassi emoticon ) valmista. Tervetuloa VAUVA-RAKAS!
 
Meillä kerittiin kasata pinnasänky juuri ennen vauvan yllätyssyntymää, mutta vielä sitä ei ole käytetty kuin vaatevarastona :) Sairaalassa oli vauvalla sellainen pieni äitiyspakkauslaatikon kokoinen sänky, joka kulki kätevästi pyörillä perässä joka paikkaan. Kotiin päästyäni tilasin heti netistä vastaavanlaisen Vaavi Oy:n sängyn ja se toimitettiin kotiin ihan muutamassa päivässä. Se on vuokralla 4 kuukautta, jonka jälkeen se palautetaan omassa laatikossaan pois - ja silloihan se todennäköisesti onkin jo liian pieni. Meillä on kaikki samassa tasossa eikä juuri kynnyksiä, joten vauva kulkee nyt perässäni joka paikkaan ja on koko ajan "silmän alla" - eihän sitä raaski yksin jättää!! Eikä tarvitse erikseen itkuhälyttimiä vielä tässä vaiheessa. Koska vauva oli keskolassa viikon, on hän tottunut siihen, että kokoajan on useampia ihmisiä ja puhetta ympärillä, radio soi ja sairaalalaitteet piippaa ja hyrisee. Normaalit kodin äänet eivät niistä paljon poikkea, joten ollaan jatkettu samalla linjalla eikä se ole nukkumista häirinnyt. Ja voin helposti samalla pitää seuraa hänelle vaikkei uni ihan heti tulisikaan. Ja kun puklu iskee tai mahaa kipristää niin vaavi on aina käden ulottuvilla. Suosittelen lämpimästi!
 
Mulla on myös toi vaavi-sänky hankittuna, sain sen hiukan etukäteen kun toimituksia ei tehdä lomien takia ennen mun LA enkä sinne oikein lähettiä viitsinyt sopia :) 

Olen kuullut tutuilta pelkkää plussaa. Helpottavaa kuulemma on kun vauva on "oikealla" korkeudella ja sänky rullaa helposti ja äänettömästi mukana. Sitä voi vaikka varpaalla heilutella pöydän vieressä kun juo aamukahvia. Patja tulee mukana + ÄP:n patja on samaa kokoa joten toimii varapatjana.  

Äh, miksi nää kopioidut tekstit muuttuu taustaltaan vihreiksi???
 
Takaisin
Top