Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Otetaan pakkaus tälläkin kertaa. Viimeksi käytettiin suurinta osaa pakkauksen sisällöstä mut oon jo laittanut paljon kiertoonkin. Ylipäätään en kauheesti vaatetta tms säilö lapsille, ehkä sen makuupussin ja sit muutamat lempparivaatteet saatan säästää. Anoppi on säilönyt kaikki miehen vanhat vaatteet mutta en ihan rehellisesti halua käyttää niistä muuta kuin 84 äitiyspakkauksen toppahaalaria edes varavaatteina mummolassa.

Tästä tuli mieleen että mun sisko käytti esikoisella meikän äp-makuupussia vm. '88 :grin ja kyseinen pussi on viime ajat ollut mulla säilössä vauvavieraita varten :)
 
Meilläkin tiukka vaunujen vertailu käynnissä. Halutaan juoksuhommiin käyvät, suht pieneen tilaan taittuvat vaunut, joihin saa sekä vaunukopan, turvakaukalon että ratasosan samoihin vaunuihin. Tällä hetkellä vaihtoehtoina Babyjogger Summit ja Mountain Buggy Terrain. Summittia saa käytettynä järkevään hintaan, Mountain Buggya en löytänyt äkkiseltään... Pitää päästä liikkeeseen hipelöimään molempia ennen lopullista ostopäätöstä. Onko jollain kokemuksia ja suosituksia juoksurattaista?

Hei, meilläkin on kova vertailu vaunuista ja kriteerit ovat samanlaiset. Tosiaan etsitään kaupungille, metsäpoluille ja myös varsin kovavauhtiseenkin juoksuun soveltuvia yhdistelmävaunuja, joihin saa vaunukopan, turvakaukalon ja ratasosan. Ollaan ostamassa siis vain yhdet vaunut, joista saa sitten rattaan myöhemmin. Lisäksi olisi hyvä, jos vaunuissa olisi säädettävä työntöaisa. Kriteerit tuntuvat olevan aika kovat ja se näkyy sitten myös vaunujen hinnoissakin. Olisi ihana löytää vaunut käytettyinä, mutta tuntuu, että jos vaunut ovat hyvässä kunnossa, niin hinnat ovat melkein samoissa kuin uusilla. Ollaan nyt katseltu Babyjogger Summittien ja Mountain Buggy Terrainien lisäksi myös Thulen Urban Glideja ja itselleni tuntemattomia X-Lander Run vaunuja. Tuntuu, että Babyjoggereita ja Mountain Buggyja on lastentarvikeliikkeissä, mutta noita Thuleja taitaa olla vain Helsingissä ja X-Landereita en ole löytänyt mistään. Olisi kiva päästä vaunuja kokeilemaan ja testailemaan ennen ostopäätöstä.
 
Hei, meilläkin on kova vertailu vaunuista ja kriteerit ovat samanlaiset. Tosiaan etsitään kaupungille, metsäpoluille ja myös varsin kovavauhtiseenkin juoksuun soveltuvia yhdistelmävaunuja, joihin saa vaunukopan, turvakaukalon ja ratasosan. Ollaan ostamassa siis vain yhdet vaunut, joista saa sitten rattaan myöhemmin. Lisäksi olisi hyvä, jos vaunuissa olisi säädettävä työntöaisa. Kriteerit tuntuvat olevan aika kovat ja se näkyy sitten myös vaunujen hinnoissakin. Olisi ihana löytää vaunut käytettyinä, mutta tuntuu, että jos vaunut ovat hyvässä kunnossa, niin hinnat ovat melkein samoissa kuin uusilla. Ollaan nyt katseltu Babyjogger Summittien ja Mountain Buggy Terrainien lisäksi myös Thulen Urban Glideja ja itselleni tuntemattomia X-Lander Run vaunuja. Tuntuu, että Babyjoggereita ja Mountain Buggyja on lastentarvikeliikkeissä, mutta noita Thuleja taitaa olla vain Helsingissä ja X-Landereita en ole löytänyt mistään. Olisi kiva päästä vaunuja kokeilemaan ja testailemaan ennen ostopäätöstä.

Meillä nuo Thulet on jääneet vertailusta pois, kun näyttävät niin kovin isokokoisilta. En ole verrannut tarkempia mittoja eli ihan mutu-arvio tuo isokokoisuus. Phil&Tedillä on kanssa Sport-vaunut, mitkä vaikutti ihan päteviltä, mutta eniten kiinnostaa tosiaan Summit ja Mountain Buggy. Summiteissa ei saa työntöaisaa säädettyä, mutta Mountain Buggyissa saa. Muutenkin nuo Mountain Buggyt kiinnostais eniten, mut yhdistelmät maksais yli 1000 €...

Kertoilehan, jos löydätte jotkut hyvät tai jos kuulet kokemuksia! :)
 
Mä luulen että meille tulee bugaboon donkeyt, miinuksena se että on todella hintavat ja koitankin siitä syystä ensisijaisesti löytää käytettynä. Kuopus on kumminkin vauvan syntyessä vasta 1v7kk eikä vielä osoita mitään kiinnostusta kävelyä kohtaan, joten käyttöä noille on enemmän kuin se 1vuosi. Oon myös noita emmaljungan douple vikingejä miettinyt, mutta alan olee bugiksien kannalla. Haluan siis ehdottomasta sellaiset missä lapset vierekkäin ja saa istuimen suuntaa vaihdettua. Noihin kriteereihin nää taitaa olla ainuita?
 
Oon kovasti pähkäillyt että otanko äitiyspakkauksen vaiko en... esikoinen on tulossa, että sinällään se olisi ihan hyvä. Vaatteita on kyllä jo aika paljon hankittuina, että taidan jättää pakkauksen ottamatta kun ne äp vaatteiden värit ei minua kauheasti miellytä :)
 
Mä taas tykkäisin kyllä tämän vuoden äp:n vaatteiden väreistä. Pitää katsella kivoimpia ja makuupussia nyt ainakin käytettynä. :)
 
Mä taas tykkäisin kyllä tämän vuoden äp:n vaatteiden väreistä. Pitää katsella kivoimpia ja makuupussia nyt ainakin käytettynä. :)

En nyt ihan satavarmaksi vielä uskalla luvata mutta hyvin todennäköisesti mä voin myydä sulle sen makuupussin (: Haluun nähdä sen vielä livenä mutta todnäk myyn pois koska me pidetään vauvalla sitä mun vanhaa pussia :grin
 
Mä luulen että meille tulee bugaboon donkeyt, miinuksena se että on todella hintavat ja koitankin siitä syystä ensisijaisesti löytää käytettynä. Kuopus on kumminkin vauvan syntyessä vasta 1v7kk eikä vielä osoita mitään kiinnostusta kävelyä kohtaan, joten käyttöä noille on enemmän kuin se 1vuosi. Oon myös noita emmaljungan douple vikingejä miettinyt, mutta alan olee bugiksien kannalla. Haluan siis ehdottomasta sellaiset missä lapset vierekkäin ja saa istuimen suuntaa vaihdettua. Noihin kriteereihin nää taitaa olla ainuita?

Siskolla nuo Bugikset, tilasi muistaakseni Hollannista ja on ollut todella tyytyväinen sekä monona että tuplana, lisäksi esikoisella on niihin istuimen lisäksi myös se "istumalauta" (:
 
Kiva kuulla, mä oon kanssa miettinyt tuota hollannista tilaamista mutta mitenköhän noi takuuasiat sitten yleensä ulkomailta tilatessa toimii?
 
Eilen kun googlettelin Bugiksia (meillä haaveissa Buffalot) niin olivat jollekin FAQ:ssa vastanneet että takuu on international (: Oisko ollut 2v koko paketille ja vielä yksi lisävuosi rungolle. Itsekin kyllä vilkuilen käytettyjä, onneksi tässä on vielä aikaa.
 
Täällä ei saanut mainostaa mutta mainitsen et bugaboolla on omia ryhmiä sosiaalisessa mediassa missä on saanu nopeesti vastauksia kysymyksiin. Oon sieltä ymmärtänyt että takuuhommat on sujuneet hyvin vaikka tilais rattaat Hollannista :) tosin, samoilta foorumeilta tullu kans kuva et kaiken maailman ongelmia niihin liittyykin niin en oo vakuuttunut et haluan niihin sijoittaa vaikka takuu toimiskin, on siinä oma vaivansa reklamoida kuitenkin...
 
Meillä nuo Thulet on jääneet vertailusta pois, kun näyttävät niin kovin isokokoisilta. En ole verrannut tarkempia mittoja eli ihan mutu-arvio tuo isokokoisuus. Phil&Tedillä on kanssa Sport-vaunut, mitkä vaikutti ihan päteviltä, mutta eniten kiinnostaa tosiaan Summit ja Mountain Buggy. Summiteissa ei saa työntöaisaa säädettyä, mutta Mountain Buggyissa saa. Muutenkin nuo Mountain Buggyt kiinnostais eniten, mut yhdistelmät maksais yli 1000 €...

Kertoilehan, jos löydätte jotkut hyvät tai jos kuulet kokemuksia! :)

En olekaan kuullut aikaisemmin noista Phil&Tedsin vaunuista. Ne näyttää kyllä kivoilta. Mountain Buggyt on kyllä tosi hyvät vaunut ja niistä löytyy useita myönteisiä arvosteluja, mutta tuo hinta on kyllä myös sen mukainen. Taitaa olla noiden Bugaboo vaunujen kanssa samaa luokkaa. Pitkälti hinnan vuoksi taidetaan kääntyä Thulejen puoleen. Noh, onneksi on vielä jonkin aikaa miettiä mitkä vaunut ostetaan ja kartoittaa vaunumarkkinoita. Olisi kiva kuulla myös mitkä vaunut valitsette ja myös niistä kokemuksia. :)

Meille hankintaan ehdottomasti äitiyspakkaus, koska on tulossa ensimmäinen lapsi ja kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä. Muutenkin äitiyspakkaus on ajatuksena hieno, vaikka en ole ihan varma jokaisen tarvikkeen tarpeellisuudesta. Hei, Niittipyssy, aika hienoa, että sulla on vielä tallella sun oma äitiyspakkauksen makuupussi. :) Hankinnoissa koetan pitää pään kylmänä ja keskittyä vaunuihin, turvakaukaloon, turvaistuimeen ja syöttötuoliin. Vaatteita ja muuta pientä tavaraa varmasti saadaan lahjoina ym. Jokunen vaate on tullut jo hankittua, joten ehkä pitäisi muistaa, ettei jokaista ihanaa vauvanvaatetta ole tarpeen hankkia :smiley-ashamed008
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mäkin sen pakkauksen otan. :) Jotenkin se vaan on kiva kun kaikille lapsille on oma. Ja ainakin aikaisemmat sisällöt on tullut ahjeraan käyttöön ehkä paria potkaria lukuunottamatta. Ja kuopuksen haalari oli muistaakseni just väärän kokoinen kun sitä olis tarvittu.
Siinä on kuitenkin sitä isompaakin vaatetta niin ei jää välttämättä käyttämättä samalla tavalla kuin ihan minikokoiset. Ja itseasiassa pakkauksen vaatteet onkin aluksi liian isoja vauvalle. Kannattaa ottaa huomioon :wink
Ja onhan se ihana niitä hypistellä kun se saapuu :D
 
Kiva juttu Niittipyssy! Katsotaanpa sit uudestaan kun saat pakkauksen. :)

Se on kyllä niin ihanaa hypistellä niitä vaatteita. :Heartred Mut en mä sit kuitenkaan sen takia kehtaa sitä ottaa. :D Tai ehkä mä mietin vielä asiaa jos ultrassa sanotaan että oiskin poika tulossa, tosin tässä pakkauksessa taisi olla värit vähän enemmän tyttömäisiä, vai muistankohan väärin, kun yleensä taitaa värit olla enemmän poikamaisempia.
 
Täällä ei saanut mainostaa mutta mainitsen et bugaboolla on omia ryhmiä sosiaalisessa mediassa missä on saanu nopeesti vastauksia kysymyksiin. Oon sieltä ymmärtänyt että takuuhommat on sujuneet hyvin vaikka tilais rattaat Hollannista :) tosin, samoilta foorumeilta tullu kans kuva et kaiken maailman ongelmia niihin liittyykin niin en oo vakuuttunut et haluan niihin sijoittaa vaikka takuu toimiskin, on siinä oma vaivansa reklamoida kuitenkin...
Mä kuulun yhteen ryhmään ja just sillä tuota mietin, että minkälaisen vaivan takana on reklata ulkomaille. Oon tuolta sivuilta ymmärtänyt että suomesta liikkeestä ostetut reklataan liikkeen kautta.
 
Meillä on phil&tedsin sportit. Vanha malli tosin kun jo 2010 ne ostin mutta ne on kyllä ollut ihan mahtavat. En vaihtais pois!
 
Meillä ei ole vielä mitään, mutta saadaan siskon pojan vaatteet ainakin :) Olisi niin kiva jo tilata äitiyspakkaus, tulisi vähän todellisempaa tästä odottelusta taas.. :grin
 
Me saatiin eilen turvakaukalo miehen siskolta. Muuta ei sitten olekaan... paitsi ne rattaat.
 
Mä hain perjantaina kaukalon ja telakan käytettynä. Vielä ensi vuosi takuuta niin ei ollenkaan huono :)
 
Onko kukaan hakenut baby boxia Oulun Lastentarvikkeesta? Mitä se täällä päin tällä hetkellä sisältää? :) Mietin että tilaisinko sen kuitenkin, vaikka aattelin että en tilais. Ja saikohan sen nyt toisellekin lapselle...
 
Takaisin
Top