Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Ai et ollenkaan löytäny hyvinkäältä? :) Ne on sielä ihan perimmäisessa nurkassa piilossa poikien tai mitä vaatteita siinä nykyään onkaan niin takana :D typerässä paikassa.

No en löytänyt, olin sit ilmeisesti vaan puusilmä vaikka koitettiin kyllä miehen kanssa tarkkaan kattoa joka paikka :D
 
Mie olen aina sanonu miehelle että turvaistuimia en käytettynä osta, jos myyjä ei ole tuttu ja luotettava. Kolmoselle lainattiin kaukalo kaverilta ja nyt saatiin miehen siskolta. Ainut mikä tossa nykyisessä kaukalossa on niin miehen sisko on ostanut sen käytettynä. Vähän se on mietityttäny mutta kun ei tässä nyt ole varaa ostaa uuttakaan ja tuo saatiin ilmaseksi...
 
Meilläkin ainoat isommat hankinnat mitkä on ostettu uutena, on ollut turvakaukalo- ja istuin sekä telakat niihin.

Mitä ootte mieltä unipesästä? Onko kellään ollut vanhemmilla lapsilla? Tekis mieli itse semmoinen tehdä vaikka päikkäreitä varten mut mietin että tuleekohan sille sit käyttöä. :) vaan kun vaatteita en uskalla vielä ostaa ja unipesästä voisi tehdä semmoisen että sopisi molemmille. Muutenkaan kun ei juuri mitään hankintoja tarvi tehdä niin olis kiva ees jotain itse värkätä. :)
 
Meilläkin ainoat isommat hankinnat mitkä on ostettu uutena, on ollut turvakaukalo- ja istuin sekä telakat niihin.

Mitä ootte mieltä unipesästä? Onko kellään ollut vanhemmilla lapsilla? Tekis mieli itse semmoinen tehdä vaikka päikkäreitä varten mut mietin että tuleekohan sille sit käyttöä. :) vaan kun vaatteita en uskalla vielä ostaa ja unipesästä voisi tehdä semmoisen että sopisi molemmille. Muutenkaan kun ei juuri mitään hankintoja tarvi tehdä niin olis kiva ees jotain itse värkätä. :)

Olisikohan tuollainen unipesä kuinka hankala tehdä itse - tai siis voisin kysellä innostuisiko tuleva mummo tekemään :D En kyllä tiedä missä hinnoissa ylipäätään on niin tuleeko tarvikkeet jo maksamaan lähes sen mitä valmiskin..?
 
No en löytänyt, olin sit ilmeisesti vaan puusilmä vaikka koitettiin kyllä miehen kanssa tarkkaan kattoa joka paikka :D

Joo siis ne on niin typerässä paikassa, ihan piilossa :D sielä jossain tais lukee äitiysvaatteet mut niin olemattomasti ettei ihme ettei huomaa. Ja muutenkin ihan kaupan perimmäisessä nurkassa.. ja siis yläkerrassa. Itekin joskus ihan vahingossa ne löysin kun oltiin jo monta viikkoa harmiteltu että höh kun on lähteny pois valikoimasta :D
 
Olisikohan tuollainen unipesä kuinka hankala tehdä itse - tai siis voisin kysellä innostuisiko tuleva mummo tekemään :D En kyllä tiedä missä hinnoissa ylipäätään on niin tuleeko tarvikkeet jo maksamaan lähes sen mitä valmiskin..?

Ei minusta vaikuta hankalalta tehdä, enkä itse mitenkään erityisen hyvä ole ompelemaan.:) Ja ei kai siihen juuri muuta tarvitse ostaa kuin kangas, täytevanu ja se nauha jolla reuna kiristetään. Kangas varmaan on se kallein ostettava, varsinkin jos ihan kangaskauppaan eksyy. :D voi kai tuon tehdä vaikka vanhasta vauvan pussilakanastakin. Just itse miettinyt että tekisinkö kierrätysmateriaaleista, että just joku vauvan pussilakana ja täytteeksi vauvantäkkiä tms. Mutta saattaa olla että käyn joku päivä kangaskaupassa, eipä tälle vauvalle muuten niin paljon tarvitse mitään ostella, (ellei tämä nyt oikeesti ole nyt sitten poika ja pitää niitä vaatteita hankkia) kun kaikki on esikoisen jälkeen valmiina. Ja musta on ihana näpertää itse. :D
 
Ei oo mun käsittääkseni vaikea tehdä itse toi unipesä :) mulla oli viimeks tarvikkeet mutta vauva ehti syntyä ennen kuin sain aikaiseksi. Laitoin tarvikkeet sit eteenpäin. Nyt mä näprään Kalevala-peittoa puoliksi esikoiselle ja tulokkaalle, saa nähdä valmistuuko ennen kuin ehtii tulla itelle lapsenlapsia :D
 
Piti nyt oikeesti ottaa itseä niskasta kiinni ja tilata äitiystakki. Viimeksi laskettu oli vasta toukokuussa niin talvella pärjäsi kyllä ilmankin. Nyt maha jo sen verran iso, että pakko oli tilata. Toki tilasin ihan vaan parkatakin, mutta siihen saa alle hupparia tms niin luulisin pärjääväni kylmälläkin
 
Piti nyt oikeesti ottaa itseä niskasta kiinni ja tilata äitiystakki. Viimeksi laskettu oli vasta toukokuussa niin talvella pärjäsi kyllä ilmankin. Nyt maha jo sen verran iso, että pakko oli tilata. Toki tilasin ihan vaan parkatakin, mutta siihen saa alle hupparia tms niin luulisin pärjääväni kylmälläkin

Mistä tilasit? Itse kun testasin H&M:llä mammatakkia niin tuntui, että hukun siihen - ajattelin sitten, että pitää varmaan kokeilla uudemman kerran kun vatsa hieman suurempi. Ostin nyt välikaudeksi ihan vain Vero Modasta normaalikokoani suuremman takin ja se nyt ehkä jokusen viikon menee mahankin kohdalta kiinni.. :D
 
Mistä tilasit? Itse kun testasin H&M:llä mammatakkia niin tuntui, että hukun siihen - ajattelin sitten, että pitää varmaan kokeilla uudemman kerran kun vatsa hieman suurempi. Ostin nyt välikaudeksi ihan vain Vero Modasta normaalikokoani suuremman takin ja se nyt ehkä jokusen viikon menee mahankin kohdalta kiinni.. :D

Ihan henkkamaukalta tilasin, muilla merkeillä aika paljo hintavampia ja en nyt ihan mahdottoman paljo halunnut tuohon satsata. Harkitsin kyllä kantotakkia, olisi mennyt hyvin jo raskaana, mutta täällä päin ei missään päässyt testaamaan niin en halunnut sijoittaa niin paljoa näkemättä
 
Vaan kun ei oo jokaisessa H&M-myymälässä. En nimittäin löytänyt Hyvinkäältä enkä Lahdesta. Varmaan vaan isommissa liikkeissä pidetään valikoimassa, mikä on kyllä harmi.

Tuun huutelee huhtikuisista. Lahdesta löytyy sekä triosta että karismasta mammavaateosasto :) triossa on yläkerrassa (oisko joku urheiluosasto vieressä), ja karistossa isojen kokojen lähellä. Aika pienet osastot kyllä mutta on kuitenkin :) Kyllä sieltä pöksyt löytyy
 
Mä ostin Tokmannilta yhen kokoa isomman parkatyylisen takin että selviin nää "alle +10 ja sataa vaakatasossa" -kelit :joyful: talvitakkiin tehään lisäpaneeli ja mulla on toinen talvitakki sellainen kaunis a-linjainen että mahakin mahtuu :)
 
Mulla on nyt käytössä sama takki jolla selvisin viime raskaudessa talven yli, vaan nytpä paleltaa jo! Onneks mahtuu vielä toinenkin villatakki sinne väliin mutta silti vähän kahden vaiheilla et pitäiskö se sit kuitenkin hankkia vielä kunnon toppis... maha varmasti kasvaa niin isoks ettei edes kokoa tai kahta isompi normitakki mahdu et mamamallistoa pakko olla...
 
Mä haluaisin mama mallin villakangastakin, mut ovat niiiin hintavia..:sad001
 
Täällä ei kaisaa mainostaa, mutta enhän nyt suoraan mitään mainostakaankaan, jos sanon, että itse ostin juuri mamaliciousin toppatakin kolmellakympillä ja hm villakangastakin viitosella somekirpparilta. Vähän käytettyjä molemmat. Kannattaa vilkuilla sieltä, ryhmiä on useita! Monet haluaa pikkurahalla eroon omistaan.
 
Oliko joku kokeillut tai ostanut niitä Prisman äitiysvaatteita? Meidän lähimmästä Prismasta löysin muutamia vaatteita, en tosiaan tienny että sielläkin niitä myydään. Farkkuja kokeilin, mutta vähän jännää kun muuten hyvin istuvat housut, mutta se mahatuubi oli ihan hirmu tiukka jo tässä vaiheessa raskautta, niin jäi ostamatta, kun vaikutti siltä että ei se kangas tule oikein venymäänkään.
Mulle kaikki merkkifarkut mitä oon kivijalkakaupoissa nähny, on liian pitkiä kun oon tämmönen pätkä, ja netistä en halua sovittamatta ostaa. :/ vaikeeta kyllä, kaikki mun käytettynä ostetut farkut on pitkiä eikä näytä mun mielestä hyvältä kun kääntää lahkeet ja en kehtaa lyhyentääkään kun jos ei mene sit enää kaupaksi kun tarkoitus laittaa eteen päin raskauden jälkeen. Olis nyt ihan kiva olla ees suht tyylikäs raskausaikanakin. :arghh:
 
Mä ostin Prismasta mustat äitiysfarkut. Housukangas oli ihanan joustava ja rento päällä, istuki hyvin, mutta se mahatuubi tosiaan tiukan tuntunen jo nyt.. Ja vyötäröosa kääntyilee lärpättämään miten sattuu. Eipähän tarvii toisia semmosia ostaa. Menee jalkaan sen aikaa mitä menee nyt ja synnytyksen jälkeen voi olla hyvät aikansa, mutta jää kyllä tätä kasvutahtia nopeesti pieneks mahan kohalta ainakin raskauden aikaan.
Prisman paidoista oon sen sijaan tykänny! Ihan perustrikoo t-paita ja 3/4 hihanen löyty meidän kaupasta. Ei nyt tietty mitään supermuotipaitoja, vaan arkivaatteita, eikä ollut mitään hinnalla pilattujakaan loppuunsa.

// toupie: onnistusko lyhentäminen leikkaamatta? Kääntää laahkeen sisäpuolelle, harsii tai ompelee yläosan kiinni ja alhaalle ompelee "päärmeen", helposti ratkottavissa auki jos seuraava tarviikin täysimittaisena :) tai muuten vastaava viritelmä ilman saksien käyttöä
 
Oliko joku kokeillut tai ostanut niitä Prisman äitiysvaatteita? Meidän lähimmästä Prismasta löysin muutamia vaatteita, en tosiaan tienny että sielläkin niitä myydään. Farkkuja kokeilin, mutta vähän jännää kun muuten hyvin istuvat housut, mutta se mahatuubi oli ihan hirmu tiukka jo tässä vaiheessa raskautta, niin jäi ostamatta, kun vaikutti siltä että ei se kangas tule oikein venymäänkään.
Mulle kaikki merkkifarkut mitä oon kivijalkakaupoissa nähny, on liian pitkiä kun oon tämmönen pätkä, ja netistä en halua sovittamatta ostaa. :/ vaikeeta kyllä, kaikki mun käytettynä ostetut farkut on pitkiä eikä näytä mun mielestä hyvältä kun kääntää lahkeet ja en kehtaa lyhyentääkään kun jos ei mene sit enää kaupaksi kun tarkoitus laittaa eteen päin raskauden jälkeen. Olis nyt ihan kiva olla ees suht tyylikäs raskausaikanakin. :arghh:

Mä en meidän Prismasta edes äitiysvaatteita bongannut kun niitä sieltä yritin vähän katsella.. Pitäisi varmaan myyjältä kysäistä, sen verran iso kauppa kyseessä, että voisi sieltäkin jostain nurkasta äitiysvaatteita luulla löytyvän..
 
Mozzarella, joo saattas varmaan joissakin housuissa onnistua ihan vaan kääntäminen sisäänpäin ja tosiaan vaikka harsimalla kiinni. Pitää varmaan kokeilla. :)

Ne trikoopaidat kyllä vaikutti siellä Prismassa olevan ihan hyviä, mut en sitten niitä kokeillut kun enemmän tässä ois se housun tarve.
 
Ite oon onnistunut bongailee torista muutamat ihanat mamaliciouksen farkut. Sellaisia matalavyötäröisiä, kahdella venykekiilalla ja säädettävällä vyötärökuminauhalla varustettuja pillifarkkuja. Kahdet matalat ja yhet sellaiset korkeet, mitkä on synnytyksen jälkeiseenkin käyttöön tarkoitetut. Ne on tosin himpun verran väljät ja valuvat kokoajan... Luulen, että pärjään noilla housuilla (+ äitiyskevyttoppahousuilla) raskauden yli. Ja saman merkin toppatakinkin löysin eilen fb-kirppikseltä eli vaatepuoli pitäis olla omalta osaltani kunnossa. Kaupoista en oo onnistunut löytää oikein mitään (kahdet paksut sukkahousut ja yhen siistimmän mammapaidan), mut kiva vaan, että suurin osa on tullut hommattua käytettynä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin
Top