Haaveena esikoinen

Tein juuri ovulaatiotestin ja plussahan sinne tuli. Haaleampi kylläkin kuin edellisillä kierroilla, mutta teinkin sen muutaman tunnin myöhemmin kuin edellisillä kerroilla. Oli vielä pakko äsken digitestillä varmistaa ja kyllä siihen pysyvä hymynaama tuli 🥰 josko tämä olisi se meidän kierto 🤭 viikonloppuna ja alkuviikosta talleteltu. Kannattaakohan tänäänkin ja huomenna vielä mikäli jaksamista riittää? Kuinka te olette tehneet?
 
Tein juuri ovulaatiotestin ja plussahan sinne tuli. Haaleampi kylläkin kuin edellisillä kierroilla, mutta teinkin sen muutaman tunnin myöhemmin kuin edellisillä kerroilla. Oli vielä pakko äsken digitestillä varmistaa ja kyllä siihen pysyvä hymynaama tuli 🥰 josko tämä olisi se meidän kierto 🤭 viikonloppuna ja alkuviikosta talleteltu. Kannattaakohan tänäänkin ja huomenna vielä mikäli jaksamista riittää? Kuinka te olette tehneet?

Mistään en mitään tiiä, mutta ehkä se tänään vielä ois hyvä? 🌸🐝

Me saatiin talletusta kaks päivää ennen sekä ovulaatiopäivänä. Tämän päivän yritys ei menny maaliin asti 😅 nää on taas niitä, kun ei ois niin väliksi omat tulemiset.

Nyt on ollut yllättävän seesteinen olo 🧘🏻‍♀️ tosin ovulaation odottelu on vähän sellasta jouten oloa ku eipä siinä auta kuin odottaa testituloksia. Nyt olin myös ok vähempiin talletuksiin, yleensä pyytänyt (joskus vaatinut) että ainakin 5 pitäs tehdä. Vähän tullut sellanen havahtuminen et meinaa isompi kuva kadota välillä et nyhrää liikaa vaan yksityiskohtia eli testailua, talletusta, dpo laskuja..ja sit alkaa taas alusta. Ajatukset takertuu siihen tekemiseen eikä niinkään mieti enää mitä on tekemässä. Toki se välillä on niin helpompaa.

Missäs vaiheessa muut on menossa? Täällä dpo1 🌟
 
Minä täällä taas jatkan tätä tarinaa vuodoista 😅 Nyt voisi kuvitella, että on kp7 hyvin erikoisten menkkojen jälkeen. Mutta niin vain äsken huomasin, että tiputtelu alkoi taas. Sitä samaa niukkaa mitä viimeksikin. Onkohan tässä nyt joku tulehdus tai jotain? En kylläkään tunne mitään kipua. Töissä on niin kiire, että en viitsisi lähteä ainakaan kesken päivän minnekään tutkimuksiin, kun vasta sitten kun on oikeasti syytä. Ai, että se ottaa päähän jos meni kierto ihan sekaisin 😐
 
Minä täällä taas jatkan tätä tarinaa vuodoista 😅 Nyt voisi kuvitella, että on kp7 hyvin erikoisten menkkojen jälkeen. Mutta niin vain äsken huomasin, että tiputtelu alkoi taas. Sitä samaa niukkaa mitä viimeksikin. Onkohan tässä nyt joku tulehdus tai jotain? En kylläkään tunne mitään kipua. Töissä on niin kiire, että en viitsisi lähteä ainakaan kesken päivän minnekään tutkimuksiin, kun vasta sitten kun on oikeasti syytä. Ai, että se ottaa päähän jos meni kierto ihan sekaisin 😐
Ompas sulla nyt hankalaa! Voisi kai tuo olla tulehduskin (vrt kuumeeton keuhkokuume). Vaan mielestäni on se ainakin selvityksen paikka, sillä jotakin kehosi nyt selkeästi oireilee Toivottavasti saat asiaan mahd.pian selvyyttä.
Tsemppiä, voimia ja sitkeyttä nyt isolla kädellä sinulle!
 
Minä täällä taas jatkan tätä tarinaa vuodoista 😅 Nyt voisi kuvitella, että on kp7 hyvin erikoisten menkkojen jälkeen. Mutta niin vain äsken huomasin, että tiputtelu alkoi taas. Sitä samaa niukkaa mitä viimeksikin. Onkohan tässä nyt joku tulehdus tai jotain? En kylläkään tunne mitään kipua. Töissä on niin kiire, että en viitsisi lähteä ainakaan kesken päivän minnekään tutkimuksiin, kun vasta sitten kun on oikeasti syytä. Ai, että se ottaa päähän jos meni kierto ihan sekaisin 😐
Kannattaa varmaan käydä lääkärissä jo oman mielenrauhan vuoksi 🤔
 
Mistään en mitään tiiä, mutta ehkä se tänään vielä ois hyvä? 🌸🐝

Me saatiin talletusta kaks päivää ennen sekä ovulaatiopäivänä. Tämän päivän yritys ei menny maaliin asti 😅 nää on taas niitä, kun ei ois niin väliksi omat tulemiset.

Nyt on ollut yllättävän seesteinen olo 🧘🏻‍♀️ tosin ovulaation odottelu on vähän sellasta jouten oloa ku eipä siinä auta kuin odottaa testituloksia. Nyt olin myös ok vähempiin talletuksiin, yleensä pyytänyt (joskus vaatinut) että ainakin 5 pitäs tehdä. Vähän tullut sellanen havahtuminen et meinaa isompi kuva kadota välillä et nyhrää liikaa vaan yksityiskohtia eli testailua, talletusta, dpo laskuja..ja sit alkaa taas alusta. Ajatukset takertuu siihen tekemiseen eikä niinkään mieti enää mitä on tekemässä. Toki se välillä on niin helpompaa.

Missäs vaiheessa muut on menossa? Täällä dpo1 🌟
Saittehan tekin sitten kuitenkin ihan hyvin talleteltua. 🤭 sitten vaan jännäilemään. Toivotaan kaikille plussatuulia
 
Onko täällä jollain käytössä nuo ClearBluen lilat ovistestit? Harkitsen tilaamista ja mietin, että montahan testiliuskaa yleensä menee per kierto? Että pitäiskö tilata se lisäpakkaus liuskoja heti samaan tilaukseen 😅 Houkuttaisi se, että tuo näyttäisi hedelmälliset päivät ja ei tarvitsisi itse tulkita liuskoja, niin kuin aiemmin käyttämieni Pregcheckien kohdalla.
Täällä on ollut käytössä! Mulla menee ehkä 2-5 per kierto niitä nyt, kun ollaan niissä lapsettomuushoidoissa ja helpompi tietää, millon testailee. Aiemmin meni tosi monta, kun kierrot heitteli. Tässä kierrossa tuli taas todistettua, miten paljon paremmat nää testit on verrattuna perus liuskoihin esim Pregcheck tai muut. Nimittäin tässä kierrossa päätin testailla vaan niillä perusliuskoilla, kun en jaksa stressata tästä enää niin paljon. Noh tosi haaleaa viivaa tai ei mitään näyttivät monta päivää ja iltaa. Ma aamulla näytti vielä ihan just ja just erottuvaa hailakkaa viivaa ja ma oli myös ultra. Totesivat, että ovis on ihan lähellä ja kannattais digitesti tehä illalla. Ja illallahan digitesti näytti pysyvää hymynaamaa. :)

Meillä inseminaatio ei nyt tästä kierrosta onnistunut, mutta kotiyrityksellä ollaan menty. Jotenkin usko lopussa jo tähän hommaan. Vielä yks inseminaatio tehdään tänä keväänä ja sen jälkeen siirto toisen sairaala-alueen jonoon ivf-hoitoihin. Syksyllä sinne varmaan päästään. Mut lääkäri jo varotteli, et sairaslomia niistä hoidoista tulee ja etenkin jos PCO on niin isompi riski kaikenlaisiin vaivoihin. Täytyy alkaa elää elämää myös itelle, en jaksa enää miettiä lasten saantia 24/7 :sad001
 
Itse yrittänyt myös tulkita ovulaatioliuskoja. Monta päivää tulee ihan haaleaa viivaa ilman että se vahvistuu missään vaiheessa. Usko meinasi aivan loppua ja yllättäen kp 16 tuli sitten selkeä plussa. Viime kierto oli ainoastaan 22pv joten ovulaatio vaikuttaa tulevan myöhään tai sitten tämä kierto venyy.

Yritystä on vielä vaikka ollaan tosiaan ivf jonossa ja toivotaan että päästäisiin hoitoihin vielä ennen kesää 🤞
 
Tänää on dpo6. Jännää. "Oireina" ajoittaiset alavatsatuntemukset, joita tietty ylianalysoin, ei ehkä mitään kauheesti normaalista poikkeavaa. Ja tänään ihan hirveä ärtyneisyys maailman kaikista pikku asioista, tosin sekin ehkä mulle ihan normaalia 😅 Odottelua odottelua....
 
Täällä on ollut käytössä! Mulla menee ehkä 2-5 per kierto niitä nyt, kun ollaan niissä lapsettomuushoidoissa ja helpompi tietää, millon testailee. Aiemmin meni tosi monta, kun kierrot heitteli. Tässä kierrossa tuli taas todistettua, miten paljon paremmat nää testit on verrattuna perus liuskoihin esim Pregcheck tai muut. Nimittäin tässä kierrossa päätin testailla vaan niillä perusliuskoilla, kun en jaksa stressata tästä enää niin paljon. Noh tosi haaleaa viivaa tai ei mitään näyttivät monta päivää ja iltaa. Ma aamulla näytti vielä ihan just ja just erottuvaa hailakkaa viivaa ja ma oli myös ultra. Totesivat, että ovis on ihan lähellä ja kannattais digitesti tehä illalla. Ja illallahan digitesti näytti pysyvää hymynaamaa. :)

Meillä inseminaatio ei nyt tästä kierrosta onnistunut, mutta kotiyrityksellä ollaan menty. Jotenkin usko lopussa jo tähän hommaan. Vielä yks inseminaatio tehdään tänä keväänä ja sen jälkeen siirto toisen sairaala-alueen jonoon ivf-hoitoihin. Syksyllä sinne varmaan päästään. Mut lääkäri jo varotteli, et sairaslomia niistä hoidoista tulee ja etenkin jos PCO on niin isompi riski kaikenlaisiin vaivoihin. Täytyy alkaa elää elämää myös itelle, en jaksa enää miettiä lasten saantia 24/7 :sad001
Hirveesti tsemppiä! 💕 Toivon kovasti, että tärppäis jo tästä kierrosta vaikkette inssiin päässy! On kyllä todella rankkaa kokoajan eri vaiheiden odottaminen ja just toi jatkuva miettiminen. Välillä ois kiva saada vapaapäiviä omista ajatuksista.
 
Muutaman hyvät neuvot sai minut soittamaan terveyskeskukseen ja kerroin tilannetta sinne. Kiitos täälläkin asiasta vinkanneille! 😍 Kävin tänään verikokeessa. Tulokset tulee jo tänään, mutta soitto kuulemma maanantaina. Malttamattomana tietenkin kurkin Omakantaa nyt ihan jatkuvasti. Tosi jännittävää, että mitä sieltä paljastuu vai paljastuuko yhtään mitään. Tällä hetkellä taas ei ole vuotoa, mutta ilman sidettä en enää uskalla liikkua ollenkaan. Ei tiedä vaikka kohta roiskuu taas 😝
 
Täällä ei olla vieläkään saatu ovulaatiota aikaan. Toka pistoskierto meni mönkään ja tuli 6 kpl 12mm munasoluja🙄 saa nähdä saako mua ikinä ovuloimaan, kohta tulee jo kesäkin vastaan😭 Olis kiva päästä oikeesti edes yrittämään raskautumista, turhauttaa niin paljon!
Rankka on tuo sinunkin taival! Toivottavasti olet saanut painon pysymään tavoitelukemissa.
Itse kävin tuosta taaperosta vasta haaveillessa ja työkaverin yllytyksestä akupunktiossa kiinalaisella lääkärillä. Löysi jo ennen neuloja alkututkimuksessaan jotain vahvoja "ongelmia" , joiden kertoi aiheuttavan ongelmia kiertooni. Mulla taustalla paha kohtutulehdus, josta en ollut hänelle muistanut kertoa.
Neulakammoisena jäin asiaa miettimään, mutta puolison kannustuksesta meni sitten varsinaiseen hoitoonkin. En tiedä mitä hän teki mutta muutti menkkoja ja niitä edeltäviä päiviä ...
Isosti tsemppiä turhautumisen selättämiseen ja jaksamista hoitotaipaleelle.
 
Rankka on tuo sinunkin taival! Toivottavasti olet saanut painon pysymään tavoitelukemissa.
Itse kävin tuosta taaperosta vasta haaveillessa ja työkaverin yllytyksestä akupunktiossa kiinalaisella lääkärillä. Löysi jo ennen neuloja alkututkimuksessaan jotain vahvoja "ongelmia" , joiden kertoi aiheuttavan ongelmia kiertooni. Mulla taustalla paha kohtutulehdus, josta en ollut hänelle muistanut kertoa.
Neulakammoisena jäin asiaa miettimään, mutta puolison kannustuksesta meni sitten varsinaiseen hoitoonkin. En tiedä mitä hän teki mutta muutti menkkoja ja niitä edeltäviä päiviä ...
Isosti tsemppiä turhautumisen selättämiseen ja jaksamista hoitotaipaleelle.
Kiitos tsempistä🙏 Jotenkin stressaa, onko tässä jotakin muutakin pielessä, kun follikkelien koko jää aina vaan 11-12mm eikä siitä suuremmaksi kasva mikään ja kohdun limakalvo kuitenkin ihan super hyvä. Tuntuu, että nyt on käännetty jo koko pubmed -tietokanta ja suomenkieliset ja englanninkieliset lapsettomuuspalstat ympäri ja oon keksinyt jo 100 eri syytä, että mitä kaikkea muutakin on pielessä. Harmittaa, kun tavallaan luuli, että kaikki nyt lähtisi rullaamaan näillä hoidoilla vihdoin eteenpäin ja elämä palaisi "normaaliksi", mutta ei😔 No, katsotaan miten tuon seuraavan kierron kanssa käy, odotukset eivät kyllä järin korkeat ole.

Akupunktiossa/vyöhyketerapiassa olen käynyt pari vuotta sitten itsekin pari kertaa ja oli minusta tosi rentouttavaa kyllä, oli siis näihin hedelmällisyysasioihin perehtynyt kätilö(!) tekemässä. Niillä valitettavasti eivät kyllä kuukautiset tulleet takaisin, mutta yöunet ainakin😅
 
Eka ovulaation induktio nyt ”ohi”. Vuoto alkoi kunnolla yöllä. Harmittaa kyllä tosi paljon. Olin niin toiveikas tästä. Mulla ei saatu missään vaiheessa varsinaisesti ”todettua” ovuloinko, koska se tapahtui kp9, jota aluksi epäiltiin valepositiiviseksi. Mutta oireet oli tosi vahvat, niin toki se lohduttaa, että todennäkösimmin oli ovulaatio. Pääseepähän myös kokeilemaan uudestaan nopeammin, kun kierto oli 21 päivää eikä 50-80 päivää, joita ne on yleensä mulla ollu 😅


@Liljankukka🌸 tsemppiä ihan hirveesti! Ihan hirveen rankkaa kun ei tuu kunnon vastetta. On kanssa pubmedit ja kaikki forumit tullu tutuksi kun yrittäny selvittää miks kroppa toimii eri tavalla ku ”pitäis”.
Toivottavasti seuraavassa kierrossa vaste olisi hyvä! 💕

Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja odotteluun! 💕
 
Hiphei! Ensimmäiset menkat keskenmenon jälkeen takana ✌🏼 Tosiaan 13.3. mulla alko menkat ja samana päivänä menin lääkäriin kun 6vkoa keskenmenosta hcg edelleen koholla.. Noh, ultraus ei valitettavasti onnistunut ja ohjeeksi annettiin viikko menkkojen jälkeen tehdä raskaustesti ja jos se edelleen positiivinen, taas katotaan hcg ja jos se edelleen koholla, lähetettä eteenpäin.. Otinpahan varaslähdön ja huvin vuoks katsoin jo tänä aamuna ja liuskaan en saanu edes haamua näkyviin vaikka miten yritin kuvitella 🤣 .. Joten ilmeisesti keho alkaa olemaan valmis uuteen yritykseen.. Kiertopituudestahan ei oo mitään käryä, mutta hyvällä tuurilla hedelmällisimmät päivät osuu just pääsiäisen pyhiksi 🤩 Oli tarkoitus käydä 1vrk olemassa reissussa mutta niin säälittävää kun onkin, siirsin reissua. Eli kerrankin ollaan koko pääsiäinen kotona ilman suunnitelmia (lukuunottamatta puolison päiväreissua) niin totta hitossa se hyödynnetään ♥️

.. Tulipahan taas yli pitkä raapustus 🙄
 
Onkohan tää jotain alintajuntaista itseni suojelua, kun ajoittain tulee sellainen epäileväinen olo koko touhusta "mitä jos oonkin huono äiti" ja välillä en pysty näkemään itseeni äitinä ollenkaan. Tulisko nää ajatukset/tunteet vaan siksi, ettei epäonnistuminen ois niin raastavaa. Nyt on dpo6 eikä yhtään samanlaista testaamisinnon hillitsemisen tarvetta kuin viime kierrossa. On oudon tyhjä olo.
 
Verikokeessa tuloksena hCG arvo 2. Muuten kaikki kunnossa. Näyte otettiin siis perjantaina, eli 22.3. Ihan ihmeellistä miten se voi olla edelleen noin. Biokemiallinen raskaus vuosi 15.2 alkaen pois. Sen jälkeen uusi vuoto 13.3. Arvo on kuitenkin niin pieni, että ei tälle asialle mitään tehdä. Jos olisi jotai kipua, niin sitten pitää huolestua uudestaan. Nyt vaan odotellaan. Enpä ainakaan enää väheksy kemiallista raskautta. Tai oikeastaan ikinä en ole väheksynytkään, mutta tässä oppi uutta. Täällä ainakin pisti sekaisin koko pakan 😐
 
Takaisin
Top