Haaveena esikoinen

Pancake89

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin kokeilla löytyisikö täältä kohdennetumpia hengenheimolaisia.

Olen ollut mukana tuolla Raskaaksi 2024 porukassa mikä on tosi mukava, mutta aika moni on ollut jo pitkällä matkalla äitiyden haaveilun/suunnittelun kanssa tai ovat jo äitejä ja minulla tämä on vasta alussa niin olisi kiva löytää alkutaipaleen vertaistukea. Yritystä meillä on takana jo vähän pitempikin aika ja lapsettomuustutkimukset on nyt aloitettu, mutta en rasti vielä tilannettamme lapsettomuudeksi.
 
Täällä ilmoittautuu yksi hengenheimolainen. Samoin olen ollut mukana tuolla Raskaaksi 2024 -ryhmässä, mutta tosiaan olen myös huomannut, että monella jo pitkän linjankin kokemusta raskautumisesta. Tämä toki ihana juttu, mutta itsekin kaipailisin vertaistukea ensimmäistä kertaa asian kanssa painivalle.

Meillä on myös omia haasteita ollut tiellä. Nyt aloitetaan ovulaationinduktiohoidolla ensimmäistä kertaa, ensimmäisen terolutin nappasin eilen, jotta saadaan kierto alkamaan😊 jännittää kyllä hurjasti.
 
Mä olen seuraillut taustalla tuota Raskaaksi 2024 keskustelua, mutten ole vielä sinne uskaltautunu mitään kirjoittamaan. Meillä kanssa esikoinen haaveissa, mutta ei olla vielä virallisesti alettu yrittämään 😄

Ehkäisy on jätetty pois ja asenne on, että tulee jos on tullakseen ja keväämmällä sit ehkä jo alkaa yritys! Itsellä kuitenkin ollut äitiys haaveena jo niin kauan, että tänne palstallekin eksynyt niin sanotusti "ennen aikojaan" 😄

Eikä sitä tiedä vaikka tässä jo ennen yritystä nappaisi ja pääsisi jo kunnolla mukaan tähänkin maailmaan ❤️
 
@Pancake89 Saanko kysyä, kauanko teillä on ollut yritystä takana? Alkoiko teillä tutkimukset julkisella vai yksityisellä?

Täällä fiilikset välillä turhautuneet, kun tuntuu että ympärillä tulee jatkuvasti raskausuutisia ja oma tie tulee nähtävästi olemaan huomattavasti kivikkoisempi😣 Tekisi mieli heittää nuo ovulaatiotikut kohta seinille...
 
@Pancake89 Saanko kysyä, kauanko teillä on ollut yritystä takana? Alkoiko teillä tutkimukset julkisella vai yksityisellä?

Täällä fiilikset välillä turhautuneet, kun tuntuu että ympärillä tulee jatkuvasti raskausuutisia ja oma tie tulee nähtävästi olemaan huomattavasti kivikkoisempi😣 Tekisi mieli heittää nuo ovulaatiotikut kohta seinille...

Me jätettiin ehkäisy pois jo 2/21, mutta yrittämistä on ollut 18kk täs 3 vuoden aikana. On ollut sairastamista ja muuta vastoinkäymistä et on jouduttu laittaa jarrua usein. Nytkin oli eka yrityskierto sitten n. puoleen vuoteen, kun loppukesästä jotenkin totaalisesti väsyin siihen jatkuvaan pettymiseen. Se ajoi jo vähän pohtimaan onko se varmasti sitä mitä haluan, voisko tämä riittää ja siihen tuli myös suuremman mittakaavan pelkoajatukset siitä kuinka maailma on niin paha paikka et kannattaako tänne tuoda ketään uutta viatonta kärsimään.. Mutta vuoden vaihdetta lähentyessä sitä sai taas ajatukset raiteille ja jos sitä on kymmenisen vuotta ollut täysin varma, että haluun lapsia niin eihän se tunne voi yhtäkkiä aidosti kadota.

Julkiselle puolen tutkimuksiin hakeuduttiin. En ees harkinnut yksityistä, kun ennakko-oletus oli, ettei siihen lompakko riitä. Mulla on äärettömän huono muisti, etten meinaa enää muistaa kuinka nopeesti asiat eteni. Pitänee kaivella kirjauksia 😅
Mulla ei lähipiirissä ole ollenkaa samassa tilanteessa olevia, mutta työhön ei muuta kuulukaan ku lapset. Välillä hyvin raskasta olla päiväkodissa kokoaikatyössä. Raskasta molemmin päin. Nyt se riipii, kun näkee kokoajan sitä mitä pelkää, ettei itse saa, mutta joskus taas ku on tosi työlästä sitä ajattelee et onneksi näistä ei tarvi yhtäkään viiä kotia 🥵 Sitäkin oon miettinyt, että onko sitten oman jälkeen alanvaihto edessä, jotta sitä riittää varmasti se kaikki voimat/kärsivällisyys/empatia jne sille tärkeimmälle. Nään sen aika hirveenä skenaarion, että ensin 8h töissä monen uhmaikäisen kanssa ja sit sama edessä kotona 🤯😵‍💫😖
 
Meillä on ensimmäinen toivotettu tervetulleeksi. Ehkäisy jätettiin pois alkusyksyllä. Tosin parin viimeisen vuoden ajan ehkäisynä oli vain keskeytetty. En ole koskaan ollut tietääkseni raskaana, joten kaikki on ihan uutta.

Mun täytyy tunnustaa, etten useinkaan erota noissa r-testien kuvissa mitään, vaikka muut puhuu haamuista 😅
 
Täällä kans yksi esikoisesta haaveileva! Kiva kun löytyy kohdennettua vertaistukea!

Jätettiin ehkäisy pois jo 5/23 sillä ajatuksella ja että saa tulla jos on tullakseen. Ensimmäisen plussan sainkin 11/23 joka meni
kesken kuitenkin, viivat eivät viikossakaan vahvistuneet paljon yhtään.
Sanoisin että varsinaisesti yritys aloitettiin vasta tämän vuoden puolella kun panostin ovulaation metsästykseen ja kun sen kiinni sai niin talletteluja, mutta ei kuitenkaan vielä tärpännyt ekasta kunnon yrityksestä.

Nyt menossa kp8 ja varmaan viikonlopusta alan taas tikuttaa ovista, mulla on aika pitkä kierto, 33-36pv ja viimeksi ovisplussa taisi tulla kp20.
 
Olipa kiva yllätys, että tällainen ryhmä on perustettu, kävi just tänään ajatuksissa et tällainen vielä kohdennetumpi ekakertalaisille olis kiva ja täällähän se odotti 😍

Täällä yritys aloitettu 8/23, mulla on epäsäännölliset kierrot (31-42pv) enkä oo saanut ovista tikuttaessa juurikaan vahvoja viivoja.. alkaa heräämään epäilykset, ettei tämä tie tule olemaan helppo. Toivon olevani väärässä. Olen 33 ja haaveissa kaksi lasta, joten kieltämättä tuntuu, että aikakin loppuu kesken 😅

@Liljankukka🌸 kiinnostaa kuulla tämän OI-hoidon etenemisestä! Oletteko käyneet yksityisellä?
 
Me jätettiin ehkäisy pois jo 2/21, mutta yrittämistä on ollut 18kk täs 3 vuoden aikana. On ollut sairastamista ja muuta vastoinkäymistä et on jouduttu laittaa jarrua usein. Nytkin oli eka yrityskierto sitten n. puoleen vuoteen, kun loppukesästä jotenkin totaalisesti väsyin siihen jatkuvaan pettymiseen. Se ajoi jo vähän pohtimaan onko se varmasti sitä mitä haluan, voisko tämä riittää ja siihen tuli myös suuremman mittakaavan pelkoajatukset siitä kuinka maailma on niin paha paikka et kannattaako tänne tuoda ketään uutta viatonta kärsimään.. Mutta vuoden vaihdetta lähentyessä sitä sai taas ajatukset raiteille ja jos sitä on kymmenisen vuotta ollut täysin varma, että haluun lapsia niin eihän se tunne voi yhtäkkiä aidosti kadota.

Minä olen myös pohtinut paljon vuosien varrella, että haluanko tuoda uutta ihmistä tällaiseen maailmaan. Maailmantuskan lisäksi olen tuntenut ja tunnen jonkinlaista vanhemmuuden pelkoa. Jos aiheutammekin tietämättämme lapselle jotain traumoja tai emme vain osaa tukea ja ohjata oikein ja lopputuloksena olisi esim. päihdeongelmia tms.


Välillä tuttujen lapsien kanssa aikaa vietettyäni on vain niin ihanaa vetätyä oman kodin rauhaan ja hiljaisuuteen, että mietin välillä, onko lapsiperhe-elämä sittenkään minua varten. Silti ajatus siitä, että jäisin kokonaan lapsettomaksi, saa olon jotenkin lohduttoman surulliseksi.
 
@Lampsu_ Oi-hoidot ihan alkavat ihan julkisella sektorilla. Kauhistuttaa jo etukäteen ultrissa ravaaminen, työmatkaa kertyy melkein tunti suuntaansa, mutta mitäpä sitä ei tekisi toisaalta tätä projektia varten kun kerran hoitoon on päässyt. Voin päivitellä tän rupeaman edistymistä kyllä, jos kiinnostaa😊

Pystyn kyllä samaistumaan myös @Mem sinun pohdintoihin. Erityisesti vuosi sitten puhuttiin miehen kanssa näistä huolista, kun pohdittiin hoitoihin lähtemistä. Maailmalla on tapahtunut kaikkea kamalaa ja toisaalta on myös näitä itsekkäitäkin ajatuksia "huolettomasta elämästä" ja vapaudesta esimerkiksi työkuvioiden, matkustelujen, ym.suhteen. Ja rauhallinen arki kaksin on ollut ihan kivaa myös vrt taaperoarkeen flunssakierteineen.
Me päädyttiin kuitenkin lopulta aloittamaan meidän matka hoidoissa, sillä koskaan ei tiedä, meneekö lapsen saamiseen useita vuosia ja toisaalta ei haluaisi näitä vuosia hedelmällisyyden suhteen tuhlata yhtään. Ja kuten totesit, myös minutkin ajatus tyhjästä sylistä saa olon todella surulliseksi😔
 
Tosi kiva ku tänne on tullut lisää porukkaa! 🤩

Pitäskö jonkinlainen osallistujalista tehdä? Alkas vähä hahmottaa kuka on kuka.
Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta.

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu

*laskin meidän aloituksen tästä päivästä 18kk taakse päin, kun 2/21, kuulostaa kauheelta, ettei kolmessa vuodessa ois mitään saatu aikaseksi 😬 mut näihin vuosiin on mahtunut paljon taukoja. Nyt ei enää taukoja tuu, jos vaan molemmat ollaan elossa 😂
 
Olipa kiva yllätys, että tällainen ryhmä on perustettu, kävi just tänään ajatuksissa et tällainen vielä kohdennetumpi ekakertalaisille olis kiva ja täällähän se odotti 😍

Täällä yritys aloitettu 8/23, mulla on epäsäännölliset kierrot (31-42pv) enkä oo saanut ovista tikuttaessa juurikaan vahvoja viivoja.. alkaa heräämään epäilykset, ettei tämä tie tule olemaan helppo. Toivon olevani väärässä. Olen 33 ja haaveissa kaksi lasta, joten kieltämättä tuntuu, että aikakin loppuu kesken 😅

@Liljankukka🌸 kiinnostaa kuulla tämän OI-hoidon etenemisestä! Oletteko käyneet yksityisellä?

Hei Lampsu! Mullakin on aina ajatuksissa ollut et vähintään kaksi, yksi kumpaakin, mut ehkä sitä pitäs nyt keskittää ajatukset siihen, että tulisi edes se yksi. Vitsillä on miehen kanssa heitetty et tilataanko vaan heti kerralla kaks! 😄 Tiedossa ei oo kyllä kaksostaipumusta suvuista.

Mun pitäs alkaa nyt perehtymään kunnolla ovistestailuihin. Toisessa ryhmässä annettiin paljon hyviä vinkkejä ja eilinen hoitaja sanoi, että liuskatestit on täysin rahan tuhlausta tarkoittaen sillä varmaa, kun niissä on enempi tulkitsemista. Oon vaan one steppejä kokeillut onnistumatta ja joku siellä toisessa sano, ettei oo niihin ikinä saanut mitään.
Hmm.. Mitä ostaa, mistä ostaa ja kuinka monta 🤔
 
Hei Lampsu! Mullakin on aina ajatuksissa ollut et vähintään kaksi, yksi kumpaakin, mut ehkä sitä pitäs nyt keskittää ajatukset siihen, että tulisi edes se yksi. Vitsillä on miehen kanssa heitetty et tilataanko vaan heti kerralla kaks! 😄 Tiedossa ei oo kyllä kaksostaipumusta suvuista.

Mun pitäs alkaa nyt perehtymään kunnolla ovistestailuihin. Toisessa ryhmässä annettiin paljon hyviä vinkkejä ja eilinen hoitaja sanoi, että liuskatestit on täysin rahan tuhlausta tarkoittaen sillä varmaa, kun niissä on enempi tulkitsemista. Oon vaan one steppejä kokeillut onnistumatta ja joku siellä toisessa sano, ettei oo niihin ikinä saanut mitään.
Hmm.. Mitä ostaa, mistä ostaa ja kuinka monta 🤔
Täällä ihan samat ajatukset, kaksi lasta, yksi kumpaakin ja vaikka kerralla kaksi 😂 mutta tosiaan, parempi keskittyä nyt edes siihen yhteen 😅💞

Ovistesteistä, oon testaillut joka kierrossa Pregcheckin liuskoilla (Prismassa 10 liuskaa n.7€) lähinnä edullisuuden vuoksi, mulla kierrot vaihtelevia joten liuskoja kuluu jonkin verran.. en oo saanut tosi vahvaa viivaa siitä kertaakaan, mutten tiedä onko vika käyttäjässä vai liuskassa 😅 olis kiinnostava kuulla kokemuksia digitesteistä, otan sellaisen kokeiluun ehkä tässä kierrossa.

On tää aikamoista tunteiden vuoristorataa.. jännittävää odotusta ja mahdollisuuksia, sitten pettymystä ja epäonnistumisen kokemusta, kunnes taas pieni toiveikkuus herää kohti ovista, ja taas mennään 🤪

Muoks, vielä tuohon digitestiin, Raskauskeijulla näköjään -30% CB ovistestit, olihan se tilattava 😁
 
Muokattu viimeksi:
@Pancake89 Suosittelen itse niitä Pregcheckin liuskatestejä, 2 kertaa sain niillä kiinni ja plussa oli tosi selkee silloin👍 digejä moni myös kehuu, saattavat aiemmin näyttää plussaa kuin liuskat, omaan tilanteeseen vaan ihan liian kalliita. Määrästä en pysty näillä epäsäännöllisillä kierroilla sanoa mitään, kun suurinpiirtein joka kauppareissulla paketti lähtee mukaan🙄
 
@Lampsu_ Oi-hoidot ihan alkavat ihan julkisella sektorilla. Kauhistuttaa jo etukäteen ultrissa ravaaminen, työmatkaa kertyy melkein tunti suuntaansa, mutta mitäpä sitä ei tekisi toisaalta tätä projektia varten kun kerran hoitoon on päässyt. Voin päivitellä tän rupeaman edistymistä kyllä, jos kiinnostaa😊
Kerro ihmeessä! Saako udella, miten päädyitte tähän hoitoon? Ilmeisesti yritystä teillä ei siis super pitkään taustalla? 😊 En ole itse vielä uskaltanut alkaa perehtymään hoitomenetelmiin, tuntuu siltä, että saattaisin vielä perua koko suunnitelman lapsesta 😅
 
Ainiin ja mäkin voin laittaa osallistujalistaan nimen (kopsaan aloittajan ekaksi😊)


Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta:

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
 
Jatkan tätä listaa! 😊


Nimi, ikä/iät, yritys alkanut, halutessaan paikkakunta:

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
 
Kerro ihmeessä! Saako udella, miten päädyitte tähän hoitoon? Ilmeisesti yritystä teillä ei siis super pitkään taustalla? 😊 En ole itse vielä uskaltanut alkaa perehtymään hoitomenetelmiin, tuntuu siltä, että saattaisin vielä perua koko suunnitelman lapsesta 😅
Pitkä tarina, mutta tiivistettynä: pari vuotta sitten hakeuduin yksityiselle kuukautisten puuttumisen vuoksi ja lapsihaaveiden vuoksi. Sieltä lähete suoraan fertipolille lapsettomuuden selvittelyihin, josta nyt lopulta 1,5 vuoden ja tavoitteeksi asetetun +10 kg painonnousun jälkeen vihdoin hoitojen aloitus. Tosiaan vain kaksi omaa ovulatorista kiertoa (?ainakin oireiden perusteilla, ei ultrattu välissä) tullut tässä 4-5v tauon jälkeen😅 mutta henkiset resurssit eivät enää riitä tähän odotteluun niin pistokset alkavat vihdoin ja olen helpottunut, että asiat etenevät. Teroluteilla nyt menossa 3/10 pv ja sitten kierron alkaessa gonal f hakemaan apteekista😁
 
Takaisin
Top