Haaveena esikoinen

Täällä dpo6 ja ihmeen virkeenä herätty uuteen viikkoon, vaikka oon viime päivinä nähnyt ihan sikana tosi tarkkoja unia ja yleensä niiden jälkeen tuntuu väsyneeltä🤔 Mystinen flunssa/kurkkukipu jatkuu, alavatsalla ehkä tuntemuksia tai sitten kuvittelen🤷🏽‍♀️ Koko ajan ajatus kamppailee positiivisuuden kanssa ja sit toisaalta sen kanssa että pitäiskö kohta varuilta alkaa kulkea rätti housuissa😅
 
Pysyvää hymyä 🙂

Miten se nyt merkataan? Ovulaatio tänään vai huomenna? 🤔
Mä en oo ihan satavarma, oon ymmärtänyt että toi ois nyt ovulaatiopäivän merkki tai merkki että h-hetki on käsillä. Niin tai näin niin tulkitsen että kannattais puuhailla pian🤣
 
Mä en oo ihan satavarma, oon ymmärtänyt että toi ois nyt ovulaatiopäivän merkki tai merkki että h-hetki on käsillä. Niin tai näin niin tulkitsen että kannattais puuhailla pian🤣

Katoin et liuskoista premom laitto huipusta seuraava päivä oli ovulaatio, mut tulkitseeko cb sit jotenki erillälailla. No eipä sillä suurta väliä kumman päivän sitä kalenteriin laittaa.
Nyt se oli kp15, mikä näyttää tilastollisesti normaalimmalta.
 
Pysyvää hymyä 🙂

Miten se nyt merkataan? Ovulaatio tänään vai huomenna? 🤔
Huomiselle se yleensä laitetaan, ovulaatio 12-48h sisällä yleensä siitä LH-piikistä mitä se pysyvä hymynaama tarkottaa 😊 yleensä kuitenkin n.24 h sisällä ovulaatio joten yleisin tapa merkata on plussatestistä (liuskoilla tasavahvat viivat tai digillä se pysyvä hymynaama) seuraavalle päivälle ovulaatio. Tärppionnea 👌🏻
 
Jaaha, uusi viikko ja uusi kierto, vi**u kun vi***taa Alankoa lainatakseni 😔 varmaan nää hormonit ja kaikki, mutta jotenki veti fiilikset ihan nollaan ihan äkkirysähdyksellä ja yllättäen. Tekis mieli olla loppupäivä peiton alla ja murjottaa. Ei näin huonoa fiilistä ole vielä ollukaan.

Oli taas myös hermoja kiristelevä viikonloppu kun oltiin perheen kanssa mökillä, ja tuntu, että 24/7 siskon raskaudesta puhetta, ja ihan sama mikä oli aihe niin jotenkin se keskustelu onnistuttiin aina siihen kääntämään, että ellei sisko ite niin sitten äiti 😏 miten te muut kestätte ja tsemppaatte ittenne lähipiirin raskaus ja vauvajutut läpi? Ei haluaisi olla mikään pissapäämurjottajakaan kun kuitenkin tärkeitä ihmisiä, ja heille ja itellekin tärkeitä juttuja ovat, mutta...
 
@Hannietta Voin kuvitella, että se riipii kun noin läheisen raskaus on niin tapetilla. Mulla ei muuten oo aiheeseen liittyvää haastetta muuta ku työ. En tiiä oisko raskaampi jos ois vielä pienten ryhmässä. Mut pari vuotta sitten reagoin kyllä naurettavan voimakkaasti, näin jälkeen päin monesti miettinyt, että välit meni poikki sen takia, kun en kestänyt sitä uutista. Oltiin tuota kyllä muutenki jo etäännytty vuosi vuodelta, ettei sinällään niin iso ero ollut kuitenkaan. Siinä oli vaan itellä just kuollut läheinen ja kuitenkin itellä ajatuksissa ollu yli 10 vuotta että tietysti haluan äidiksi kun löytäs vaan miehen josta on isäksi.. Niin sit henkilö josta viimeisenä ois uskonut, että "voittaa minut tässä kilvassa“, ku aina puhut HYI ei ikinä lapsia!!
 
@Pancake89 toi on muuten jännä, miten itelläkin ollut omassa mielessä sellainen ajatus, että kyllä kai ite aiemmin äidiksi kuin joku toinen, ja sitten se toinen yllättääkin kokonaan 😁 itellä on vielä pari tällaista lähiystävää, joissa ajattelut, että haluavatkohan lapsia ylipäätään, että katellaan, kai hekin kohta kertovat olevansa raskaana 😅
 
Kp19. Täällä hiljaiseloa edelleen vietetty, mutta ovista tikuteltu vklp alkaen. Ennusteet näytäisi et perjantaina olis ovis, eli katsellaanpa mihin kohtaan sattuu. Toivottavasti ei kauheasti myöhästyisi tuosta ennusteesta 😬
 
Nyt menossa jo kp49 ja pikkuhiljaa alkaa turhauttaa...
Tätä tahtia skippaantuu koko joulukuinen ja menee suoraan tammikuulle seuraavasta kierrosta.

Raskaustestit olleet negoja tietty
Sympatiat sinne. Muutenkin yhtä odottamista koko ajan, niin kaikkein eniten ärsyttää, kun uusi kierto ei ala. Itellä alkoi vihdoin. Josko tämä kierto nyt olisi normaali!
 
Jaaha, uusi viikko ja uusi kierto, vi**u kun vi***taa Alankoa lainatakseni 😔 varmaan nää hormonit ja kaikki, mutta jotenki veti fiilikset ihan nollaan ihan äkkirysähdyksellä ja yllättäen. Tekis mieli olla loppupäivä peiton alla ja murjottaa. Ei näin huonoa fiilistä ole vielä ollukaan.

Oli taas myös hermoja kiristelevä viikonloppu kun oltiin perheen kanssa mökillä, ja tuntu, että 24/7 siskon raskaudesta puhetta, ja ihan sama mikä oli aihe niin jotenkin se keskustelu onnistuttiin aina siihen kääntämään, että ellei sisko ite niin sitten äiti 😏 miten te muut kestätte ja tsemppaatte ittenne lähipiirin raskaus ja vauvajutut läpi? Ei haluaisi olla mikään pissapäämurjottajakaan kun kuitenkin tärkeitä ihmisiä, ja heille ja itellekin tärkeitä juttuja ovat, mutta...
Minä olen aivan reilusti sanonut että harmittaa kun ainakin itsestä tuntuu että aihe pyörii koko ajan yhden teeman / henkilön ympärillä vaikka se tärkeä ja ajankohtainen aihe onkin. Niin sen ääneen sanomisen jälkeen on helpompi vaihtaa keskustelun suuntaa talonrakentamisesta, asuntoremontista, sukupolvenvaihdoksen ja sairauksista sekä myös raskaudesta johonkin aivan muuhun. Kannattaa kokeilla, sillä harvoin se raskaana olevakaan haluaa koko ajan asiasta puhuttavan.
 
Joo toi läheisten raskautuminen tai raskaana oleminen ottaa kyl koville. Itelläni paras ystävä tällä hetkellä odottaa ja aina pitää vähän tsempata kun häntä tapaan.

Mutta pahinta on kun oma työhuone on neuvolassa! (en oo ite terveydenhoitaja vaan kuntoutuksen puolella töissä mutta fyysisesti neuvolassa). Lapsiasiakkaat on ihania, mutta ne kahvihuonekeskustelut! Joka päivä työkavereiden työjutut (jotka pyörii vauvojen ja raskautumisen ympärillä) saa mussa aikaan joko ihan hirveän kateuden tunteen tai sitten saa mut vihaseks kun he vitsailee asiakasperheistä, lasten lukumääristä, ihmisistä jotka panikoi raskauttaan, you name it. Heille se kaikki on niin arkea ja tavallista, ei he yhtään huomaa miten paljon puheillaan voivatkaan loukata. He ei toki tiedä mun tilanteesta enkä oo ajatellu kertoakaan, eli en voi heitä liikaa tässä syytellä, mutta silti ottaa hermoon päivittäin.
 
Kp28/26-28 eikä menkkoja näy. En muista milloin olisi ollut myöhässä, ennemmin alkaa pari päivää etuajassa. Ehkä ne nyt kiusallaan antaa odotuttaa, kun tässä niin vauhkoan asiasta. Joka tapauksessa tänäänkin testi negatiivinen. Ei edes pienintäkään mahdollisuutta haamusta, joten tuskin tässä raskaana ollaan. Kroppa nyt jotain vain oikuttelee. 😭
 
Minä olen aivan reilusti sanonut että harmittaa kun ainakin itsestä tuntuu että aihe pyörii koko ajan yhden teeman / henkilön ympärillä vaikka se tärkeä ja ajankohtainen aihe onkin. Niin sen ääneen sanomisen jälkeen on helpompi vaihtaa keskustelun suuntaa talonrakentamisesta, asuntoremontista, sukupolvenvaihdoksen ja sairauksista sekä myös raskaudesta johonkin aivan muuhun. Kannattaa kokeilla, sillä harvoin se raskaana olevakaan haluaa koko ajan asiasta puhuttavan.
Tää ois kyl hyvä, kun saisi suunsa auki, mutta yllättävän vaikeeta😁 onneksi ei ole ihan arkipäivää itelle kuitenkaan toi, kun ei nähdä päivittäin.

Sympatiat teille, jotka kohtaatte pikkulapsia ja raskausaiheita töissänne tai muuten joka päivä! Mä saan sentään pääasiassa rauhaa aiheelta töissä.
 
Huh, just tänään aikaisemmin kirjoittelin, että ovista tikutellaan. Tuli vähän hassu olo alavatsalle ja limat vaihtui illasta kirkkaaksi, vaikka aamulla vielä valkoista ja ovistesti negaa. Positiivinenhan sieltä pärähti - hyvä muistutus itselle, et lähellä ennustettua ovista kandee testailla aamuin illoin 😅
 
Mulle myös läheisten (ja välillä myös puolituttujen) raskausuutiset ja -puheet on ollu vaikeita. Oon yrittänyt työstää omaa ajattelua ja sallia myös negatiiviset tunteet itselle. Mutta ehkä tästä syystä en oo yhdelle ystävälle halunnut kertoa, että yritetään, kun tiedän miten vaikeeta hänelle myös on muiden raskausjutut🥺

7dpo tänään ja naurattaa jos joku näkis mun vessapaperin tarkkailut joka vessakäynnillä😂 Valkovuotoa on ollut paljon ja tänään väitän nähneeni jotain pinkkisävyistä ja tottakai yliajattelen ja analysoin🥹 Meneekö kukaan samoissa dpoissa? Milloinhan kamelin selkä katkeaa ja testipaketti rävähtää auki😅
 
Onko täällä jollain käytössä nuo ClearBluen lilat ovistestit? Harkitsen tilaamista ja mietin, että montahan testiliuskaa yleensä menee per kierto? Että pitäiskö tilata se lisäpakkaus liuskoja heti samaan tilaukseen 😅 Houkuttaisi se, että tuo näyttäisi hedelmälliset päivät ja ei tarvitsisi itse tulkita liuskoja, niin kuin aiemmin käyttämieni Pregcheckien kohdalla.
 
Onko täällä jollain käytössä nuo ClearBluen lilat ovistestit? Harkitsen tilaamista ja mietin, että montahan testiliuskaa yleensä menee per kierto? Että pitäiskö tilata se lisäpakkaus liuskoja heti samaan tilaukseen 😅 Houkuttaisi se, että tuo näyttäisi hedelmälliset päivät ja ei tarvitsisi itse tulkita liuskoja, niin kuin aiemmin käyttämieni Pregcheckien kohdalla.
Mulla on ollut muutamassa kierrossa ja aina on jäänyt puikkoja vielä seuraavaan kiertoon siitä yhdestä paketista 😊 viime kierrossa loppui kesken kun oli enää paketin loppu ja siellä muutama niin otin sitten apteekkarin testit lennosta lisäksi kun en raaskinut apteekista ostaa niitä, raskauskeijulla ollut halvempia😅
 
Takaisin
Top