Gallup: Milloin kerroitte raskaudesta?

  • Ketjun aloittaja mammahko
  • Aloituspäivämäärä

Milloin kerroitte raskaudesta julkisesti?


  • Kaikki äänestäjät
    125
Ite kerroin melkein heti.. Vähän kyl hätäilin ko eihän kaikki pakosti olis menny hyvin ko niin alussa jo kaikille kerroin (ennen rv8)..
Mut onneks kaikki on ainakin tähän asti mennyt hyvin ja toivotusti!
Jos vielä tän jälkeen aion lapsia hankkia , ni odotan kyl et pääsen sitte sen ekan kolmanneksen yli ainakin ! :)
 
Varhaisultran jälkeen ajattelin. Tosin aika moni tietää jo nyt, mutta ei ihan julkisesti julkisesti ole huudeltu. Semijulkisesti. :)
 
Me kerrottiin ensimmäisen ultran jälkeen, eli siis noin 12. viikolla, kun kaikki näytti ultrassa olevan hyvin :) Yksi ystävä tosin arvasi ihan itse jo aivan ensimmäisillä viikoilla! Ihme meedio! :laughing002
 
Kaikista ollaan kerrottu ennen ekaa ultraa, varhaisultrassa kun ei koskaan olla käyty. Tosin esikoista odottaessa silloin aikanaan omalle isälleni kerroin vasta joskus rv16 tai jotain, mutta muille kyllä jo aikasemmin :) Isä kun minut kasvattanut, niin jotenkin sille oli kamalan vaikea kertoa :) Mutta näistä muista ollaan kyllä kerrottu kaikille jo joskun vähän plussaamisen jälkeen, kun eihän sitä malta olla kertomatta. Ja kerran vaikka keskenmeno tuli ja oli kerrottu kaikille, niin ihmiset osasi olla hienotunteisia eivätkä kyselleet sen kummemmin.
 
kerroin yhdelle kaverille, kun plussasin. pojalle, molempien vanhemmille, mun siskolle, miehen veljelle perheineen ja yhdelle toiselle kaverille np-ultran jälkeen. muille en sit kertonutkaan mitään, mulla meni nimittäin koko raskausaika pelätessä eka keskenmenoa ja sit kohtukuolemaa :/ mun äiti sit juorusi kaikille sukulaisilleen ja jopa mun kavereille kaikki mun raskausjutut, ei kiva. facessa kerroin raskaudesta ku jäin äitiyslomalle ja sit kommentoin ku tyttö syntyi, muuten en sielläkään jakanut mitään kuvia enkä tietoja voinnista. samallai menettelen mahdollisessa seuraavassaki raskaudessa :)
 
No itse en tajua miksi pitäisi odottaa plussan jälkeen yhtään. Ainahan niitä keskenmenoja voi tulla, ja jos niin käy, niin tietääpähän ihmiset sitten olla tukena! :)
 
Kumma, toi on kyl ihan totta! Vähän kakspiippunen juttu , toiset sit taas on sellasii ihmisii, et pelkää sääliviä katseita yms ... :/
 
Mä ajattelen myös samoin kuin kumma. Mut ite en oo "kertonu kaikille" lähinnä siitä syystä että se ei oo pätkääkään niiden asia. Kyl ne sit näkee jossain vaiheessa :D Ja kun oli yks ihminen ohi kuulemassa meidän keskustelun aiheesta niin eiköhän "kaikki" tiedä jo, säästyypähän vaiva, että joutuvat näyttelemään yllättynyttä. Eikä miulla oo tarvetta jokaiselle vastaantulijalle olla kertomassa vaikka kuin on odotettukin tätä jo.
 
Se on karu totuus, mutta meikäläinen ainakin tuli melko varovaiseksi keskenmenon jälkeen eli ei aiota kuuluttaa koko maailmalle ennen kuin ollaan ekassa ultrassa käyty. Toki molemmipien vanhemmat ja sisarukset saavat tietää varmasti pian tästä uudesta raskaudesta...eli siis olen tehnyt vasta eilen plussatestin :) Mutta siis kaverit saavat kyllä odottaa, mitään en kuitenkaan tule kieltämään, jos kysyvät asiasta :)
Jos keskenmeno tulee, niin vanhemmilta saan varmasti tuen ja olkapään jota vasten surra.
 
Meillä on kerrottu julkisesti ekasta ultran jälkeen rv 13. Tokasta puhuttiin melkein heti kaikille läheisille. Kolmannesta heti.. (Ei ollukka niin fiksua kun sitte ultran jälkeen jouduttiinkin selittelee että joudutaan keskeyttämään.) Neljännestä kerrottiin rv 13 ultran jälkeen (toki porukoil kerrottiin jo ennen)
 
En ole kertonut vieläkään. Rv 35+4, lähimmät ystävät tietää ja vanhemmat sekä sisarukset. Mutta muut sukulaiset ei tiedä, mitäpä tuota huutelemaan, kyllähän tämän raskauden ainakin näkee. Mutta siis äidilleni ja ystävilleni kerroin raskaudesta kuitenkin jo raskauden alussa, melkein heti kun sain itsekin raskaudestani tietää n. rv 8
 
Kerrottiin heti kaikista lähimmille. Mutta kyllähän sen kohta tiesi kaikki, näköjään eivät osanneet luottamusta arvostaa vaan piti lähteä heti huutelemaan. No, ei se mikään salaisuus sinänsä ollut, mutta jos olisi mennyt jo ihan alkuunsa kesken niin vaarana on aina jos laajalti tiedossa että tulee niitä tyyppejä selkään taputtelemaan jotka sanoo että luonto hoitaa ne vialliset pois tai jotain vastaavaa mitä ei juuri silloin halua kuulla.

Missään facebookissa ei olla asiasta huudeltu, kun ei se kaukaisimmille ihmisille mitään kuulu eikä varmaan suuressa määrin kiinnostakaan.
 
Molempien porukoille kerrottiin viikon 14 paikkeilla, läheisille kavereille vähän myöhemmin ja muutenhan tästä ei sitten sen kummemmin huudellakaan, kun ei yleensäkään ole minkäänlaista vimmaa huudella omista asioista mihinkään. Facebookissa kerron sitten, kun on syntynyt.
 
Esikoisesta kerrottiin vasta 12 vkon paikkeilla. Tokaa kertaa plussasin niin ei kyllä suu malttanut olla supussa kovinkaan montaa päivää..:D
 
Julkisesti vasta tuon 12.vk ultran jälkeen, töissä joskus siinä 16 viikolla. Taisin kertoa äidilleni kun olimme saaneet neuvolassa ekaa kertaa sydän äänet kuuluville eli n. 10 viikolla :smile Ei olla pidetty mitään kauheaa älämölöä, muttei salailtukkaan.
 
Omalle äitille kerroin pari päivää plussan jälkeen, se kun on sellanen "noita", joka aina vainuu nää jutut :) Parille muulle kerrottiin just ennen varhaisultraa ja parille läheiselle sen jälkeen. Mut esim. koulus en kertonu ollenkaan vaan odotin että joku sitä kysyy, tais olla rv 17+ ku joku kehtas ekan kerran sitä siel kysyä.
 
Niin siis np-ultraa eikä varhaisultraa. :whacky011
 
Heti plussauksen jälkeen... Tiesin kyllä, että saattaa joutua sitten ikäviäkin uutisia kertomaan, mut onneksi ei tarvinnut :) Nyt menossa rv. 38+6
 
Takaisin
Top