Gallup: Milloin kerroitte raskaudesta?

  • Ketjun aloittaja mammahko
  • Aloituspäivämäärä

Milloin kerroitte raskaudesta julkisesti?


  • Kaikki äänestäjät
    125
Kummankin vanhemmille tuli kerrottua heti ja tulevan lapsen kummeille. Silloin oli esikoisesta kyse. Toisen kohdalla ei ollut kummit varmoja mutta lähimmäisille tuli kerrottua heti. Muille ollaan kerrottu virallisen ekan ultran jälkeen vasta.
 
Yhdelle ystävälle kerroin heti samana pvänä kun plussasin, ja joillekin vasta np tai jopa rakenneultran jälkeen. Sukulaisille kerrottiin melko nopeasti, en tarkkaan muista. Töissä ja harrastuksissa jouduin kertomaan myös melko ajoissa, molempien "rajun" luonteen takia. Missään sos.mediassa ei olla ilmoitusta tehty, mutta kasvotusten ollaan kerrottu myös ei niin tärkeille ystäville. Ihan tilanteesta ja ihmisestä riippuen. Ei se mikään salaisuus ole, mutta ei kaikkien asia ole ainakaan tässä vaiheessa.
 
Miun äiti kysyi kun olin itse tienny vasta muutaman päivän, ni oli pakko kertoa myös isälle sit heti. Anoppi ja appiukko sai tietää kun oksensin heillä, rv taisi olla 7.
Oltais haluttu kertoo vasta nt-ultran jälkeen aikasintaan.
Juhlien takia oli pakko kertoa useammalle sukulaiselle heti ru:n jälkeen, koska maha paistoi jo niin kauas silloin. Itseasiassa maha näkyi jo rv15 niin ettei kenenkään tarvinnut enää kysyä :)
 
Mä kerroin heti plussan jälkeen miehelleni, kahdelle kaverille ja äidille. Mut sit vasta ultran jälkeen kerron muille
 
Tiedä siitä vaikuttaako ulkomailla asuminen siihen, että tällä hetkellä vain paikalliset kaverit ja yksi Suomessa asuva kaveri tietää raskaudesta. Meidän kummankin vanhemmat siis asuu eri maissa ja siitä syystä luulisin ettei kummankaan vanhemmille olla vielä kerrottu. Toki, kertominen tulee ajankohtaiseksi nyt kun on varmistettu, että kaikki on hyvin. Kertomista olen nyt suunnitellut ensi viikon sunnuntaille.

Ja voin tunnustaa, että kertominen tulee tapahtumaan Facebookin avustuksella. Mä en pysty kuvittelemaankaan sitä soitto rumbaa. Mulle tällä hetkellä on ihan tarpeeksi se ajatus viestitulvasta mikä puhkeaa. Olen joka suunnitellut some-paastoa heti sunnuntain jälkeen. Eniten mua epäilyttää se, ettei ihmiset kunnioita mun toivetta omaan rauhaan.
 
Vain aivan lähipiiri tietää (oma perhe ja pari läheisintä ystävää), miehen perheestä (ulkomailla) ei vielä kukaan, menossa rv 18. Rakenneultran jälkeen kerron töissä, todennäköisesti silloin myös mies vanhemmilleen.
 
Takaisin
Top