Esikoisten odottajat

Mun isyyspakkaus sisälsi:

-vauva: omistajan opas
-energiajuomaa
-isä -muki
-karkkia
-vaippapaketti
-sukkia
-lompakko
-my daddy is funny -body
-i love dad -sukat
-pesu neste, sinkkivoide, puhdistuspyyhkeitä, vauvan vanupuikkoja
-ps4 peli mitä isä toivoi (söi ison osan budjetista)
-lahjakortteja:
> vapautus vaipanvaihdosta 1vrk
> Isin peli-ilta
> saa nukkua aamulla pitkään
> seksiä halutessa
> vapaa-ilta kavereitten kanssa
> tyydytän ukon :D

Kaikkia lahjakortteja oli 3kpl.
Meillä mies siis tykkäsi kovasti! :)

Mun piti ostaa pakkaukseen TISSI STRESSIPALLO!! mutta ne oli loppu kaikkialta. :D
 
Mäkin tungen tänne kertomaan isyyspakkauksesta :D Toi mun kolmonen oli siis miehelle esikoinen ja mies liikuttui kyyneliin pakkauksesta. Sisältö:

- Tuttipulloja 2kpl+korviketta
- Lakupiippuja (mies lopetti polttamisen niin vitsinä)
- Vauva omistajan opas
- Setti jossa korvatulpat ja silmien päälle semmonen mikä onkaan mitä nukkuessa voi käyttää
- Turmion kätilöt -body vauvalle
- Tumput, sukat ja myssy mallia I :Heartred dad
- aivojumppakuutiot, eli semmosia kasattavia kuutioita 6kpl pulmakaupasta
- varustelekasta kaasunaamari ja ydinsuojaviitta ydilaskeuman tai vaipanvaihdon varalle
- varustelekasta natsikortti jos haluaa nopeasti lopettaa riidan
- Fazerin sinistä patukoina hypoevääksi sairaalaan
- pefletti tekstillä isin persalunen
- värillisiä harsoja
- pieniä pyyhkeitä
- sinkkivoidetta vauvan pyllyyn tai omaan naamaan (miehellä akne ja kestää vittuilua aiheesta :D)
- märkiä pyllypyyhkeitä vai mitä onkaan paketillinen
- termosmuki + kahvipaketti
- vauvalle purulelu

Tuossapa tais olla kaikki :)

Edit. Hierontaöljyliukkari ja kortsut jäi listasta. Kaikkiin tuotteisiin taiteilin kortit ja tuotteiden käyttötarkoitukset omalla mahtavalla huumorilla :D
 
Muokattu viimeksi:
Täällä yksi esikoisen odottaja myös. Ehkäisy jätettiin pois vähän sillä ajatuksella, että tulee, jos on tullakseen. Ei siis varsinaisesti yrittämällä yritetty. Yllätys oli suuri, kun ensimmäisellä kerralla tärppäsi. Tässä vain odotellaan, että joskus pääsisi ultraan todentamaan, että siellä varmasti on joku. Neuvolakin on vasta viikon päästä...
 
Mä en olekaan tänne ehtinyt hihkaista, vaikka muualla jo kailottanutkin omia juttujani. Täälläkin siis ensimmäinen raskaus. Viikkoja nyt laskujen mukaan 8+0, mutta todellisuudessa varmasti vähemmän. Miehen kanssa tuli keväällä 10 vuotta täyteen, joista 4 naimisissa. Ehkäisy jätettiin marraskuussa ja aateltiin kans et tulee jos tulee. Ehdin kuitenkin jo tuskastua kun kierto ja hormonit vissiin muutenkin niin sekaisin koko 6kk että pelkäsin jo etten ovuloi lainkaan. Just kun olin päätyäny luopua toivosta ja marssia ehkäisyneuvolaan alkoikin lomalla rintoja särkeä ja testi näytti plussaa. Meillä kans neuvola vasta ens viikolla, eikä oikeen jaksa uskoa että tää oikeasti olisi tottakaan.
 
Heippa, täällä myös esikoisen odottaja, l.a tällä tietoa 1.3.2017 ja nyt menossa vko 10 ehkä. En oikein tiedä, miten viikot mulla vaihtuu ja l.a saattaa muuttua, jahka ollaan käyty nt-ultrassa.

Avomiehen kanssa yhteistä taivalta 7v takana. Perheeseemme kuuluu myös koira.

Kaikki on jännittävää ja raskaus ollut melko oireeton. Välillä miettii, että onko sitä raskaana lainkaan, mutta kyllä viime viikolla nähtiin ultrassa sydämenlyönnit vahvana. :)

Kiva idea toi isyyspakkaus ja kiva lukea sisällöistä! :)
 
Kiva kun on muita samoilla viikoilla menossa. Onnea kovasti uusillekin.

Mulla alkoi nyt loma, ihana viimein rauhoittua ja nauttia vähän kesästäkin. Vanhempien luona ajattelin yöpyä mutta mietin, että kuinka siellä selviydyn kertomatta mitään. Varmaan pakko kertoa, ihmettelevät muuten mun syömistä ja pahoinvointia ja kaikkia muita oloja. Hih hii...

Kaksi ystävääni tietää raskaudesta, ei vielä kukaan muu. Töissä pitänee kertoa sitten kun raskaus näkyy, ehkä jo loman jälkeen. Tuuraajan hakeminen täytyy aloittaa ajoissa. Milloinkahan raskaus oikein alkaa näkyä? Ei ne vielä töissä ole arvanneet, sain kuoharipullon lähtiessä mukaan, hih.
 
Kiva kun on muita samoilla viikoilla menossa. Onnea kovasti uusillekin.

Mulla alkoi nyt loma, ihana viimein rauhoittua ja nauttia vähän kesästäkin. Vanhempien luona ajattelin yöpyä mutta mietin, että kuinka siellä selviydyn kertomatta mitään. Varmaan pakko kertoa, ihmettelevät muuten mun syömistä ja pahoinvointia ja kaikkia muita oloja. Hih hii...

Kaksi ystävääni tietää raskaudesta, ei vielä kukaan muu. Töissä pitänee kertoa sitten kun raskaus näkyy, ehkä jo loman jälkeen. Tuuraajan hakeminen täytyy aloittaa ajoissa. Milloinkahan raskaus oikein alkaa näkyä? Ei ne vielä töissä ole arvanneet, sain kuoharipullon lähtiessä mukaan, hih.

Olisit Pioni77 sanonut tuosta kuohari pullosta, että tämä meneekin sitten eteenpäin lahjaksi. :D olisit katsonut työkavereiden ilmeet! :joyful:
 
Mulla alko raskaus esikoisen kohdalla näkymään vasta kolme kuukautta ennen synnytystä. Toki ite huomasin jo aiemmin mahaa, mut ulospäin alko näkyy muille vasta aika myöhään.
 
Mä en töissä kokenut tarpeekseni kertoa kenellekkään erikseen (paitsi pomoille), esikoisesta mulla oli kolmen viikon loma 15+ eteenpäin ja kun palasin takaisin rv18+, niin jokainen kyllä huomautti ja onnitteli, vaikka työpaita oli kokoa xxl :D

Mahan kasvuun vaikuttaa kuitenkin niin monen asian summa, mm. selän pituus, kohdun koko ennen raskautta, eteen vai taakse kallistunut kohtu, istukan sijainti, vauvan koko ja asento ym. :)

Hyvänä esimerkkinä mun työkaveri, joka oli mua kolme päivää edellä ja siitä ei missään raskauden vaiheessa huomannut mahan perusteella, että olisi raskaana. Kyllä leuka loksahti kun hän onnitteli mua ja kertoi itse olevansa pidemmällä ilman mahan mahaa ja itsellä oli silloin sellainen kunnon etureppu kannateltavana :D
 
Inkkaripinkkari, se ilme olisi ollut kyllä todella tyrmistynyt... Hah haa... Niin monesti on käyty keskustelua siitä, voiko huonot lahjat antaa eteenpäin vai ei... Jos pullosta tulee puhe kun palaan töihin, taidan sipistä, että se avataan maaliskuussa Oulaskankaalla. Kyllä ne sitten arvaa asian laidan.

Mulla on ollu maha jo vuoden sen näköinen, että vauva tulee. Koira kuoli ja sen jälkeen lähti käsistä, kiloja on tullut vähitellen lisää ja just tähän vatsalle. Ei oo kukaan uskaltanu kysyä mitään.

Tyhmää kirjoitella ilman hymiöitä, mutta tää lumia on mitä on...
 
Muokattu viimeksi:
vitsit miten ihania ideoita teillä tuohon iskäpakkaukseen ! :love017

varovaisesti ilmoittaudun enskertalaisten joukkoon minäkin ! :greet025 jänskää ja ihmeellistä !
teistä osa tuntuu jo "vanhoille tutuille" kun olen palstalla roikkunut jo tovin, uskaltautumatta vielä itse kirjoittelemaan kun jotenkin ei ol uskaltanut, kun ei viel mitään lääketieteellistä todistetta masukista ole. tänään päätin pyttyä halaillessani et no kaippa se sitten on uskoman mitä oma kroppa kertoo, pienellä varauksella, ja tääll mää ny sit ole ! :excited001
 
Tervetuloa mukaan Sandybell! Hienoa että liityit mukaan. Oon samaa mieltä, kaikki on näin ensimmäistä kertaa uutta ja jännää :shy:. Onneksi vertaistuesta saa paljon apua/tietoa itseä askarruttaviin asioihin.
 
Eka neuvola oli tänään ja ihana pieni pallero löytyi. :Heartred Sydän sykki mahotonta vauhtia:) Viikot tarkentuu varmaan np-ultrassa, pitää sinne soittaa huomenna aikaa. Lääkäriaikakin on vielä loppukuulla. On tää niin ihanaa :Heartred
 
kiitos Liv :) tällä on tosiaan isosti merkitystä tällä ryhmällä, eritoten justiin kun kaikki on itselle ihan uutta ja ihmeellistä, tuntuu et omat silmät on teevadin kokoiset

oivitsit Pioni77 ! odotan niin innolla et pääsen itekin kokeen ton ! toistaseksi fiilistelen teidän muiden kirjoituksilla :)

mulla on koppa vielä ihan sekaisin, oltiin jo tehty "käsittelytyö" et ei meille koskaan tulee pieniä, mut nyt näyttää vahvasti siltä et ihmeitäkin tapahtuu kunpa nyt pysyisi matkassa tämä ihmetys
 
Mulla on huomenna yksityisellä ar-ultra, ja nyt vasta alko vähän jännittämään. En tiiä yhtään mitä odottaa, miten reagoin yms. Jotenkin tosi luottavaisin mielin ollut koko ajan, enkä tähän mennessä oo oikeestaan yhtään jännittänyt. Ehkä ei tavallaan oo vielä täysin sisäistänyt että vauva siellä tosiaan olisi kasvamassa. Toivotaan että huomenna näkyisi jotain ja tulisi koko raskaudesta konkreettisempaa :D
 
Elle, on tosiaan vaikeaa sisäistää asia sisällä kasvavasta elämästä, kun ei sitä oikein tunne eikä näe. Ensikertalaiselle odotus on kyllä melkoista tuskaa. Ennen kuin sekaantui internetissä vauvajuttuihin, ei osannut pelätä keskenmenoa tai ongelmia. Nyt vain osaa hiljaisen optimistisesti odottaa, että kuukauden päästä ultrassa näkyy terve, viikkoja vastaava sikiö. Ar-ultraan ei viitsi investoida, sillä huolimatta siitä, että nyt olisi terve papu mahassa, on riski, että se ei kestä loppuun saakka.
 
Täällä myös esikoisen odottaja :) aikamoista epävarmuuden tunnetta on ollut... ja on vieläkin! Ekaa ultraa odotellessa.. Huomenna eka neuvola :)
 
Millanen vointi teillä on? Mua hämmästyttää se, kun sanotaan että voi elää ihan normaalisti, ei raskaus ole mikään sairaus. Kyllä mun elämä on kaukana entisestä jo nyt, rv10+1. Kukkapenkkiä siivosin pitkästä aikaa aamupäivällä, kyllä iski huonon olon, piti tulla sohvalle makaamaan. Mielelläni leikkaisin ruohon, pesisin matot ja tekisin kaikki pihahommat mutta ei pysty ei kykene. Pitää opetella rauhallisempaa tahtia noillekin hommille. Mies taitaa luulla, että laistan hommista tahallani... :)

Meinasin salillekin palata, ootteko muut käyneet? Pitää sielläkin tehdä vissiin hitaasti ja rauhallisesti ettei masuasukki hermostu aivan täysin. :)
 
Meinasin salillekin palata, ootteko muut käyneet? Pitää sielläkin tehdä vissiin hitaasti ja rauhallisesti ettei masuasukki hermostu aivan täysin. :)

Mää oon käyny, mutta viime aikoina ei ole ollut hyvä olo siellä. Eilen kotia tullessa oli pakko oksentaa. Tänään ei puhettakaan, että tekisi yhtään mitään. Koko ajan oksettaa... Kerran oli pakko käydä laattaamassa. Luulen, että itsellä ainakin ensi viikko voi mennä ilman treenejä. Ei mitään järkeä lähteä salille oksentamaan. Toisella kolmanneksella toivottavasti helpottaa ja pystyy harrastamaan liikuntaa paremmin. Nyt on kyllä aika perse olo.
 
Takaisin
Top