Esikoinen toiveissa

Tiania, mulla on nega aina laukaissut vuodon melkein heti. Mutta joskus käy niin, että kierto vaan venyy - joskus siihen on positiivinen syy! Toivotaan, että pääset eteenpäin tavalla tai toisella :)
Katjusha 6 dpo
 
Vähän sama fiilis Tiania, olisi kiva päästä eteenpäin. Positiivinen puoli, eipä tarvii vielä nauttia menkoista.:p Toivon sulle kuitenkin sitä toista vaihtoehtoa - jospa ei vaan näy vielä testissä? :happy:

Täällä ylävatsan ultraan saatu aika muutaman viikon päähän. Toivotaan että siellä tulisi selvyys sappiasiaan.

Arwen kp39, yk5
 
Onnea Zaralle, Ninnille, Vauvakuumeelle, Waterlilylle (ja jos unohdin jonkun, niin myös just sulle) hyvistä ultrauutisista ja vahvistuvista r-testeistä! :love017

Arwen, miten voit? Oliko ne sappikiviä vai mitä?

Tianialle tsemppiä!

Katjushka, mä halkean, mä niiiin toivon, että sellä pikkuinen on ottanut tiukasti kiinni ja luomu ovis tuottaisi vielä kunnon olosuhteet :nailbiting:

Hienoa Suvetar, että saitte ajan! Muistanko nyt väärin, mutta oliko teillä kuitenkin pidempään jo yritystä takana kuin 9 kk? Saite julkiselle aika nopeasti lähetteen ja ajan!

On.
Tunteet aaltoilee, meillä on ollut nyt aika rankkaa. Miehen isä sai muistisairausdiagnoosin, töissä on täysi härdelli ja tämä lapsiasia sen kuin junnaa paikallaan. Multa loppui tupladigin testit sen vilkutetua tänään nyt neljättä päivää. Ostin apteekista jotain Clinic testipuikkoja, testasin heti alkuillasta, mutta tosi haalea oli vielä, saa nähdä missä mun ovis viipyy. En ihmettelsi vaikka myöhästyisi tän stressin takia. No me mennään nyt taktiikalla vähintään joka toinen päivä, joten aika sama sinänsä. En jaksa uskoa plussaan kuitenkaan.

Meillä on ensi viikolla ensikäynti lapsettomuusklinikalle, se onkin ollut jännä millaisia tunteita se on herättänyt. Pelottaa melkein tunnustaa, mutta mua hävettää, että "joudutaan" sinne. Toki, me voitaisiin vielä odottaa ja julkisen lähetteeseen on vielä 3kk matkaa, mutta silti. Mulla on luja usko tieteeseen, mutta enhän mä tälle tielle olisi silti halunnut. :sorry:

Mrsc kp13/28 yk8
 
Mrsc Kiitos kysymästä, nyt voin ihan hyvin, pitää vaan syödä tarkkaan ettei tule kohtausta. Varmuutta ei ole vielä sappikivistä, mutta labrat ja oireet viittaavat siihen, ultra-aika on 3vkon päässä. Yllätyn kyllä jos on jotain muuta. Olen tosi tyytyväinen terveyskeskuksen lääkäriin, tuntuu perusteelliselta, siltä että saan hyvää hoitoa. :happy: Teillä kuulostaa olevan tosi rankka jakso, hurjasti jaksamista siihen!
:Heartpink Kuulostaa hyvältä, että jättäisit testailun suun muut, ettei vaan stressipino kasva liialliseksi. Yksi minulle erittäin rakas ystävä tuli raskaaksi elämänsä pahimman stressin aikaan, äitini taas oman äitinsä kuoleman jälkeen kun oli unohtanut hetkeksi lähes 10v yrittämisen. Joten kyllä näitäkin on. Haleja! Toivon teille jotakin keveyttä ja hyviä uutisia! :Heartred
 
Mrsc, kuulostaa rankalta teidän tilanne. Kovasti voimia sinne.

Arwen, hienoa että olet saanut lääkärin joka ottaa asiakseen tutkia kunnolla. Tsemppiä tutkimuksiin ja toivotaan ettei tuu uusia kohtauksia.
 
Pahoittelut negasta, tiania :sad001 Onko vielä vuotoa näkyvissä, vai onko toivoa?

Mrsc, voimia kotitilanteeseen! Varmasti raskasta :sad001 Mulla viime kierrossa myöhästyi varmaankin stressin vuoksi ovis ja se tuli vasta kp19, kun olin jo melkein luovuttanut. Koko kierto venyi samalla. Eli kyllä se ovis voi olla vielä tulossa sieltä! Nyt sain plussan eilen, kp 16(/28-34).

Mulla on samantyyppisiä ristiriitaisia tunteita liittyen lapsettomuusklinikkakäyntiin. Toisaalta olen helpottunut, että päästään vihdoin asiantuntijalääkärin puheille. Meillä nimittäin miehen sperma tutkittiin, ennen kuin saatiin lähete, ja tulos ei ollut ihan yksiselitteinen. Mulla on siitä paljon kysyttävää. Lisäksi mua kiinnostaa kovasti tietää ensinnäkin munasarjojen toiminnasta kertova AMH-arvo (ikäni vuoksi) ja se, pääsisinkö kokeilemaan jotain hormonivalmistetta oviksen buustaamiseksi, vaikka sinänsä kierto on kai mulla ihan ok.
Mutta toisaalta ajatus varsinaisiin lapsettomuushoitoihin (muuhun kuin hormonien käyttöön) joutumisesta tuntuu tosi isolta asialta ja on vähän pettynyt, jos ei luomukeinoin onnistukaan.

Tosiaan saatiin yllättävän nopeasti aika: syyskuussa kävin tk-lääkärillä, joka määräsi perusverikokeet, ja kun simppatutkimus oli tehty, se kirjoitti lähetteen, ja lähetteestä reilun kuukauden päähän saatiin aika :) Meillä siis yritys alkoi syyskuussa 2014, tulin heti raskaaksi, mutta tuli keskeytynyt keskenmeno. Mulla on ikää jo 35 v, joten siinä mielessä ei viitsis kovin pitkään ootella enää.

Arwen, toivottavasti tilanteesi ratkeaa ja saat oikeaa hoitoa!
 
Tsemppiä tytöt ketjuun :)
Lapsettomuustutkimukset on kyllä huolettava tilanne, sehän on selvä. Ja sitten pitäisi muun elämän olla "stressitöntä" ja voi tulla kaikenlaista perhepiiriin tai kovia paineita töissä. Ei ole helppoa olla rennon letkeä kaiken keskellä.
Suvetar tsemppiä, toivotaan, että plussaa saat ja pienokaisen maailmaan. olen itse luopunut (kondomi)ehkäisystä 32-vuotiaana ja nyt on yrittämisessä viimeinen puoli vuotta menossa. Täytän ensi vuoden elokuussa 43, joten pikkuhiljaa on aika oikeasti ohi. Mutta parasta toivotaan!
Katjusha 7 dpo
 
Arwen: hyvä, että syömisellä on hallinnassa tilanne! Ettei sentään jatkuvasti kipua ole. :)

Suvetar: Jo no sit muistin oikein, etä teilähän jo pitkä kivinen tie takana. Toivottavasti klinikkakäynti toisi vauhtia asioihin, var masti ikä sinänsä huolettaa, kun kyllähän se valitettavasti mahdollisuuksia vastaan pelaa. Tsemppiä!

On. Ööö, just sanoin eilen, että mitään hädintuskin ovistestitikussa näkyy ja tänään pum. Onko tää nyt sitten se o-plussa, olo olis ainakin sen mukaisesti pallomainen ja limaa riittää?

Testi_kp14.jpg

Mrsc kp14/28 dpo-1 (?)
 
Täällä ei vuotoa näy, odottavan aika on pitkä. Ilmoittelen sitten, kun on jotain kerrottavaa. Huomenna on hyvän ystäväni babyshowerit, hänen esikoisensa laskettuun aikaan on tasan kuukausi. Kiva päästä puhumaan vauvoista ja hipelöimään pienen pieniä vaatteita ☺
 
Täällä helpottunut olo, täti ilahdutti vierailullaan heti aamusta. Onneksi ei mennyt paljon yli kp40. Yk6 alkakoon! :happy: Tässä kierrossa saan vastauksen sappiasiaan ja toivottavasti iloisia uutisia jouluksi. :wink Joululahjaksi tänne valtava plussa-aalto!

Arwen kp1, yk6
 
Muokattu viimeksi:
Katjushalla alkaa olla jännät hetket käsillä ilmeisesti, tsemppiä kovasti että olis tarttunut kiinni!!

Ihan hullun nopeasti aika menee, just olin täällä epätoivoissani kirjoittelemassa, ja nyt on jo puolenvälin rajapyykki ohitettu raskaudessa. :woot: Rakenneultrassa näkyi eilen oikein eläväinen poika! :Heartblue

Jaksamista yrittäjille ja onnekasta odotusaikaa jo tärpänneille! :)
 
Kirvelillä on hommat jo NIIN pitkällä :D!!
Tiania, mä mietinkin, että mikä sin status on ja vastasit siihen, että odottava ... Toivotaan ratkaisua suuntaan tai toiseen!
Katjusha 12 dpo
 
Takaisin
Top