erikoisemmat nimet

  • Ketjun aloittaja janna86
  • Aloituspäivämäärä
Tv-ohjelmista viime aikoina bongattuja, ainakin itselle uusia ja erikoisia nimiä...
Leina, Nelli-Kaneli ja Nevena (taitaa kyllä olla venäläinen nimi?).
Ja Vauva-lehdestä bongattuja nimiä, esim. Kosmo ja Andero .
 
ihana löytää tämmönenkin ketju..täällä kaipailtais ehdotuksia Mi- alkuisia erikoisempia pojan nimiä kuten Mirko, Mitro jne
 
Joo meillä ei vielä tiedetä kumpi on tulossa, tyttö vai poika, mutta se ei ole estänyt nimien jatkuvaa miettimistä :)

Ensin ajateltiin antaa pojalle nimeksi Andreas. Mutta sitten tuli mieleen että onko se liian erikoinen kun sukunimi on kuitenkin ihan tavallinen suomalainen nimi. Päädyttiin nimeen Arttu. Tai Onni! Jompi kumpi, mutta toiseks nimeks tullee kuitenkin Natanael, jolla on sisältömerkitys. 

Tytölle aateltiin nimeä Sara, mutta lienee liian yleinen? Ei oo kiva jos luokalla on viis Saraa :) Susannaa mietittiin toiseksi nimeksi kuitenkin. Kissankin nimi on Susanna, mutta nimi on itsessään meidän mielestä niin kovin kaunis ettei haittaa ;)
 
En vielä tiedä kumpi on tulossa, mutta kuumeisesti olen jo selannut läpi ja mutustellut nimiä. Olen puntaroinut (oikeesti!) nimeä Kosmo. Vähän kuin muunnos nimestä Osmo (joka ei todellakaan kuulosta omaan korvaan hyvältä, ehkä myös tiettyihin samannimisiin liittyvien mielleyhtymien takia).
Toinen jonka huomaan pyörivän mielessä on Mio/Miio. Pojalle tuntuu olevan tolkuttoman vaikea keksiä nimeä jota ei jo olisi joka toisella! >:-/
Tytön nimestä tuli heti selkeä tunne, antaisin edesmenneen äidinäitini nimen.
 
Tykkään hirveästi Isabelle ja Aliina nimistä, tulevat kyllä nimiin jos tyttöjä vielä lisää tulee. Poikien kohdalla Mikael, tai Daniel, myös Jimi nimi on suloinen :)
 
Itse olen jo vuosia ollut sitä mieltä että jos minä tytön saan, hänen nimekseen tulee Angelika Amanda :) nyt sit katsellaan kumpiko on tulollaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Meillä on niin tavallinen perisuomalainen sukunimi, että halus lapse etunimeks jotain erikoisempaa. Esikoisesta tuli Emmiina. ♥♥ Tykkään siitä koska se on yhtäaikaa erikoinen, muttei kuitenkaan sellanen "anteeks mikä!?" tai "miten se kirjotetaan?" -tyyppinen nimi. Se sopii yhteen myös miehen esikoistytön nimeen. Saas nähdä mitä tän kakkosen pään menoks keksii....
 
itse olisin halunnut antaa lapsille jotkin erikoisemmat etunimet, kun sukunimikin on tylsä & tavallinen ( tyyliä "Möttönen").
mies vain pisti vastaan :mad: olisin pitänyt, ja pidän muuten edelleen! nimistä Sade, Daalia, Illusia, Saga, Naava...
melkoista vääntöä se oli, muutenkin hormonihuuruissa ja sitten vielä toinen tyrmää kaikki kauniit nimi-ideat..!


no, esikoinen sai sitten hiukan erikoisemman vanhan suomalaisen nimen & nuorempi tyttö taas erittäin suositun, lyhyen & kansainvälisen
 
ai niin, tässäpä vielä muutama idea jos joku "paksusti voiva" kaipa erikoisempia nimiehdotuksia :wink :

tytölle: Auni, Veela, Myrtti, Kiana, Louna, Nita

pojalle: Osmo, Petja, Tyrsky, Mio, Kosmos
 
Muokattu viimeksi:
Mielessä on pyörineet raamatulliset etunimet. Pojalle Luukas.. Tai Samuel. Tytölle nimi lyö vielä tyhjää, mutta aikaa on vielä ennen kuin mitään pitää olla päätettynä :)
 
Seuraan ketjua suurella mielenkiinnolla! Meillä etsinnässä harvinaisempi nimi, joka kuitenkin kirjoitetaan ja lausutaan samalla tavalla eikä ole epäselvää kirjoitetaanko "Pia vai Piia".
 
Telkkarista bongattu tänään Kiureli. Enpä ole aiemmin kyseistä nimeä kuullut.

Mulla on tytölle monta nimivaihtoa, pojalle ei ainuttakaan :biggrin Noh, onneksi tässä on aikaa miettiä.
 
Mä tykkään nimistä: Ava, Ada, Aurora, Iina, Sade, Säde, Sani, Senni, Mia, Miina, Cindi, Diana ja Xsenia.

Pojalle onki vaikeempi keksii, mut täs on muutama suosikki: Jasper, Jesse, Dani, ja Sisu
 
Ollaanko toisen ja kolmannen nimen kohdalla lepsumpia, ja esim vierasperäisemmän/erikoisemman nimen saa annettua vaikka kolmanneksi nimeksi? Vai näytetäänkö punakynää lähtökohtaisesti huolimatta siitä, monesko nimi kyseessä?
 
Takaisin
Top