erikoisemmat nimet

  • Ketjun aloittaja janna86
  • Aloituspäivämäärä
Täällä myös tytölle keksittäisiin kivoja nimiä helpommin, nyt pojasta olemme päättäneet antaa pojalle nimeksi Lenni Veikka Ilmari, Ilmari tulee miehen toisesta ja isänsä toisesta nimestä, ja Minulla on ennestään tyttö Annika Eevi Kristiina, jossa Kristiina myös kulkee suvussa. Veikkana poikaa on puhuttu, koska on veli tulevalle isosiskolle.

Halusimme nimen, jota ei ole paljoa, mutta ei ole erikoinenkaan. [:)]
 
[font="trebuchet ms"]meillä on pojalle jo nimi valmiina...itse olen miettinyt tytölle nimeä... parikin vaihtoehtoa...saa nyt nähä...Sandra Tuulikki tai sitten Tuulikki Sari Amanda.
Tuulikki on edes menneen mammani (isänäiti) nimi. Sari tulisi herran äidiltä ja Amanda on siskoni toinen nimi. Sandra vaan on keksitty xD

Pojasta tulisi Rafe Henrik. Rafe on lyhenelmä Rafaelista, jota ei mieheni hyväksy nimeksi ja Henrik tulee herraseni toisesta nimestä... Aluksi meinasin jos tulisi Rafe Henrik Olavi, mutta jätämme jälkimmäisen pois...saa nyt nähdä..mitkä nimet loppujen lopuksi..

niin ja en tiedä kumpi tulossa =)
 
Meilläkin jo pohdittu nimiä, vaikka tässä aika alkuvaiheissa vielä mennään. Ja luotan jonkin verran myös siihen, että kun lapsensa näkee osaa helpommin valita nimen :) Toki on hyvä olla pari jo takataskussa :D

Meillä on pojalle mietitty nimeksi Luca Petteriä, Petteri on myös mieheni toinen nimi. Toinen joka poikkee täysin ensimmäisestä nimestä on Peetu Emil Viljami. Miro on ollut ihan kesto suosikkini, mutta setänä kerkesi antamaan pojallensa ks nimen. :(

Tytölle on ollut vähän hankalampaa miettiä, ei ole niin sellasta selvää ykköstä, mutta tässä kuitenki muutama; Ada Josefiina, Josefiina on mummini toinen nimi ja muutenkin kaunis nimi :) Muita ollut esim Ninja, Ronja, Kami... kaikki eroo totaalisesti toisistaan :)

Mutta siinäpä meidän mietteitä... :)
 
minä olen kans kova pohtimaan nimiä jo etukäteen... mukavaa puuhaa [:)]
kahdelle aikaisemmalle lapselleni oli tavallaan nimet jo valmiina ennen raskauksia... vaikkakin taisi toiset ja kolmannet nimet vielä kokea muutoksia raskauksien aikana.
Esikoiseni on Teemu Santeri Johannes josta kolmasnimi tulee isältään, toinen poikani on Tommi Aleksi Wilhelm josta kolmasnimi tulee minun isältä. Eli hyvin perinteikästä nimen antoa tääläkin. Myös poikien isän nimi alkaa T:llä.

Nyt tällä kolmannella lapsellani on eri isä kuin pojilla ja nimeä on taas "veivattu" vähän etukäteen...
Tytölle olen miettinyt nimeä Annika Ida Aurora ja pojalle Alex Aku Eemeli... pojan nimi on enempi tällä kertaa hakusessa, mutta eiköhän sellainenkin pikkuhiljaa suussa muotoudu. Tällä kertaa lapsen isän nimi alkaa... yllätys yllätys A:lla [;)]
 
heippa!

meillä kans jo mietitty nimiä, ja huonosti on keksitty, elikkä vaihtoehtoja otettais siis vastaan, jos vaan muut sattuu keksimään[:)]

pojalle on vaihtoehtona kovana suosikkina Miro, mutta olis niitä vaihtoehtoja hyvä olla enemmän[:)]

tytölle ollaan taas mietitty sellasta nimee kun Mimi. itse en enää oikeen tykkää koko nimestä, koska muistuttaa niin paljon koiramme nimeä Miniä.

ja nimen täytyy siis ehdottomasti alkaa m-kirjaimella! eli jos vaan joku keksii lisää vaihtoehtoja, niin niitä otetaan vastaan[:)][:)]
 
Toi Miro taitaa olla aika suosittu nykyään. Se oli myös isoveljeni suosikki, mutta sen yleisyyden takia hän avopuolisoineen muokkasivat nimen Miiroksi. Minusta muunnos on kaunis, ehkä jopa kauniimpi kuin "alkuperäinen". Ei niin yleinen, ei liian erilainen. 
 
meillä suunniteltiin pojalle nimeks ekaks Ram Prasad , miehen isän mukaan, kunnes mun mies olikin miettiny tosi kivan nimen pikku vintiölle eli Rohan. Ei varmana oo mikää super suosittu nimi suomessa ja miehen kotimaassakin vähän harvinaisempi nimi. tytölle olisi nimeksi tullut Divya Irene, irene kulkee meidän suvussa äidiltä tyttärelle toisena nimenä, divya taas siitä kun mieheni nimi alkaa d:llä. vieläkään en tiedä mistä mieheni ns. keksi tuon nimen Rohan mutta ainakin tähän mennessä sopisi hyvin pikku vintiölle :)
 
No toivottavasti ei oo mikää paha paikka... ;) en ite oo oikee seurannu/lukenu noit kirjoi/leffoi... Epäilen et mun mies hoksasi ton nimen jostain bollywood leffasta... Muistaakseni se katto jonkun leffan ja siin se päänäyttelijän nimi oli Rohan... Mun mielestä kuitenki kiva nimi, parempi ku Paras ( Nepalin entisen prinssin nimi )mut mies suunnitteli nimen muotoon Parash iha vaan sen takii et ne täällä hyväksyis ton nimen...
 
Täälläkin mietiskellään kovasti nimeä vauvalle. Tyttöjen nimiä on paljon enemmän mieluisia kuin pojalle.
Tytölle vaihtoehtoja on käynyt mielessä: Madeleine, Patricia, Isabella, Jilla jne..
Pojalle: Mithras, Renne, Joona jne..
Nimen täytyy tuntua ja olla mielikuviltaan mieluinen. Meillä muut lasten nimet alkaa kaikki samalla kirjaimella, en tiedä rikkoutuuko tuo sarja tällä kertaa vai ei. En osaa sanoa.
Nimen lopullinen päätös on aina tullut vasta sen jälkeen kun lapsi on syntynyt ja vauvan kanssa on viettänyt aikaa. Joskus se ns. päätetty nimi ei sovi tulokkaalle lainkaan. [:)]
 
Meillä on mietitty lasten nimiä valmiiksi jo seurustelun alusta asti. [:D]
Itse olen pienestä asti halunnut lapsilleni hieman erikoisemmat nimet, en mitään perus Mattia ja Maijaa. Mutta kuitenkin sellaisen, mikä sopii suomalaisen suuhun. Onneksi mieskin on samoilla linjoilla nimien kanssa ja tosi nopeasti ollaan saatu valittua "ne oikeat" nimet, vaikkakin itsellä pälkähtää vähän väliä mieleen joitain aivan ihania nimiä, joiden juuret luultavasti ovat jostain Venäjältä ja ukko ei tykkää [:)]
 
Ninja: Ei sun tartte tapella. Lasta ei kasteta isän nimelle jos et anna lupaa. Kun ette ole vielä naimisissakaan. Lapsi syntyy joka tapauksessa sun nimiseksi, mutta voidaan kastaa isän nimelle jos isyydentunnustus on tuossa kohtaa tehty.
 
Ninja: Joo, noinhan se taitaa mennä että toista on huomioitava... Ootteko harkinneet yhteisen, uuden sukunimen ottamista? Esim. jotain väännöstä missä olisi molempien nimestä jotain, mummojen tyttönimiä jos sattuvat sopiviksi tai vaikka jotain mistä molemmat tykkäisi? Sehän olis kaikkein reiluinta että molemmat joutuisi vaihtamaan nimeään naimisiin mennessä, eikä vaan toinen. Tsemppiä taisteluun [;)].
 
Mun mies oli raskauden alusta asti sitä mieltä että tyttöhän sieltä tulee ja niinhän siinä kävikin. Nimeä ei jouduttu edes miettimään, jotenkin vain yhtäaikaa törmättiin nimeen ja ihastuttiin molemmat jo ihan raskauden alkutekijöissä. Toinen nimi taas juontaa juurensa isotädiltäni, haluttiin jotain koltansaamelaisesta taustastani säilyttää lapsellekin, sillä isänsä mukana saatu sukunimi on yksi suomen yleisimmistä. Tytär sai siis nimen Aina Anastasia. Me vähän päätettiin, että lisää lapsia ei tulis, mutta saahan sitä silti miettiä nättejä nimiä jo valmiiks [:D] Mä tykkäisin myös nimestä Enne. Mies taa tykkää nimestä Freia joka taas ei meikäläisen suussa oikein tunnu mukavalta.
 
Meillä mietitty tällaisia nimiä:

Tytölle: Ninna, Nenna, Ronja, Charlotta, Scarlet, Nelly, Jatta, Lumi, Tarina, Sade, Asta, Ada, Vanja, Elle(n), Nella, Nette, Tilda, Senna, Tinka, Nikola, Siia, Mea, Dana.
Pojalle: Jiri, Jere, Josi, Josa, Roni, Benjamin, Damian, Jasper, Jasse, Mikai, Jami, Miko, Niklas.

Tosiaan ei vielä mitään tietoa, kumpi sieltä tulossa ja miehenkin kanssa iso riita, kun tuo tykkää perinteisemmistä Kalleista ja Mintuista. :S Itse taas en voi sietää. Toivon pääseväni läpi jollain Tarinalla ja Lumilla :D

Toiseksi nimeksi Lumikki olisi ihana. Itse asiassa se on aivan hurjan kaunis nimi, mutta ei tuo kyllä ensimmäiseksi nimeksi menisi.
 
Meille ei täysi varmuutta tullut sukupuolesta joten on sekä pojalle että tytölle nimet: Jos on tyttö niin todennäköisesti Julia vaikka halusin Angelica ja jos on poika niin Brandon :)
 
täältä tulisi kans nimi ehdotuksia jotka läheisillä on jo käytössä.. Jere, Jiri, Miro, Roni, Joona, Eerik, Aleksi, Lucas, Mikael, Sarai, Kira, Juulia
Itse olen ajatellut ukon kanssa että joko Roope tai Ronja myös Nora ja Jarona olisivat kivoja tytöille ja Alex pojalle.. Onneks on vielä vähäsen aikaa miettiä nimeä
[:)]
 
Takaisin
Top