erikoisemmat nimet

  • Ketjun aloittaja janna86
  • Aloituspäivämäärä
J

janna86

Vieras
Mä oon miettiny vähän erikoisempia nimejä 2/2009 syntyvälle vauvallemme [:)] tatoisin erikoisen nimen, kuten Jadessa, Nella-Ilona, Jenna- Julia, Jimi, Jesper.. jne... oisko muita ehdotuksia esim J:llä alkavia?
 
Pojalle: Mun mielestä Jalo on tosi suloinen nimi. Muita: Jonni ja Joonatan. Ei ala j:llä, mutta Miska on söötti kans.
 
Tytöille: Miltä Jemina vaikuttais? Liisa varmaan tekee uuden tulemisen, se on simppeli, kaunis ja konstailematon. Liisi kelpo nimi kans.
 
Onnea nimivalintaan :)
 
ei sen nimen ihan  pakko olis j:llä alkaa, mutta se olis kiva koska äidilä ja isällä on kummallakin "JJ" eli etu ja toinen nimi alkaa j:llä [;)] Jemina on kyllä kiva.. sekin on "nimilistassa".. Jaloa en oo edes hoksannu miettiä.. sitä kuulee aika vähän, mutta kaunis nimi sekin.. kiitti vinkeistä [:)]
 
Oon aika huono nimien keksiä mut kivoja on minusta:
 
Pojalle: Jonne, Jami..
Mulle tulee siitä Jalosta mieleen piirretty Kaunotar ja Kulkuri [:D] eikös siinä ollu Jalo-koira? [;)] (ei saa tykätä kyttyrää..)
 
Tytölle: Jade, Janita, Janica
 
Sit muita mistä tykkään on Mico, Miro ja tytölle Mila
 
Meillä on Miska (2,5v) ja äitini olisi ihan haltioissaan jos tulisi pikkusisko Ruska. Minua se nyt ei niin innosta ja aina tulee mieleen kolmas lapsi Paska... eli ei ruskaa. Sinäänsä ihan kaunis nimi, kuvaa syksyn kauneutta jne. mutta ei sovi miskan kanssa.
 
Erikoisia nimiä meilläkin on mielessä ollu, Odette olisi kaunis nimi tytölle, Miskan kanssa sopisi Miana.
 
Mielestäni älyttömiä nimiä (älkää suuttuko) ovat kyynel, barbiina, urvelo... varsinkin tuo urvelo, suomessa löytyy yksi sen niminen mies, sopii tarkistaa väestörekisteristä jos ei usko.
 
Bambi olisi kiva, mutta mielestäni aika leimattu nimi ja tulee helposti bimbo mieleen =)
 
Että tälläsiä tuumailuja mulla
 
No heips , minäki oon koittanu miettiä nimiä meijjä pikkuselle mutta teille olisi tässä: Janette , Jasmin , Juuso , Joona. ei j:llä alkavia : Vanessa , Melissa , Sandra , Rickhard , Roomeo , Rafael. itse olen ajatellut ehkä Vanessa Natalieta tai Rafael :)
 
Täälläkin nimiä ollaan jo mietitty vaikka vauva syntyy kesän alussa! Avomieheni haluaisi kans lapsen nimen alkavan J:kirjaimella sillä hänenki nimensä alkaa [:D]
 
Itse ulkomaille v. 99 muuttaneena sanon etta nykymaailmassa kannattaa miettia myos sita miten nimi lausutaan ulkomaalaisittain. Esim Anu nimea ei kannata harkita.

Itsella oli niin perisuomalainen nimi jota kukaan ei pystynyt lausumaan ja jonka sitten myohemmin vaihdoinkin enemman kansainvalisempaan nimeen. Entisesta nimesta oli haittaa kun asiakkaille piti tavata nimi parikymmenta kertaa paivassa.
 
Ite miettiny että tytölle olisi ihana nimi Milli-Monica ja sopis vielä sukunimen (Miettinen) kanssa :) Harmi kun ei ainaka tälle lapselle päästä sitä nimeä antamaa ku poika ois ilmeisest tulossa [:)] Mut pojallekkin keksiny aivan ihanan nimen [:)] 
 
Vai että J:llä alkavia.. No, kokeillaan keksiä jotain vähän epätavallisempia :): Jamelia, Jennica, Jolanda..? Poikien nimet on niin vaikeita, itsekin pähkäillyt kovasti (kun kuulemma näyttää olevan "poikamaha"kin).
 
Mitä mieltä olette näistä poikien nimistä? Sanokaa täysin rehellisesti, en pahoita mieltäni mistään, haluan vaan kuulla mitä tulee mieleen näistä :): Tobias, Akseli, Liinus...?
 
Ainiin, piti vielä kommentoida tuohon "ei perisuomalaista nimeä", me kyllä haluaisimme ihan Suomalaisen nimen, vaikkakin ulkomailla ongelmia... Vanhat nimet kun meinaa kuolla pois ja ovat usein kauniita. Haluamme olla ylpeitä juuristamme ;)
 
täälä nimet valmiina jo tytölle ja pojalle.la ois 11.3 :)
mutta tyttö ilmeisesti tulossa ja sillä mieliin nimet mietitty just
että ois ees toinen nimi kansainvälinen niin ei tarvi sitä omaa nimeä
kummiskaan sit vaihtaa vaan voi käyttää tokanimeä :)
 
Täällä on mietitty uudelle tulokkaalle vanhoja suomalaisia nimiä :) Itse tykkään kovasti esim. Väinö, Ukko, Onni, Helmi, Saima, Venla jne.. nimistä. Vaikka ne kovin yleisiä ja "tavallisia" näyttävät väestörekisterin kautta olevankin.

maam80: Miäkin tykkään tuosta Akseli nimestä :) Nuo Linus ja Tobias sensijaan on miun makuun vähän liiankin erikoisia.     
 
[font="trebuchet ms"]Minun mielestäni Juulia on aivan ihana etunimi.. Olemmekin aikoneet sen laittaa lapselle nimeksi(ristiäiset kuukauden kuluessa).. Oisko kellään ideoita, mikä olis hyvä toiseksi nimeksi? [:-]

Tapsukka90: Minulla tulee tuosta linus nimestä mieleen tietokone nörtti [8|] .. johtuu ehkä siitä, ku on olemassa linus-ohjelmia [:D] .. Mut ihan hieno nimi muuten.. [:)]
 
ei oo todellista tuo urvelo nimi... meitsi repes ihan täysin kun luin näitä nimiehdotus juttuja :) mainio nimi!
 
Meillä suunniteltu, että lapset saa molempien toisen nimen nimeensä. (Sitten jossakin vaiheessa kun me lapsia saadaan)

Jos tulee tyttö niin nimi menis joten kun: Vera-Maria ja pojalle tulis Nico-Michael.

En halua mitään suomalaista väännöstä niistä, koska en pidä niistä. En myöskään mitään vanhanaikaisia nimiä kuten Valmaa. En vaan tykkää. Yks minkä kanssa haluaisin tytölle on Dahlia tai Aurora. Mun mielestä pojalle on kauheen paljon vaikeempi etsiä nimeä, itse todennut hyväksi tuon nimigeneraattorin. Kaikkein kauhein nimi mikä pojalle on onnettu, on ehdottomasti KOTIVALO! Miten joku voi antaa noin kauhean nimen pojalleen?!

Tais mennä hieman offiksi :)
 
Kyllä nimi on vaikeaa valita mutta jotenkin itse on jo kaksi kertaa päätynyt tavalliseen suomalaiseen nimeen. Nyt kolmannen kohdalla aiotaan miettiä hieman erikoisempaa nimeä ja mielessä on pyörinyt Nilla, Netta, Pinja jne. Pojalle Nico, Alex tai Miro...Saa nähdä tuleeko näsitä mikään mutta nyt tuntuu tältä...

Hyvää kevään odotusta kaikille..
 
Hei!
"Eihän nimi miestä pahenna ellei mies nimeä"

Meillä uusioperhees löytyy niin perisuomalaista kuin vähän muutakin.On käytetty vanhempien ja isovanhempien nimiä toisina niminä ja lisätty sit kolmansia rimmaaaviksi.
Mielestäni tyttäremme kolmas nimi  "AKILINA" mummoni perun mukaan, on todella erityinen,sillä se on harvinainen ja se ollut viimeksi käytössä mummollani (synt.1923 ,kuoli -04) ,ennen kuin vaihtoi nimensä perinteiseksi Ailiksi.
Näin mummon muisto kantaa läpi elämän[:)]

Aurinkoisin odotuksin-Anolinno
 
Olemme kihlattuni kanssa ajatelleet antaa vauvalle nimeksi tytön tullessa Jemina ja jos tulee poika niin sitten varmaan Henrik, Daniel tai Alex
 
Me ollaan joskus vauvahaaveissamme juteltu nimistä ja tärkeintä on, että se sopii yhteen sukunimen kanssa. Välillä ei voi kuin nauraa, kun Hesarin kastettuja-palstaa lukee.
 
Takaisin
Top