ensinmäinen raskaus

Kiitos vinkistä :) ensimmäinen raskaus menossa, eikä kaikkea vielä osaa ja tajua varoa..!
Taidanpa jättää kantelun muille, asutaan kolmannessa kerroksessa eikä ole hissiä, että
ei kyllä yhtään haittaa ettei tarvi kannella! [:)]
 
Juu en kyllä minäkään meidän muutossa meinaa isompia kantaa, rajoitukset painojen suhteen taitaa tulla vasta myöhemmin mutta tosissaan se riski että jotain sattuu on liian suuri että en ainakaan itse ole sitä halukas ottamaan :)
Mulla tänään rv10+0 ja ekaa kunnon ultraa innolla jo odottelen, parin viikon päästä se on :)
 
mieski on koko ajan kantamassa ruokakassitki... pääsenpähän helpolla.
tänään oli kyl hirvee väsymys taas.. taisin nukkua varmaa 3 tunnin päikkärit. Voi että kun ei väsyttäis näin paljoa niin kerkeis päivän aikana tekemään jotakin mut tuntuu että mä enemmän nukun kun oon hereillä.
 
Oi kun saisikin nukkua :( just loppu 7pvän työrupeama ja nyt alkaa muuttolaatikoiden purku.
Tämä väsymys on tosissaan hirveää varsinkin kun on aina tottunut touhuamaan aamusta iltaan.
Pahoinvointia ei onneksi ole juurikaan muulloin kun aamuisin että sen suhteen pääsee vielä helpolla.
Ensi viikolla eka kunnon ultra jännittää, kävin tosin varhaisultrassa heti alkuun eli siinä mielessä tuttua on jo :)
 
Raskausviikkoja nyt 14+4 takana ja nyt kolmen päivän ajan tuntunut mahassa vihlontaa, ja tuntuu että maha olisi "kova" vasemmalta puolelta(oikea puoli tuntuu normaalilta.) Eli voiko sikiö mennä vaan jommalle kummalle puolelle mahaa tehden tämmösen tunteen.? [8|] Ja tää vihlonta tulee millon vain, istuessa, nukkuessa kävellessä, sitä ei kestä kauan mutta kyllä se vihlonta saa käpertymään hetkeksi palloks maahan... Kyllä on hölömöö kun ei mahastaan saa selkoa.  Onko muilla ollut tämmöistä tai jotain muunlaista "oireilua" tässä vaiheessa raskautta?
 
vihlontaa oli tuossa alkuvaiheilla nyt vähän harvemmin. Joskus kyl tuntuu aikas kivuliaalta että pitää hetkeks seisahtua paikoilleen kun sattuu. Mut menny yleensä ohi minuutissa. Ainakin mitä ultras katsoin niin vauva menee ihan mihin vaan kun sil on tilaa mellastaa siel.
 
mamiks mulla ainakin sillai "krinnaa" ja vihloo, toispuoleista on.
Jotkut lihakset tai jotku siellä paukkuu vastaan. Mulla on myös mahassa toisella puolella kovempi osa ja toisella ihan pehmeää, ja kovasta osiosta me ainakin bongattiin pikkusen sydänäänetkin joku päivä[:)]
 
mamiks: Ne on niitä "liitoskipuja", ihan normijuttu. [:)] Kerroin neuvolassa eilen ja se kuuluu asiaan. Lihasten kiinnittymiskohdat joutuu koville kun kohtu kasvaa. Mulla myös nivuset kinnaa välillä ja tuntuu aika ilkeältäkin. Pitää vaan ottaa iisisti ja hengähtää, niin menee ohi.
 
Takaisin
Top