ensinmäinen raskaus

mira90

Vasta-alkaja
sain maanantaina (7.6.2010) tietää että olen raskaana :) !
kyseessä on ensinmäinen raskauteni.
asun yhdessä mieheni kanssa.
nyt odotan innolla ekaa neovola käyntiäni joka on ensi torstaina :) !
samalla minua kumminkin pelottaa kamalasti keskenmenon riski tai mitä jos sikiö ei ole elossa? koska saan tietää että kaikki on varmasti hyvin?
sairastan vielä epilepsiaa ja kilpirauhasen vajaatoimintaa,mutta lääkitykset on onneksi kunnossa.
haluaisin jo iloita kunnolla mutta ei sitä vielä uskalla huudella,ettei tule kamalia pettymyksiä.
onnea kaikille odottajlle :) !
 
Hei, nyt 17.6 ja sain tänään tietää että olen raskaana. En tiedä olenko nyt yhtään oikeilla sivuilla mutta toivottavasti tulee oikein=) Alun hysterian, ilon itkun ym jälkeen astui tilalle huoli kaikesta tulevasta. Onko se vaan normaalia, että tuntee näin? Kyseessä siis ensimmäinen raskaus.
 
Hei,

Samat reaktiot täällä [:D], eiköhän raskaudessa kaikki reaktiot ole normaaleja [:)]. Tsemppiä sulle!
 
kyllä minullakin on sekavat olot, iloitsen mutta samalla pelottaa vielä koko aika keskenmenon riski ja se että onko kaikki varmasti hyvin tuolla massussa. 7.7 on minulla lääkäri aika silloin yritetään sydänääniä kuunella :)
jännityksellä odotan,toivottavasti ne kuuluu ja on ok :)
sitten siitä muutama viikko etiäpäin ni olis eka ultra :) !
onnea teille odottajille <3
toivotaan että kaikki menee hyvin ! :)
olisi kiva jatkossakin kuulla miten on mennyt.
 
Täällä kolmen testin jälkeen alkaa jo uskomaan asian todeksi! Loma alkoi eilen ja yritän nyt saada ajatuksia välillä johonkin muuhun, että en kokoajan kelaa näitä juttuja. Ollaan lähdössä huomenna kolmen päivän reissulle Puolaan joten siitä saa jo muuta ajateltavaa. Ajattelin kuitenkin tulla vielä kysymään, että minkälaisia oireita teillä on tällä hetkellä vai onko mitään? Mulla vatsa aika turvonnut ilmeisesti nesteestä ja ilmasta ja niin tietty valokovuotoa lorisee aika reippaasti. Olisi kiva kuulla teidän tilannetta jos jaksatte vastailla[:)]
 
Heippa!

Mulla oireina on järkyttävä väsymys ja vatsaa nipistelee useita kertoja päivässä. Rinnat on valtavasti suurentuneet viimeisen viikon aikana ja ne ovat tosi tosi arat.

PS. Hyvää matkaa teille [:)]
 
Mulla oli haalea viiva, mutta en ole käynyt ostamassa lisää testejä koska ei menkkoja kuulu ja on aivan selviä oireita! [:D] [;)]
 
Täälläkin esikoista odottava. Plussasin pari viikkoa sitten ja ylihuomenna varhaisultra [:)]

Sukris ekassa neuvolassa täytetään kuulema enimmäkseen papereita yms. Ei siis ultrata. En tiedä testaako ne siellä edes mitenkään koko raskautta, vaihtelee varmaan kunnittain.

Onnea kaikille odottajille [:D] ja tarrasukkia pikkuisille!
 
Ekasta neuvolasta, siellä täytellään papereita, saadaan kaikkia lappusia, vastaillaan kysymyksiin.
Ei ultrata tai muuta,ei ainakaan Porissa.
Itse kerkesin käymään ekan neuvolan aikaisemmin jo.
Sydänääniäkin neuvolat suostuu yleensä kuuntelemaan vasta rv 12 jälkeen.

Itse en ole mihinkään soitellut vielä.
Päätin plussatessani että jos tulee 6 rv täyteen niin sen jälkeen soittelen vasta.
 
mira90: sie pääset suhteellisen paljon aikasemmin ultraan ku siula on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. itselläni on ollu sama sairaus yli 6 vuotta ja nyt esikoista odotellessa neuvolatäti laitto miut jo rv 10+2 ultraan. ja edellisenä päivänä verikokeisiin.
olis laittanu aikasemminki mut ei ollu aikoja. mut kokeissa joutuu nyt sitten ravaamaan aika useesti raskauden aikana ja lääkitystä muuttamaan. itse varailin neuvolan vasta 7-8 rv:n aikana ja sain jo 9 viikon lopulle. ja neuvolasta saa ison pinon papereita ja dvd:n raskaus ajasta ja synnytyksestä ainakin täälläpäin. sydän ääniä ei vielä kuunnelle välttämättä riippuu paikkakunnasta ja ultra tulee sitte vasta myöhemmin. meilläpäi ainaki neuvola täti varaa ultra ajan.
 
Mulla alkoi just rv6 ja pitäis varmaan myös soittaa neuvola-aikaa.. Mut tuntuu vaa et mitä jos siel ei ookkaa ketää, et ihan turhaa sit menee sinne.. Hirveesti pyörii asioita mielessä.:) Mutta taitaa olla ihan normaalia että vähä pelottaa yms..üü

Mulla on nyt ollu semmosta, et välillä aina tulee huono olo ja sit oon nukkunu päiväunia tosi paljon! Vaikka nukunki ihan täysiä öitä..:)

En oo kertonu vielä kellekää muulle ku miehelleni, ootteko te muut kertoneet muille vielä tässä vaiheessa? Ite aateltii oottaa sinne rv 10-12 nii että ois kans sitte varmaa..:)
 
rahkolje itse kerroin vain muutamalle hyvälle ystävälle, vanhemmille ja sukulaisille kerrotaan vasta ens viikolla ultran jälkeen.
 
Viikko on suunnilleen testistä kulunut ja oireina turvotus, painon tunnetta mahassa, väsymys, nälkä ym. Oikeeta pahoinvointia ei ole ollut, onko muilla ollut jo näin alussa? Olimme miehen kanssa parin päivän kaupunkilomalla mutta jostain syystä matkasta meni osa vähän "ohi" kun mietti tätä juttua=) Kaikki mennyt oikein kivasti ja onnellisissa fiiliksissä kunnes sain puhelun tänään kaverilta jolla toinen raskaus suunilleen samoissa viikoissa. Hänellä kerroin uutisesta jonka jälkeen alkoi kamala "pelottelu". Varmaan sen vuoksi koska hänellä ollut ikäviä kokemuksia keskenmenosta aikaisemmin. Tehnyt varmaan parikymmentä raskaustestiä ja käynyt kahdessa varhaisultrassa! Kerroin sitten, että itse en tuolle linjalle lähde niin piti mua kai hieman pöpinä. Jos kaikki menee hyvin niin saadaan terve lapsi mutta jos se menee kesken niin ei se auta vaikka päälläni seisoinin Jäi huono ja epävarma fiilis...miksi täytyisi oikeen hakemalla hakea sitä stressiä? No kaikki menee omalla tyylillään. Onko jollain muulla tähän asiaan mielipidettä?
 
Meillä myös ensimmäinen raskaus menossa, todella pitkän yrittämisen jälkeen. Lähipiirille ollaan kerrottu lapsettomuudesta ja luonnollisesti sitten myös tästä kauan odotetusta raskaudesta. Meni sitten miten meni (keskenmeno pelottaa kyllä kovasti!) Kaikki ovat olleet iloisia ja kannustavia.

Tiitiäinen1: Tuollainen pelottelu on aika kamalaa, vaikka kamala tilanne on varmasti ystävällesi ollut se keskenmeno. Koita nauttia nykytilanteesta! Mä välillä liitelen taivaissa ja välillä oon ihan varma että ei tästä tule mitään.. Oiskohan hormooneilla osuutta asiaan..

Mun oireet on olleet yökötyksen tunnetta pitkin päivää, välillä päänsärkyjä, tissit arat ja alavatsan pöhötys [:)]

Pidetään peukut pystyssä kaikille meille [:)]
 
oon samaa mieltä, mutta kyllä se vaavi siel kasvaa hyvässä turvassa jos vaa nii on tarkotettu! :)
 
Hyvä, että täällä ollaan samaa mieltä!! Mulla myös rauhallisempi olo kun olen asiaa maalaisjärjellä pohtinut. Taitaa hormoonit laittaa mielen lentämään laidasta laitaan ja siihen ei tarvita kuin yksi väärä sana väärässä kohtaa niin kaikki sekaisin=)

Peukut kaikille vaan pystyyn ja koitetaan nauttia tästä uudesta odotuksesta[:)]
 
Täällä mennään rv 6+4 !

Kauheet on pelkotilat keskeytymisestä koska vuonna -07 meni ensimmäinen raskaus kesken :( Toivon hartaasti että "jaakko" (kihlattuni kutsumanimi masuasukille) on sen verta vahvaa tekoa että tahtoo masussa pysytellä :)

Meillä eka neukku 15.7, mies otti päivän vapaaksi että pääsee mukaan ^^ Liikuttavaa :)
 
hei ! mulla ei puhuttu neovolassa mitään siitä kun mulla on kilpirauhasenvajaatoiminta :0
eikä sanoneet lääkityksestä mitään,kerroin kyllä että on se ja syön lääkettä.
tosin mun annos on todella pieni määrä mitä joudun ottamaan.
täytyis vielä muistaa lääkäri käynnillä kysyä siitä sitten.

onnea teille kaikille odottajille :) !
ihanaa kun ultra lähestyy,vaikka samalla kyllä jännittää.
 
Hei!
Minulla kanssa kilpirauhasen vajaatoimista ja ohjasivat neuvolasta testeihin ja neuvolatäti lupasi puhua lääkärin kanssa onko lääkitykseni oikea seuraavaan käytiini mennessä.

Kannattaa soittaa sinne vielä että tarkistavat asian.
 
Takaisin
Top