Elokuun höpötykset

utu: tilasin vaatteet http://www.dorothyperkins.com

postikulut oli 6 puntaa, mitäs se nyt tekee euroina, noin 7,5

Noita kauppoja varmasti netin kautta löytyy paljonkin ja postikulut tosiaan vaihtelee järkevistä älyttömiin.

Oisko hyvä, jos heittäs ihan keskustelun pystyyn, mistä on löytäny kivoja vaatteita?
 
Minnanen: Iso kiitos vinkistä! [:)] Siellä näytti olevan mukavan näköisiä vaatteita ja niitä etsimiäni farkkujakin [:)] Itsellä tosiaan silmiin osui vaan hurjia postikuluja, niin luovutin etsimisen [8|] Vois tosiaan tehdä kyllä oman keskustelunkin tästä aiheesta, sillä varmaan monilla vaatteiden etsiminen on käynnissä tai tulossa ajankohtaiseksi pian!
 
heips!!!
joo älkää kaikki sinne fb:hen menkö, mä en ole siellä, enkä aio liittyäkään joten ihan kiva juttuseuraa täältä saada.

MAIZA-> olen kyllä yönsäteen kanssa samaa mieltä, et jos ukko "katoaisi" reissuilleen, niin saisi jäädä sinne. en mäkään tekisi omalle miehelleni niin että sen pitäisi miettiä missä kenen kanssa ja mitä tekemässä tai onko jotain sattunut. ja vaikka kuinka luottaisi toiseen, kyllä se tilaisuus voi myös tehdä varkaan (kokemuksen syvä rintaääni) mut tietty jokainen pari tyylillään, en arvostele ketään, mutta silloin pitää miettiä, jos se sussa aiheuttaa mielipahaa tai huolta, että toimiiko toinen kunnioittavasti sua kohtaan.

massu kasvanut taas puoli senttiä, 104cm täynnä, oi ei musta tulee valtava.

SYNNYTYSASIAA -> turha tosiaan miettiä etukäteen, varsinkin jos ei ole synnyttänyt ennen, kokemuksella tietää ainakin "mitä EI halua" mä olen synnyttänyt kahdesti ja toisella kertaa kaikki kävi niin nopeasti "syöksy" ettei ehtinyt edes kissaa sanomaan. ei siinä ehtinyt puudutuksia ym juttuja miettimään. on se kyllä jännä, tikitkin laitettiin ilman puudutusta ku oli alapää ihan tunnoton jo muutenkin. turha sitäkään miettiä.

TALOUSASIAA-> pettynyt pankin toimintaan [:@] yritin saada lyhennysvapaat jo juoksemaan, ku olis kiva et sais jo hommattua vauvoille kaikkea, mihin ei normaalisti ylimääräisät nyt jää. mut ei, täti sanoi,e ttä sit ku saikku alkaa. no helvetti jos joku urpo lekuri ja kirjoittelee pari viikkoa kerralla, pitää varmaan sitten hakata nyrkkiä pöytään ja sanoa että loppuun asti kiitos. eli olen ajatellut pidellä lyhennysvapaita vuoden verran, en tosin ole vielä laskenut et kauan kotona, ja mistä alkaisi hoitovapaa-aika, mä ajattelin mennä mahdollisesti jo siloin töihin. mikäli kotitilanne sitä sallii, tekee vaikka lyhyempää alkuun.

heippa taas kaikille ja kasvatelkaahan massuja [:)][:)]
 
Sunnuntai-aamua mammoille!
 
Yönsäde, minäkään en sinne naamakirjaan ole liittynyt enkä liity [:)] Voi sua vanhusta, toivottavasti peukku on jo entisellään [:D] Juu, sen ikävä kyllä huomaa ettei vanhuus tule yksin.. Meillä täällä kanssa hirvikärpäset valtaa, että ne osaa olla ällöjä!!
 
Rölli ja dreamer88, mulla myös rakenneultra tuolloin 6.10. Kun vielä jaksaisi odotella sinne asti [:)]
 
Jenni74, meille kiinalainen kalenteri veikkasi poikaa. Mulla on silti edelleen kutina että tytsy siellä kasvaa. Saa sitten nähdä, onko mamma oikeessa [:)] Mutta sitä mietin että Kiinassahan (ellen ole väärässä) vauva on syntyessään 1v. eikä 0v. niinkuin täällä. Eli pitäisikö tuossa kalenterissa lisätä omaan ikään se vuosi.. Hmm ja hmm [:D]
 
rötkis, kyllä oon kade sulle että teillä on tilaa vaatehuoneessa, meillä kaksi vaatehuonetta täynnä vaatetta ja roinaa... [8|] Pitää kyllä ennen vauvan syntymää tehdä kunnon suursiivous ja päästä eroon kaikesta turhasta.
 
Christina_, toivottavasti pääset päivystykseen ja eroon hammaskivusta! Nimim. kokemusta on viikon takaa...
 
Täällä kärsitään aikaisista aamuherätyksistä.. En tiedä mistä johtuu, mutta pari viikkoa on tullut herättyä 4-5 aikoihin eikä enää uni tule vaikka vielä väsyttäisi [:-] Eilen shoppailin kaikkea pientä kivaa vauvalle sekä ihanan hoitoalustan hoitopöydälle. Kunpa tulisi pian ne tilaamani boordi ja valaisin, niin pääsisin maalikauppaan ja pensselin kanssa heilumaan [:)] Nyt töihin, heippa [:)]
 
 
Rölli: Ah, oon kade!! Oltiin miehen kanssa viime vuoden kesällä Prahassa ja se oli niiin kaunis ja kiva paikka, nauttikaa elämänne kyllyydestä!!!

(.)
* Minen myöskään minnekään FB:iin katoa. Oon täällä koko ajan teidän riesana, niin ku ennenkii!!! [:D][:D][:D] Oon sielläki. [8D]

* Miehen kanssa käytiin viime yönä aikamoiset kehityskeskustelut yksien syntymäpäiväjuhlien jälkeen. Myöhään meni, pikkuisen tavaraa hajotin (voi piru, kun kaduttaa, oon niin pöljä äkkipikaistuksissani...[:@] ) mutta saatiin asioita selvitettyä. Kyllä tässä on kohta 12 vuoden aikana tullut niin kaikenlaista yhdessä koettua, että toisen ihmisen tuntee aivan läpikotaisin ja meillä onneksi tuo keskusteluyhteys pelaa lopulta aina aika hyvin. Kaikki tuntemukset saa ja pitää sanoa. Selvitetään niin kauan, että molemmat on samalla karttalehdellä.

* Synnytystä, niin kuin mitään tulevaa, ei tietenkään voi suunnitella kokonaan etukäteen. Sitä olen vaan ajatellut, että on mukava kertoa toiveitaan etukäteen ja vähän suuntaa sille, miten itse ajattelisi hyvän synnytyksen etenevän. Olen lukenut, että tällaisella etukäteen miettimisellä voi olla positiivinen vaikutus itse tilanteessakin. Mielikuvaharjoittelu mitä tahansa tilannetta varten voi auttaa selviämään paremmin kuin se, että joutuu ihan heitetyksi tilanteen keskelle.. No, synnytyskin etenee joka tapauksessa omalla painollaan sitten juuri niin kuin on tarkoitettu.

Mukavaa sunnuntaita!
 
Heissan,
pikaisesti tulin käväsemään.
Eilen tosiaan oli siskon hääjuhlat.
Niitä järjestellessä mennyt kaikki hetket viimisinä viikkoina.
Mutta hyvin menivät ja mahankin parit ihmiset huomas.
Tai kaikki sen huomas, mutta parit vieraat ihmiset tuli laskettua aikaa
kyselemään[:D][:D][:D]
Mullahan on toi ylämaha tosta tissien alta pullahtanut jo komeasti.
Alamahassa on vielä omastakin takaa mutta kyllä se vauvamasukin sieltä
sitä läskiä eteen lyttää[:D]

Oli mulla jotain muutakin mutta piruvie unohdin jo, kunnon RADElainen täälläkin siis[:D][:D]

Eli näin täällä, mulla on RU vasta viikolla 22... eli lokakuun 14.
Mikä oli outoa neuvolankin mielestä, no, täytyy ootella sinne asti sitten.
 
Hienoa Wastis et juhlat sujui hyvin ja nyt voit rentoutua [:)]

Meen tänään terkkarilla jutustelemaan että kaikki varmasti on hyvin, epäilen et olis "pissatulehdus". Saattaa kyllä olla ihan vain kuvitelmaa kun tämä raskaus kun painaa virtsarakkoa, mutta ikinä ei voi olla varma ja siksi parempi selvittää kuin katua. Eli joudun käydä usein vessassa ja paljoa mitään ei tule. Heräsin viime yönäkin 3 kertaa. Lisäksi tämä on erilaista kun silloin alussa kun piti ravata vessassa kokoajan.
 
Tähtiys: Mulla oli ihan sama vaiva tuossa viikko sitten, olin ihan varma et nyt se joka syksyinen vaiva iski. Pari päivää ihmettelin, ku ei mitään kipuja kuitenkaa tullu. Vessassa sai ravata yöt ja päivät just lusikallisen takia [:@]. Ei ollu hauskaa ei. Mutta sit se tunne meni ohi.
 
Olen tutkiskellu Kelaa, ja tukia. Äipälle VOI jäädä jo 56 päivää ennen laskettua aikaa, mutta huomioitavaa on että se on pois sitten toisesta päästä. Äipälle on mentävä 30 päivää ennen laskettua. Olemme sopineet pomon kanssa että olen jouluun asti töissä. Mulla on muutama irtolomapäivä joilla paikkaan välipäivät, kun talviloma mukaanlukien niin jäisin äippälomalle 6.1.2011...

Laskin sitten että arkimaantantaita on minulla enää jäljellä 15 kpl!! Jihaa!!! Yksi maanatai menee italian lomaan (2 viikon päästä Milanoon ja Monzaan katsomaan Formuloita!), ja yksi maanantai menee itsenäisyyspäivään.

Let the countdown begin [:D]
Ihanaa viikkoa kaikille - neuvola keskiviikkona (se mihin ängin väkisin, eli ylimääräinen neuvola [:)] )
 
[:)] UUSI VIIKKO JA UUDET KUJEET [:)]

MIMMU: Ihanaa ..Mää jo kerkesin pelästyä,että olet meidät vallan hyljännyt.
Hyvähän se on välillä töihinkin keskittyä [;)][:D]
Minä ja mun sormi [;)]..Mää olen outo,niin kai mun sormikin on sitten outo [;)][:D]
Sormi on ok..eli se oli vain outo sen yhden päivän [:-]
Juu,ei todellakaan kannata tehdä mitään suunnitelmia tulevaa synnytystä varten [:)]
Koska sitä ei ikinä kukaan tiedä,että miten synnytys etenee ja miten sen tulee kokemaan!
Synnytystä kun ei voi ikinä suunnitella etukäteen ellei ole suunniteltua sektiota tulossa äidille.
Pääasia on,että äiti ja isi menisivät synnytykseen hyvin ja positiivisin mielin [:)]

TIPSI: Hienoa,että täällä on muitakin,jotka eivät fb:iin ole menneet [;)]
Minä kun luulin,että olen ainut outolintunen siinä asiassa [;)][:D]
Jeps,voihan vanhuus [;)]..tällaista tämä nyt sitten on [:D]
Mutta tosiaankin sormi oli vain sen yhden päivän outo ja sen jälkeen se on ollut jälleen ihan normi [:)]
Heh..Sun kroppasi on vähän liian aikaisin liikenteessä [;)]..siis tarkoitan sitä,että yleensä loppuraskaudessa äiti rupee kukkumaan yöllä tai heräilemään aikaisin automaattisesti.Vähän niinkuin äiti valmistautuisi henkisesti tuleviin yöheräämisiin,mitä vauva sitten tuo tullessaan [;)]
Joo,toi oli ehkä huono heitto [:D]
Toivottavasti sun aikaiset heräämiset pian loppuvat ja saat vielä nukuttua pitempään [:)]

WASTIS: Hienoa,että siskon Häät menivät hienosti [:)][:)]

MAIZA: On se ihan hyvä kertoa etukäteen synnytyssairaalaan omat toiveensa esim.kivunlivietyksen suhteen.Jos esim.haluaa luonnollisen synnytyksen,niin se on hyvä,että hoitohenkilökunta tietää äidin toiveen ja kunnioittaa sitä eikä heti sisäänkäynnillä tule tuputtamaan epiduraalia [:D]
Kumminkin noita vaihtoehtohoitoja synnytyksessä on ainakin meidän omassa pienssä sairaalassa paljon.Isoissa laitoksissa niitä ei varmaankaan niinkään ole?
Mutta monestihan sitten käy niin,että äiti joka on halunnut luonnollisen synnytyksen,niin loppujen lopuksi sitten haluaakin sen puudutuksen [:D]
Tosiaankin,kun kukaan ensisynnyttäjä ei voi tietää,että millaista se synnytäminen on [;)]


(.) Sain siis nauttia monta päivää Ykättömistä päivistä,mutta sitten tänään ihan yhtäkkiä Ykä tuli jälleen järkyttämään tämän pienen mamman maailmaa [;)]
Aamusta heti tyhjällä mahalla jouduin oksentamaan vaahtoa [:'(]
No,voiton puolellahan tässä toki ollaan,kun monta päivää sain olla oksentamatta [:)]

Meidän Esikoinen lähtee ensi viikolla viikoksi Kreikan matkalle.Tämä on leirikoulumatka.
Hitsit,kun itsekin pääsisi jo lomalle [:)]
Mehän käymme joka syksy Lapin reissulla [:)][:)][:)]
Lappi ja Norja ovat ihan IN [:)]
Saas nähdä,että koska nyt keretään reissuun [&o]..vielä on paljon töitä miehellä [&:]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 15+6
 
huomenia ja hyvää uuden viikon alkua!!! [:D]

pakko valittaa-> niin särkee lonkkia, ettei yöstä tullut mitään, kylkeä sai vaihtaa, selällä ei pystynyt olee, ku sekin paha asento. ja kolottaa. alkaa ottaa päähän. 18vkoa kohti menossa siis, ei vielä ns puolivälikään ja nyt alkaa jo paikat hajoamaan. ehdotuksia???

eilen katsoin mr beania ja nauroin ja sit itkin ja sit nauroin ja ukko piti mua ihan hassuna. kyllä nää hormoonit on kummallisia. ja sit menee hermo ihan pienistä asioista et ukkokin on ihan varpaillaan koko ajan [:'(]

ja nälkäkin on koko ajan [:@] mitähän se puntari meinaa ens vkon neuvolassa sanoa??? [8|][8|]

ei kait muuta päivitettävää [:-][:-]
 
Mullakin on jatkuva nälkä ja jos mä en saa ruokaa niin alkaa kiukku ja itkeminenki siinä. Viimeks eilen kun jääkaapissa ei ollu mitään, niin jo rupes itkettää. onneks en kaupas saanu itkupotkuraivareita.

Vihdoin ja viimein mieheni sai kerrottua äidilleen mun raskaudesta. ekat kommentit oli kyl vähän negatiivisia, kun meil on ollu sen kanssa hieman riitaa tuos muutama vuos sitten ja ei se vieläkään oo päässy asian yli. Vaikka pyytelinki anteeksi siltä. Mut kyl sil sit vähän mielipide muuttui. Hauskin kommentti oli vaan että taidanpa juoda sit senki puolesta :D oli nimittäin just viettämässä alkoholintäytteistä iltaa.
 
Uusi viikko ja uudet kujeet [:)]

Aamulla kävin päivystävällä hammaslääkärillä ja vetivät viisurin pois [:@], koko vlopun oli kamala särky ja jääpussia pitelin poskella. Oli mukava lääkäri ja hoitaja kerrankin [:D], onnittelivat jopa raskaudesta.

Sain muuten neuvolan tämän viikon torstaille ku piti olla vasta ensi viikolla... JES, ei tarvii kauemmin ootella et kuulis sydänäänet, EKAA KERTAA!!!

Vloppuna ostin työpaikakirpparin kautta brion pinnasängyn patjoineen ja laitasuojineen ja kaupan pääl tuli muutakin kamaa... harsoja, mobile, hoitoalusta... kaikki yhteensä 60€ [:)]
 
Heippa Kaikille!!
Terveyskeskus otti heti kokeen ja sain tuloksen pikaviljelystä tunnin uluttua. Eli nopeaa ja kiitettävää toimintaa [:)] negatiivinen tulos oli, en siis joudu lääkekuurille, jee! Paitsi että näyte meni vielä bakteerikokeeseen ja siitä saa tiedon muutaman päivän päästä. Pissavaikeudet siis luultavimmin johtuvat tästä raskaudesta ja täytyy vain kestää..

Mulla on mennyt nyt suurin nälkä ohi, ennen jouduin heräämään joka yö syömään. Nyt pystyy jo nukkua ettei jääkaapin ovi käy. Vieläkun tuosta vessassa hyppäämisestä pääsis eroon [:D]

dreamer88: Kyllä ne välit siitä paranee kun saatte yhteisen hoidettavan [;)] ilopillerin.
 
Ite jouduin käyttää sen kahden viikon emätinpuikko kuurin tulehduksen takia nyt, mut jospa se siitä paraneis. Mulla ei oo tarvinnu koko raskauden aikana pomppia öisin jääkaapilla tai edes vessassa, ja yötki oon nukkunu hyvin PAITSI kun on ollu stressiä työstä, en tiedä miksi sitäkään on ollu kun ei oo rankkaa/vaativaa työtä.. kai sitä haluais vaan lomailla kun sitte on täyspäivänen työ kun vaavi tulee :D

Päätä särkee jo kahdetta viikkoa putkeen päivittäin, tänään pakko oli alottaa panadolin nappailu (en oo mielellään ottanu ees panadolia raskauden aikana) kun töihin piti palata saikun jälkeen.. jospa ei koko viikkoo tarviis syödä vaan siks että jaksaa töitä, helpompi oli ku sairaslomalla pääs kotona vaan pötkölleen peiton alle jos meni älyttömäks se pääkipee.. Ei oo puntaria meillä, ni vähän vaikee tarkkailla silleen painoa. ei kehtais aina vanhempienkaan luokse lähtee puntaroimaan itseään [:D] Paljon muuten maksaa halvimmat puntarit, semmoset jotka ei hajoa yhden kerran jälkeen..ehdotuksia?

pallomaha, sullako ei oo ollu sitten niskapoimua vielä vai etkö halunnu sinne, kun näyt jo 16.viikolla olevan? [:-] [:-] [:-] kun et siis sydänääniä oo kuullu..? Meillä keskiviikkona neuvola niin pääsee kuuntelee kans sydänäänet, kiva taas pitkästä aikaa [:)]
 
Heissan! Täällähän on tullut paljon tekstiä sitten viime kerran[:)]!

Minulla vointi alkaa olla suht normaali, jee! Ei enää pahaa oloa ja väsymyskin helpottanut. Täytyy nyt nauttia näistä oireettomista viikoista... mieskin jo kyselee et onko nyt se energinen keskiraskaus[:D][:D]! Kyllä niitä vaivoja taas loppua kohti sitten ilmaantuu!

Dreamer88, meillä oli kans aika outo[8|] vastaanotto vauvauutisille, kun kerroin appivanhemmille. Kumpikaan ei persettään penkistä nostanut, eikä mitään riemunkiljauksia kuulunut... Muutamalla sanalla asia oli siivuutettu ja puheenaihe siirretty toiseen. Eikä sen jälkeen ole kuin kerran vointia kyselleet. Ihme meininki, ekasta muksusta kun kerrottiin niin itkua tuhersivat ja olivat niin onnesta soikeena että. En sit tiiä, eivätkö osanneet odottaa toista lapsenlasta vai mikä??? Saa nähdä muuttuuko ääni kellossa, kun aikaa kuluu. No, en anna tuon asian vaivata, onneksi oma äiti ja ystävät ovat olleet aivan innoissaan!

Minulla seuraava neuvola ensi viikolla ja kovasti kans jännittää paljonko painoa on tullut lisää. Kun tuntuu ettei vaatteet enää mahdu päälle. Ja nyt alkoi ummetuskin vaivata, joten turpea on olo koko ajan. Vauvelin liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin ja aika vilkas kaveri tuntuu masussa olevan. Nytkin tuntuu samaan aikaan molemmilla puolilla masussa kutinaa. Ajattelin, et voiko siellä tosiaan vaan yksi vaavi olla, mutta ehkä se jumppailee käsillä ja jaloilla yhtäaikaa[:D]. Ihanaa kyllä tuntea liikkeet, niin helpottaa omaa oloa, kun tietää et masussa kaikki kunnossa.

Rakenneultra olis mulla 8.10. Sukupuolta ei varmaankaan oteta selville, ellei sitten ihan selvästi näy. Ekassa raskaudessa halusin ehdottomasti tietää sukupuolen, mutta vaikka kävin neljässä ultrassa sukupuoli ei selvinnyt. Joten nyt päätin etten turhaa stressaa sen takia. Jotenkin vaan tyttö olo on ja sen kiinalaisen kalenterinkin mukaan sellainen on tulossa.

Juu, mutta ei kait tässä muuta tällä erää. Mukavaa viikon alkua!
 
Hei pikasta apua!! miten saan ton lilypien näkyviin, mitkä merkit pitää laittaa ennen ja jälkeen sen linkin?? HJÄLP!
 
valitse siel listasta kun tuo osoite tulee niin pseudohtml linkki ja sit kopioit liität tulee lyhyempi rimpsu.
 
ssalla: olenhan mä käyny np ultrassa, mut en saanu kuulla ääniä, näin vain kuvaa... enkä sit siihen kyynelten sekaisessa tunteessa tajunnu ees kysyä [:(]
 
Takaisin
Top