Elokuun eloa

Mäkin haluan että ainakin se 37 viikkoo olis jo täynnä kun sattuu koko ajan. Nyt on stressiä siitä ettei vaan synny ennen aikojaan. Mutta tää olo on hanurista, tää on todellakin mulle vika raskaus!
 
Meillä ollaan ensi viikolla täysiaikaisuuden puolella mutta sitä enemmän jännittää nyt vauvan koko, jota taas maanantaina katsellaan.. jostain luin että 2500g on keskosuuden raja, toivottavasti oltaisiin nyt sen yli päästy. Toisaalta sitä toivoo että saisi jo vaikka alkaa tapahtua, toisaalta tuntuu että olisi vielä kaikkea valmistelupuuhaa ja vauvankin olisi hyvä olla vähän isompi. :rolleyes:
 
Ensimmäistä lasta odotan ja monta kertaa kironnut jo sitä että enempää en tee kun tämän :Dd mies sanoi että tehdään tästä putkeen het monta vaan, suostuin siihen jos hän on se joka on raskaana sen 5vuotta putkeen eli ei taida lapsia heti tulla lisää :D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Hmm.. Mulla on siivousviikko menossa ja seuraavaksi olisi vuorossa vaatehuone. Miten noiden vaatteiden (siis omien) kanssa kannattaisi tehdä? Eli laittaako syksyvaatteista helposti saataville vain sellaiset, jotka voisi mahtua päälle synnytyksen jälkeen? Milloin kannattaa odottaa, että mahtuisi samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta? On varmasti tosi yksilöllistä, mutta mitenkähän tämä paino lähtee tippumaan imetyksen (ja vaunulenkkien) myötä? Meillä siis säilytystilaa ei ole mitenkään paljon, joten mulla on talvisemmat ja kesäisemmät vaatteet vuorollaan esillä.
 
Mulla on sama vuorottelusysteemi vaatteissa, jätin kyllä toiveikkaana kaikki syysvaatteet kaappiin vaikka tuskin ne ihan heti mahtuu päälle. Täytyy kyllä varautua ettei turvotukset ja muukaan paino suoraan synnärille jää.. Nyt sentään mennään syksyä kohti niin ei uusia helleturvotuksia pitäisi olla tulossa! Ehkä täytyy äitiysfarkkuja vielä hetki synnytyksen jälkeenkin käyttää kun tuskin mahtuu nuo vanhat aika tiukat jalkaan...
 
Yllätin itseni, kun jaksoin kävellä pari kilometriä. Hitaasti tosin, mutta kuitenkin. Käytiin miehen kanssa kävelyllä yhden mäen päällä, missä laavulla syötiin eväsleivät ja juhlistettiin hääpäivää. Muutaman päivän myöhässä, mutta kumminkin. Oli mukavaa liikkua luonnossa, vaikka mahaan sattuikin nuo jotkut lihaskivut tai mitä venymistä se nyt onkin.
 
Kävin circular-ryhmäliikunnassa. Puoleen väliin tuli pakollinen tauko kun esikoiseni halusi pois touhutunnilta ja tuli mun tuntia katselemaan. Se oli ihan hyvä kokemus. Aamupäivisin olen hyvässä kunnossa, mutta iltapäivät pitäisi vain nukkua.
 
Mä rakastan pitkiä kävelylenkkejä varsinkin kun ilma on muuttumassa syksyisempään suuntaan. Vaan eipä onnistu nyt, hyvä jos pääsen lyllertämään jonkun 100m ja sitten pitääkin jo istua kun häpyluu alkaa vihottelemaan. Mä ihan tosissani mietin liittymistä tonne raskausvihaajien ketjuun. Enpä osannut kuvitella että tästä lopusta tulee näin rankkaa, viimeksi pääsin kyllä todella helpolla!
 
Ja sori kauhea valitus ja vielä väärään ketjuun mutta nyt on negaatiot vallalla.
 
Ehkä se, Aamu, tarkoittaa että vauva olis pian tulossa, jos on noin tukala olo :wink

Tuli tuossa kauppareissulla mieleen, että pitäisiköhän housuissa alkaa pitämään sidettä siltä varalta, että lapsivedet menee yllättäen? Miten olette muut toimineet? Ja jos lapsivesi tullee kerralla niin paljonko sitä sitten tulee..? Eli riittääkö tavallinen side?
 
Mulla meni vedet esikoisesta eikä siinä mikään side kyllä ois riittäny, sen verran reippaasti mulla sitä heti tuli. Olis se varmasti sen ihan ihka ensimmäisen lorahduksen pitänyt, mutta jos mulla ois ollu matkaa vessaan enemmän kun se 10m siitä ei ois ollu enää mitää hyötyä :) mut voihan se olla ihan hyvä ensiapu jos jollain julkisella paikalla vedet menee?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuinkahan yleistä sellainen leffalapsivesi edes on, että jossain liikkeellä ollessa lorahtaisi ihan yllättäen kunnon tulva...? Tuntuu että suurimman osan synnytykset on alkaneet yöllä tai muutoin on ollut enteilyä sen verran että on jo oltu kotioloissa valmiudessa.
 
Ei taida siteestä olla apua jos vettä tulee kunnolla. Ite oon miettiny että pitäiskö auton penkki ja sänky suojata jotenkin jos nyt sattuu että ne vedet menis. Viimeksi kalvot puhkottiin vasta salissa.

Tekah, en tiiä yhtään. Tälläsiä oloja voi varmaan olla viikkojenkin ajan. Luulisin että oon viisaampi äitipolikäynnin jälkeen jos kattosivat siellä onko tuolla alakerrassa tapahtunu mitään. Ja tää kun on toinen raskaus niin kuinka paljon menee sen piikkiin. Sitähän sanotaan että uudelleensynnyttäjällä on kovemmat vaivat kun ensareilla. Mun kohdalla näyttäis pitävän paikkaansa, samoin mun kaverin joka odottaa samaan aikaan.
 
Mulla meni vedet esikoisesta eikä siinä mikään side kyllä ois riittäny, sen verran reippaasti mulla sitä heti tuli. Olis se varmasti sen ihan ihka ensimmäisen lorahduksen pitänyt, mutta jos mulla ois ollu matkaa vessaan enemmän kun se 10m siitä ei ois ollu enää mitää hyötyä :) mut voihan se olla ihan hyvä ensiapu jos jollain julkisella paikalla vedet menee?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

JEMMU! Ei saa säikytellä! :D Luin ton mulla meni vedet ja mulla pamppas sydän kurkkuu et joko synnytät! :D
 
Kyllä sitä vettä tulee niin paljon ettei siinä auta mikään. Tunne on sama kuin heittäis sankolla vettä päälle. :-) mutta onneks kukaan ei semmosen tilanteen tullessa varmasti kattois kieroon :-)

Sent from my ME173X using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle kätilö sanoi vime viikolla kättärin tutustumiskäynnillä, että hän on uransa aikana (15 vuotta) kaksi kertaa nähnyt, että vedet menee elokuvatyylillä. Hänen mukaansa vauvan pää toimii usein vähän kuin tulppana ja estää vesien hulahtamisen kerralla.
 
Takaisin
Top