Elokuun eloa

Tänään alkoi äitiysloma virallisesti ja nyt kai saa sanoa että on 9.kuulla! Viikot siis 35+0.

Mutta kertokaahan nyt pöljälle miten kuuluu vastata kysymykseen millä viikolla olet, sanoisinko nyt että oon viikolla 35 vai 36? :p Kun nythän on kolmaskymmeneskuudes viikko mut neuvola taitais silti sanoa että viikko 35...

Mä tässä pohdin vähän Raketinkin kertomuksen pohjalta uskaltaisiko viikonloppuna lähteä yhden yön reissuun mökille, josta lähimpään sairaalaan on noin tunnin ajomatka ja sehän ei sitten ole se oma synnäri. Ainakin taidan vaatia miestä siirtymään alkoholittomiin saunakaljoihin jotta on tarvittaessa paikalla joku ajokuntoinen.
 
Hih, mä oon nyt sitten ekaa päivää kesälomalla ja viikon päästä alkaa äitiysloma! Nyt aion lepäillä eikä tässä kyllä muuta pystykään, sen verran nyt sattuu alakertaan.
 
Mä en ees tiedä millon mun äippäloma alkaa:D oon ollu kotona jo 2vuotta:D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkään en yhtään tiiä millon mulla alkaa äitiysloma :D

Itu1, oisko 35 viikko? En osaa sanoa :D

Onko se 37+0 niin vauva on täysaikainen?
 
Itu1, meillä päin käytetään arkikeskusteluissa sitä neuvolan tapaa ilmaista asia, eli kun ollaan viikolla 35+jotain, ollaan viikolla 35. Mutta yleensä olen jutellutkin näistä viikkoasioista vain hiljattain raskaana olleiden naisten kanssa, joilla neuvolaslangi on vielä tuoreessa muistissa :grin Itsellekin koko viikkojen laskeminen oli ennen raskausaikaa täyttä hepreaa -- jos joku puhui raskausviikoista, aloin saman tien laskea päässäni, mitä se tarkoittaa kuukausina. Omana raskausaikana en taas ole osannut vastata kuin vähän sinne päin, jos joku on halunnut tietää, monennellako kuukaudella mennään...

Tänään piti kaivaa viimein kirjahyllyn uumenista joskus muinoin hankitut (ja tentityt) kehityspsykan tenttikirjat. Pikkuisen eri silmällä niitä nyt lukee kuin silloin kun tavoitteena oli vain päästä joskus pois yliopistosta... ja nyt on niin piinallisen tietoinen siitä, että vaikka lukisi mimmoisen kasan kirjoja, todellisuus yllättää joka tapauksessa :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Itu, sulla on menossa nyt 36. viikko koska se 35 tuli jo täyteen. :) Olispa mullakin...
 
Voisko nää helteet nyt ihan oikeesti loppua? Hiki on heti, jos jotain yrittää tehdä. Ja tekemistä olisi vielä vaikka kuinka...
 
Just mietin että kehtaanko kirjoittaa taas valitusviestin helteistä, kun ei viikon sääennuste näytä kovin iloiselta meikäläisten näkökulmasta. :mad: Puuhaa tosiaan riittäisi mutta pienestäkin liikkumisesta hikeä pukkaa ja supistaa. Illalla ei ole sen helpompaa vaikka ulkona viilenisi, kun iltaan mennessä kämppä on jo niin kuumentunut. Luulen että mun kiukkukohtauksista suurin osa on kyllä hellettä eikä hormoneja!
 
Sama juttu, hellekiintiö on täynnä jo ensi kesäksi asti! Tänään on ollut ehkä aavistuksen helpompi päivä, en oo hikoillu niin paljon kun eilen. Ja olisin nukkunut tosi hyvin ellen olisi herännyt puoli neljän maissa närästykseen. No, pakko oli nousta istumaan ja hakea iso tyyny että sai pään korkealle. Kirpeät syyskelit, tulkaa jo!
 
Mies kun tuli eilen kotiin moottoripyörällä, tuli yks vanhempi mies naapuritalosta juttelemaan. Tämä mies aloitti jutun: "Mulla on 5 lasta ja 10 lastenlasta..." Tässä kohtaa mun mies ajatteli, että tulee haukut moottoripyörän aiheuttamasta melusta tai saarna siitä, kuinka vaarallinen harrastus pyöräily yleensäkin on. Mutta naapurin mies jatkoikin: "onko teillä sellainen turvakaukalo, kun mun lapsilta niitä kyllä saisi. Oon tässä katsellut, että teillekin lienee kohta vauva tulossa." No, turvakaukalo meillä on jo, joten sille ei ollut tarvetta. Ensimmäinen ajatus oli, että onpa meillä ihania naapureita, kun huolehtivat. Toinen ajatutus olikin sitten, että kylläpä meitä täällä tarkkaillaan :grin
 
Meillä kans naapurit on uteliaita. Aina on yksi ihminen joka tietää kaikkien asiat raskauksista lähtien. Sillä on ihmeellinen kyky onkia tietoonsa kaikkien asiat.
 
Tänään on ollut jotenkin alavireinen päivä. Meillä ois hääpäivä, mutta mies on työreissulla. Äsken tuli hirveen huono omatunto, kun söin karkkia. Huomenna aamulla ois lääkärineuvola, jonne joudun menemään yksin. Ois pitänyt taas tehdä listaa asioista, mitä pitäs muistaa kysyä... Huomenna myös toinen synnytysvalmennus ja yksin sinnekin miehen työn takia. :/
 
Mulla on ollut ihmeen tasainen mieliala viime päivät. Koskahan taas räjähtää...? Mun on ainakin paljon parempi olo nyt kun ilmat viileni. Supistuksetkin väheni radikaalisti ja olin tosi kiukkunen siitä kuumuudesta. Eli kyllä niillä helteillä taisi olla iso vaikutus.

Hei, naiset! Elokuun puolivälissä ollaan jo! Kohta alkaa enempi ja enempi syyskuisia vauvoja puskemaan maailmaan.
 
Sama kun aamulla, että heti kun ilmat viileni niin en ole enää niin kärttyinen, helteillä räjähdin joka asiasta ja hermo oli tosi tiukalla! Mutta nyt on ihanan viileää! Ja tänään tuli täyteen 37+0! :Heartred

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Oi sä oot jo niin pitkällä, Iness, sun pikkunenhan on jo täysaikanen :) Mulla vasta 35+6..
 
Onnea täysiaikaisuudesta Iness! Mä yritän kasvattaa omaani tuolla mahan puolella reilun viikon vielä. Sit saa vauva mun puolesta tulla jos haluaa.
 
Joo kyllä alan minäkin olla täysaikanen ja valmis synnyttämään, tuntuu että aika vaan matelee eteenpäin, tahdon jo pienen käärön syliin! :) ethän sää Catti oo kun viikon perässä!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Heh niin :P mut haluisin olla jo pitemmällä niin pääsis synnyttää :P

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top