Elokuun elämää

Nyt on mennyt enään yksi aamu rööki päivässä:oops: oon päättänyt että tällä viikolla pakko loppua..

Vielä kun tuo mieskin pitäisi lupauksensa :wink vuoden verran uhannut lopettaa samaan aikaan kun minäkin mutta saa nähä kuin käy :)

Itselläkin pahimpia paikkoja kylllä on se terassi ja kylmä juoma siinä mutta onneksi ei ole terdellekkän asiaa :)
 
Aloittelijana kyselen uteliaana, että mitä siellä salasella puolella tapahtuu?:)
 
Okeii:) Odottelen mielenkiinnolla. Ihan uus juttu tällänen palsta mulle:)
 
Mä poltan kans. Lopettaminen jotenki tosi vaikeeta. Nyt oon kyllä vähentäny huimasti. 3-6 menee päivässä. Pahalta tuntuu ja pakko lopettaa kokonaan jossain kohtaa
 
Mä poltin ennen esikoista muutaman kerran päivässä, sit lopetin kokonaan testin tekemisen jälkeen eikä tehnyt yhtään vaikeaa. Sit esikoisen syntymän jälkeen olin polttamatta monta kuukautta, kunnes sit lähdettiin viihteelle ja sorruin pikkuhiprakassa polttamaan muutaman. No sitten meni vähän aikaa polttamatta ja mietin vois sit aina sillon tällön pari polttaa ja niin se siitä taas lähti huonon omantunnon kera, mutta koska en enää imettänyt niin se ei ollut "niin paha juttu". Kuitenki sit siihen jäi taas tapa aamukahvin kanssa ja jos vähän otti päähän joku meni muka hermosauhuille. Pitihän sille joku hyvä syy mukamas olla, samantien taas plussan jälkeen seinään lopetus, eikä edes tee mieli. Mikähän siinä on, että ylipäätään edes pitää polttaa kun sen lopetuskin on loppujenlopuksi niin pienestä kiinni ja ilman sitä olo on kuitenkin helppoa ja normaalia? Voihan se olla että se on joku pieni breikki omaan elämään aina välillä kun vaan hetken istuu ulkona miettimättä ns. mitään. Mutta nyt päätin kyllä etten edes sitä yhtä kahta polta myöhemmin enää, koska lopettaminen ilman hyvää syytä oli nytkin taas niin vaikeaa vaikka joka päivä melkein oli että "no tän tupakan jälkeen lopetan" ja silti sitä ei löytyny selkärankaa ennen plussausta. Olo on aina parempi ilman tupakkaa, ei haise pahalle ja muutenkin olo on jotenkin ei niin väsynyt ja tunkkainen vaan virkeä huolimatta raskausväsymyksestä ja pahasta olosta iltaisin.
 
Myownwonderland, se taitaa olla tyypistä kiinni onko se lopettaminen pienestä kiinni vai maailman vaikein asia. :wink Mulla aikoinasn lopettaminen oli NIIN vaikeaa että neuvolassakin sanottiin kun esikoista odotin että ei kannata nyt yrittää kokonaan lopettaa, koska tuli niin pahat vieroitusoireet että se stressitaso ja minun itsetuhoisuus ois olleet pahempi riski sikiölle entä ne muutamat tupakat päivittäin. Syyllisyyttä koin, tietenki, mutta en vaan pystyny lopettaan vielä silloin. Pistin niksoissa vanhempien näppiksenki paskaksi :/ Vaikka normaalitilassa toisten tavaroita kunnioitan eikä todellakaan tulis moinen mieleen. :grin

Toisille lopettaminen on helpompaa kuin toisille, en tiedä johtuuko geeneistä vai mistä lie. Allekirjottaneella se lopulta onnistu kun mitään muuta mullistavaa ei elämässä sillä hetkellä tapahtunut. Mutta varmaan jonkun vuoden taistelin ja käytin nikotiinipurkkaa ennen kuin pääsin kokonaan eroon.

Että minä kyllä nostan hattua jokaiselle joka edes yrittää lopettaa! :happy093.
 
Lavinia, se on kyllä totta, riippuu varmaan ihan ihmisestä kaikinpuolin miten helppoa tai vaikeaa se on. Itselle se oli vain jotenkin niin helppoa ettei oikein tajunnut ajatella toisella tapaa sitä asiaa, ettei se nyt kaikilla tietenkään ihan niin mene :) mutta toivotan kaikille tsemppiä, jotka taistelee sitä vastaan ettei polttaisi raskausaikana! :)
 
itse kun on polttanut sen 13v ja parhaillaan mennyt 2 askia päivässä niin ei se ainakaan omalle kohdalle ole ollut helppo
 
Kun odottelin v. -14 syntyväksi meidän esikoista niin meillä oli kans tiivis porukka täällä vau:ssa. Joku meistä perusti meille facebook ryhmän ja edelleenkin meillä on siellä tiiviisti keskusteluita milloin mistäkin.

Onko vielä olemassa mitään faceryhmää huhtikuisille -17?
 
Kun odottelin v. -14 syntyväksi meidän esikoista niin meillä oli kans tiivis porukka täällä vau:ssa. Joku meistä perusti meille facebook ryhmän ja edelleenkin meillä on siellä tiiviisti keskusteluita milloin mistäkin.

Onko vielä olemassa mitään faceryhmää huhtikuisille -17?

Sama juttu. Meilläkin on edelleen tiivis ja aktiivinen faceryhmä vuodelta -13 ja juurikin täältä Vau:sta lähtöisin. Nykyään tätä kautta tuskin löytyy sellaista, kun faceryhmien huhuilu, linkittäminen ym. on kielletty ja tänne on tullut ne salaiset ryhmät.
 
Minä poltin päivittäin 7v ennen esikoisen plussaa ja lopetin saman tien. Oikeesti tosi helposti onnistu ja mieskin lopetti muutaman viikon päästä (alotti uudelleen kun oltiin synnyttämässä, koska jännitti niin kovasti :wideyed: ). Imetin reilu puol vuotta ja sen jälkeen taas pikku hiljaa retkahdin, kunnes aloin odottamaan pikku kakkosta ja lopetin taas saman tien. Sitten olin monta vuotta polttamatta, kunnes viime vuoden keväällä alotin taas. Oikeesti ihan typerää alottaa uudelleen ja uudelleen :sad001
Lopetin taas viime elokuussa kun alotettiin yritys. Olin muutaman kk polttamatta helposti mut pikku jouluissa poltin ja sit taas pikku hiljaa alotin. Jatkuvat epäonnistumiset raskautumisen suhteen stressasi! Mies lopetti nyt keväällä ja patisti minuakin lopettamaan ja joka kk päätin lopettaa plussaan, jota ei kuulunut. Nyt lopetin polttamisen 2 viikkoo sitten kuin kesäloma alko ja just oikeeseen saumaan :)

Tsemppiä vielä niille ketkä lopettamaisillaan! Eka viikko tai kaks ilman ovat pahimpia, mut sit alkaa helpottaa :)
 
Juu, faceryhmä ois jees. Salainen, ettei muut näe lukea. Oon mukana!
 
Keinoja löytyy :wink

Laittelen osalle yksityis viestiä :)
 
Muokattu viimeksi:
Mitenkäs jos ei ole Facessa normaalisti, saako liittyä vaikka on uusi käyttäjä, enkä välttämättä halua olla omilla kasvoillani siellä? Työpaikkasyistä haluan olla anonyyminä melko pitkään. Mulle riittää tavallaan tää foorumikin, mut jos keskustelu siirtyy sinne, haluaisin toki jatkaa mukana :/
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Takaisin
Top