Elokuun elämää

Soitin juuri neuvolaan ekaan kertaan. En ymmärrä, miksei tuota voi selkeästi selventää, mikä neuvola on oikea. Meidän kaupungissa soitin ensin yhteen ja jouduin soittelemaan kymmenisen minuuttia. Oli väärä neuvola, mutta tosi mukava neuvolatäti, joka onnitteli ja oli tosi kiva. Sitten soitin oikeaan neuvolaan, jonne soittelin melkein 20 minuuttia. (Soittoaikaa tunti päivässä, niin alkoi jo ärsyttää tällainen, kun pelkäsin, etten saa ketään langan päähän vaikka yli puoli tuntia soittelin).

Neuvolatäti oli aika "suoraan asiaan" -tyyppiä, ja sovimme ajan, joka on 7+5 ja kertoi, ettei ultraa tehdä kuin vasta rv 12. Hassua, koska käsittääkseni aika moni on saanut ensimmäisen ultran ennen np-ultraa kummiskin?

Me ollaan menossa 6+6 yksityiselle, ja ilmoitin jo miehelle, että en taida kyetä olemaan rauhallisin mielin 6->12 näkemättä / kuulematta, että kaikki hyvin. Veikkaan, että me mennään sitten toistamiseen yksityiselle n. viikolla 9-10. Toki se maksaa, mutta mielenrauhani on tärkeämpää :D

Minä ainakin suon meille kaikille odottajille kaiken malttamattomuuden, on tää niin pelottavaa ja jännittävää.
 
Kuinka moni on muuten polttanut ennen raskautta ja onnistunut lopettamaan?

Itse en ole pystyny täysin lopettaan mutta verrattuna edelliseen on tullut jo huimaa muutosta. Puoli vuotta sit meni vielä kaksi askia päiväddä ja nyt yksi aski menee 3 päivään.. Tavoite olisi saada lopetettua kokonaan.
 
Mä poltin ennen ensimmäistä lasta ja plussan jälkeen viikon ajan vähentelin ja lopetin sit. Painoa tuli reippaasti, kun söin sit karkkia jne tupakan tuskaan, mut kannatti!!! Hölmönä sit aloitin uudelleen imetyksen jälkeen polttamisen. Viime lokakuussa lopetin kokonaan, kun alettiin toista suunnittelemaan.

Mä silloin ensimmäisen aikaan katsoin ohjelmaa rappiolla ja raskaana, siinä näki kuinka tupakka vaikuttaa lapseen. Nyt on sit tää ultratutkimus, mikä saa kans ihon ihan kananlihalle http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000898316.html

iLa: Tsemppiä kovasti! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Olen itse pelkästään lukenut miten se vaikuttaa.
Kaikista pahin paikka on olla töissä kun muuten "et saa taukoa" koko illan aikana.. :confused005
 
Voi itku mikä paska päivä :dead:

Aamulla tein digitestin nähdäkseni 3+ tuloksen. Joo en nähnyt, oli viallinen testi jonka ruutuun ei tullut kerrassaan mitään. Siis miten paljon voi kyrsiä tuollainen :mad::mad::mad: Soitin jopa asiakaspalveluun vihapuhelun vaikka yleensä antaisin vaan olla. Lähettävät uuden testin Englannista eli voi kestää "muutaman" päivän.
 
Mä poltin mut vaan ehkä 3 tupakkaa päivässä ni oli helppo lopettaa. Välillä tekis mieli mut ei plussan jälkeen vaan pysty enää, onneks :)
Tsemppiä iLa lopettamiseen, kyllä sä onnistut! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Mä yritin just lopettaa ja olin ehkä kuukauden verran polttanu noin kerran viikossa. Plussan jälkeen en yhtäkään, enkä polta. Esikoisen jälkeen aloin hölmönä uudelleen, mutta nyt en aio enää alkaa.
 
Mä poltin myös ennen plussaa, mutta vaan 1-2 päivässä tai sit jos lähti kavereiden kanssa johonkin niin meni enemmän. Sinällään oli helppo lopettaa, ja varsinkin nyt kun mieskin yrittää tosissaan lopettaa. Ekassakaan raskaudessa en itse polttanut plussan jälkeen ollenkan, mutta miehellä teki sillon lopettaminen tiukempaa ja lipsuikin usein. Osittain sen takia sitten itsekin repsahdin synnytyksen jälkeen uudestaan.. Nyt sitten ollaan tiukempia loppuun asti! ...toivottavasti ainakin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
En oo vielä hetkeen salatulla puolella, alle kk koko palstalla ja näin vähän kommentteja. Yritän postata nyt ja kuluttaa aikaa, sitten ehkä tuun ja poistan kaiken julkisen.

Pääsispä jo sinne, salattu parempi, kuin julkinen!
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Mä kans ootan jo, että salaiselle puolelle päästettäis, etenkin haluaisin nähdä missä vaiheessa muilla on mahat! Kun aika monell muullakin vissii on melko turvotukset tullu. Äsken otin taas kuvan omastani (joka viikolta pitää ottaa :D ) ni alko ihan naurattaa... :D
 
Mulla on jo valmiiksi iso maha :D saa tovin odotella, että alkaa näkymään. Esikoisesta alkoi maha näkyä vasta lähempänä rv30.
 
Miekin odotan salaist puolta ;D

Mie en olekkaan muistanut ottaa maha kuvia mutta omasta mielestä ei maha ole suurentunut tai ollut edes normaalia isompi ;D

Täytyykin asennella hyvin peili että pääsee kuvaileen ;D
 
Miulla omasta mielestä olis kaikki kriteerit kunnossa mutta mutta :sad001
Olen viestinkin laittanut mutta ei mitää vastausta :/
 
Mulla loppui keväällä plussaa tupakanpoltto ja niin loppui nytkin. Mulla ei tuu mitään mainittavia oireita lopettamisesta, ei edes napostelua. Ja nyt mietinkin, miksi hemmetissä en oo lopettanut aiemmin? Ehkä se, että mies polttaa, vaikuttaa. Ja toki kesällä terassilla tai puistossa kaljoitellessa röökasi melko tavalla. Kotona saattoi mennä monta päivää polttamatta sitä vastoin.

Muuten elokuu on tällanen "välikuukausi", yo:lla alkaa touhu ja tphina vasta syyskuussa, joten saan vielä hetken elbailla ennen opintojen loppurutistusta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
iLa, mulla sama juttu. Ei oo kuulunut pääsyä salaiselle puolelle vaikka kriteerit kunnossa. Mutta odotellaan odotellaan :)
 
Ehkä siellä on pyynnöissä ruuhkaa kesälomien jäljiltä! Musta ainakin niissä oli jossain välissä jotain harvempaa päivitysväliä, kun ylläpitäjät oli lomilla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Takaisin
Top