Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vaapukkamaa, limoista en osaa sanoa mitään,mut kysta voi käsittääkseni ärsyttää virtsarakkoa ainakin välillisesti. Se kun saattaa koosta riippuen venyttää munasarjaa ja turvottaa vatsaa. Se turvotus sitten voi vaikuttaa virtsarakkoon kyllä. Ja kyllähän ne muutenkin on aika lähekkäin anatomisesti, et ei ihme, jos rakkokin oireilee :-) Toivottavasti saat pian lääkärin kiinni, niin alkaa asiat ehkä näyttämään valoisammilta!
 
Soma, ihan hyvin täällä voidaan, työt alkoi taas ja neulontakärpänen iski. Sydän kunnossa :)

Mimmi, pahoitteluni uudesta kierrosta! Upea painonpudotus sulla!

Triana, tervetuloa ja pikaista plussaa! Me asutaan kanssa pienessä kaupungissa ja jouduttiin odottamaan 1 1/2 vuotta ennen, kuin saimme lähetteen hoitoihin ja siitä vielä 4kk ennen, kuin päästiin hoitoihin. Toivottavasti ette joudu yhtä kauaa odottelemaan, jos sinne asti joudutte! Mut eikös me nyt sovita, ettette joudu niin pitkälle ja plussa tulee nopeasti? :) Tulin raskaaksi neljännellä hoitokierrolla, mutta meni kesken. Syynä luultavasti piilossa ollut sydänvikani. Sydän leikattiin reilu vuosi sitten ja nyt saimme luvan uudelleen yrittämään. Nyt pääsimme suoraan hoitoihin, koska mahdollinen tuleva raskaus on riskiraskaus sydämeni ja siihen tarvittavien hoitojen vuoksi.

Nonnah ❤️ Muistan myös, kun mies laittoi hoitojen aikana liinat kiinni... Suuren suuri halaus! ❤️

Jennie ❤️

Mami, Kuinka paljon oletkaan joutunut kokemaan... :'( Olen niin pahoillani siitä kaikesta! ❤️ Olin kanssa 18, kun silloinen kihlattuni raiskasi ja pahoinpiteli mut monesti. Pelkäsin niin paljon, etten uskaltanut viedä asiaa eteenpäin. Vuotta myöhemmin sairastuin bulimiaan (vaikka painoin vain 40kg) ja hakeuduin hoitoon. Samalla pääsin kihlatusta eroon.
Mutta ihan mahtava keskustelu miehesi kanssa! Tsemppiä painonpudotukseen!

Wm, olen niin pahoillani... Valtavasti voimia!

Murkku, aivan mieletön painonpudotus sulla! Hirmusti onnea!
Ja mitä ihania ultrauutisia! Wau! Onnea niistä! ❤️

Ilpuri, huh huh! Onnea aivan mahtavasta painon pudotuksesta! Mulla oli kanssa tavoite kesän aikana -10kg, tippui 3kg ja nyt on tullut 2kg takaisin, kun olen kortisonia syönyt 1 1/2kk... Hävettää vähän mennä keskiviikkona lapsettomuuspolille ja todeta, et sori, ei onnistunut... BMI nyt 28,3.

Minni, ihanaa!!! Sydämelliset onnittelut prinsessasta!!! ❤️❤️❤️

Gatusa, jopas siellä taas viranomaiset sössivät! :angry5 Onnea hienoista ultrakuulumisista! ❤️ Uteliaisuuttani kyselen mikä verenpaksuus sulla oli?

Eltsi, pahoittelut tädistä! Äkkiä pistämisen tottuu. Jouduin vuosia pistämään reuman takia ja piikkikammoisena ensimmäiset piikit pistettiin itkien, mutta ei mennyt kauaa, kun se oli jo rutiini muiden joukossa. Nyt ollut ilman piikkejä (lukuunottamatta sydänleikkauksen jälkeisiä piikkejä) 4 vuotta, mutta jos joskus tulen raskaaksi, aloitetaan verenohennuslääkitys pistoksina 2x päivässä.

Beisla, ihana kuulla susta! Voi, kun oot jo pitkällä! ❤️

Larissa, olen niin pahoillani! ❤️ Mutta hyvältä kuulostaa sotasuunnitelma!

Pahoittelut negoista ja tädeistä! ❤️❤️❤️

Plussapuhureita tähän ketjuun! :talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017

Lapsiuteluista, laitoin facebookiin ja instagramiin toukokuussa lapsettomienlauantaina tuon yksi viidestä-kuvan, eipä ole tutut sen jälkeen kyselleet. Etelässä ollessa muutama kauppias kyseli miksei ole lapsia ja totesin suoraan, ettei se ole niin helppoa. Yksi sitten päätti alkaa väittämään asiasta vastaan! Kyllä se kuulemma on hyvinkin helppoa saada lapsia. Pistin ostokset pois käsistä ja lähdin menemään.

Joku kyseli endolaisia, täällä yksi.

On. Se on aika outo tunne pitkästä aikaa tuijotella tällaista näkymää. Perjantaina hyvä, että näky juuri ja juuri himmeä viiva. Mut se mikä tästä tekee vielä oudompaa on, ettei ole limoja eikä mitään tuntemuksia. Aina ollut vähintään rinnat kipeinä oviksen aikaan. Niin ja kierukan poistostakin on vasta 10 päivää ja ennen ovisplussa ollut vasta kp 15. No, keskiviikkona on lapsettomuuspolikäynti. Eiköhän ne siellä ultraa ja kuullaan mikä on asian todellinen laita. :)
Muoks. Ei siis ollut ees tarkoitus testata tänään, mutta näin yöllä unta, että sain ovisplussan, niin oli pakko testata :grin


Minä kyselin. Onko sulla myy82 vaikeana endo?
 
Muurahainen, kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että saatte siirtoon valioyksilön, joka tarraa lujasti kiinni!

Ilpuri ❤️ Suuren suuri halaus!

Lissufin, mulla oli nyt vuoden ja kolme kuukautta raskautumiskielto ja sitä myöten kierukka, joka piti endon oireet poissa. Nyt jännätään koska tulevat takaisin ja kuinka kovalla rytinällä. Keskiviikkona uskon, että ultraavat ja samalla tarkistetaan siltäkin osin tilanne.
 
Hienoa Muurahainen, et punktio meni hyvin!

Ilpuri, mäkin toivoisin tyttöä ja jotenkin oon toivonut, et lähipiiri sais vaan poikia. Jotenkin se helpottaa omaa oloa. Et ymmärrän kyl sun olon hyvin. Tsemppiä!

Täällä päässä on käyty uudella hoidon suunnittelukäynnillä. Oli kyllä ihana lääkäri! Loi positiivista uskoa tulevaan :) seuraavassa kierrossa on edessä inssi. Lääkkeknä gonal-f + ovitrelle + luget. Hyvä vaihtokauppa vaihtaa clomit noihin. xD ultrattiin, kaikki ok. Limis vähän ohkanen, mut munasoluja kuulemma hirveen paljon! Kunpa vaan saatais yksi kasvamaan!! Toisella puolella olikin sitten ihan johtofollikkeli. Mitä hittoa!? Mulla vai? Kuulemma ovis voisi tulla ihan luonnollisesti muutaman päivän päästä. Tosin itse en usko, et irtoaisi. Enkä nyt tiedä mitä teen primolutkuurin kanssa. Lääkäri sanoi, et saan itse päättää :D

Sit sainkin pistosopastusta kätilöltä ja meinasin pyörtyä. Tuli huono olo, ikkunat avattiin, vettä ja pää polvien väliin. Tästä on hyvä lähteä..
 
Vaapukkamaa kyllä mä uskon että kysta voi painaa virtsarakkoa, juuri niinkuin Ms. Lemon selitti.

ON. Kävin taas omakannasta kattelee kokeitten tulokset. Prolaktiini ja kilpirauhasarvo mun tulkintani mukaan ok kun oli niiden viitearvojen sisäpuolella? Mutta... CA12-5 eli se joku kasvain/syöpämerkkiaine 70?? Normaali arvo on alle 35, ja heinäkuun lopussa se on ollu mulla 17. Lueskelin kyllä, että voi olla koholla ilman mitään vakavaaki, esim. jos endoa jota ei oo todettu mutta on edelleen mun omien epäilysten listalla.
 
Eltsi, ihanaa että sielläkin alkaa tapahtumaan, nyt vaan psyykkaat itsesi piikkikammosta eroon! :) usko pois kaikki tämä on sen arvoista! Nim. Entinen piikkikammoinen

Kiitos kaikille myötäelämisestä! :Heartred olette ihania!!!

Ja nyt sitten ne tämän päivän uutiset:
Onnenkyyneleet! Klinikalle soitin äsken ja meillä on siellä 4 pikkuista kasvamassa!!!! :Heartred ihan mahtava fiilis. Huomenna hoitaja soittaa mulle ja kertoo meidän pikkuisten kuulumiset. Toivottavasti ei paljon katoa tule enää. :)
 
Kuulin eilen, että nuo kilpirauhasen viitearvot vaihtelee sairaanhoitopiireittäin. Tuttu oli saanu ok arvot täällä ja ne katotaan täällä 4-5 asti ookoks, mutta meni viereiseen piiriin niin samoilla arvoilla, sai lääkityksen ja olot koheni. Ja viitearvot oli johki 2 asti toisessa piirissä. Mulla itsellä huomenna kilpirauhaskokeet.
 
Murkku, upeita uutisia! :) :Heartred

Kilppari arvot, tsh, pitäs olla lasta yrittäessä alle 2,6 mieluummin 1 alkava

Niin, täällä kp1 vaikka vasta torstaina odottelin. Että näin.
 
Kuulostaa hyvältä muurahainen! :)

Eltsi: eiköhän se piikkikammo siitä hälvene kun muutaman kerran on pistänyt. :) Itsellänikin piikkikammo ja rupeaa pyörryttää esim verikokeessa, rokotuksissa yms.. :D

Pilvilinna: Oho olipas mielenkiintoinen juttu. Luulin että kaikilla julkisilla on jotkut yhteiset viitearvot. Toki lääkäri voi päättää aloittaa lääkityksen vaikka arvot olis viitteissä. Katoin että yksityisellä tsh viitearvo on 0,4 - 4,4.

On: kp3 ja näyttää siltä että menkat jo loppumassa.. Jos ei se sitten tässä vielä kostovuoda loppu päivästä :D Toivottavasti clomit ei oo ohentanu limakalvoa jos menkat jää näin lyhyeksi... Toisaalta kyllähän sitä vuotoa tuli ihan kiitettävästi eka ja toka päivä.... Outo olo ku ei oikein tiedä pitäiskö olla maansa myynyt vaiko toiveikas.... ei haluais taas tippua... :eek:
 
Ok, täällä vain 4-5 on ok ilmeisesti joka tilanteessa. No pe tiiän omani.

Ja sympat Ilpurille. :sad001 Ja peukut tähän kiertoon!


Muoks: Pätkis: joo. Mut oon lukenut muutenki eroavuuksia nois toimissa, kun lukee esim. Lääkkeellisistä tyhjennyksistä niin kysyin omalta sairaalalta että miksei mun tapauksessa tehdä niin, vastaus oli että ei ikinä blaablaa, mutta kyllä muualla Suomessa. Ohjeetkin eri piireittäin esim. Kaavinnan jälkeen eroaa..
 
Muokattu viimeksi:
Juu se tsh oli mulla 1,2 eli ei pitäs olla mitään häikkää? Toi ca12-5 arvo jäi nyt vaivaamaan ja vasta viikon päästä saan lääkäriltä kommenttia näistä ku viimesetki tulokset tulee :sorry:
 
Ilpuri feel you :sad001 eilen YÖLLÄ 2h valvoin Ku mahaa jomotti ja tänään jatkunu eipä ollu hetkeen näin kipee ennen menkkoja... Tuntuu että kroppa taistelee huolella vastaa:sad001
 
Pätkis: Mulla oli myös 3 päiväiset menkat. Tai no ehkä 4. Edellisenä iltana tiputti, luulin, että seksi hinkas vaa, mut seuraavana päivänä vuoti kiitettävästi, mut kaks seuraavaa meni iha pikkuhousun suojalla vaa. Miettinyt samaa, että mitäs nyt.. Mut jospa se kuitenki ois ookoo. Mulla normisti 4-5,yleensä 4pvää. Siis tuo niukkuus mietityttää..
 
Takaisin
Top