Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ilmeisesti noita normeja e-epoja ei, kun niissä DHA on liian korkea. Noissa raskaus kslaöljyissä on se DHA matalampi. Tämmönen tietoisku tuli tänään apteekissa.

Muoks: ja neuvola ei keväällä suositellut kuulemma noitakaan. Että joku uusi tutkimus olevinaan, että ei mitään kalaöljyjä, mutta jännä sinällään, että myydään kuitenkin.

Otin purkin itselleni tota Multivitan raskaus e-epaa.
 
Murkku mahtavia uutisia! :happy: Hienoa, että kaikki pikkuiset ovat siirtokelpoisia. Tsemppiä huomiseen ja nyt todellakin toivotaan, että tämä siirrettävä yksilö tarraa todella tiukasti kiinni! :joyful:
 
Siitä en tajunnu kysyä, että mikä siinä DHA:ssa tekee sen haitallisuuden liian korkeana. Täti kyllä sai tiedon, että yrittämässä ollaan ja tuota suositteli. Sanoi, että on niin tärkeä hermoston ja aivojen kehitykselle...
 
Elisenda, kerro sitten mitä voisi tarkoittaa se jomottelu. Meinasin jo tilata ajan lääkärille, mutta taidan odottaa vielä sitten hetken.
Googlettamisesta ei ollut mitään hyötyä, kun siellä tarjottiin vaan raskautta sellaiseen vaivaan.

Onko kukaan ollut tilanteessa, että mies ei innostu antamaan näytettä? Siinä ei varmaan sitten paljon mitään voi hoitaa??
 
Untuvainen: Meillä mies ei oo vielä suostunut antamaan näytettä. Toisaalta me ei olla missään "virallisissa hoidoissa" käydään lapsettomuuteen erikoistuneen yksityisen gynekologin luona. Mutta meillä on mahdollisuus teettää siemennesteanalyysi yksityisellä jos halutaan. Mies vähän lupaili että jos ei clomeilla tärppää niin sitten ehkä vois näytteen antaa jos sen vaan saa tehdä kotona ja sitten toimittaa labraan. Onnistuu kai jos labra on lähellä kotia...
Kai jotain kevyempiä hoitoja voi antaa esim ovulaatio induktiota mikäli siitä olis hyötyä. Mutta sen hoidon varmaan joutuu hakea sitten yksityiseltä gyneltä. Melkeenpä taitaa olla niin että julkisella ei ainakaan hoideta jos ei näytettä tuu mieheltä.
 
Untuvainen, meillä mies ei alkuun halunnut antaa näytettä. Sitten kun oltiin yritetty 1,5 vuotta ja mut tutkittu niin lopulta antoi näytteen ja päästiin varsinaista hoitoa aloittamaan. Mutta kyllä sai vängätä ja itkeä ennen kuin ukko tajusi että miten tärkeä tämä asia on mulle! Tsemppiä miehen taivutteluun :Heartred

Murkulle onnea hyvistä uutisista! :)
 
Ilpuri, poika oli 7,5kk kun Lopetin imetyksen. Imetys, kondomit ehkäisynä silloin. Imetyksen loputtua Käytin ehkä 2kk pillereitä ja Lopetin. Varmat päivät käytössä hetken ei kondomia ym. Lapsi tervetullut siitä lähtien 1v 3kk kohta aikaa. Tää meidän lapsi kuvio on vähä epäselvä :D kun olisin niin toivonut että hän on "yllätys" ja äää en osaa selittää .. Ystävät muistavat viime talvesta puheet toisesta ja tässä sitä ollaan. Poika on nyt 2v 4kk.
 
Miulle taas apteekissa suositeltiin tavallista kalaöljykapselia, eikä sitä raskaus. Koska siinä tavallisessa on kaikkea enemmän. Oikein kysyin, että onko väliä kumpaa syö ja miksi toisessa on kaikkia aineita vähemmän. Neuvolassakin kerroin syöväni,ja sanoi vaan et lopeta 1 kk ennen LA veren ohentumisen takia. Taitaa olla niitä samoja mielipide eroja, kuin että jossain kielletään syömästä buranaa ja jossain sanotaan, että saa syödä. Jos niitä kaikkia uskois, niin ei varmaan sais syödä kuin kaurapuuroa :grin

Muurahainen; Onnea hyvistä uutisista, nyt toivotaan, että pikkuinen tarttuu kyytiin ja pysyy siellä :Heartred
 
Untuvainen, meillä aluksi tutkittiin ja hoidettiin minua, kun selkeitä syitä löytyi lapsettomuuteen minusta. Sitten kun mut oli hoidettu kuntoon ja yritystä n.2,5 vuotta takana, niin mies vihdoin suostui tutkimukseen. Oli mukana lääkärikäynnillä ja siellä sitten lämpesi ajatukselle. Kun lääkäri sanoi, ettei tutkimuksia enempää mielellään jatketa ennen kuin on sperma tutkittu. Ja hyvä näin, meinaan lapsettomuuden syyksi paljastui myös miehen siittiöiden laatu.

Kiitos kaikille onnitteluista! :Heartred on tää vaan niin uskomatonta, huomisesta lähtien mä olen sitten ainakin hetken raskaana. :D tai näin mä ainakin haluan ajatella.
 
Mutta nokka kohti uutta kiertoa! Sovittiin että joka toinen päivä peitto heiluu. Menkkojen lopusta menkkojen alkuun. :D tai eihän ne sit enää ala! :P epäilen että Mulla on ovulaatio jotenkin myöhemmin.. en oo tikuttanu. Säännöllinen kierto ainaki näyttää olevan..

Nautitaan toisistamme ja hemmetin uhmaisesta pojastamme. Ja välillähän tuntuu, että yksi riittää. :D tänään saan ehkä spessulevyn suklaata kun näin kävi. Vaikka viikolla en sokeria suosikkaa. 8)
 
Onko toi miehen tutkimus sitten millanen, kun ovat niin vastenmielisen tuntusia, kun eivät miehet kovin hanakkaita oo olleet? Vai onko se niinkuin alkujaan oon kuvitellutkin, että tumputetaan purkkiin?:rolleyes:

Mimmma: Itse taas otin itselleni maraboun keksipaketin VAIKKEN kekseistä oikein oo perustanut viimeseen kymmeneen vuoteen. :grin Ja hyvät suunnitelmat teillä! :)
 
Se voi olla miehelle jännä paikka kun menee sinne huoneeseen pikkupurkin kanssa ja tietää sen että ulkopuolella odottaa ainakin sairaanhoitaja sitä näytettä(ja monilla mukana myös puoliso). Mies sanoi että ei siinä muu oikeastaan jännittänyt kuin että jos ei pystykään tulemaan, että se sitten nolottaa. Ämpyilyä oli meilläkin mutta jälkikäteen mies oli sitä mieltä että olisi voinut jo aikaisemmin mennä tutkituttamaan tavaran.. Oli se kieltämättä erikoinen tilanne kun mies tuli sieltä huoneesta pihalle posket punottaen ja tukka vähän pystyssä ja laski näytepurkin pöydälle :hilarious:
 
Mä uskon et kenenkään mies ei mene onnesta hihkui testeihin mut kyllä ne yleensä on lämmeenneet viimein ajatuksella mitä täällä on lukenut.

Mun mies oli kans ensin vähän vastaan mut 1.5 v yrityksen jälkeen tehtiin.
Kotona hoidettiin, minä olin oleellisesti mukana koko ajan ja lopulta kiikutin näytteen rintsikoiden sisällä laboratorioon.
Tietty jos hoitoihin mennään niin sit hän se pitää tehdä sairaalassa.
Uskon kuitenkin et kun se sperma on tutkittu niin varmasti se helpottaa kaikkia osapuolia!

Huikeaa Murkku! !!! Oon niin fiiliksissä sun puolesta!

Mimmma, hyvältä kuulostaa suunnitelma :)
 
Heippa, osaisittekohan täällä vastailla minun kysymykseen :) Olen tuolla raskaaksi-ketjussa kirjoitellut aiemmin, taustaa sen verran että minä ja mies 22 vuotiaita ja perusterveitä. Puoli vuotta yritetty raskautta eli nyt on menossa yk 7.

Kävin sitten tänään yksityisellä puolella gynellä, ja gynen mukaan selkeästi polykystiset munasarjat, ei johtofollikkelia. Tänään on kp 13. Mulla on säännölllinen 27-28 päivän kierto ja ovulaatiotestien mukaan ovis tullut joka kuukausi kp 14-15 (ovistesti vahvistunut pikkuhiljaa haaleasta kontrolliviivaa vahvempaan). Ei siis epäsäännöllisiä kuukautisia, ei omituista karvankasvua eikä ylipainoa, ainoastaan ultrassa monirakkulaiset munasarjat (toista munasarjaa ei kunnolla nähnyt mutta arveli sen olevan myös polykystinen kun ei johtofollia näkynyt sielläkään). Lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu, sikälimikäli kun se johonkin vaikuttaa.

Sitten itse asiaan - gyne antoi mulle vaihtoehdoiksi metformiinin ja clomifeenin. Kävin jo ostamassakin noita metformiineja mutta nyt aloin epäilemään, että onkohan niistä minun tilanteessa mitään hyötyä, kun ei ymmärtääkseni ole pcos vaan pelkkä pco?? Voinkohan päästä julkiselle puolelle clomihoitoihin tässä vaiheessa puolen vuoden yrityksen jälkeen, kun nyt tuo pco löydös? Vai onkohan meillä mahdollisuuksia luomuraskauteen ilman mitään hoitoja? Gyne oli sitä mieltä että todennäköisesti ovuloin ainakin satunnaisesti, kun olen normaalipainoinen, ja viime kierrossa verikokeessa s-prog oli muistaakseni n. 36 eli sen mukaan ovulaatio olisi tapahtunut?

Kiitokset jos joku ihana jaksaa lukea ja kommentoida. Tuli todella yllätyksenä ja järkytyksenä tuo pco enkä tiedä mitä ajatella. :sad001
 
Villisilmä, mulle määrttiin puolen vuoden yrityksen jälkeen myös clomit, ilman sen kummempaa seuranta ultraa tms, mä en uskoltanut niitä kuitenkaan syödä kuin yhden kierron kun luin et kyseessähän on ihan kohtalaisen tujakka hedelmöityslääke. Kysyin myös toista mielipidettä ja lapsettomuuteen erikoistunut gyne oli et aika varhaisessa vaiheessa on määrätty mutta ei niitä 80-luvullakaan mitään ultrailtu :grin
Mulla on ollut nyt käytössä metformiini myös ööö... oisko ollu pari vuotta, kun gynen mielestä on pco, mut sit lapsettomuustutkimuksissa eri gyne taas sano et ei tod. oo. No joka tapauksessa, mulle sillon joku sanoi että oli auttanut pco:hon. Mulla on ylipainoa, mut perus terve, jos ei lueta kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kuitenkin 2 tyypi diabetes sukurasitteena, mihin tuo lääkä alun alkaen on tarkoitettu. Menkat oli ennen yrityksen aloittamista täysin säännöllisest, mut sit muutaman päivn heittoja.

Itse suhtautuisin clomeihin tuossa vaiheessa aika kyseenalaistaen, mulle laitto useaksi kuukaudeksi tosi rajut oireet, mut toisaalta niinhän sen kuuluukin tehdä.
En tiiä tulitko tästä yhtään viisaammaksi,mutta tässä mun kokemukset. Metformiinia syön nyt kunnes raskaudun ja sit saa lopettaa.
 
Hei kaikille tasapuolisesti. :)
Ehkäpä joku muistaa aikaisemman pyrähdyksen..
Murkulle hurjasti tsemppiä huomiseen ja tarrasukkia pienelle.:Heartred
Larissa toivottavasti seuraavalla kierroksella saatte sen oman pysyvän plussan ja nyytin syliin asti.:Heartred
Lissu toivottavasti teillä tärppäisi pian.:Heartred
Gatusalle paljon onnea plussan johdosta.:Heartred
Kaikille tsemppejä niin oviksen odotteluun kuin piinaaville päiville,toivottavasti syksyinen aalto puhkuu ryhmän täyteen plussia!
 
YK15, kp28/28-30, dpo 15 ja tällainen tuli! Päivän olen itkenyt, ollut kuin "mitään ei olisi tapahtunut" ja kaikkea siltä väliltä. Helmikuinen km pitää jalat maassa vaikka sisäiset olen ihan sekaisin. Dpo 11 oli nega...




IMG_4218.JPG
 
Takaisin
Top