Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tsemppiä Katjusha, olet ilmeisesti jo käsitellyt asiaa jonkin verran. Vaikka koville ottaa varmasti. Miehelle tuo on varmasti epätodellisempaa kun se ei tapahdu hänen kropassaan. Kovasti voimia teille molemmille! Toivottavasti Väestöliitto osaa tukea ja kannustaa teitä eteenpäin.

Tulee väkisin oma muisto mieleen. Olin ar-ultrassa, luulin että kaikki oli hyvin ( vaikka olin nähnyt unia siitä että pikkuinen ei ole enää hengissä) Valitettavasti vastaanotto mitä sain ei ollut kamalan hyvä. " Tulitko helposti raskaaksi? No yritä uudelleen…" Aloin vaan hysteerisesti itkeä, että olen liian vanha ei tämä enää onnistu . Sitten aika loppui ja mun piti mennä käytävälle itkemään, kunnes mut kutsuttiin uudelleen toisen hoitajan luo ( rheesus-tekijä pistoksen vuoksi) Varmasti tuolla kyseisellä Hus alueen klinikallakin useita tapauksia on jossa keskeytynyt keskenmeno todetaan ar-ultrassa mutta ei nyt ihan ollut kovin empaattista porukkaa. Toivotaan että teillä menee paremmin. Ja että mies on siellä sun tukena. Ja teillä vielä ollut erityisen raskas tie. Voimia ja uskoa tulevaan!
 
Rosann, tämän kanssa kun on elänyt ensin yhdeksän vuotta ilman raskauden häivettäkään - niin tämän vuoden kaksi alkanutta raskautta tuntuu lähinnä käsittämättömältä. Sitä me ollaan ihmetelty että miksi vasta nyt lähti edes vähän alulle. Elämää suurempi mysteeri. Me ollaan kasvettu mahdollisuuteen jäädä kahdestaan. Kaikki on täydellistä molemmin vaihtoehdoin... Kiitollisia ollaan edes pienistä näistä 4-5 viikon vanhemmuuksista mitä ollaan nyt saatu, vaikka ei pienokaista syliimme saadakaan ihan niin pian kun toivottiin.
 
Hienoa että teillä on toisenne- Niin moni kun on onneton parisuhteessa. Ja positiivinen elämänasenne kantaa kyllä vielä pitkälle, uskon että pysyvään plussaan asti. Minkäikäisia olette nyt? Toivotaan että teillä vielä aikaa on.
 
Naisen kroppa on kyllä ihmeellinen ja lastensaaminenkin on ihmeellinen asia. Yks tuttava pariskunta yritti 10 vuotta, eivät käyneet missään hoidoissa ja useempi vuosi oli jo niin että ei kytätty ovista tai muuta mutta mitään suojaustakaan ei ollut ja sitten 10 vuoden jälkeen tärppäs. Että meillä kaikilla on vielä toivoa :) Kovasti kyllä teille tosi tosi pitkään yrittäneille lasta toivon, etenkin teille keillä esikoinen toiveissa :) Tietysti toivon että kaikki sais pysyvän plussan mahdollisimman pian!


PLUSSATUULIA IHANAISET NAISET!!! +++++++++++++++++ :talk017


Mami91 kp 12/26-28 yk 13
 
Meillä on vastuksena minun ikäni, täytän pian 42 ikävä kyllä. Vaikka olen muutoin ollut elämäni kunnossa viimeiset 10 vuotta tunnen että nyt keho on valmis raskauteen - en tiedä miksi näin. Tämäpä tässä on että emme enää kauaa voi jatkaa yrittämistä. Se on surullista eikä sille asialle voi ihminen yhtikäs mittään.
 
Mimmu: huisi tulos! Nyt on varmaan plussa fiilis :D

Haikaranyytti: ihan melkein sama mikä diagnoosi ni se on vain diagnoosi. Antaa vaivalle syyn. Hetken helpottaa mut alkaa sit taas miettii muita juttuja. ♡ :sad001

Rosann: raskas kokemus sullaki ♡

Katjusha: miehelle tosiaan tuntuu olevan vielä raskaampi tuo asia kuin sinulle. Sinulle se on tietysti kovin raskas myös mutta koet sen parhaillaan ja tiedät mitä sun kropassa tapahtuu. :sad001

On. Täällä ukko ei sitten yhtään osaa tukea mua. Olla mun ja mun perheen puolella. Kyse on ku siskon mies on tehnyt tosi rankkaa työtä ja rakentaneet lyhyellä välillä 2 taloa. Ni se ukko on ehkä burn outissa pahemman kerran ja kun ikää alkaa olee jo tarpeeks. Oli ilmoittanut 20 avioliitto vuoden jälkeen aivan yllättäen ettei voi asua enää kotonaan ku Ahistaa niin paljon ettei voi edes hengittää.... no olin sit tästä uutisesta todella järkyttynyt ja pahalla mielellä siskoni takia. Aivan puskista tollasta. No sit avauduin ukolle miks oon outo ja itkuinen ni se Alko vaan miettii että voihan se olla mun siskonki vika...blaa blaa blaa...no mun mielestä niin ei voi edes ajatella. Itse tunnen siskoni 28v ajalta ja se alle 5 vuoden samoin ukko tuntenut siskoni miehen alle 5 vuotta...ja mä sen 20v. se on mun sisko ja mun kuuluu olla sen tukena ja ukko on mun mies ja sen kuuluu olla mun tukena, kuunnella mua ja tukea. Olla pahoillaan. Ni se vaan omia ajatuksiaan tuo esiin ja vielä noin tyhmiä kuitenkaan edes yhtään olematta pahoillaan ja tajuamatta kuinka paha mun siskon on olla nyt. Samaten ku ukon veli sai toisen vauvan ihan lyhyellä aikaa. Ei edes vuotta kerenny täyttää esikoinen (muistaakseni) ni ukosta oli ihan merkillistä miten mulle voi tulla kurja olo lähtee jokeltelemaan sille vauvalle ja kattoo ihan just ku kotia päässy. Itse en ainakaan haluais että meille tulis kukaan just ku oon laitokselta tullu. Mutta siis se pointti siinä että sanot rehellisesti ukolle että olen onnellinen heidän puolestaan että heillä on pikkuinen ja syntynyt terveenä. Ja onnisti viel hyvin (esikoinen tuli ehkäisyn läpi, ja äiti oli vannonut ettei koskaa halua omia lapsia). No yrität selittää että alkaa ajatus omassa päässä että miks ei meille, miks miks miks. Ja kyllä siitä vähän kurja olo tulee vähän väkisin. Ni pitää mua ihan täytenä idioottina sitten ku noin ajattelen. arghhhh! Mua niin suututtaa. Kolmas juttu on se että ukolla ollu aina tapana syödä mun namit jos sellasia itselleni ostanut tai juoda mun sauna siiderin jos oo joskus itselleni ostanu et juon ku tekee mieli. Polttaa myös mun tupakat kun on omansa polttanut kuitenki sitten nipottaa ettei voi esim. Askia ostaa mulle takas. Ni tehtiin sopimus että mulla on omat ja sillä on omat. Mä en pummi siltä eikä se multa. No mulla sopimus pitää mut joudun koko aika vahtimaan omiani. Juomat, herkut ja tupakat joutuu olemaan piilossa tai sit olis kaikki tuhlatava heti. Tänäänkin pitänyt sopimuksesta kiinni ni pitää mua tiukkapipona ja väittää että sopimus tehty pienessä hiprakassa. No aivan sama mulle missä sopimus on tehty mut tehty on ja se on varsin hyvä sopimus ja yhtä pitävä. Ärsyttää niin penteleesti tuon ajatus maailma...osaisin vaan nyt olemaan tyyni ja loukkaantumatta jottei se provosoidu ja jatka tota typerää käytöstään.
 
Katjusha: No sitten ollaan samoissa, täytän syksyllä 42. Olen antanut itselleni aikaa neljä kiertoa. Minulla tosin kaksi lasta jo ennestään. Mua pelottaa ei niinkään se etten raskautuisi, mutta se onko lapsi terve. Meillä kuopuksella on monimuotoinen kehityshäiriö ( älyllinen kapasiteetti tällä hetkellä lievän kehitysvammaisen tasoa, hän on nyt 13v) mutta neurologi vakuutti ettei syytä pelätä uutta raskautta, pojan ongelmat ei ole kuin "huonoa" tuuria, ei mitään kromosomihäikkää hänellä ole. Ja hän on kyllä perheemme valopilkku, niin aito, sellainen mihin me "tavalliset" emme pysty. Toki, jos lapsella todetaan joku lievempi kehitysvamma, en kyllä keskeyttäisi tai Down ilman vakavaa sydänongelmaa, en myöskään. Mutta näitä asioita olemme mieheni kanssa joutuneet pohtimaan.

Olen miettinyt miten muansoluluovutuksessa, ikähän ei ole ongelma jos munasolu on joltain nuoremmalta?

Lucky: Tsemppiä sinne parisuhdekysymyksiin!
 
Niin kummallisia on ihmiskehot tosiaan.. Raskaita kokemuksia teillä, toivottavasti saatte pian pysyvät plussat❤

Myy, sillä gynellä oli niin luisevat ja laihat sormet, eikä meinannu jotain juttua tuolta tuntea, ni joutu painamaan kovempaa mahasta :sad001
Iiiks siulla on sitten ensikesänä oikein iiiihana vauvamasu❤❤

Ei täti ole tänne vieläkään löytänyt, ehkä joudun käydä vielä tänäviikonloppuna hakees testin ja testata ensviikolla, jos tarvis :) iiiiks alkaa jo jännittämään tää homma, niin kauan kuitenkin saanu jo yrittää :)

Nenna kp33/28-33 "tauko" :D
 
Katjuska, voimia vielä. :hug013 Hyvä että sulla on mies tukena, vaikka rankkaa hänelläkin on.

nennaa, mä katoin kerran telkkarista pätkän endosta, ja mun mielestä siellä sanottiin että usein ei suostuta tutkimaan kunnolla tjsp. Älytöntä kyllä jos on kuitenkin suht yleinen vaiva.

Mimmu, vautsi mikä folli! Kyllä nyt saa jo luvan tärpätä. :) Ja tosi hyvä jos kroppa on alkanut toimia paremmin, ja vielä että tunnet itses niin hyvin.

Myy hyvin huomattu, ei ole tuhrua näkynyt täällä. :) Mutta tosiaan, uskon tällä hetkellä ennemmin joko tärppiin tai sitten siihen että menkat alkaa vasta viikon päästä. Jolloin tiputtelun ei pitäiskään tulla vielä. Jänskää, mutta ei mua silti kaduta etten ostanut uutta ovistestiä kun limat tuli.
Varmasti saat vauvamahan ens kesäksi! :hug013

Rosann, järkyttävää että noin huonosti koulutettua porukkaa! Tai mun mielestä ehdottomasti asiakkaan kohtelu on erittäin tärkeä puoli tuollaisessa ammatissa.

Mami, jokos sulla alkaa olla ovis käsillä? Sori jos oot sanonut jo ja en muista.

Lucky, todella vaikeelta kuulostaa tilanne sun miehen kanssa. Oon samaa mieltä, että kyllä perhettään pitää tukea ja omalta puolisolta pitää voida hakea lohtua. Vaikka ei jostain syystä ymmärtäis, miksi toinen on surullinen.

Nennaa, mars vaan testikauppaan! Maaliskuisissa on paikka auki sulle. :wink

On. Ilta pitenee ja jännitys alkaa vähän nousta. Ihmeen tyyni oon ollut koko päivän. Yleensä tässä vaiheessa ennen testiaamua hypin pitkin seiniä. Käytiin illalla pitkällä pyörälenkillä, niin sain ajatuksia muualle.
 
Ai niin! Vielä yks lähestyvien menkkojen merkki puuttuu: rinnat ei ole arat. Mulla on aina nännit arat muutama päivä ennen menkkojen alkua. Vaikka muuten rinnat on yrityksen alun jälkeen alkaneet elää ihan omaa elämäänsä, ja kipeytyneet vaihtelevasti jo paljon ennen menkkoja (kerran jopa ovisken aikaan mitä ei oo ikinä käynyt ennen) niin silti aina on ollut kipeät muutama päivä ennen tädin tuloa. Tässäkin kierrossa on olleet arat, mutta tänään ei!
 
Rosann, se on just niin, että osan komplikaatioriskistä voi kiertää kun ottaa luovuttajalta. Mulla luovuttajiin siirtymisen syy oli etteivät munasarjani reagoineet 3. Ivf -kierrokseen, emme saaneet yhtäkään normaalisti hedelmöittynyttä munasolua. Olin silloin 38-vuotias. Tiesin että 40 on rajapyykki, jonka jälkeen voi olla tuhlausta enää omista yrittää, jos taustalla on useita epäonnistuneita kierroksia. Huono puoli luovuttajien kanssa on pitkät jonot ja kalliit hinnat. Väestöliitolla olemme saaneet noin vuoden jonotuksen jälkeen luovuttajan. Meillä on ollut kaksi luovuttajavetoista IVF-kierrosta ja vuosia on kulunut reilu kaksi.
 
Pikainen mökkipäivitys puhelimella :) olen täällä taustalla seuraillut ja elänyt mukana. Tahtoisin niin kirjoittaa jokaiselle oman viestin, mutta näissä olosuhteissa (mökki + puhelimen netti) tyydyn napailemaan.

Täällä kp 35/28 kääntyy iltaan ja menkat ovat edelleen visusti poissa. Rinnat ovat päivä päivältä kipeämmät ja alaselkä sekä vatsa myös omalla oudolla tavallansa. Tein aamulla testin, johon piirtyi jonkinlainen haamu testiajan jälkeen. Kävimme miehen kanssa uusilla testikaupoilla ja testaamme sitten sunnuntaina kotona. Jännää! :happy090

Hyvää yötä ja plussatuulia!:Heartred
 
Rosann, uskomaton lääkäri teillä ollut! :eek: Miten tuollainen empatiakyvytön voikaan päästä tuollaiseen ammattiin? Laittoi vielä käytävälle itkemään! Huh huh! Ihan käsittämätöntä! :mad:

Katjusha, tuntuu, että pystytte miehesi kanssa ihanasti tukemaan toinen toisianne ❤️ Olette joutuneet uskomattoman matkan käymään läpi. Kumpa teillä pian matka palkittaisiin pysyvällä plussalla! ❤️ :smiley-angelic001

Lucky, voi kun miehesi taas törppöilee :sad001 Mun siskolla on myös hankala tilanne avioliitossa ja niin monta kertaa olen saanut kuulla mieheni syyttävän siskoani kaikesta, joten lopetin asiasta puhumisen hänelle. Meillä myös miehen serkku sai juuri vauvan. Mies onneksi on takunnut olla asiasta hiljaa, mutta anoppi meni just pahana päivänä (oli juuri kierukka laitettu) hehkuttamaan asiaa mulle. Mun oli pakko sanoa, etten anteeksi nyt vaan pysty tällä hetkellä iloitsemaan asiasta. Asiahan olisi täysin eri, jos olisi hyvinkin läheinen. Tsemppiä kovasti! ❤️

Hyvänen aika sentään, mut jännittää nennaan, Beislan (muoks.) ja titem:n puolesta!!! :excited001 +++++++++++++++++++++++++++++PUUUUUUUUUUUH!!!
 
Ainiiiin mimmu siulla niin upeasti kaikki siellä, ett pakko tärpätä!! Hihiiih kohta päästään jännäilemään siun testejäsi, vai mitä. Tärppionnea! :)

Beisla, jännä etteivät tutki kun kuitenkin on hoidettavissa eikä sitten tarvittaisi mitään 10pillerin särkylääkecoctaileja sängystä ylöspääsemiseksi.. Toki voihan nää miun kivut tosiaan jostain muustakin johtua :)

Titem, Nyt jo plussaamaan mars siitä! :) meette sitten kaikki maaliskuisiin kunnon rytinällä :wink

On; täällä vähennetty tupakointia tarkotuksena ettei enää enskierrossa palaisi :wink nyt menee 3kpl/arkipv ja vapaapäivänäkin 4-5 enää!! :)
Alakerrassa todella kuivaa, normisti ei kuivia kausia missään kierron vaiheessa oo, ku tätiäkin odottaessa tulee tunne ett "nyt lorahti" ni vv se kuitenkin yleensä on vaan :D muutaman päivän jo itseasiassa ollu kuivaa..

33/28-33
 
Kertoisko joku mitä siinä insiminaatiossa tehdään? Sattuuko se enemmän vai vähemmän ku aukkari ja miten sattuu? Entäs kauan toimenpiteessä yleensä menee?

( tietty yksilöllistä kaikki mut kuiteki ) luin just netistä et tehdää usein ku lapsettomuuden syytä ei tiedetä ja munarakkula kasvatus hoidon kanssa niku meil jos en 4kk päästä ole raskaana ... Luultavasti tuohon. Ja tuskin vaan olen...

Eli tulkaa kertoo immeiset ketkä ootte siin ollu! :Heartred

Kiitos:)

Lääkäri sano et vähä niku aukkari ja mua se sattu ihan hitoksee vaik oli putket auki :eek:

Haikaranyytti
 
Myy, ei oo tullu vielä sitä aikaa, mut kuumeisesti sitä odotan! Ajattelinki just kysyä sulta, et onko nyt esim menkat helpottanu tai yli päätään kivut jos sulla niitä ees on ollu??
 
Kiitos kaikille tsempeistä, mutta eipä mulla ole taaskaan testikuvia teille. :sad001

Heräsin yöllä ensin kahden aikaan, mutta vasta kolmen tunnin unien jälkeen tiesin että turha tehdä testiä. Plus jännitti niin että en ois kyllä muutenkaan pystynyt! Sit näin unta, että heräsin hetken päästä uudestaan tekemään testiä ja se oli selvä plussa. Heräsin siitä ja olin että alitajunta, sinä p*skiainen. Kello siis kolme. Puoli tuntia sinnittelin mut oli pakko sit tehä testi ku ei uni tullu. Taas kirkuvan valkoinen nega. :sad001 Siitä asti oon valvonut ja itkeskellyt. Koska ihmeessä mun vuoro tulee? Varmaan mun menkat alkaa sit viikon päästä su, jos limat piti paikkansa.
 
Lucky, en oo varma. En ehtinyt tikuttaa ovista kunnolla, kun juhannus iski päälle. To 18. päivä aamupäivällä sain melkein o-plussan, jonka perusteella menkkojen pitäis alkaa huomenna (jos siis 19. päivä oli ovis). Silloin kuitenkin limat oli olemattomat. Niitä tuli kunnolla vasta viikkoa myöhemmin. En tiedä säikäyttikö aukiolotutkimus mun kropan vai mitä. Jos limoista laskee, menkkojen pitäis alkaa ens viikon su, mutta silloin ei ole mahiksia tärppiin koska ainoa inssi oli 17. päivä.
 
Takaisin
Top