Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos kaikille onnitteluista, kun kouluun pääsin :) Nyytti, nennaa ja muutkin kyselleet mikä miusta sit "isona" tulee.. olen jo valmis sairaanhoitaja ja ollut jo vuosia töissäkin, nyt hain ja pääsin opiskelemaan ylempään ammattikorkeakouluun sos. ja terveysalan johtamista :) Liittyy läheisesti nykyiseen työhöni, mutta enempiä en täällä paljasta :)

On. Dpo 6 ja koko aamu meni oksennus kurkussa, toooosi etova olo oli. Hyh! Ehkä tää helle teki tepposet. Vatsaakin nipistää ja "kourii" jotenkin :D Erikoinen olo on kuitenkin.

Hileinen kp24/32 dpo6 yk11
 
Voi Katjusha! Voima halaus täältä! ♡

Mariska86: paranemisia koiran tassulle!

Mymmelisti: odottavan aika on pitkä. Varsinkin onko oireita vai ei, onko plussa vai ei. :sad001
 
Terve kaikille!

Elikkä tänään kävin kysta ultrassa ja 4cm oli pienentynyt 18 mm :)
Hoitaja oli ihana suomalainen ja sain kaikkeen vastauksen mitä ikinä kysyin , ja näytti kaiken tv:stä, ihanaa palvelua! :Heartred

Elikkäs kysta kuihtuu hyvää tahtia pois. Sain vihdoin tietää limakalvojen tilanteen eli kauniis 3 kerroksinen paksut, limakalvot 7mm paksuinen eli kuulema hyvä :) ja sano että 4mm voi kiinnittyä mutta 7mm on tosi hyvä. Oikealla puolella paljon hyviä rakkuloita mutta tässä kuussakaan ei yhtään aktiivista joten ei raskautta tiedossa.

2 vuoden lapsettomuuden jälkeen sain rohkeutta kysyä että mikä on lapsettomuuden ns. Diagnoosi. Pco vai mikä niin joteki helpottavaa oli kuulla että "diagnoosi" on selittämätön lapsettomuus eli miussa ei ns. Ole mitää vikaa sillee mutta ovis tapahtuu puoliksi joten ei kasva tarpeeks eikä ns. Puhkea. Joten sain nyt 3kk Terot käyttöön kuulema auttaa kysta lähtee kokonaan pois että ei haittaa muuta toimintaa siellä.

Sitten ultraa. Tämän jälkeen käyttään tulee clomien ( sekä monikkoraskaus riskin takia ) Femar niminen lääke. KOKEMUKSIA?
Aiheuttaa kuulema vaihdevuosi oireita jotka saa aivoihin käskyn laittaa muniksen toimimaan aktiivisemmin että saatais se kokonainen ovulaatio aikaan. Eli tämmöstä

( toivottavasti kaikki termit on oikein ku en kaikkea edes muista ) mutta edelleen ns. Ovulaatio ongelma mutta luotti et auttaa toi Femar ku 3kk päästä sitä päästää syömää. Jos se ei auta vielläkää alkaa "rajummat hoidot" eli insiminaatio vai mikä se oli?? Se mis sperma lasketaa suoraa oikeesee paikkaan ? Onko jollai siitä kokemuksia ? Siellä sanovat et on vähä niku aukkari.

Ps. Käytiin katsoo kolmioo ja saatiin se :wink


Haikaranyytti
Kp 7
YK 26 vaik vois suoraa hypätä ainaki 3 kk eteepäi siihe asti ei oikee mahiksii raskautua :sad001 ku elimistö ei tajua ovuloida sillee kunnolla.. Nyt tasataan kiertoa ja teroilla yritetää saaha myös luteaalivaihe pidemmäks ku 12

Papa kokeenki ottivat tänää ku missää ei näkyny millo o otettu vaik musta otettii vuos sit :D
 
Muokattu viimeksi:
Katjushalle paljon voimia :Heartred teitäkin liikaa koetellaan :sad001

Haikaranyytti, ihana että oli mukava ja asiansa osaava lääkäri! Nyt toivotaan että teillekin se plussa pienellä avustuksella saadaan :wink ja jos ovuloit välillä niin kyllähän se plussa voi ihan millon vaan tulla :wink
Onnea myös uudesta kodista, siellä sitten mahtuu perhettä kasvattelemaan :D
 
Meritähti: kiitos paljon :Heartred Niinpä :wink
No tähän asti siel ei o ollu aktiivisia munasoluja joten en usko että on mahollista ennen ku alkaa homma toimimaan koska "puoliksi ovuloimalla"'ei kuulema mahdollisuudet on juuri mitättömät :sad001 mutta vuos jo tätä yritetty hoitaa joten auttaispa joku näistä jo :) mut helpottava oli toi et selvis tuo "diagnoosi" vihdoin :D oo tajunnu ennen tänne tuloo edes kysyä tuolta...vasta täällä oon oppinu et on PCO:ta ym..

Haikaranyytti
 
Katjusha aina km uutiset on kamalan surullisia, mutta erityisesti pysäytti sinun kohdalla, kun teillä niin kivinen ja pitkä yritys takana. Voimia todella teille♥
 
Radioboca: mulla tosiaan annostus clomeissa se 1 tabl päivä kierron 3-7.pvä. En tiennytkään että sen voisi ottaa vain joka toinen päivä. Ehkä kokeilen.

Täällä nyt kaikki kivut hellittäneet. seuraavaksi kait oviskivut jos nää oli niit kasvukipuja. Valkkaria ei ole tullut pariin päivään, ihan outoa.

Hileisellä hyviä oireita, mutta jos sulla on dpo 6 niin ei taida voida olla r-oireita oikein vielä. Tai voihan se olla et sun kierto olisi jostain syystä lyhyempi tai sitten sulle nousee hcg nopeesti.
 
Haikaranyytti: hyvä että sait tilanteestasi lisää tietoa: varmasti helpotti kuulla diagnoosi ja siihen nyt on konsteja vielä olemassa. Jos kerran lääkäri luottaa että Femar auttaa, niin yritä uskoa sinäkin. Ja voihan ihme tapahtua aina. Jo ennen Femar-hoitoa.
 
Katjusha voimia kovasti :Heartred

Larissa sun ylläri tuli tänään. Kiitos :Heartred nää on super söpöt!!
 
Katjushalle voimia!


Mukava kuulla pepen kuulumisia :) oot jo ihanan pitkällä ja liikkeitä alkanu tuntemaan!

Täältähän löytyy aika monta clomien käyttäjää. Mulla oli ne kans neljässä kierrossa käytössä vuosi sitten, ei toivottua tulosta. Sivuoireina oli hikoilua, muistiongelmia/sekavuutta ja huimausta. Nyt letroilla ei oo ollu mitään huomattavia sivuoireita. Huomenna vielä pari tabua nassuun ja sitte on tämän kierron pillerit syöty.

Haikaranyytti: femar on mun mielestä sama ku letrozol (korjatkaa jos oon väärässä). Tuo letrozol on vaan paljon halvempi. Kannattaa kysyä apteekista sitä.

Junttura kp8/30-34...ehkä
 
Rosann: olipa ihanasti kirjotettu, yritän uskoa :)

Junttura: netissä lukee näin " Femar-valmisteen vaikuttava aine on letrotsoli"

Ja kiitos muillekkin miljoonasti tsempistä :Heartred olette ihania! Harmi va et kolme kiertoo ainaki ennen Femaria :sad001

Haikaranyytti
 
Muurahainen ja Mymmelisti, tsemppiä ❤️❤️

Haikaranyytillä olikin antoisa käynti ja kystakin on kohta kokonaan pois! Kolme kuukautta tuntuu hirveän pitkältä ajalta, varsinkin, kun haluaisi heti sen plussan. Mutta ei sitä koskaan voi tietää, vaikka odotellessa se plussa sieltä tulisikin. Etenkin, jos itse rentoutuu ja sattuukin ovuloimaan. Sain tammikuussa tuomion, etten voi raskautua ennen endometrioosin poistoa kohdusta. Tiedossa oli 1/2 vuoden leikkausjono. Heitin hanskat tiskiin (vaikka varoiksi aloitin kokeilemaan greippimehua), otin rennommin ja helmikuun lopussa tulikin kaksi viivaa tikkuun! Sitä vaan ei koskaan tiedä :) Tuo kroppa on semmonen mystinen laitos, ettei sitä ymmärrä hullukaan :D mutta nyt teillä aletaan taas menemään eteenpäin asian suhteen :) muoks. Niin ja valtavasti onnea uudesta asunnosta! ❤️
 
Myy : sä oot ihana. Kumpa äkkiä vaan saisivat hoidettua muut vaivat pois alta ja pääsisit taas yrittämään. Ja kyllä se plussa sit tulee sulle heti ku paikat paranee ♡

Haikaranyytti: Olikohan letrot jotai 7-8 e se paketti ja mitenkä pitkäksi aikaa se yks laatikko oikein riittikään...

Täällä pitkästä aikaa aamuvuoro ja huonosti nukuttu yö takana. On niin lämmintä ja kosteeta. Koko yön melkein vaan valvon. Lisäks poika pyörii ku väkkärä vieressä ja jos ei poika ni sit tuo ukko kuorsaa. Ai että tekis mieli työntää se pois sängystä joskus kun ihan hirveetä meteliä pitää... ei niinku mitään mahdollisuutta itse saada nukuttua... kiva olla sit ite naama norsun.... ku väsyttää.

Dpo 9 kp 30 /36-42
 
Katjushalle paljon voimia!:Heartred
täällä mennään kp11/28-30. oliko täällä vehniksen aloittaneilla huomioita että ovis olis aikastunu? Kun jostain muistelen lukeneeni että niin jollakin käynyt :think005 hiukan hanurista oli käydä ultrassa kun lekurina ihan kyllä mukavan olonen nainen mutta ulkomaalaistaustanen ja puhu niin himskatin hiljaa/epäselvästi 1-2 sanan lauseilla että koko ajan sai olla kysymässä "anteeks?" "mitä"?:laughing002 ja eipä siinä, papakin tuli sitten otettua samalla ja kaikki näytti olevan ihan ok alakerrassa, hiukan tuntu olevan sitä mieltä että taukoa vois pitää kesän,mutta itse taas ajattelen että jos tässä yli vuosi on jo yritetty saldona yksi km niin tuskimpa sinne mukaan mitään tarttuu ennenkun kroppa on valmis..:shifty:
 
On sitä ihminen ihmeellinen olento, kun ei oo edellisestä pettymyksestä toipunut (joka vaatii viikkojen ruumiillisenkin toipumistauon) niin alkaa kuumeisesti miettiä mitä vaihtoehtoja on tulevaisuudessa.

Me ei varmaankaan päästä yrittämään meidän viimeisen pakastealkion siirtoa muutamaan kuukauteen. Luultavasti ehdottavat muutamaa tervettä ja lääkkeetöntä välikiertoa. Olen ollutkin käytännössä tammikuusta asti kortisonilla ja kolmessa pakastealkio-kierrossa että voi tehdä ihan hyvääkin.

Sitten iskee se tuskan tila, että miten sais niitä viimeisiä omia munasoluja luonnostaan kypsymään - millaisia keinoja olette käyttänyt? En usko, että lääkärit haluaa antaa lääkkeitä mihinkään omiin virityksiin kun olis tarkoitus toipua.

Tässä koitetaan varmasti jokunen kierto nyt luomuna. Kunhan saadaan tuo kohtu tyhjentymään tosissaan ensi viikosta alkaen.
 
Katjusha mä en luomusti ovuloinut ja aloin syömään kp23 gelee royalea ja seuraavassa kierrossa ovuloisin. Mies aloitti samana päivänä tupla-annoksella (hällä huonot tulokset) ja siitä kierrosta meillä tärppäsi meidän ylläri vauva :Heartred
 
Mulla menee kyllä ihan ohi nuot teiän pilleri keskustelut :wideyed: Itellä ei mitään lääkkeitä oo käytössä niin osaa oikein niihin tai niiden käyttöön mitään kommentoidakaan.

Täällä kp22/29. Rennolla fiiliksellä edelleen, viikko suunnilleen oviksesta ja eilen pieni toivonkipinä sytty siitä, että josko siellä joku koittas tarttua kiinni ko illalla vihlasi oikein kunnolla.

Testejä ei onneksi kaapisa ole ja viikon tässä vielä sais ootella menkkoja alkavaksi niin ei pety.
 
Takaisin
Top