Ehkäisy synnytyksen jälkeen

Täälläkin jo mietteitä ehkäisystä ollut kovasti,jt vasta joulukuussa ja ollut vauvan neuvola käynneillä samalla nyt jo puhetta hormoni kierukasta et jos se olis se varmin ja parhain vaihtoehto,pillereihin en kajoa enää mistään hinnasta kun viimeksikkin petti ja ne laastarit sun muut kapselit kuulostaa aika monimutkasilta sydeemeiltä meikäläiselle.. Uutta raskautta en toivo nyt vähään aikaan kun muutaman vuoden peräkkäin täs saanut jo ahkerasti sitä ollakkin.. Kondomin käyttö ei kans yksistään houkuta ollenkaan,eli kierukka niin pian kun mahollista ja toivotaan että se sopis eikä mitään oireita tulisi eikä tipahtas pois niinku mun kaverilla oli käynyt ;s
 
Papuliina meillä vähän sama tilanne, ja ollaan vähän naureskeltu ehkäsyasioille. En sitten tiedä mitä neuvolasta sanoisivat, mutta ei kyllä oo innostusta minkään sortin ehkäsyyn, kun meilläkin vauva on tosiaan ivf:n tulos...
 
Tänään oli sitten jälkitarkastus ja sanoin suoraan, ettei haluta mitään hormonaalista ehkäsyä. Lääkäri ymmärsi hyvin, ettei koettu sitä tarpeelliseksi. Tämäkin kun sai alkunsa lääkkeiden avustuksella. Katsotaan nyt sitten millä mennään ja miten käy. :)
 
Venäläinen ruletti on kyllä hyvä :D Mieheni ei tosin siihen varmaan suostu, kun kaksi edellistä raskautta alkanut suht heti.. :wink Itse voisin kyllä synnyttää heti, mutta raskautta ei jaksaisi kuten taisin jo aiemminkin kirjoittaa. Kai se on sitten kumilinjalla mentävä.. :)
 
Meille ei kotiin mahdu enempää lapsia, ennen kuin remonttia on tehty, joten venäläiseen rulettiin ei ole varaa. :grin Tosin, ei meitä kumpaakaan häiritse kumin käyttö erityisesti, joten eiköhän sillä mennä sitten kun sen aika koittaa.
 
Ite pohtinu kans hirveesti seuraavaa ehkäsykeinoa... Mut mä siis lopetin ihan tarkotuksellisesti viime heinäkuussa e-pillerit, kun olin jo pitkään kattonu sitä haittavaikutus listaa ja miettiny omia oloja. Ja sieltä löyty niitä ja PALJON. Olin käyttäny pillereitä jo pitkään ja kokeillu välissä laastaria, rinkulaa, eri pillereitä, kapselia. Mä halusin olla ihan ilman mitään ja kokeilla miten olot muuttuu vai muuttuuko ollenkaan.

Päivääkään en oo katunut. Ja takas en palaa hormonaalisiin. Eli sit on kai kierukka ja kortsu vaihtoehdot. Ja mä en kyllä kierukkaa ajatellut laitattaa, ennenku se toinenki lapsi meille suotais, jos suodaan. Kuitenkaan en ihan perään tahtois välttämättä toista vauvelia. :eek: Taitaa se vaan olla niin et sama linja jatkuu, se ihanakamala kuminen :D
 
Juuh. Onko ketään muuta haluttanut jo ekasta päivästä synnytyksen jälkeen? Mä ihmettelen miten mua voi haluttaa näin kovasti, joka päivä ollut himotuksia miestä kohtaan. Olen sinänsä tyytyväinen..kauan lie jatkuu tätä. En malta odottaa että alakerta on kunnossa, siellä on nuo pari haavaumaa kun kirveltävät .

Kondomilla mennään sitten kun on aika seksille, mutta haluaisin varmemman keinon.
Hormoniehkäisyistä tulen kilariämmäksi..
 
No nyt tuli puhelu, minipilleritkään ei käy. Jäljelle jää siis Mirena, josta ei jäänyt kovin lämpimät muistot.

Mietittiin, että haen sen, kun maksukattokin on täynnä mutta vielä en varaa aikaa sen laittoon!

Sitten jos tulee tunne, että ei enää yhtään vauvaa meille :wink
 
mää olisin ollut valmis hommiin heti kun sain pääni selväksi lääkkeistä sektion jälkeen :D viikko synnytyksestä niin koitettiin seksiä mut ei pystynyt ku sattu niin pirusti. Kaksviikkoa synnytyksestä niin homma lähti sujumaan :) meilläkin käytössä kumi tällähetkellä mut ensiviikolla on jälkitarkastus niin jospa saisin aloittaa taas pillerit vaikka en niitä haluaisi syödä..
 
Mä vaan katson miestä ja herää heti kuumat tunteet ja haluaisin hyökätä päälle.. Kivaa tuntea tällaista pitkästä aikaa :D
 
Oi voi, mä en oo tollast himoo miestäni kohtaan tuntenu vuosiin :D Ei sillä etten haluaisi, mut en enää niin palavasti ku joskus alkuaikoina :D
 
Onko kellään kokemusta Lady Compista? Harkitsen sen tilaamista ja mietin vaan jos joku on kokeillut ja osaa sanoa kannattaako tilata..

http://www.lady-comp.fi/usein-kysytyt-i-61.html

Vaikuttaisi ainakin hyvälle ehkäisy vaihtoehdolle, ja kun toista lasta myös tässä suht pian (ainakin minä :D ) haluttas ja en muutenkaan mitään hormonaalista ehkäisyä edes harkitse, en ole koskaan käyttänyt, ja tämä koje auttaa myös tunnistaa sen ovulaation niin helpottaa raskautumista.
 
Mulle lääkäri määräsi jälkitarkastuksessa pillerit. Ne on Feanolla merkkiset. Pitää ottaa joka päivä, 8 tunnin heitto saa olla max eli samaan aikaan pitäisi aina ne muistaa ottaa. Tuntuu kyllä ihan vapauttavalta ajatella että nyt on ehkäisy kunnossa. Lääkärin mukaan parasta olisi palautua ainakin vuosi ennen uutta raskautta. Hän tietty jutteli minulle myös näin kun tietää ikäni 36v ja siten jos hankitaan toinen lapsi niin ei varmaan monta vuotta tule lapsien ikäeroksi.
 
Eilen oli se ehkäisyneuvola ja kauheesti yritti kierukkaa työntää. Tavallaan kierukka vois olla hyvä, ilmainen kun näin ekan ottaa ja sit ois ehkäisy seuraavaksi 5 vuodeksi (saahan sen sit pois), mut sit taas... luulen silti et päädyn nuvaringiin, jotenkin se kierukka vaan tuntuu ilkeältä. Pillereille sanoin jo selkeän ei:n, niitäkin siinä ehdotteli. Miettii, et tällä laholla päällä yrittäis vielä jotain pillereitä muistaa syödä.

Ja kauhea painiminen ajatuksesta toisen lapsen suhteen muutenkin...koska jos vielä lisäännyn, haluan lisääntyä mahdollisimman nopeasti uudestaan, niin ois sitten homma (lapset) hoidettuna. Tässä on reilu vuosi kun täytän 30, niin jotenkin unelma ois ennen sitä kolmeekymppiä saada molemmat (hieman kiire, ja sit on koulut yms...) ja se on kuulemma aika suositus pitää vuosi taukoa ennen seuraavaa yritystä. Noh katsellaan... en kuitenkaan mitään 5 vuotta haluaisi ikäeroksi ja mistä sitä tietää, kauan joutuu yrittää ennen ku tärppää (tähän meni se 2,5 vuotta).
 
Vaikka mulla ikää vasta 21, niin itsekkään en aijo vielä kierukkaa, koska en myöskään haluais suurta ikäeroa lapsille. Haluan sen sit ku lapsiluku tuntuu täydeltä :) Mulla nuvaring aikoinaan aiheutti tiputteluvuotoa ja oli muutenkin ahdistava :D
 
Itsekin esikoisen jälkeen kieltäydyin kierukasta. Tällä kertaa sitä voisi kokeilla. Ei nimittäin viitsi kyllä kolmatta lasta tähän soppaan ihan heti lykätä! :D Saapi nähdä mitä lääkäri sanoo. Mulla vasta parin viikon päästä se lääkäri.
 
En ole viela saanut edes laakariaikaa soitettua taman asian tiimoilta, koska olen niin totaalisen paattamaton tassa asiassa. En kertakaikkiaan osaa paattaa, kun tuntuu, etta on ainoastaan huonoja vaihtoehtoja. Huoh.
 
Takaisin
Top