Doppleri!

Mitä ne maksaa?

Tori.fi stä voi löytyä sellainen angel sounds merkkinen jopa 10-15€ hintaan :)
Näytölliset missä siis näkyy sykeluku on varmaa uutena 40€ ylöspäin. Omani olen ostanut jo edellisessä raskaudessa käytettynä 55€ hintaan muistaakseni (näytöllinen) oikea hinta 90€ luokkaa.
 
Tänään joutui etsimään pidempään, on enemmän pinta-alaa piileksiä kuin ennen :hilarious:
 
Sain tänään dopplerin ja sitä jo kokeilin. Nyt jälkeenpäin mietin, että en tainnut sittenkään löytää oikeita ääniä. Löytyi viuhuntaääni, mutta hevosenlaukkaa muistuttava äänikö se oikea olisi ollut?

Suhtaudun vähän kakspiippuisesti koko doppleriin. Onhan se kiva, mutta lopulta ei kerro toisen voinnista mitään. Ja tosiaan lääkäriltäkin meni pitkään äänet löytää, niin miten näin maallikolta. Ja entä jos ei millään löydä, stressaako turhaan?
 
En oo vieläkään hommannu koko laitetta, ja jos hommaan niin sellaisen jossa voi sekä kuunnella että näkyy sykkeen tiheys :happy:
 
Itse näkisin että tärkein käyttö tolla dopplerilla nyt kun raskausviikkoja on vielä alle 12 ja keskenmenoriski on iso. Olen kuunnellut joka päivä, yleensä aamulla, sydänäänet rv 8+3 eteenpäin jolloin sain laitteen ja kyllä se on jotenkin rauhoittavaa edellisen raskauden päätyttyä keskenmenoon. Kauhukuvana itsellä kun on ollut mielessä keskeytynyt keskenmeno, joka olisi paljastunut vasta nt-ultrassa ja sen vuoksi olin ajatellut alunperin käydä vielä toisessa varhaisultrassa joskus vko 10+ mutta kyllä tämä on vielä paljon kivempi

Ja joo en tiedä onko ääni varsinainen hevosenlaukka (sehän olisi epätasainen) mutta tiheydestä tunnistaa kyllä. Sitä viuhunaa ainakin itseltä kuuluu tosi laajalta alueelta ja vissiin oman sykkeen tahtiin, tämä vauvan nopea tasainen jumputus ihan pieneltä alueelta eli kun löytyy niin puolta senttiäkään ei voi anturia liikuttaa tai häviää kuulumasta.
 
Kyllä sen oikean äänen tunnistaa, varsinkin jos neuvolassa kuunneltu. Youtubessa useita videoita jossa kuvataan väärää ääntä, ärrin murrin :shifty:

Itse kuuntelen pari kertaa viikkoon, nyt kun pahoinvointi on jo takanapäin ja pienoisen potkunyrkkeilyt eivät tunnu vielä kohdussa. Minulle tärkeintä on löytää pienoisen jumputus, kuunnella sitä sen verran ettei kuulosta katkonnaiselta ja varmistaa että syke on normaalin käyrissä. Se antaa minulle riittävästi uskoa ja pelkoni pahimmasta häviävät.
 
Tänään löytyi muuten n. 4 cm navasta alaspäin pikkuisen jumputus. Etsin pitkään n. 10 cm alempaa ja hermothan siinä meinasi mennä. Syke 146-149.
 
Meillä oli doppleri Kanarialla matkassa mukana ja joka Ilta kuunneltiin. Jotenkin se tasainen jumputus rauhoittaa meitä.. Edelleen niitä liikkeitä odotellessa..
 
Jos ei oo sitä geeliä, niin mitä käytätte tilalla? Vaikuttaako jotenkin, ettei esim.kuuluis niin hyvin jos käyttää jotain muuta? Tai mistä sitä geeliä saa?
 
Jos ei oo sitä geeliä, niin mitä käytätte tilalla? Vaikuttaako jotenkin, ettei esim.kuuluis niin hyvin jos käyttää jotain muuta? Tai mistä sitä geeliä saa?

Liukuvoide toimii ainakin myös. :rolleyes: Apteekista varmaan saisi sitä oikeaakin kamaa.
 
Meillä on kanssa liukuvoide käytössä dopplerin kanssa. Vartalovoiteella ja öljyllä en saanut sydänääniä niin hyvin kuulumaan.
 
Mä en oo käyttänyt mitään välissä. Kuuluu oikein hyvin ilman mitään voiteita. :)

Me kun etittii ääniä alkuun niin kauan, että liukkaritkii kuivu :hilarious:, niin kuulu tosi kova rahina, kun sitä päätä liikutteli. En tiiä muista laitteista, mutta oli kyllä mielyttävämpää ettiä voiteen kera :joyful:
 
Onko teillä käynyt niin, että sydänääniä on vsikea löytää n. 13+ viikon paikkeilla ja siitä eteenpäin? Mulla nyt 14+6 enkä eilen saanut kuuluviin enkä tänäänkään. Istukan viuhunta kuuluu vaimeasti ja sit kaikkee muuta tosi kummallista, jonka oon jo pidempään tulkinnut liikkeiksi. Muljumista kuuluu. Istukka oli ihan eri kohdassa tänään kuin joskus viime viikolla. Lähellä napaa! Mutta harmittaa kun ne sydänäänet ei kuulu. Johtuisko sit just siitä et vauva riehuu niin paljon..? o_O
 
Takaisin
Top