Doppleri!

Onko teillä käynyt niin, että sydänääniä on vsikea löytää n. 13+ viikon paikkeilla ja siitä eteenpäin? Mulla nyt 14+6 enkä eilen saanut kuuluviin enkä tänäänkään. Istukan viuhunta kuuluu vaimeasti ja sit kaikkee muuta tosi kummallista, jonka oon jo pidempään tulkinnut liikkeiksi. Muljumista kuuluu. Istukka oli ihan eri kohdassa tänään kuin joskus viime viikolla. Lähellä napaa! Mutta harmittaa kun ne sydänäänet ei kuulu. Johtuisko sit just siitä et vauva riehuu niin paljon..? o_O

Mulla kävi helpommaksi löytää äänet vkon 12 jälkeen. Saman luomen kohdalle kun laitan äänipään, niin heti löytyy. Vähän vaikuttaa onko vatsa täynnä vai tyhjä kuuluvuuteen. Mutta en muista millä viikolla sikiö teki puolen vaihtotempun. Aiemmin syke kuului vatsan oikealta puolelta ja sen jälkeen se on kuulunut vasemmalta. Silloin säikähdin kun en kuullut oikealta enää mitään, mutta pallero olikin vaihtanut paikkaa :D
 
Mulla oli hetken vaikeata löytää kun kohtu oli kasvanut, en osannut etsiä riittävän ylhäältä. Nyt löytynyt aika hyvin navasta n. 6-10cm alaspäin. Ja löytyy aika heti nyt 17+1 kun kokeilin.

Kuulostaa mun korvaan siltä kuin pikkuinen välillä potkii kohti dopplerin anturia :grin ehkä mielikuvitusta vaan mutta huvittavaa silti
 
Mulla kuuluu sellasta koputusta välillä ja muljahduksia. :D mutta ei niitä sydänääniä. :sad001 toisaalta oon aika malttamaton ja vaihdan paikkaa tosi usein. Se istukan viuhunta kuulu tänään tosi läheltä napaa! Mut se nyt varmaan kuuluu aika laajalla.. Niin ja aluks kun äänet kuulu ihan karvojen kohdalta, ni mulla ei siel läskiä oo. Ja taas tässä navan alapuolella ja siitä ylöspäin on läskiä, niin jos se sit vaimentaa... :D no, toivon niin. Pitää varmaan ottaa joku extrapitkä sessio että kuulen ne taas.
 
Eloinen, ei välttämättä mielikuvitusta :) neuvolassa kun kuunneltiin, niin potkas suoraan anturia..
 
Mulla kuuluu sellasta koputusta välillä ja muljahduksia. :D mutta ei niitä sydänääniä. :sad001 toisaalta oon aika malttamaton ja vaihdan paikkaa tosi usein. Se istukan viuhunta kuulu tänään tosi läheltä napaa! Mut se nyt varmaan kuuluu aika laajalla.. Niin ja aluks kun äänet kuulu ihan karvojen kohdalta, ni mulla ei siel läskiä oo. Ja taas tässä navan alapuolella ja siitä ylöspäin on läskiä, niin jos se sit vaimentaa... :D no, toivon niin. Pitää varmaan ottaa joku extrapitkä sessio että kuulen ne taas.
Mulla löytynyt enimmäkseen ihan keskeltä ja ihan vähän anturin kulmaa kääntäen. Turhautuneena välillä kokeillut ympäri mahaa mutta siitä ei ole yleensä tullut mitään ja hermot vaan menee. Siinä vaiheessa noussut käymään vessassa ja palattuani etsimään rauhallisempana on löytynyt heti. Toivottavasti sulkakin löytyy jo seuraavalla kerralla :)

Kiva Alia tietää ettei välttämättä mielikuvitusta. Pikkuisella on jo asennetta kun yrittää sabotoida kuuntelua :grin
 
Joo nyt sain kuulumaan! :) Kylläpä helpotti! Vaikka toisaalta, onhan se paljon epätodennäköisempää et tässä kohtaa menee joku pieleen kun nt-ultrakin jo takana jne. Äänet kuului taas sieltä mistä ihan aluksi kuului viikolla 10.. Eli siis tosi alhaalta. Etsin liian ylhäältä kun istukka kuului myös sieltä (kuuluu "vähän joka puolella") ja olin jo aivan sekaisin että missä se voi olla!! Mies sit sano että kokeiles tosta ja samantien alko kuulumaan. :grin Jossain kohtaa oli kuulunut ylemmän, mutta sehän tosiaan on jo laajemmalla alueella, niin varmaan siksi vaikeampi löytää.
 
Takaisin
Top