----45+++++ kuumeiset

Onhan Hippusella jännää. Onko nuo testit tehty samasta pissasta?

On tehty samasta. Kummallista.

Mä en myöskään kestä enää kuumaa, vaikka nuorena aina olin auringossa. Hattu on oltava ja varjoon jos vaan mahdollista.

Kuulun vissiin myös vähemmistöön tässä porukassa hajujen suhteen. Mua ne ei erityisesti haittaa ellei nyt ihan jotain oksua oo jossain tai ruumiineritteitä runsaasti vaatteissa tms.

Mielestäni kyllä haistan ihan suht tarkasti, mutta ei se erityisemmin haittaa, jos joku haiskahtaa hieltä, märkä koira haisee tms. Rekisteröin kyllä, että ompas melkoiset aromit, mutta eipä siinä sen kummempaa.

”Hyvistä” tuoksuista tykkään; hyvät hajuvedet, monet uudet vaatteet, tukka kampaajallakäynnin jälkeen, kukat, nahka, puhtaat pyykit, vihta, ruuanlaitto & leipominen... mitä kaikkia näitä nyt on... :grin

Oon viime aikoina kyllä vähentänyt esim hajuveden käyttöä julkisissa tiloissa liikkuessani. Tiedostan sen, miten hankala vaiva tuoksuyliherkkyys on, ja olen kiitollinen siitä, että olen itse siltä säästynyt.
 
Mulla on yksi tuttava, jonka (ominais?)haju oli aika järkky välillä, saattoi johtua hiestä ja ehkä myös jonkinlaisista hygienian puutteista, vaikka muutoin oli kyllä ihan siististi pukeutuva ja asiallisen näköinen ja asiallinen ihminen. Sitten hän otti ja meni naimisiin "vanhoilla" päivillään, ja sen jälkeen hajut loppuivat! Ilmeisesti puoliso pisti hygienia-asiat kaikilta osin kuntoon, ei haise enää.

Vahvaankin hienhajuun löytyy kyllä ratkaisut, ja vaatteiden pesuaineilla on iso merkitys, ja totta kai myös pesukonetta pitää pestä välillä. Itse huomaan kyllä heti itsestäni, jos joku haju alkaa tunkea läpi kaikesta. Hienhajuun minulle paras apu on ollut eräs Dermosilin deodorantti (antiperspirantti), jota nyt en enää sitten heidän valikoimistaan löytänyt. Siinä oli jotain alumiinisuoloja, mitkä minulla tehosivat. Jostain foliohattusyystä lopetin sen käytön silloin kun alkio siirrettiin, enkä ole vielä uskaltanut aloittaa sen käyttöä uudelleen kun imetän edelleen. Tosin ei jatkossakaan tarvitse, jos sitä ei enää valikoimissa Dermosilillä ole :shifty:

Meidän pitäisi löytää vaatteiden pesuaine, joka olisi samalla tehokas, mutta myös ystävällinen iholle pojan atooppisen ihon vuoksi. Ihottumat ovat välillä todella pahana, ja tuntuu, etteivät allergisille tarkoitetut pesuaineet pese vaatteita tarpeeksi hyvin, kun olisi tärkeää, että vaatteisiin ei jäisi likaa pesussa. Nyt on Allegro käytössä, ja se tuntuu kyllä olevan aika hyvä puhdistaja, ainakin hajujen suhteen. Joskus on pakko pestä 40 asteen kestävät pyykit 60 asteessa, jotta saa rasvat pois vaatteista, kun aina ei ehdi/pysty odottamaan, että kaikki kolme rasvakerrosta imeytyvät täydellisesti pojan ihoon, niin pakosti sitä rasvaa sitten on vaatteissakin :bag: Ei nyt vielä ainakaan ole mitään kummempia kutistumisia vaatteissa ollut siitä huolimatta.
 
Olen varmaan aiemminkin maininnut, että minulle hajut eivät sovi. Likahajuista tulee vain oksennus tai kuvotus, sehän menee ohi hetkessä. Kaikista teollisista hajuista ja myös joistakin luonnonkukista tulee migreeni. Joskus hyvällä tuurilla se kestää vain päivän, mutta välillä menee kolmekin päivää ja jälkioireet loppuviikon.

Siis kiitos jokaiselle, joka lopettaa hajuveden käytön ja käyttää hajusteettomia pesuaineita.

Minulla on käytössä Erisan ja LV pyykinpesuaineet, tahroihin laitan nestemäisenä ja lisäksi annostelen normaalisti pesuainelokeroon. Normaalia ihoa vasten käytettävää vaatetta käytän päivän verran ja sitten pyykkiin, päällimmäiset vaatteet vain, kun näyttää likaiselta. Ei ole ollut ongelmaa, etteivät lähtisi puhtaaksi, vaikka mies hikoilee helposti ja lasta pitää rasvata joka päivä monta kertaa.

Voiko vika olla pesukoneessa, jos pyykki ei puhdistu? Tai valitussa pesuohjelmassa? Seisooko pyykki kauan pyykkikorissa? Millainen pyykkikori on? Laitetaanko sinne kosteita vaatteita?

Hajusteellisissa pesuaineissa on jotakuinkin samat pesevät ainesosat ja lisäksi hajuste. Onko vaate puhdas, jos se on muuten samanlainen kuin hajuttomalla aineella pesty, mutta siihen on lisätty myrkkyhajukerros peittämään lian hajua?
 
Kuulun vissiin myös vähemmistöön tässä porukassa hajujen suhteen. Mua ne ei erityisesti haittaa ellei nyt ihan jotain oksua oo jossain tai ruumiineritteitä runsaasti vaatteissa tms.

Mielestäni kyllä haistan ihan suht tarkasti, mutta ei se erityisemmin haittaa, jos joku haiskahtaa hieltä, märkä koira haisee tms. Rekisteröin kyllä, että ompas melkoiset aromit, mutta eipä siinä sen kummempaa.

”Hyvistä” tuoksuista tykkään; hyvät hajuvedet, monet uudet vaatteet, tukka kampaajallakäynnin jälkeen, kukat, nahka, puhtaat pyykit, vihta, ruuanlaitto & leipominen... mitä kaikkia näitä nyt on... :grin

Oon viime aikoina kyllä vähentänyt esim hajuveden käyttöä julkisissa tiloissa liikkuessani. Tiedostan sen, miten hankala vaiva tuoksuyliherkkyys on, ja olen kiitollinen siitä, että olen itse siltä säästynyt.

Hippunen77 :) Et kuulu...mua ei haittaa! Ainoa mikä haittaa on tupakan käry, jota onneksi harvoin joutuu haistelemaan.

Veikkaampa, että maalta - tai maatiloilta kotoisin olevat kestävät hajuja ihan automaattisesti. Ja siis näitä tavallisia arkipäivän hajuja :)

Sikalassa olisi hyvä käydä kenen vaan, koska sieltä on ihana tulla pois. Siedätyshoitoa!:laughing002 :laughing021
 
Hippunen77 :) Et kuulu...mua ei haittaa! Ainoa mikä haittaa on tupakan käry, jota onneksi harvoin joutuu haistelemaan.

Veikkaampa, että maalta - tai maatiloilta kotoisin olevat kestävät hajuja ihan automaattisesti. Ja siis näitä tavallisia arkipäivän hajuja :)

Sikalassa olisi hyvä käydä kenen vaan, koska sieltä on ihana tulla pois. Siedätyshoitoa!:laughing002 :laughing021
Tää voi olla sillä ite maalaistalosta kotoisin olevana ja asuvana mua ei hajut pahemmin vaivaa. Sikala on kyllä paha lehmiin tottuneelle mutta ei sekään oksennusta saa aikaan. Olen tottunut erilaisin eritteisiin milloin roiskeina naamalla, milloin missäkin. Ja varmasti lemusin itekkin silloin kun oli vielä lehmiä,ja välillä piti suoraan navetasta lähteä lapsia kyytimään tai kauppaan. Ei sitä ehdi jatkuvasti suihkussa ravata, anteeksi siis kaikki hajuherkät :grin Kotona peitän kissojen kakkalaatikkohajuja erilaisilla raikastimilla, tykkään etenkin vaniljan tuoksusta, talvella poltan tuoksukynttilöitä.
 
Täälläkin tottunut kaikenlaisiin hajuihin.. Superherkkä nenä tosin. Maalta myös kotoisin.

Lasten ilmestyttyä kuvioihin vaihdoin hajusteettomiin pesuaineisiin ja kosmetiikkatuotteisiin.

Täällä muuten uusi kierros täydessä vauhdissa eli kp - 1 ja huomenna alkaa letrot.

Tsemppiä kaikille - plussauutisia odotellaan :blob3:blob6:blob7
 
KaarinHa meillä minä olen se herkkis ihovammainen. Pyykin pesuaineita Lumme, Lv ja hajusteeton omo. Tahrat käsittelen joko sappisaippualla (esim. ruokatahrat lapsen vaatteissa) tahi tiskiaineen ja ruokasoodan seoksella (rasvatahrat). Puhdasta on tullut eikä ole ärsyttänyt. Joskus myös ylimääräinen huuhtelu voi auttaa. Toki myös kankaan laatu vaikuttaa siihen ihoärsytykseen ja kankaan pestävyyteen.
 
Minä kyllä ahdistun ihmisistä, jotka haisevat. Ei siinä mitään, jos voi itse poistua paikalta, mutta usein nämä yksilöt tahtovat jutella melkein nenässä kiinni. Vaikka pakitan, ne seuraavat. Tilaa kiitos, kuulen kyllä kauempaakin, ainakin vielä.

Vastavirran akka :) Minä en ahdistu. Toki otan askeleen taaksepäin, mikäli keskustelu kumppani haisee, mutta sieltäkin saakka keskustelu onnistuu.

Harva tekee töikseen pelkkää toimistotyötä, siistissä sisätilassa. On monessa eri ammateissa toimivia ja automaattisesti haju on sen mukainen.

Jos lapioidaan töikseen kakkaa sikalaarista, lypsetään maitoa lehmästä jne....

Vaikka käy suhkussa, se haju ei välttämättä täysin lähde pesulla pois.

Kaupasta saa ostettua kinkkua ja maitoa, munia jne.... Kannattaa miettiä myös, että alkuperäisesti nämä tuotteet eivät ole hajuttomia, ja moni on tehnyt paljon hajuherkkää työtä saadakseen ruokaa "koko kansalle".
 
Tää voi olla sillä ite maalaistalosta kotoisin olevana ja asuvana mua ei hajut pahemmin vaivaa. Sikala on kyllä paha lehmiin tottuneelle mutta ei sekään oksennusta saa aikaan. Olen tottunut erilaisin eritteisiin milloin roiskeina naamalla, milloin missäkin. Ja varmasti lemusin itekkin silloin kun oli vielä lehmiä,ja välillä piti suoraan navetasta lähteä lapsia kyytimään tai kauppaan. Ei sitä ehdi jatkuvasti suihkussa ravata, anteeksi siis kaikki hajuherkät :grin Kotona peitän kissojen kakkalaatikkohajuja erilaisilla raikastimilla, tykkään etenkin vaniljan tuoksusta, talvella poltan tuoksukynttilöitä.

Hannuli77 :) Näin on...hajut kuuluu elämään ja maalla etenkin lämpimällä kesäsäällä ne oikein leijuu ja voimistuu....ja ahkerin tekijä menee silti putsaamaan haisevat paskat pois, koska eläimillä pitää olla puhdas paikka.

Suosittelen kaikille kokeilemaan tätä "shokki" hoitona, jos oli yliherkkä tavallisille elämän asioille:chicken::joyful:
 
Minun keskustelukumppani ottaa saman verran askelia eteen, kun minä taakse. Jotkut ihmiset vaan tykkäävät puhua lähellä, eivätkä vihjettä ymmärrä. Minun perimästäni puolet on lakeuksilta. Tilan tarpeeni saattaa johtua siitä.

Minullakin tulee perässä, mutta lopulta talttuu:laughing002
 
Täälläkin tottunut kaikenlaisiin hajuihin.. Superherkkä nenä tosin. Maalta myös kotoisin.

Lasten ilmestyttyä kuvioihin vaihdoin hajusteettomiin pesuaineisiin ja kosmetiikkatuotteisiin.

Täällä muuten uusi kierros täydessä vauhdissa eli kp - 1 ja huomenna alkaa letrot.

Tsemppiä kaikille - plussauutisia odotellaan :blob3:blob6:blob7

Pernilla :) Onko sulla minkälaiset poppakonstit tässä kierrossa?

Mä aloitan letrot tänään. Ja kävin myös ravinneterapeutilla. Hän ohjasi ottamaan enemmän ravinteita ja mm. ottamaan lisää varsinkin A-vitamiinia.

Valoi uskoa, että raskaudun aika pian....ja mulle tuo ajatus = (jospa) tässä kierrossa!:joyful::cheers

Plussaa Pernilla tähän kiertoon!!:cheers:cheers:cheers
 
Mulla on kyllä ikävä sitä lehmänlannan vienoa tuoksua laitumella. Toinen kesä ilman. Pitää tyytyä noihin ponin ja pienempien märehtijöiden tuotoksiin.

Hannuli77 :) Kaipaan lehmien hajua ja jopa sikojen....

Nämä ihanuudet on miehen puolelta.

Itselläni oli lapsuudessa lampaita ja kanoja, eikä nekään hajuttomia ole.

Hienostelusta ei ole niin väliksi:laughing002
 
Ja siis hikinen ja likainen, fyysisestä työstä tullut mies on HOT! Vaikka vähän tuoksahtaisi. Mulle ei sovi liian puhtaat ja kliiniset miehet.

Näin se on meilläkin mennyt!!!:laughing002:laughing002:laughing002:laughing002
Siinä on reilu työn tuoksu:gen053 :gen014
Uroksen tuoksu -HOT!

- Toimii!:happy093
 
Minä tarkoitin lähinnä hajuvesipirkkoja, henkilöitä joille alkoholi ja muut nautintoaineet on maistunut viikkoja jne. Sellaista karmivaa löyhkää. Tuskinpa nämä munien ja muun tuotannon takana ovat.

Huii :scratch

En seurustelisi edes metrin päässä tuollaisten kanssa, eikä onneksi ole koskaan yksikään lähestynyt..

Sulla sellaisia tuttavia?
 
Takaisin
Top