----45+++++ kuumeiset

Mielenkiintoista keskustelua taas ollut täällä. Hyviä näkökulmia ja mielipiteitä.

Joudun myös lähietäisyydeltä seuraamaan maataloudesta elävien ahdinkoa, eikä kyllä käy kateeksi. Maatalous on tärkeää työtä ja erityisesti näinä maailman aikoina olisi tosi tärkeää säilyttää Suomessa jonkinlainen huoltovarmuus sen osalta. Lisäksi on eettisesti ja ekologisestikin mielestäni parempi suosia kotimaista työtä ja tuotantoa, pienempiä yksiköitä, tuotantoeläinten laadukasta hoitoa, puhdasta ruoantuotantoa jne.

Hannulin kanssa meissä muuten on ainakin yhteistä sitten tuo pankkitilin saldo. :wink

Tähdelle onnea matkaan! Jännittääkö pistäminen vai onko helppo nakki? :)

Ja Moton kanssa jaan kävin samoja ajatuksia. Josko meillekin pienet ihmeet vielä suotaisiin...:smiley-angelic001

Meillä olisi ensi viikolla taas siirto edessä. Kontrolliultrassa näytti kaikki siltä miltä pitikin. Munasarjat rauhalliset ja kuulemma reserviäkin näytti olevan runsaasti.

Valmiiksi jo hirvittää piinapäivät. Mulle näköjään lääkkeellisen pasin jälkeinen tukilääkityscombo teki tosi hirveen olon.

Hipounen77 :) Toivon todella sydämestäni teille pienokaisen:Heartpink

Aikaa on vielä onneksi jäljellä.

Pistäninen ei pelota, vain ne "sivuvaikutukset", sekä munasolujen keräys. Mutta näistähän on selvittävä, kuten synnytyksestäkin:Heartblue
Ei siis pelota, taitaa ukkoa pelottaa enemmän, kunnei kestänyt synnytystäkään:laughing002
 
Tsemppiä Hippunen ja Tähti! Niin jännät viikot! Koska Tähdelle arvioitu keräyspvä? Lasken että saadaanko tulos ennenkuin lennän pois enkä pääse kokoajan vahtimaan nettiä?

Peppipupu :) Ensin aloitan pistokset ja on ultrat. Sitten saa lisätietoa.

Piikkejä tulee lisää.

Mutta meneehän tämä lähes samassa aikataulussa, kuin normi kierto, eli silloin, kuin olisi ovulaatio.

Ja kiitokset tsempeistä!!:gen053
 
Minusta tuo keräilykierto ja keräily oli tosi helppo juttu, muutama piikki, josta ei tullut mitään muita oireita kuin jarrupiikeistä pistoskohta kutisi aina tunnin ajan pistämisestä, ja sitten vähäsen mahan turvotusta ennen keräilyä. Keräilyssä oli niin hyvät tropit, että mieluummin siellä käy kuin hammaslääkärissä, ja sen jälkeen ihan panadol ja burana riittivät, tuli vähän menkkakivut mieleen. Ja siinä se keräilykierto sitten olikin, koska tuoresiirtoa ei tehdä kun käytetään alkiodiagnostiikkaa.

Lääkkeellinen PAS oli paljon ikävämpi minusta, lääkkeet aiheuttivat huonovointisuutta jo ennen alkionsiirtoa, ja epäilen myöhemmäm virtsatietulehdukseni johtuneen siitä, että jatkuvasti piti olla laittamassa emätintabletteja ja niiden valumisen takia käyttää terveyssidettä, siis yhdeksän viikkoa putkeen. Vähemmälläkin venkslaamisella pöpöt leviävät ja hautuvat.

Minulle siis mieluummin hetkellinen kipu ja sitten se on ohi kuin tuollainen viikkotolkulla jatkuva pieni epämukavuus.
 
Kuinka monella teistä on käyttötili ja säästötili erikseen? Mulla on. Ja jos mulla olisi 100 000€ säästössä niin semmoiset rahat eivät tosiaan olisi käyttötilillä...

MiuMau79 :) Vastaan tähän sivumennen, ettei loju raha mullakaan tililä, kuin väliaikaisesti. Ne on sijoitettu ja on poikimassa korkoa. Mutta välillä raha on tililläkin ja silloin voi ostaa esim. uusi auto ja maksaa sen käteisellä.

Siten säästyy osamaksukoroilta, ja usein saa helposti tingattua paremmat kaupanpäällisetkin mukaan, kuin vain perusmukavuudet.

Mutta tämä asia on nyt käsitelty.

Jatkossa säästöt menee IVF-hoitoihin :)
 
Lääkkeellinen PAS oli paljon ikävämpi minusta, lääkkeet aiheuttivat huonovointisuutta jo ennen alkionsiirtoa, ja epäilen myöhemmäm virtsatietulehdukseni johtuneen siitä, että jatkuvasti piti olla laittamassa emätintabletteja ja niiden valumisen takia käyttää terveyssidettä, siis yhdeksän viikkoa putkeen. Vähemmälläkin venkslaamisella pöpöt leviävät ja hautuvat.

Minulle siis mieluummin hetkellinen kipu ja sitten se on ohi kuin tuollainen viikkotolkulla jatkuva pieni epämukavuus.

Suski75 :) Mikä on PAS?:eek:

Liittyykö IVF- hoitoon?
 
Tähti eli pari viikkoa! Mä ehdin! Jee!

Peppipupu :)

Ehdin ennen 46v. synttäripäivää,mutta hoito menisi sovitun hoidon mukaisesti, ei syntymäpäivän mukaisesti :)

Kiitos mukana elämisestä ja tsempit sinne!!:cheers:cheers:cheers
 
Last edited by a moderator:
Tähti ei kun jos teillä se alkiodiagnostiikka kaikki pakastetaan koska joutuu odottamaan tuloksia. Sitten sieltä pakkasesta siirretään sulle tulosten jälkeen hyvä alkio. Siksi pas nimi. Eli ei siirretä heti keräyksen ja hedelmöityksen jälkeen niinkun normi ivf.

Siirto kierrossa saat taas eri lääkkeitä jotta olosuhteet hyvät pakastealkiosiirrolle. Tämä siis sulla edessä varmaankin touko-kesäkuun kierrossa! :dummy1:
 
Ja nuo sun kohtua ja jotain muuta valmistavat lääkkeet aiheuttaneet Suskille ja Hippuselle oireita.

Kertokaa viisaammat mitä pas lääkitys siis tekeekään?
 
Itse epäilen, että nyt jo omalla kohdallani hedelmällisyys on se joka vaikuttaa.
Juuri se että ekat kaksi tuli noin vain ja nyt ei niin uskon että iällä on nyt jo merkitystä.
Tietysti mun kohdalla varmasti sairaudet tekee lisänsä.
Olin paljon paremmassa kunnossa kun kaksi ensimmäistä sai alkunsa.
Kaikki vaikuttaa. Myös mies vanhenee. Ja hänkin oli täysin terve kun ekat kaksi tuli. Nyt on enemmän remppaa.

Sinähän olet vasta 35?
Mä luulen että kaikki on niin yksilöllistä ja varmaan tuuristakin kiinni.
Ekaa yritettiin vuosi. Toinen lähti toka kierrosta ja kolmas ekasta. Neljättä ja viidettä eri miehen kans yritettiin noin 9kk. Mulla on perus sairaus, autoimmuunisairaus, ollut jo 18v saakka.
 
Eli ei siirretä heti keräyksen ja hedelmöityksen jälkeen niinkun normi ivf.

Siirto kierrossa saat taas eri lääkkeitä jotta olosuhteet hyvät pakastealkiosiirrolle. Tämä siis sulla edessä varmaankin touko-kesäkuun kierrossa! :dummy1:

Peppipupu :) Tuleeko tuossa välissä jo sitten kuukautiset?

Jos väli on niinkin pitkä voiko siinä välissä käydä jossain matkalla?
 
Keräilykierto on yleensä normaalia selvästi lyhyempi. Minulla taisi olla 19 päivän kierto, kun normaalisti se on 31-35 päivää. Koska seuraavan kierron alussa ei ollut tietoa alkioiden terveydestä, ei voitu aloittaa lääkkeitä vielä seuraavaan kiertoon, joten siitä tuli välikierto. Keräys siis oli lokakuun kierrossa, ja alkionsiirto joulukuun kierrossa.
 
Keräilykierto on yleensä normaalia selvästi lyhyempi. Minulla taisi olla 19 päivän kierto, kun normaalisti se on 31-35 päivää. Koska seuraavan kierron alussa ei ollut tietoa alkioiden terveydestä, ei voitu aloittaa lääkkeitä vielä seuraavaan kiertoon, joten siitä tuli välikierto. Keräys siis oli lokakuun kierrossa, ja alkionsiirto joulukuun kierrossa.

Suski75 :) Aika pitkä väli...

Onko se siinä välissä lääkkeetöntä aikaa, ennen siirtoa?
 
Peppipupu :) Tuleeko tuossa välissä jo sitten kuukautiset?

Jos väli on niinkin pitkä voiko siinä välissä käydä jossain matkalla?
Vai matkakuumetta siellä podetaan :)
Yleensä ajattelen, että yrityksen vuoksi ei kannata jättää elämää elämättä mutta koska teillä on loppusuora hoidossa menossa, niin malttakaa nyt ihmeessä olla läsnä siihen asti kun mahdollinen vauvanalku on paikoillaan.
 
Koska seuraavan kierron alussa ei ollut tietoa alkioiden terveydestä, ei voitu aloittaa lääkkeitä vielä seuraavaan kiertoon, joten siitä tuli välikierto. Keräys siis oli lokakuun kierrossa, ja alkionsiirto joulukuun kierrossa.

Suski75 :) Miten sain klinikalta sen käsityksen, että diagnostiikan tulokset saa aika nopeasti, kun koepalat on lähetetty?
 
Last edited by a moderator:
Välikierto on täysin lääkkeetön. Kun saatte tiedon, että pakkasessa olevien joukossa on terve alkio, sen jälkeen seuraavaan kiertoon siirretään.

Alkiodiagnostiikasta te joudutte allekirjoittamaan paperit sitä laboratoriota varten, jossa alkiodiagnostiikka tehdään. Saat kyllä kopiot käteen kaikista allekirjoittamistasi papereista, niissä kerrotaan kaikki, ihan mielenkiintoista luettavaa.
 
Takaisin
Top