----45+++++ kuumeiset

Kuinka monella teistä on käyttötili ja säästötili erikseen? Mulla on. Ja jos mulla olisi 100 000€ säästössä niin semmoiset rahat eivät tosiaan olisi käyttötilillä...
 
Minulla on erikseen, tosin tämä lastenhankinta ja hoitovapaat ovat niin kallista puuhaa, ettei kummallakaan tilillä ole enää juuri mitään.
:laughing021
 
Joo kyllä on eri tilejä meilläkin. Nyt just on 11 tilitiedot kun menen nettipankkiin. Joka lapsella omat säästötilit ja isommilla käyttötilit myös, ihan niinkun meillä aikusillakin.
Jos olis 100000säästöt niin kaiketi ne jotenkin sijoittaisin.
 
En nyt jaksa kommentoida Tähti-vääntöön... Itseäni peruspessimistinä ärsyttää ikuinen optimismi, mutta sehän toisaalta kertoo enemmän musta kuin Tähdestä :grin Ja mullakin on säästötili ja käyttötili erikseen, mutta kumpikin miinuksella :rolleyes: Ehkä juuri siksi uskallan pitää käyttörajan 2000€:ssa. Tämä ihan pankin neuvo, kun olin lähdössä reissuun, ikinä ei tiedä mihin rahaa tarvii, äkillisestikin. Automaatilta ei kerralla saa kuin tietyn summan (600?), mutta sitten tekee useamman noston peräkkäin.

Kp26 vaihtumassa kp1 o_O What!? Ikinä ollut näin lyhyttä kiertoa. Että kyllä tässä on ollut aikainen ovis tai ei lainkaan. Sinällään kiva, ettei kierto ainakaan veny...
 
Tää on oikein hyvä oivallus:grin!

Tsemppiä sulle uuteen kiertoon! Onko se klinikkakeikka heti tiedossa?
Mikä klinikkakeikka? o_O Kyllä tässä luomuna mennään hamaan loppuun. Mun ainoa apu on ollut letrot 6kiertoa vuos sitten ja nyt luget loppukiertoon. Mulla ei ole varaa edes yksityiselle gynelle, saati muuhun :confused005
 
Mikä klinikkakeikka? o_O Kyllä tässä luomuna mennään hamaan loppuun. Mun ainoa apu on ollut letrot 6kiertoa vuos sitten ja nyt luget loppukiertoon. Mulla ei ole varaa edes yksityiselle gynelle, saati muuhun :confused005
Anteeksi :facepalm:
, meni ihmiset(tai siis nimimerkit) sekaisin!
Ei mullakaan ole varaa mihinkään muuhun kun paneskeluun:grin
, se on onneksi ilmaista..
 
Mikä klinikkakeikka? o_O Kyllä tässä luomuna mennään hamaan loppuun. Mun ainoa apu on ollut letrot 6kiertoa vuos sitten ja nyt luget loppukiertoon. Mulla ei ole varaa edes yksityiselle gynelle, saati muuhun :confused005
Se on hippunen77 ja hannuli77 kun on niin kovin saman kuuloisia! Olettekohan te luonnossa samankaltaisia?
 
Huh, onpas täällä (taas) ollut vilkasta :wideyed:

Oltiin miehen kanssa pitkä viikonloppu reissussa. Kohteessa 13'C, oli kiva saada esimakua keväästä. DPO9, molempia munasarjoja on kipristellyt kovasti, ja ovis näyttää olevan joko päällä tai ihan ovella. Tilannetta on hyödynnetty asiaankuuluvalla optimismilla. :Heartred

Säästötilejä täälläkin, molemmilla omat. Mun on tällä hetkellä suht tyhjä, hoitoreissut on vienyt saldoa tehokkaammin kuin mitä sinne kertyy kuukausisiirtoina käytyötilin puolelta. :meh: Ennen hoitoja olin just avannut myös rahastosäästötilin, jonne ei sitten mitään ole tämän jälkeen kertynytkään. Ehkä ensi vuonna, mikäli kaikki tulevat säästöpotentiaalit ei mene mahdollisiin lahjasoluhoitoihin.

Toivottavasti hannuli ja tähti pääsee luomu/hoitokiertokavereiksi! Ja kenen testejä täällä jännätään seuraavaksi? Oon (taas) täysin tippunut kärryiltä kaikkien päivistä.
 
Meillä yhteinen käyttötili johon kaikki rahat tulee. Lapsilla on sitten erikseen säästötilit. Itsellämme ei säästötiliä kun ei sinne olisi koskaan varaa laittaa mitään.
Mä oon koko elämäni elänyt kädestä suuhun. Kun olin työelämässä olin aloilla joilla huono palkka. Merkonomin paperit sain käteeni isompana mutta eläkkeelle jouduin jäämään samantien.
Eli ei niistäkään hyötyä.
En tiedä miltä tuntuisi elää niin ettei joka euroa tarttisi laskea. Tai että tilillä olisi edes euro ennen kuin uudet rahat tulee.
Itse toivon, että hyvin tienaavat ihmiset ymmärtävät, että he ovat oikeasti onnekkaita.
Ympärille kun katsoo niin tuntuu, että köyhyys vain lisääntyy. Monelta lähtee työpaikka jne.
 
Joskus olen hieman katkera siitä, että mun elämä näköjään menee niin, ettei mulla ole ketään jakamassa kustannuksia. Mulla on yksin hoidettavana tila ja yli 300neliön vanha talo. Toisaalta: mulla on oma talo ja tilaa ympärillä. Lapset saa harrastaa harrastuksia, jotka vie tuhansia vuodessa (isänsä kanssa maksetaan puoliksi), heillä on merkkivaatteet (alennuksua hyödynnän) ja koitetaan elää niin, ettei heidän tarvi tinkiä mistään, vaikka muuten elän jatkuva naru kaulassa, koska tuloa tulee muutaman kerran vuodessa ja menot on jatkuvia. Tiedostan sen, että myymällä kaiken eläisin huoletonta elämää kaupunkikaksiossa, mutta se ei ole vaihtoehto. Jokainen tekee elämässään valinnat, toki toiset pääsee helpommalla. En ehkä tykkää siitä, että omaa hyvää taloudellista tilannetta tuodaan esiin, vaikkei sillä pahaa tarkottaisikaan. Vaikka persaukisuuteni ei ole kenenkään vika, vaan tällä hetkellä lähinnä yhteiskunnallinen ongelma ja väärien priorisointien tulosta (maatalouden alasajo?), se kuitenkin tuo elämään hirveän stressin ja epäreiluuden tunteen.
 
Mulla on mielikuva, että nykyään yhteisomistuksessa olevalta tililtä saisi käyttää vaikka toinen menehtyisi. Voin olla kyllä väärässäkin. Täytyykin tämä tarkistaa.
Itse en ole kyllä osannut edes ajatella toisen kuolemaa.
Me ei kumpikaan saataisi henkivakuutusta. Sen verta olla vaivaisia ettei meille myönnetä.
Mä koitin esikoisen odotuksen aikaan ottaa vakuutuksen lapselle niin sekin evättiin mun sairauksien takia.
 
Takaisin
Top