----45+++++ kuumeiset

Kanoja ja lammas oli meillä, kun olin lapsi. Mun mies on sit kotoisin ihan täysin maalta, jossa oli ne lehmät ja sonnit. Viljatalous siellä on yhä. En haaveile "Maajussille Morsiamesta", mutta ehfin vuosinen saatossa olla mukana hommassa, kuin hommassa. Osaan jopa ajaa puimuria ja traktoria ja lypsää lehmiä, sekä koneella, että käsin. Osaan paljon siihen liittyvää..... mutta maatilalliseksi en ryhdy.

Kaikki luonnonmukaisuus ja sen tuomat elämän ihanuudet ovat tyystin kadonneet, kun eletään töissäkin jotain bittielämää...

Ainakin kanat haluaisin takaisin:happy093.

Käytiin kesälomalla eläintilalla pojan kanssa katsomassa ja siellä poika ihastui kanoihin - hän sanoin Äitin kanat! Olin aivan myyty ja sanoin, taitaapi olla!:laughing001

Lambi, elätkö täysin omavaraisessa taloudessa, vai käytkö myös muualla töissä? Onko se kannattavaa ja millä tavoin kaiken toteutat?:rolleyes:


Ps. haaveitako vaan:smiley-ashamed004
Uranvaihto edessä, kun lapset tehty/saatu.
A. lampaita pitää sitten olla ainakin3:wink, mieluummin vähintään 5. Ne on laumasieluja ohi kaikkien muiden tarpeiden.

Meillä on liha/munaomavaraisuus, myyntiinasti toisinaan lammasta. Lihaa tulee myös metsältä, että toisinaan on vähän yllinkyllin, ei auta kasvissyöjäksi ryhtyä. Just kalautin pojan kanssa kaks kukkoa, tulee nugetteja huomenna. Välillä menee myyntiin myös eläviä eläimiä, jos es paljon karitsoita.

Ukko käy töissä ja mullakin on työpaikka odottamassa, mutta nyt 5 vuotta ollut kotona eikä aikomusta enää toimistohommiin palata. Talolainaa on vielä, ettei ihan jouda omanonnen varaan meidän heittäytyä. Sitten kun lapset pärjää omillaan niin on aikomus heittäytyä off the grid:grin..(haaveitonhyväolla..)
 
Onko muuten vuohilla erillinen nimitys kuohituille uroksille? Lampailla pässistä tulee oinas, kun se kuohitaan, naudoilla sonnista tulee härkä kun se kuohitaan, hevosilla orista tulee ruuna... niin ja hauskaa kun horoskooppimerkeissä on vain kuohittuja eläimiä, härkä ja oinas siis. :grin
On, rupukki :p
 
No siis minähän en syö sieniä!! Mutta haperoita ei syö kukaan joille sieniä lahjoitan.

Olin tuossa lähellä herkkusieniä keräämässä ihan näkyvällä paikalla, missä kulkee paljon väkeä. Sienet oli repussa suljetuissa rasioissa ja haahuilin siinä pieni ämpäri ja veitsi kädessä. Yksi mies kävi kysymään, löytyykö mitään. Vastasin, että kun jaksaa etsiä, niin aina vähän jotain löytyy. Jätin mainitsematta, että reppu on pirun painava ja kun lähdet nopeasti, isken kiinni seuraavaan jättiapajaan.

Yölento :) Olet mestarisienestäjä!!! :)

Miksi et itse syö niitä?
 
No sitten seuraava kysely. Suski mainitsi tuossa horoskoopit. Mitäs työ ootte? Mie oon leijona.

Vastavirran akka :) Tämä on paha kysymys....kukaan ei taida uskaltaa vastata:scared001

Jospa uskallan ekana vastata.....kerran vuosikausia sitten eräs hyvä työkaveri kysyi sitä ja menin vastaamaan, että Oinas, niin hän sanoi....EIi APUA!!!!:scared001

Hän heti totesi, että olen syntynyt pelottavan merkkisten tähtien alla, vaikka oltiin ihan parhaat ystävät, hän oli kuulemma Härkä.

Säikähdin itse asiaa:sad010

Tähän saakka kaikki tuntemani ihmiset ovat sanoneet kiltiksi ja tunnolliseksi ihmiseksi, lähes supersuorittajaksi. Itse en tunnista mitään piirteitä, mutta mulla on aina jokin tavoite silmilmissä ja niistä tavoitteista periksi en anna - never!!:stop:

En myöskään masennu helposti ja olo on aina aktiivinen. Uskon aina onnistuvani, vaikka tyyliin "Mount Everest" olisi edessä. En voi omalle itselle mitään...:scared001

Yritän valaa muille uskoa, ettei saa masentua pikkuasioista (siksi en esim. katso tv:stä höpöpö ohjelmia)...sillä minusta kaikki on aina vaan mahdollista!!!

Jos mulle joku tulee sanomaan, että ei enää kannata yrittää, niin tyrmään satavarmasti ja lohdutan, että varmasti löytyy keino löytää toinen reitti.

Tuossa nopeasti jotain! Lisätään vielä se, että en halua olla esillä missään,edes tarkoituksella ja haluan elää omaa elämää - ihan omalla tavalla - omilla ehdoilla:laughing002 En pidä mistään kiiltävästä kissankullasta, enkä tekopyhyydestä. Myöskään en kuuntele juoruja, enkä seuraa valtavirtaa.

Tuskin mikään silti johtuu horoskoopista.
 
Yölento :) Olet mestarisienestäjä!!! :)

Miksi et itse syö niitä?
Sienet tuntuvat pahalta suussa ja myös maku on epämiellyttävä. Olen kyllä yrittänyt tykätä niistä tosi sinnikkäästi ja lapsesta asti olen saanut ja joutunut maistelemaan. Enää en maista, mutta on sienestys silti hauskaa.
 
Muokattu viimeksi:
ystäväni on oinaita. Itse tunnistan itsessäni paljonkin leijonaa. Kiitos tästä Tähti.

Vastavirran akka :) Minun parhaimmat ystävät on ollut oinaita, tai itse asiassa kaksonen, joka on myös oma aviomies ja sanoin paras työlkolleega :)

Mulla on myös ystäviä vaa'an ja leijonan merkeissä, myös härkiä. Muita lisäksi on vähän sitä ja tätä.

Mikä sinä olitkaan? Itsessäni tunnistan paljon leijonaa, koska se on mun nouseva merkki. Härässä on kuumerkki, joten härkiä onkin siunaantunut rutkasti sukulaisiin ja jopa oma pieni 2-v. on Härkä! Arvostan todella härkiä, vaikka en kestäisi ikinä mitään hitautta :smiley-ashamed004 :laughing002
 
Leijona olen. Paljon siitä sopii itseeni. Tahdon pitää langat omissa käsissäni enkä voi sietää tilanteita, jossa ne tippuvat. Omaan myös hyvän vastustuskyvyn en ole kipeänä oikein koskaan. Tauti mikä iskee on yrjötauti. Kohtutulehduksessa kuume hipoi neljääkympin yli ja olin tolpillani. Olen johtajatyyppiä enkä pidä tiimityöskentelystä. Tiedä näistä sitten, mutta hauskaahan näitä on lukea.

Vastavirran akka :) Tuo kuvaus on, kuin horoskooppikirjasta!! Olet varmasti Leijona!!:p

Mulla on myös hyvä puolustuskyky ja olen harvoin kipeä.

Olen johtajatyyppi myös, ja toimisin mieluiten yksityisyrittäjänä. Tällä hetkellä meillä ei töissä kukaan saa olla mistään mitään mieltä, joten on pakko sopeutua vallitsevaan tilanteeseen....

Tiimistyöskentelystä pidän, mikäli työtoverit on mukavia ja idearikkaita :)
 
:grin tiimityö on sitä, että kaikki tekevät niin kuin minä sanon. Kuulostaako vaa'alta ?
Pääosin olen kyllä rauhallinen ja kärsivällinen, mutta kun suutun tai edes hermostun, niin siitä on diplomatia kaukana.
 
Takaisin
Top