2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Iloitsin liian aikaseen pahoinvoinnin hellittämisestä. Tänään se taas iski eikä mikään ruoka oo pysyny sisällä.
Pahoinvoinnin lisäksi suurimpia vaivoja on päänsärky mikä vahvistuu iltaa kohden. Ideoita/apuja/vinkkejä mitä kannattaa tehdä?
 
Mulla ollut vatsassa tuntemuksia,lonkissa ja muutaman kerran alaselkä kipeytynyt mutta päivässä mennyt ohi. Väsymys on kova eikä oikein ruokaa tee mieli mutta aina kun sitä syö niin kyllä näyttää hyvin onneksi maistuvan. Hieman jännittää miten kroppa kestää kun jo neljäs raskaus. Laiskuus vaivannut joten liikkuminen jäänyt vähälle..pitää skarpata kävelyyn ja vesijuoksuuno_O..jotta kroppa jaksais paremmin. Kunhan tuo vuoden ikäinen ukkeli lopettaisi pahimillaaan 10 kertaa hetäilyt niin saisi energian takaisin :wink
 
Onpa kiva et tässä vaiheessa jo harjotussupparit alkaa :sad001 edellee on tuo oikeen puolen lonkka/alaselkäki samasta kohi kippee..öisin pahin ku vessaan pitää nousta..m
 
Ei niistä harjoitussuppareista vaaraa ole jos eivät ole kipeitä :) kivuttomat on normaali juttu, mut jos niihin liittyy kipua niin kannattaa heti olla yhteydessä neuvolaan.
 
Mulla menee alamaha ihan kovaksi aina sen jälkeen kun on harrastettu rakkautta. :wink onko teillä muilla tällaista? Ja iltaisin tulee pahaolo. Mä vaan odotan että maha kasvais jo!
 
Mullakin on harkkasuppareita. Karun tuntuisia kun kohtu ei ole vielä kauhean kokoinen. Viimeksi en muista että näitä olisi ollut kuin loppuraskaudessa.
 
Flower Juu täällä tulee kanssa. Loppuraskaudessa en viimeksi enää itse uskaltanut paljon orgasmeja saada kun sen jälkeen aina tuntui, että kohtu repee irti :DD

Mulla alkoi viimeksikin aika aikaisin, varmaan ennen rv20 ja nyt on ollut jo tyylii rv10 lähtien ainakin. Mutta ei oo vaarallisia, jos ei kipuja ole :)
 
Kuulkaas. Ei harjoitussupparitkaan täysin vaarattomia ole. Mulla oli keskimmäisessä raskaudessa niitä viikosta 13 eteenpäin ja vauva syntyi viikolla 24. Ja nyt alkoi myös kivuttomat supistukset ja lääkäri määräsi lepoa ja 4viikkoa sairaslomaa. Joten en pitäisi näin aikaisessa vaiheessa olevia supistuksia ihan normaaleina tai täysin vaarattomina...
 
Hui kauhia :O mulle kaikii terkat ja lääkärit on aina toitottaneet, että kivuttomat supparit on aivan normaaleja.. ja mulla on ollut niitä edellisessä raskaudessa ja on nytkin jo. Onpa sulla ollut ikävä tilanne, 24 viikolla syntynyt on niiin pieni :sad001 toivottavasti tällä kertaa saat pitää vauvan masussa pidempään!
 
Mulle myös sanottu, että täysin normaaleja, jos
on kivuttomia :eek: Eikä mulla tosiaan kyllä edellisessäkään raskaudessa ne mitään aikaan saanut alakerrassa, vaikka niitä oli paljon. Siis tosi usein päivässä. Eipä mulla kyllä varsinaiset supistuksetkaan saanu paikkoja auki nopeesti, viikon sain kärvistellä 5-10min välein tulevien supistusten kanssa ja olin sit lopulta 3cm auki sairaalaan mennessä :D
 
Iloitsin liian aikaseen pahoinvoinnin hellittämisestä. Tänään se taas iski eikä mikään ruoka oo pysyny sisällä.
Pahoinvoinnin lisäksi suurimpia vaivoja on päänsärky mikä vahvistuu iltaa kohden. Ideoita/apuja/vinkkejä mitä kannattaa tehdä?
Mulla ei oo kyllä mitään ideaa, mutta oon jo ite siinä pisteessä (niin kyllästynyt siis tähän oloon), että oon miettinyt akupunktioon menoa tän pahoinvoinnin kanssa. Onko jollain siitä kokemuksia?
 
Harjoitussupistusten ei kuulemma pitäis alkaa vielä ennen puoliväliä ja jos ovat säännöllisiä ja eivät lopu asentoa vaihtamalla/lepäämällä, niin eivät ole vaarattomia. Mulla määrätty lepoa kahdessa edellisessä raskaudessa ja ennenaikaista syntymää pelättiin, onneksi meni sitten ihan laskettuun aikaan asti...
 
Mulla alkoi joskus rv22 kipeät supistukset jo, oli tosi inhottavaa. Aina, kun vähänkään käveli niin piti heti pysähtyä.. Rv 25 kävin neuvolalääkärissä ultrassa ja sisätutkimuksessa. Koska kaikki oli hyvin niin oikein piti kuulemma liikkua järkyttävistä kivuista huolimatta. No onneksi nää supistukset eivät mitään aiheuttaneet ja lapsi syntyi 41+0. :)
 
Nyt on jäätävä päänsärky raskausoireena.. Ja väsymys alkoi vähän aikaa sitten.

Muita oireita ei kai ole nyt. Paitsi edelleenkin ravaan tunnin välein vessassa öisin.
 
Auh, jään huomiseksi pois töistä tän alaselkäkuvun vuoksi; tän päivän sinnittelin mutta niin kipee etten pysty yhtään kumartumaan, ja istuessa sattuu koko ajan :sad001 Toivottavasti hellittää vkl aikana...
 
Harkkasupparit nimenomaan ON vaarattomia ja valmistaa kohtua synnytykseen. Silloin kun supistus jää ns. päälle, eikä helpota asennon vaihdolla ym. tai jos on kipeitä, tai tulee säännöllisen usein ne ei oo normaaleja. Jo synnyttäneillä voi alkaa aikaisemmin kuin puolen välin jälkeen. Jos vähääkään epäilee supistusten vaikutusta, niin pitää ehdottomasti tarkistuttaa tilanne.

Mulla oli juuri niitä ei normaaleja supistuksia, käyrään piirtyi puolen tunnin aikana useita supistuksia joita en edes tuntenut itse, eli mulla kyseessä oli/on supistusherkkä kohtu. Niitä tuli puolen välin jälkeen välillä 10min välein, jäi puoleksi tunniksi päälle supistus ja oli välillä ihan tosi kipeitäkin ja supisteli ihan lepotilassa. Ei vaikutusta.

Ehdottomasti käykää tarkistamassa jos vähääkään epäilyttää, mutta ei niitä kannata myöskään ihan pelätä! :) Käyrille ottavat kuitenkin helposti yleensä ja tarkistavat kohdunsuun.
 
Edelleen olen sitä mieltä että kohdun ei pitäisi valmistautua synnytykseen ykkösellä alkavilla viikoilla. Ja oman kokemuksen nojalla en kenellekään koskaan sano että supistukset tässä kohtaa olisi normaaleja ja että niistä ei pitäisi olla huolissaan.
 
^ Siksi ehdottomasti pitää pyytää päästä tarkistuttamaan tilanne, jos epäilyttää harkkasupistuksen näin aikaisessa vaiheessa. :) Ei kohtu tiedä millä viikoilla mennään, asiaan varmasti vaikuttaa ylipäätänsä supistusherkkyys, synnytysten määrä ja fyysinen rasite. Tietysti pitää tarkistaa tilanne, eikä sokeana luottaa kaiken olevan ok ja keventää fyysistä kuormaa jos kohtu on jo kovilla.
 
Takaisin
Top