2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Larppa17

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka,

Viestiketjuna olikin oireet, mutta kiinnostaisi nimenomaan 2.kolmanneksen oireet / oireettomuus.

Ite oon ainakin kokenu, et oon nyt "aivan eri ihminen" :) Jaksaa urheilla ja etova olokin on selkeesti vähentynyt. Palelua on edelleen, mutta öisin ei tarvi enää herätä vessaan.

Millaisia tuntemuksia teillä on?
 
Minulla tuntuu kanssa, että heti kun päästiin tälle 13 viikolle niin oireet ovat lähes hävinneet. Se jumalaton väsymys oli kyllä pahinta, kun on tuo tyttö tuossa päivät.. toivottavasti tässä raskaudessa tämä energinen toinen kolmannes on ja pysyy. Loppu sitten jännittääkin melkein nyt jo, mutta onneksi sinne on vielä matkaa :)
 
No mä oon tua salaisella puolella jo valittanu, mutta jospa nyt tännekin...
Mulla on ollu jostain 6 tai 7 viikolta lähtien pahoinvointia ja se jatkuu edelleen vaikka viikot 16+2 on jo... 2 kertaa ollut viikon sisään tiputuksessa ja päätä särkee joka päivä. Nyt epäilevät vielä raskausmyrkytystäkin jo näin pienillä viikoilla joten ei kovin seesteinen tää mun "keskiraskaus". :sad001
Nauttikaa oireettomuudesta!
 
Täälläkin on taas kovin normaali olo, alkuviikosta oli vielä pahoinvointia mutta nyt se on aika tyystin pysynyt poissa. Ellei alaspäin katsoessa näkyisi epäilyttävä pieni pömppö, kuin jos olisin just syönyt vaikka olisin juuri herännyt, ja doppleri sanoisi että siellä lyö pieni sydän vinhaa vauhtia, niin ei kyllä välillä huomaisi yhtään mitään.
 
Pahoinvointi on helpottanut, vaikkakin jotkut ruoka-aineet kuten jauheliha ällöttää edelleen. Palelee yhä ja väsymys ei oo kyllä kadonnut mihinkään. Rinnat on vieläkin tosi arat. Erityisesti ehkä kohdun kasvukivut on tulleet nyt tutuiksi, erityisesti viimeisen viikon aikana. Liitoskivut ja selkäkivut, tosin selkäkivut voi hyvinkin johtua pääasiassa reumasta, rangan muuttuva asento pahentaa kipuja.
 
Mulla on oireet hävinneet aika lailla täysin. Vatsassa repäisyjä tuntuu välillä. Unirytmi on vakiintunut siihen, että herään aamulla yleensä viiden maissa vatsakipuun ja epämukavaan oloon. Pissahätä ja ilmavauvoja mahassa... Rinnat ovat vain hieman arat välillä.

On kyllä mukavaa, että pystyy käymään salilla ja harrastamaan liikuntaa melkein normaalisti muutenkin.
 
Mulla pahaolo vain jatkuu.. viimeksi mulla loppui pahaolo kuin seinään rv 12. Nyt 14+4 ja ei loppua näy :D en oksentanut viime raskaudessa kertaakaan, mut oksettava olo oli ympäri vuorokauden. Nyt myös ökäolo on kokopäiväistä mut myös käyn kakomassa jatkuvasti (onneksi en vielä oo kunnolla oksentanut). Hajut yököttää tosi helposti. Huoh. Tästä olosta voisin jo luopua. Muuten hyvä olo kun väsymys on jo vähän väistynyt :)
 
Oireettomuus alkoi jo 10+, mitä nyt välillä närästää, selkää saattaa särkeä ja kohtua jomottaa. Kyllä mä nyt nautin, kun tiedän että kohta sen ison mahan kanssa oiretta riittää vaikka muille jakaa. :)
 
Mullakaan toi pahoinvointi ei enää oo kauheesti vaivannut vähään aikaan mutta tän toisen kolmanneksen alussa on alkanut kovat vatsa- ja kylkikivut. Vatsaa jomottaa lähes jatkuvasti, mutta välillä sattuu niin että tuntuu kun joku repeäisi sisälläni. Lisäksi hirveät ilmavaivat ja ummetus välillä rassaa. Välillä vatsa löysää päiväksi, mutta sitten taas ummettaa. Pissalle pitää edelleen herätä yöllä kertaalleen ainakin.:oops:
 
Noi kylkikivut kyllä! Kohtu raivaa tilaa ja ne olemattomatkin vatsalihakset joutuu taas venytykselle. Mulla myös toi ihana ummetus.. onneks alotin taas aamukahvin, niin toimii vatsa edes puoliksi. Ei ihme että paino nousee, kun pari kiloo tavaraa jumittaa suolistossa :D
 
Oireet... Etova olo ollut päivittäin, tänään taas pääsi oksentamaan pitkästä aikaa! Edellisessä raskaudessa oksetti vielä synnytyssalissa.. Päänsäryt ei ehkä enää niin pahoja, unettomuus vaivaa, kuten aina raskausaikana. Innolla taas odotan niitä neuvolan keskusteluja, että kuinka tärkeää se uni on. No aijaa, tuli yllätyksenä, mutta jos uni ei tule, niin sillehän varmaan jtn voi :D Niin ja ne ihanat liitoskivut alkaneet :Heartred
 
Toi aamukahvi kyllä oikeasti auttaa ees osaksi ummetukseen, itsekin kun siirryin taas kahvin juontiin!:grin
 
Väsymystä edellee,ummetusta välillä,liitoskipuja,alaselkä kipee,tänään myös ikävästi juilii ylämahaan,mikä lie...
 
Etova olo on helpottanut, itse en oksentelusta kärsinyt kyllä alkuraskaudessakaan vaikka etoi usin pienikin syömättömyys.
Kahvi ei kyllä vieläkään maistu. Vatsalihakset ja -nahka kyllä ovat hellinä kun tuntuu että venyttää enemmän kuin mitä antavat periksi, eli kiristävää tunnetta on kyllä se vähän tekee huonoa oloa.
 
Päänsäryt ei ehkä enää niin pahoja, unettomuus vaivaa, kuten aina raskausaikana. Innolla taas odotan niitä neuvolan keskusteluja, että kuinka tärkeää se uni on. No aijaa, tuli yllätyksenä, mutta jos uni ei tule, niin sillehän varmaan jtn voi :D Niin ja ne ihanat liitoskivut alkaneet :Heartred
Neuvolassa tuli mulle jo fiksuja neuvoja, että kannattais opetella nukkumaan päiväunia. No shit, Sherlock... Jos ei osaa nukkua, nii ei osaa. Täällä on kokeiltu rentoutumisharjoituksia ja vaikka mitä. Jos nukkuu huonosti, nii ei nukkumisen yrittäminen vapaina hetkinä varmasti onnistu...
 
Neuvolassa tuli mulle jo fiksuja neuvoja, että kannattais opetella nukkumaan päiväunia. No shit, Sherlock... Jos ei osaa nukkua, nii ei osaa. Täällä on kokeiltu rentoutumisharjoituksia ja vaikka mitä. Jos nukkuu huonosti, nii ei nukkumisen yrittäminen vapaina hetkinä varmasti onnistu...

Mä kärsin viimeset 2kk unettomuudesta esikoisen raskaudessa. klo 6 eteenpäin tuli uni ehkä. Miehen loistava neuvo asiaan oli, että pistä silmät kiinni ja ala nukkumaan. Jes, kiitti neuvosta, nyt kaikki kokeilemaan yhdessä niin johan loppuu unettomuus! :facepalm:
 
Täällä 17 viikko starttaa tänään. Nuo kaks uhmaikästä pitää kyllä nin kiireisinä että paljon käyn lukemassa, kirjoittelu jäänyt vähemmälle... Oireet hieman lievittyneet! Pahoinvoinnin kannalta ollaan siinä pisteessä että sitä voidaan kutsua enää aamupahoinvoinniksi :D väsymys on haittana edelleen ja tuntuu että pitäis nukkua joka päivä unet (ihanku se onnistuiskin!) väsymyksen myötä meinaa sitten olla hermo kireällä... Aina kerkiää laukoa ja kaduttaa oma käytös myöhemmin... Sormien puutuminen yöaikaan on myös alkanut! Pojan odotuksessa sitä ei ollut, vaan tytön oli. Saas nähä siis tyttökö sieltä vielä tulee :P :D kasvoissa ja kaulassa paljon finnin alkuja :/ tympiääääää.... Ja paino nousee... Wippii
 
Joo, ihan parhaat vinkit unettomuuteen tule kyllä ihmisiltä, jotka eivät koskaan ole ongelmasta kärsineet :D "jos oikeasti väsyttää, niin kyllä se uni tulee" on ehkä se kyllästyttävin! Muutenkin kärsin unettomuudesta ja migreenistä, että ehkäpä sitä on kaikki kokeiltu, paitsi unilääkkeet, joihin en voi koskea....
 
Mullakin on edelleen pahoinvointia 24/7, toisaalta nyt en enää niin usein öisin herää siihen, jos jotain positiivista yrittää tästä olosta löytää :confused: :grin Muita oireita ei juurikaan oo. Viimeeks odottelin innolla viikkoa 12, jos tää vähenis. No niin ei käynyt. Jos nyt vaikka parin viikon sisällä loppuis, niin pääsisi kans nauttimaan tosta oireettomuudesta tai vähäoireisuudesta :happy:
 
Mun ainoat oireet tällä hetkellä on lähinnä herääminen yöllä vessaan, todella villit ja vauhdikkaat unet ja melkoinen himo rasvaiseen ruokaan. Onneksi oon välttynyt pahoinvoinnilta oikeastaan koko raskausajan, tsemppiä teille joita se piinaa!
 
Takaisin
Top