2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Nuo suonenvedot on kyllä aivan kamalia. Kaiken lisäksi se pohje on pari seuraavaa päivää niin arka!:arghh: Mulla ennen raskautumista on niitä ollut enemmän ja vähemmän, mutta nyt ei onneksi ole ollut pitkään aikaan. Suhteellisen helpolla olen nyt päässyt, kun alkutaskauden yli päästiin. Tsempit teille kaikille jotka erilaisten kipujen kanssa taistelette.
 
Suonenvedot on kyllä niin perseestä.. Mulla ei oo vielä ollut niitä, mutta magnesiumia meneekin jo iltaisin tällä hetkellä jotain 700-800mg, niin se hiukan ehkäisee niitä. Tosin päivällä hassussa asennossa istuessa, alkoi kyllä jalkapohja kramppaamaan/vetään suonta. Loppuraskaudesta taas krampit iskee, varsinkin jos unissani käännyn nukkumaan selälleni :/
 
Ah, niin ihanalta kuulostaa kaikilla nämä oireet, että..!
Ihanaa tämä raskausaika! :grin
Mutta mitäpä sitä ei kärsisi, kun palkintona on jotain niin ihanaa, kuin oma pikku kulta :angelic::love7
 
En tiiä suonenvedoista mutta nuo liitoskivut. Sitä herää yöllä monesti ku on vaihtamassa asentoa ja tuntuu siltä että joku olis hakannu alakerran tohjoksi,niin kipeä häpyluu ja se ei hellitä ees päivällä. Mutta kestää tämän kyllä. Ajattelen että ei tämä varmaan kuitenkaan vielä pahinta ole. Pahin on vielä edessä päin.
 
Tsemppia tosiaan kaikille kivuista karsiville! Lasken tassa paivia, etta koska ne alkavat omalla kohdalla... Ja nautin samalla naista paivista, ettei niita kipuja viela ole.

Minulle on tullut takaisin pahoinvointi. Johan tassa kuukausi menikin hyvin! Lisaksi harjoitussupistukset tuntuvat nyt ihan selvasti, varsinkin iltaisin, kun on aikaa niita tunnustella. Kipeita ne eivat ole, mutta supistuksen aikana tuntuu, ettei tama maha mahdu mihinkaan. :) Eika mahani siis viela ole mitenkaan iso. :D

Teen pilatesta, mutta en ole pahemmin salilla pystynyt kaymaan raskausaikana. Tanaan huomaan, etta jalkani ovat todella muuttaneet muotoaan - ja koostumustaan. Missa ovat kaikki lihakset? Ilmeisesti vessanlattialla istuminen tai sohvalla lohoaminen eivat ole pahemmin lihasta lisanneet... :wink Taytyy ruveta nyt tata pilatesta tekemaan ihan ajatuksella, ettei ole viimeinen kolmannes sitten ihan jaatavaa karsimysta.
 
Viime raskaudessa suonenvedot oli kauheita, mutta harjoitussuppareita ei ollut ollenkaan ja liitoskivutkaan ei olleet pahoja. Nyt en ainakaan vielä ole joutunut kärsimään nuista suonenvedoista, mutta liitoskivut on kyllä tosi kipeitä välillä ja lisäksi on jotain outoa selkäkipua. Vähälle aikaa on alkanut myös supistamaan jos kävelee rivakasti. Mutta toisaalta ei haittaa, pitää ottaa kaikki vastaan mitä tulee, "nautitaan" nyt kun hyvin mahdollisesti on viimeinen raskaus. :rolleyes:
 
Mulla on ihan kauheat liitoskivut ilmeisesti. Joka askeleella sattuu hirveästi ja tuolilta nouseminen kanssa. Vaan enpä osaa oikein sohvallakaan maata koko aikaa ja töissä joutuu pakostikin kävelemään pöydän ja tulostimen väliä ym.

Nyt on kolmas päivä jo menossa noiden kipujen kanssa, mutta terveydenhoitaja neuvoi, että ei tarvitse huolestua jos kipu tulee vain liikkuessa. Huoh. Kävely on nyt todella hidasta...
 
MaalisMamma2017, Joo, kuulostaa valitettavan tutulta ekasta raskaudesta! Minulla siihen vahan auttoi se, etta jannitti alavatsaa (vetaa alavatsaa kevyesti sisaan), ennen kuin nousee esim. tuolilta. Ja etta se, etta esim. nojaili vaikka seinaa/poytaa vasten eika seissyt kokoajan. Raskauden loppua kohden minusta tuli todella hyva suunnittelemaan tyotehtavani niin, etta minimikavelylla sai maksimaalisen hyodyn. :D
 
Tuntuu vaan niin tyhmältä kun jo tässä vaiheessa vaappuu kun ankka :D ja lyllertää hitaasti. Onneks kipu ei sentään oo koko aikaista. Viikkoja vasta 24+.

Täytyy kokeilla tota vatsan jännittämistä, toivottavasti auttaa! :)
 
mäki vaapun ku ankka ja onha se vähä ahistavaa :D muuten edellee iha samat oireet,selkä ja lonkat välillä parempina,välillä huonompina...pitkiä aikoja ei voi enää touhuilla seisoillee/kävellä ilman et pitää päästä istumaan :sad001
 
Kutisee kyljet, rinnat ja reidet... Jotain ihon venymiseen liittyvää luulisin. Hengästyttää ja etenkin ylämäet kävelen kun vanha mummo... Liitoskipuja.
 
Mulla liitoskipuihin ja muihinkin auttanut reipas liikunta. Aikaisemmissa raskauksissa supistelujen vuoksi tullut liikuntakieltoa, niin sit on vaan kärsitty :sad001 Myös lantionpohjan treenaaminen auttanut kaikkeen lantion seudulla olevaan kipuun.
 
Jännä Warheart! Musta tuntuu että liikunta vaan pahentaa liitoskipuja! Toisaalta niin tekee makaaminenkin. Vähän turhauttavaa kun aina sattuu ja tuntuu että halkeaa keskeltä. Kävely on kaikkein pahinta ja lisää kipuja mitä pidemmälle kävelee.
 
Mulla haisee jo tissiväli eltaantuneelle maidolle :D En ole kyllä huomannut esimaitoa vielä, esikoisesta taisi tulla "vasta" rv30+ ja sitä kyllä tuli ja paljon. Nyt kuitenkin kun ottaa päivän päätteeksi rintsikat pois niin tarvii ihan erikseen mennä tissivälipesulle :D

Liitoskivut tulee mulla kans yleensä kesken työpäivän tai sen jälkeen, eli ei ainakaan helpota sellanen reippaahko liikunta töissä. Onneksi ei vielä ole ihan päivittäistä.
 
Reippaat kävelylenkit auttaneet mulla ja liikuntaa suositelleet lääkärit aina kaikkiin kipuihin :) Jos liian lyhyellä askeleella kävelee, niin lähtee kyllä jalat alta kun iskias kipuilee... Lantion ja liitosten löystymisestähän noi kivut johtuu, joten tukena olevien lihasten kunnossa pitäminen auttaa ja edesauttaa myös synnytystä ja siitä palautumista.
 
On se hassua, miten erilailla kropat reagoi! :) Mulle ei ois kuunaan voinut ajatellakaan kävelyä tai reippaampaa liikuntaa niissä säryissä. Kävelyä ei voinut kuvitellakaan, tosin mulla oli myös niin hirveät jalkapohjasäryt, että kävely oli helvetillistä, ja varsinkin seisominen. Joogaaminen ja pilates auttoivat jonkun verran, mutta ehkä isoin apu oli hieronnasta ja fysioterapeutin kipupainannasta.
 
Joo, kropat reagoi eri tavalla ja jokainen raskaus on erilainen! Itse huomannut, että mitä enemmän on paikallaan, sitä enemmän on kipua ja liikunnan aloittaminen vakeampaa... Edellisessä raskaudessa liikkuminen oli tuskaa, kun ei vaan saanut rasittaa itseään supistusten pelossa :/ Piti esikoista viedä eskariin kahden kilsan päähän ja hakea tietysti etanavauhdilla kävellen, että ei ollut herkkua. Nyt kun voinut normaalisti liikkua ilman supisteluja, on kivutkin maltillisemmat. Jalkapohjien kipuiluun mulla auttaa vain ja ainoastaan kunnolliset kengät. Joka raskauteen käynyt uudet ostamassa, kestävät sitten onneksi useamman vuoden normalissa lenkkeilykäytössä.
 
Juu mullekin maanantaina fysioterapeutti sano että helpottaa yleensä kun liikkuu noi kivut. Ja totta se ainakin vielä on. Aamusin on pahin ja sitten kun vetreytyy niin helpottaa. Mää jouduin sairaalassakin poikkeen tiistaina. Mahaan alko sattuun niin ettei käveleen päässyt. Tarkkailussa maattiin ja synnytysvastaanotolla käytiin. Supistuksiakin tuntui mutta lääkäri epäili että kipu on leikkausarpien kiinnikkeistä johtuvia. Tai sitten pahin mahdollinen on umpilisäkkeen tulehdus. Arvot oli normaalit kuitenkin mutta tarkkaillaan nyt miten tässä menee. Huoh.. nytkö jo alkaa ramppaaminen sairaalassa. Ensimmäisissä sentään odotettiin noin 30 viikolle ennen kun ongelmat alko..
 
kylläpä on tänää ollu koko aikasta älytöntä kipua(ei kovaa mut tosi inhottavaa) tossa häpyluulla ja alamahalla(?)... :sad001 blääh..
kohta voileipäkaakun tekoon ku mies pyyti tekee pikku kakun :D :P
 
Takaisin
Top