Äitiyspakkaus

Mie kans laitoin tilaukseen tällä viikolla sen pakkauksen kun saatiin neuvolasta todistus!
Ai että kunnen malttais oottaa et paketti jo tulis ja päästäis tutkailee sitä. ❤️
 
Tänään oli neuvola ja luulin saavani sen todistuksen mutta kuinkas kävikään :/ saan sen ens neuvolassa vasta. Nyt harmittaa..
 
Menee vähän ohi aiheen, mutta vaatteisiin kuiten - mitä pesuainetta te käytätte vauvan pyykissä? Ja pesettekö te ne 60 asteessa? Omat vaatteet tulee pestyä 40 asteessa, niin tuntuu aika hurjalta se 60 astetta. Yllättävää, että kaikissa vaatteissa mitä oon ostanu kirpparilta, on ollu tosi vahva pyykinpesuaineen tuoksu, enkä usko että se tuoksu ihan heti laantuu vaikka ite pesiskin hajusteettomalla. Entä käytättekö koskaan huuhteluainetta, niissähän on aina tuoksu? Itellä tulee käytettyä pyyhkeissä ja lakanoissa, mutta pitääkö vauvalta jättää niistäkin pois?

Ps. tänään saan minäkin vihdoin ja viimein pakkauksen :)
 
Ite pesin pelkällä erisanin hajusteettomalla vauvan vaatteet esikon aikaa ja olisko ollu joskus 3-4kk iässä ku aloin pesee tavallisella hajusteellisella ainaalla kaikki pyykit.
 
Kyl ne vauvan vaatteet haluaa 60 pestä. Meil esikoisella tuli paljon ohi kakkaa tai puklua. Joten 60 asteessa tuli puhasta. Ja vauvan vaatteet on lähes kaikki 100% puuvillaa joka kestää kuumemmankin pesun.
 
Minä pesen hajusteettomalla kaikki pyykit, oon sen verran herkkä ite niille hajusteille että en siedä sitä hajua yhtään vaatteissa. Huuhteluaineeksi etikkaa jos tarttee, silloin tällöin tulee sitä käytettyä.

Minä kyllä pesen useimmat lasten (ja omatkin) vaatteet 60 asteessa katsomatta ollenkaan mitä pesulapuissa lukee. Vähän sillä periaatteella että jos ei pesua kestä niin en osta samaa merkkiä toisten. Yllättävän hyvin ne kestää korkeampiakin pesuja.
 
Meillä pestään myös kaikki pyykki hajusteettomalla ja 60 asteessa. Villavaatteet tietty villapesuun ja villa-aineilla.
 
Mä oon pessy vauvavuotena kaikkien perheenjäsenten pyykit hajusteettomilla pesuaineilla ja vauvan lakanat ja harsot ilman huuhteluaineita. Sitten jossakin vaiheessa vaihtanut pesuaineen takaisin normaaliin hajustettuun pesuaineeseen. Pikkuhiljaa. Ja kakat ja puklut on lähtenyt varsin kiitettävästi jopa valkoisista vaatteista sappisaippualla pois.
 
Sappisaippua on kyllä aivan ehdoton arjen pelastus! En enää pärjäisi ilman :-D
 
Meillä on aina kaikki pyykkipesty 60 paitsi siivousrätit kovemmalla. Farkut ja villat tietysti omien ohjeidensa mukaan. Kaikki on aina kestäny tosi hyvin. Niin aion myös jatkossa toimia.
 
Menee vähän ohi aiheen, mutta vaatteisiin kuiten - mitä pesuainetta te käytätte vauvan pyykissä? Ja pesettekö te ne 60 asteessa? Omat vaatteet tulee pestyä 40 asteessa, niin tuntuu aika hurjalta se 60 astetta. Yllättävää, että kaikissa vaatteissa mitä oon ostanu kirpparilta, on ollu tosi vahva pyykinpesuaineen tuoksu, enkä usko että se tuoksu ihan heti laantuu vaikka ite pesiskin hajusteettomalla. Entä käytättekö koskaan huuhteluainetta, niissähän on aina tuoksu? Itellä tulee käytettyä pyyhkeissä ja lakanoissa, mutta pitääkö vauvalta jättää niistäkin pois?

Ps. tänään saan minäkin vihdoin ja viimein pakkauksen :)
Kaikki vauvanvaatteet pitäis pestä 60 asteessa. Välillä uusissa vaatteissa on kauhea kemikaalien haju ja mä en ainakaan mitään ylimääräistä halua vauvan iholle halua työntää. Lisäksi meillä pestään kaikki pyyhkeet, lakanat, alusvaatteet ja sukat aina 60 asteessa, usein myös T-paidat. Puuvilla kestää kyllä pesun 60 asteessa luki pesulapussa mitä tahansa. Joskus värit saattaa haalistua tai pinta kulua, mutta sitä voi ehkäistä kääntämällä nurinpäin pesuun. Kaikki napit, vetskarit pitäis olla kiinni myös, rintsikat jos pesee koneessa niin pesupussiin. Farkut, neuleet yms jotka ei tule suoraan iholle pestään usein 30-40 asteessa pesuohjeen mukaan. Jos hienhaju on pinttynyt vaatteeseen, ei kyllä miedossa lämmössä lähde. Kankaan kuitu vaatii korkeamman lämpötilan auetakseen ja puhdistuakseen. Vauvan vaatteisiin ei suositella huuhteluainetta, se osittain jää vaatteisiin. Myöskään elastaania sisältäviin vaatteisiin ei saisi käyttää huuhteluainetta, se haurastuttaa, eikä pyyhkeisiin kannata käyttää huuhteluainetta, se vähentää imutehoa. Tekokuituisissa vaatteissa tukkii kankaan, eikä tietenkään ulkoiluvaatteisiin. Hajusteettomiakin vaihtoehtoja on jos ei huuhteluaineesta halua luopua, mutta ilmankin pärjää. Meillä kaikki
pestään nestemäisellä hajusteettomalla pesuaineella. Siitä jää vähemmän pesuaine jäämiä pyykkiin ja koneeseen kuin jauhemaisesta. Oikeastaan miedossa lämpötilassa pestävät ja varsinkin pikaohjelmilla pitäisikin pestä nestemäisellä, koska jauhe ei välttämättä liukene täysin veteen ja saattaa jäädä vaatteisiin. :)
 
Muokattu viimeksi:
En oo vielä tilannut. Yritän sinnitellä helmikuun loppuun ennen kuin tilaan.. Jos sattuis saamaan tän vuoden pakkauksen jo sit :D
 
En ole vielä päässyt edes tilaamaan pakkausta koska kela-neuvola vasta viikon päästä. :-( perästä tullaan!:p
 
Takaisin
Top