Raskaanako?

Meillä oli heinäkuussa varhainen km, Näkyi liuskatestissä juuri haaleana (kylläkin selkeänä) viinana kp33/33. Meni 5 viikolla kesken, edes ultraan emme kerenneet.Liian aikaisin siis hermoilimme testin kanssa.

Nyt viime torstaina uudestaan raskaustestistä plussa. En malttanut taaskaan odotella, kp 32/33 iltavirtsa täysin selkeä plussa. Nyt odotellaan viikko, josko jaksaisi tällä kertaa pysya mukana ja sitten soitto klinikalle (olemme siis hoidattaneet lapsettomuutta)..
 
Niinpä. Kyllä tää naiskeho osaa olla mutkikas vempele! Ennen vaan on negatiivisen testin tekemisen jälkeen alkanut menkat mutta nyt ei vaan kuulu eikä näy.
 
Mikä kp sulla on nyt menossa? Menkkojen alkaminenkaan ei ole kivaa, mutta jos kerran pakko alkaa niin sais tulla rytinällä ; D
 
heippa, ihan ensimmäistä kertaa kirjotan mihinkään, vaikka tässä kuussa just lupasin etten taas tuu lukemaan näitä :D
nyt taas jännän äärellä, ollaan miehen kans jonku aikaa oltu "tulee jos on tullakseen", tai ainakin mies on tällä asenteella mukana, ite lasken ovista, kuulostelen oireita ja toivon aina ettei menkkoja kuuluis :)
viime kuussa EHKÄ km. testiäkään en ehtiny tehä ku hyytynyt ja klimppejä täynnä oleva vuoto alko kp 34/34. nyt taas jännätään perjantaihin asti, oisko tärpännyt:)
munasarjoja(?) nippailee molemmin puolin,
välillä menkkamainen tunne alamahassa,
tänään alkanu hirvee pissatus,
laiskottaa,
37+ lämmöt,
valkkarista en osaa sanoa, aina vähän sitä ja tätä :D
 
Kyfi0760830 Sanoit että sinulle on määrätty Ketipinoria. Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin ja kertomaan vauva haaveista. Valitettavasti sen sivuvaikutukset on mm. kuukautisten pois jääminen, huimaus ja pahoinvointi. Lisäksi kyseinen lääke on kielletty raskaus aikana...
 
Kyfi760830 Mulla on alkanut kaksi raskautta ilman menkkoja. Eka alkoi kuukausi keskenmenosta ja toinen raskaus reilu vuosi synnytyksestä. Eikä tässä välissä ollut vuotoa ollenkaan. Mulla on aina ollut epäsäännölliset menkat. Käytiin aikoinaan hoidoissakin, mut ei ne auttanut silloin. Vuosi hoitojen lopetuksesta tulin raskaaksi ja sain esikoisen. Keskenmenoja oli ennen näitä kaksi. Nyt kun jälleen ollaan haaveiltu kolmannesta. Ei ole ollut taaskaan kun muutamat menkat ja sit multa löytyi iso dermoidikysta joka poistettii. Ja se pisti kaiken sekaisin, joten nyt on taas ollut clomeja sekä edellisessä kierrossa kokeiltiin anazol lääkkeitä. Niillä ei tuntunut olevan tehoa. Mut joo siis on mahdollista että olet tai tulet raskaaksi ilman menkkoja. Hyvin arpapeliä toisin. :)
 
Täälläkin pohditaan mahdollista raskautumista. Minulla siis esikoinen, joka kohta 8kk, ja kuukautiseni alkoivat viime kuussa. Tämä siis vasta toinen kierto eli ei mitään hajua kiertojen pituudesta synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta kiertoni on 30-31 päivää. Nyt on menossa kp32.

Hankalaa ovulaation ja kuukautisoireiden seuraamisesta tekee niiden totaalinen muuttuminen verrattuna raskautta edeltävään aikaan. Ennen en ole edes kunnolla huomannut ovulaatiota, lisääntynyttä valkovuotoa lukuunottamatta, ja kuukautisoireet ovat alkaneet noin viikkoa ennen menkkoja alavatsan jomottelulla ja rintojen kipeytymisellä. Nyt (oletettavasti) ovulaation aikoihin alavatsa ja nännit ovat tulleet todella kipeiksi, viime kierrossa sitä kesti yli viikon, jonka jälkeen kaikki oireet hävisivät ja kuukautiset alkoivat noin viikon päästä kuin puun takaa ilman mitään tuntemuksia. Tässä toisessa kierrossa oireet ovat olleet samanlaiset kuin edellisessä, mutta ovulaatio tuntemukset tulivat myöhemmin, ja nyt on ollut valkovuoto hennosti rusehtavaa ja aivan kuin rinnat olisivat hieman kipeät sivuilta(voin myös kuvitella) eikä kuukautisia kuulu. Raskaustestin tein eilen illalla (pregcheck) ja näytti negatiivista.

Minkälaisia kokemuksia muilla on synnytyksen jälkeisestä kuukautisten palautumisesta ja uudelleen raskautumisesta?

Ps. Ei varmaan ole oikea ketju aiheelle, mutta antakaa anteeksi ensikertalaiselle :)
 
Pohdin kans mahdollista raskautta, enkä oikein tiennyt mihin osioon kirjottelisin joten tunkeudun tänne :D
Viimesimmät kuukautiset alko 2.10. ja mahdollinen ovulaatio oli kp 16 eli 17.10 , näihin aikoihin nipisti vasemmalla puolella munasarjan(?) kohtaa, kesti ihan pienen hetken.
Lisäksi tuon viikonlopun olin väsynyt, kärttyinen. Ja pieniä nippailuja alavatsan tienoilla, jota on ollut muutenkin nyt.
Eilen kp 21 koski taas tuonne vasemmalle puolelle, säteili nivuseen ja selkään samaan kohtaan, kesti ehkä vartin verran.
Mitään ihmeellisiä vuotoja ei ole ollut, ja olo suht normaali muutenkin.
Mahtoko kiinnittyminen tapahtua juuri? Ja raskaus olis mahdollinen? Oon vasta ruvennu ettiin enemmän tietoa kierrosta ja ovulaatiosta sekä sen oireista, en aikasemmin oo mitenkään hirveesti kiinnittänyt näihin huomiota.

Sit vielä sellanen, kun miula ois edessä kp 27/29-30 verikokeet niin näkyykö mahdollinen raskaus jo siinä vaiheessa? Ja täytyykö pyytää erikseen että tarkistavat sen vaikka onkin ilmeisesti laajat verikokeet? Olen siis työn puolesta menossa kokeisiin.

Toivottavasti joku osaisi vähän jotakin kertoa, että miltä kuulostaa. :) Toki tiedän, että nämä ei vielä välttämättä kerro yhtään mitään, ja voivat olla ihan normaalit oireet noin muutenkin, ja huomaan ne vaan nyt selvemmin kun olen kiinnittänyt niihin enemmän huomiota. Mutta silti, pieni toive olisi raskaudesta, vaikka ei ihan suunniteltu olisikaan. :)
 
Täälä kans jännän äärellä.. Tai ärsytyksen äärirajoilla. Menkat jäi pois ja nyt olis rv 5+3.. Testejä tehty ja negaa näyttänyt. Oireita on, mutta onko ne omaa kuvitelmaa? Jäivätkö menkatkin pois vain tahdon voimasta vai mitäkä? Tympäsee.. :sad001
 
Siira: Valitettavasti en osaa sanoo oikeen muuta, kun toivotaan et sieltä vielä plussa tulis! :) Ootko nyt kuinka aatellu, uusia testejä? Ja kuinka kauan meinasit odotella menkkoja?
 
No siis mullahan on menkat nyt 11päivää myöhässä.. :/ Voimakkaat raskausoireet, alan vaan epäileen, että voinko saada kaiken tämän aikaiseksi vain tahdonvoimalla? :D tänään kyllä on vähän pelottanut sillä todella haaleaa verta (välillä rusehtavaa) tullut pari kertaa paperiin.. Sitä on kyllä tullut todella vähän. Myös vihlonut oikean munasarjan kohdalta. Esikoista odotellessa plussa tuli viikolla 8 ja se oli todella hailakka viiva. Onko kumminkin mahdollista että raskaus oireita tulee vaikka plussaa ei tuu? On niiiin turhauttavaa kun kaikki merkit on että olisin raskaana, mutta testi sanoo että en. :/ Esikoista odottaessa en tiennyt olevani raskaana joten ei sinäänsä voi oikeen verrata siihen. :sad001 harmittaa pelottaa ja turhauttaa.
 
Jemppo: ootko muuten mittaillu aamu lämpöä? Sen avulla näkee ovulaation (kylläkin jälkikäteen) mutta voi vähän sit arvailla mahdollisia oireita. Ja råarhamat testit kuulemma näyttää raskauden jopa 6-8 päivää hedelmöityksestä.. Mutta esikoisen kohdalla tämä ei pitänyt kyllä minulla paikkaansa ja niinkuin tämä oma tilanne on nyt taas vähän turhauttava juurikin tämän plussa homman kans. Ei kai se auta kuin cain odottaa ja toivoa parasta.. :sad001 :D
 
Voi vitsi, kylläpä on hankalaa.. :/ Mites verikokeet? Jos siellä näkyis?
En kyl oo, pitäs varmaa ruveta mittaileen.. Joo mietinkin et jos ostais testin. Mut sit se et oon jokatapaukses menos verikokeisiin tiistaina, niin jos siinä näkyis jo? Oon kyllä nyt jotenkin ihan pihalla, väsyttää ja ärsyttää vaan kaikki koko ajan. Mietin kans et jos vaan kuvittelen kakkii oirei. :D
 
Verikokeestahan hcg-tason näkee tarkasti, jos on raskaana, eli verikokeeseen mars:). Täällä alkoi menkat eilen kp 34. Edelleen ihmetyttää nämä uudet ja kummalliset kuukautisoireet synnytyksen jälkeen..
 
Takaisin
Top