Ultrakuulumiset

No nyt selvis ei tosiaan ollu tuulimuna niiku epäiltiin vaan löyty isompi kaveri mitä aattelin et oon viikkojen suhteen, mutta ei sykettä. Sain lääkkeet kotiin ja perjantaina sit tyhjentämään. Jotenki ton tuulimunan oisin kestäny paremmin mut nyt tää et siel on joku turvonnu möykky niin vähän ristiriitaset fiilikset. Tulin siihen päätökseen et en tahdo enempää lapsia. Jotenki eka raskaus oli pelkoo ja stressiä täynnä ja paljon ollu tutkimuksii ja ongelmia. Nyt tästä kaikki tuntu niin erilaiselta. Ajattelin kaiken jotenki positiivisesti ja sit tällästä sattuu. Vaik tää on elämää. Niin tulin siihen tulokseen et ei enää ikinä tällästä stressiä ja pelkoa. Nyt on jo esikoisesta ollu ihan alusta asti kaikenlaisia pelkoja. Noiden tutkimusten takia. Sain kierukka reseptin matkaa mukaan. Saikkua en suostunu ottaa. Tsemppiä teille kaikille! :Heartred
 
voi että hempuliini ymmärrän niin tuon surun ja pettymyksen tunteen, ja vaikka kuinka järki sanoo että se on yleistä, ja kaikki hokee että parempi niin kun kerran sikiöllä ei ollut elämän edellytyksiä, niin ei tunteilleen voi mitään :sad001 itse otin km:ni tosi raskaasti. mekin oltiin positiivisia, raskaus silloin oli iloinen yllätys joten kerrottiin heti perheelle ym. eli ei valmistauduttu mitenkään km oon.

tuo voi olla henkisesti kovin rankkaa, vaikka olisi ollut kuinka alkuvaiheessa. ja muiden vähättelyistä ei sitten kannata välittää, itse ehkä loukkaannuin niistä liikaa.
mua auttoi se, että viikon-parin päästä mentiin viemään syntymättömien lasten haudalle pieni muisto ja kynttilä. jotenkin sillä sai ikäänkuin homman päätökseen ja siirrettyä katseen tulevaan, vaikka kaikkia raskaita ajatuksia mietinkin. jokainen tietysti suree eri tavalla. paljon tsemppiä ja voimia, ja koita saada aikuinen seuraksi tuolloin perjantaina.
 
Joo aika paljon tota vähättelyä saanu ja juuri tuon mitä sanoit et vaikka tietää et on yleistä niin silti. Meinataan viikonloppuna laittaa kynttilä sit kun tulee pihalle. Perjantaina on tosiaa omatki synttärit.
 
Jotkut ymmärtää paremmin, toiset heikommin, mut en tiedä voiko keskenmenon surua kunnolla ymmärtää, jos sitä ei ole itse kokenut. Niin helposti ulkopuolisena ajattelee, että eihän se mikään lapsi vielä ollut, eikä ymmärtää kuinka paljon siihen on silti jo ehtinyt kiintyä, ja kuinka paljon tulevaisuuden haaveita joutuu hautaamaan. Voimia hempuliinille ja muille menetyksen kohdanneille! Ymmärrän myös hyvin tuon tunteen, ettei halua enää yrittää. Olen sanonut samaa monta kertaa, jos tämä menee kesken, mutta tiedän kyllä etten ole valmis jättämään tähän, sisaruksen saaminen esikoiselle on minulle niin tärkeää. Mutta muuten toivoisin kolmea lasta, nyt epäonnistuneiden raskauksien myötä tuntuu että jos tämä saadaan syliin asti, en ole yhtään varma haluanko enää lähteä yrittämään. Aika näyttää.
 
Tänään eka neuvola takana jossa ultrattiin ja sikiö vastasikin vain viikkoja 7+4 (kuukautisista laskettuna 9+2 ois pitänyt olla) syke kuitenkin löytyi joten en nyt tiiä pitäskö olla huoletta vai huolestunut.. plussan tein ku menkat pari päivää myöhässä joten en oikein usko et hedelmöitys ois tapahtunu myöhemmin tai sit oisin muka saanu plussan 2+4 viikolla..
 
hmm olisko he voineet mitata vähän väärin? tai antoivatko mitään kontrollikäynnin aikaa?
vertauksena vaan noista testeistä, että mulla on 28pv kierto ja viikko ennen menkkoja sain jo plussan, eli 3+0 tai 3+1 kohdalla. vaikka oli se 'normi'testi eli ei se herkin testi. tosin mulla ovis oli jo 11.pv, eli hedelmöityksestä oli jo 10-11pv tuossa vaiheessa.
toki tuo että sulla olis näyttänyt plussaa jo 4-6pv hedelmöityksestä, niin kuulostaa aika lyhyeltä ajalta. se herkin testi kyllä näyttää 10u, eli heti kun hormoni alkaa nousta.
 
hyvä että sait kontrollin, toivottavasti on mittavirhe! Kysyin siksi, kun mä kävin varhaisultrassa gynellä, jolla on tosi paljon kokemusta ja meriittejä tuolta omalta alaltaan, ja on erikoistunut alkuraskauden ongelmiin ym. Tästä huolimatta (tai ehkä juuri siksi) hän tosi tarkkaan tutki, mittaili, otti siis monta kertaa eri asennoissa mitat. Mietin vain, jos ultraaja sulla ei ole ollut niin tarkka tai jos muuten vaan ei ole kokemusta hänellä. Tai voihan tietysti mittavirhe sattua varmaan kelle vaan muutenkin.
 
Hempuliini, jos haluat vertaistukea keskenmenon käsittelyssä niin tule täällä tuonne keskenmenon kokeineiden (salaiseen) ryhmään :Heartred tsemppiä ja voimia!

Minttukarkki, toivotaan et nyt ois ollu mittavirhe tai jotenkin tapahtunu myöhempi hedelmöittyminen ja parin viikon päästä ois kasvua ja edistystä tapahtunut normaalisti :)
 
Hempuliini, jos haluat vertaistukea keskenmenon käsittelyssä niin tule täällä tuonne keskenmenon kokeineiden (salaiseen) ryhmään :Heartred tsemppiä ja voimia!

Minttukarkki, toivotaan et nyt ois ollu mittavirhe tai jotenkin tapahtunu myöhempi hedelmöittyminen ja parin viikon päästä ois kasvua ja edistystä tapahtunut normaalisti :)

Kiitos! Laitoin liittymispyyntöä sinne!
 
Muokattu viimeksi:
Minttukarkki, joka sulla oli se uusintaultra?

Meillä oli nt-ultra ja vastas melkein viikkoa isompaa et laskettu siirtyi 5.4. :) kaikki ok, seulatulokset saa kuulla sit neuvolalääkärikäynnilla ens viikolla ja jos ei huomiseen mennessä soittoa kuulu niin niitten pitäs olla ok.
 
Takaisin
Top