Imettäjät

Mullakin on iho ihan kuiva. Varsinkin kasvot. Ja sit mulle tulee oikeaan käteen säännöllisesti karhea punoittava kohta ellen muista rasvata joka päivä.. Ja poika repii rintoja joten niissäkin on punaisia kohtia jatkuvasti ja kutiaa..
 
Rintojen atooppinen ihottuma voi kans teettää imetyskipua, sen opin tässä vasta kaverilta!
 
Minä pumppailin tälle vauvalle pari kertaa kun piti jättää tyttö hoitoon pariksi tunniksi.. keskiviikkona kun pumppasin niin se pumppu hajosi.. Sain sen käytettynä kun esikoista odotin, en tiedä kuinka vanha se sitten oli mutta oli hyvä niin kauan kuin toimi..

Minulla oikeassa rinnassa nänni rikki.. sattuu ihan sairaan paljon aina alkuun kun imettää. Olen laittanut mamilania mutta ei tunnu auttavan.. Mikähän olisi hyvä voide mitä uskaltaa käyttää..
 
Bebanthenia neuvottiin synnärillä ja kätilö sanoi et sitä ei tarvi pestä pois.
 
Valkovaseliini on huippu, ei ärsytä tai aiheuta allergista reaktiota herkälle iholle :happy:
 
Sit jos Piika oikein pahaksi äityy, niin netistä saa tilattua sellasia haavanhoito lappusia kuin Nursicare, kalliita joo, mutta pelasti mun rikkinäiset nännit.
 
Niin ja sitten on vielä taikasalva, joka korjaa kaiken nopeasti eli Avenen cicalfate hoitovoide. Ei jää naarmuista arpia, haavat paranee nopeasti eikä ärsytä herkkää ihoa.
Apteekista saa, noin kympin maksaa. Kannattanee pestä pois ennen imetystä, voi tietty kysyä apteekistakin miten on.
 
Saako buranaa käyttää, kun imettää ? Muistaakseni sitä sairaalassakin sain synnytyksen jälkeen. On selkä niin kipee että nukkumine kin hankalaa. :sad015 Ja jos on muita vinkkejä antaa millä päästä eroon tästä niin otan vinkit kiitollisena vastaan
 
Mä olin hajoamassa kun mulla siis ihan lohkeili nännit niin, että pystyin ns. näkemään vereslihan nännin alla. Parani reippaalla Lansinoh (vai miten se kirjotettiin) käytöllä, maidonkerääjillä ja kahden viikon nännikumin käytöllä. Nyt ei satu enää ja imetys on mukavaa.

Mulla tulee niin paljon maitoa, että hirvittää. Pumppaan päivässä n 2-3dl toisesta rinnasta (toinen ei heru pumpulle edelleenkään). Ja pakko pumppaa silti molemmista (tai yrittää) koska ilmavaivat vähenee minimiin tän avulla. Rinnat on kivikovat yön jälkeen ja tuntuu, että lapsi ei syö yhtä paljon kun aiemmin eli ei tyhjennä rintoja yhtä hyvin kun aiemmin. Mieskin totesi et ois pitäny olla kaksoset niin sais rinnat tyhjiksi
 
Onks kukaan tehny itte imetysapulaitetta? Katoin et pitäs olla nenämahaletkua mut ei sitä mistään saa, kävisikö joku muu letku ja saako apteekista? En varmaan maksa siitä medelan laitteesta hunajaa kun on nii mitättömän näköinen. Ja haluisin kokeilla lisämaidot sen kautta.
 
Saa käyttää buranaa imetyksen aikana!

Mulle hoitaja lähes huusi päivystyksen luukulla että ei missään nimessä buranaa kun imetät! Vauva saa vatsan kipeäksi! ...mä vähä hölmistyin kun oon luullu muuta... Sitte silleen ylimielisesti sanoi että no itseppähän valvot sen vauvan kanssa ja hymy päälle.
 
Voi jestas. Sitähän ne synnytyksen jälkeenkin syöttää! Ei oo meidän penska huutanut buranan takia. :D

Eiköhän siihen imetysletkuks käy mikä vaan yhtä ohut.
 
Esikoisen jälkeen jouduin vielä kotona jatkaan hetken burana-panadolcomboa ja muistaakseni käskivät kyllä sen buranannimenomaan purkaan imetyksen takia ensin pois. Vaikuttaisko sitte vauvankin ruuansulatukseen ja limakalvoihin kun voi aikuisella pitkällä/runsaalla käytöllä aiheuttaa vatsahaavaa ym.
 
Kyl mun oli kans pakko sektion jälkeen kotonakin syödä vielä pitkään buranaa.. Ihan järkky kipu ilman sitä vaikka vedin samalla 1g panadolia..
 
Muutamia asioita joita oon pohtinut...

Jos on hidas aineenvaihdunta ja ei esimerkiksi hikoa, vaikuttaako maidon nousuun ja herumiseen ym. Koska käsittääkseni maitorauhaset on samaa kastia hikirauhasten kanssa. Mä olen ihminen joka ei hikoa ja maitoa heruu hintsusti.

Toiseksi mua ärsyttää kaverit ja sukulaiset jotka haluaa hyssytellä ja paijata huutavaa vauvaa ja tukkia tuttia suuhun eikä niille tuu edes mieleen tuoda vauvaa mulle et saisin sen tissille. Selkä kaarella huutavaa on mahdoton saada enää tissiä imemään... Kun pyydän vauvaa niin vastataan että kyllä mä tän kanssa pärjään tms... Ei oo kyse että pärjääkö ihmiset vaan kyse olis et saisin sen rinnalle ennen kun tilanne on katastrofi imetyksen sihteen. Huoh. Tai imetysvastaiset kommentit kuten äitini tänään laukasi kun kerroin että haluan vähentää tuttipulloa ja siksi on ei anatominen tutti. Hän sanoi että huono tutti (avent) ettei vauva tästä juo nopeasti (yritän tahdistettua) ja sitten ikäänkuin puhui vauvana että luulet vaan äiti että tissi kelpaa mä haluan pulloa!

Ja anoppi kun jouduin antaa lisämaitoa. Kovaan ääneen voivotti appiukolle että kuulitko?? Sille pitäö antaa tuttipulloa kun ei tissimaito riitä! Voi kuule minä pumppasin ja luovutin maitoa! Diipadaapa... Joo mä oon paska enkä osaa ees imettää vittu anteeks anoppi pilaan sun lapsenlapsen korvikkeella.

Se hajottaa kun ei lähipiirissä oo ihmisiä jotka tukee. Mä en oikeesti halua mennä mihinkään enkä päästää meille ketään kun kaikki haluaa tärvätä mun epätoivoiset yritykset imettää...

...oho. Olikin vuodatus eikä pohdinta... :D anteeks...
 
Muokattu viimeksi:
Voiei Caarina, tuo on kyllä tosi kurjaa!
Imetyksessä on parhaillaan ihan riittävästi haastetta, ettei siihen enää noin tökeröitä kommentteja kaipaisi.
Tsemppiä sulle kovasti!
 
Minä söin synnytyksen jälkeen alapääkipuun ainakin 2 viikkoo buranaa ja paracetamolia. Sen jälkeen rintojen venymiskipuun buranaa. Mulle sanoi terveydenhoitaja et buranaa saa syödä.
..oon kyllä syöny synnytyksen jälkeen enemmän kipulääkkeitä kuin koskaan :D
 
Takaisin
Top